Britains Ford 6600
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Britains Ford 6600
Een heruitgave, volgens het Farm Toys Forum http://www.farmtoysforumshop.com/index. ... roductId=1
- Big Bud 16V-747
- Collector
- Berichten: 977
- Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
- Locatie: Aalst (Belgié)
Zoals ik aangaf in een ander topic, heb ik me er gauw enkele besteld van deze gelemiteerde oplage van 1000 stuks. Want na 1 Maart kan men deze niet meer bestellen aan verminderde prijs. Ik lees op het Britse forum dat ze intussen wegvliegen als zoetebroodjes!!
Mvg,
Big Bud
Mvg,
Big Bud
The world's largest and heaviest tractor ever build!!! Awesome!!!
Zoals ik de discussie op Farmtoysforum lees, is dit een door RC2 geproduceerd model en geen verbouwing, zoals de Ford 7000 van vorig jaar. Britains gaat volgend jaar op de markt met hun eigen Ford 5000.
Je ziet wel vaker dat kleinere aantallen tegenwoordig wel door de fabrikant speciaal worden aangemaakt. Zie de UH Fergusons met gele en blauwe motorkap.
Als je het goed neemt, wat zijn dan de uiterlijke verschillen tussen een 5000 en een 6600? Andere grille, positie en vorm van de uitlaat en de stickers?
In hun flyer staat dat ze nieuwe mallen gebruiken en de schaal 1:32 echt aanhouden. Is een hele verbetering en hopelijk doen ze ook autenthieke velgen en banden.
Je ziet wel vaker dat kleinere aantallen tegenwoordig wel door de fabrikant speciaal worden aangemaakt. Zie de UH Fergusons met gele en blauwe motorkap.
Als je het goed neemt, wat zijn dan de uiterlijke verschillen tussen een 5000 en een 6600? Andere grille, positie en vorm van de uitlaat en de stickers?
In hun flyer staat dat ze nieuwe mallen gebruiken en de schaal 1:32 echt aanhouden. Is een hele verbetering en hopelijk doen ze ook autenthieke velgen en banden.
- Rieko
- Erelid
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
- Land: Nederland
- Locatie: Delfgauw
Inmiddels zijn de modellen uitgeleverd volgens mij. In elk geval worden ze op Ebay.uk aangeboden en ze vliegen weg voor prijzen van 50 tot 80 euro.
Ik zelf heb er nog eentje kunnen kopen voor 34 Pond (50 euro) op Ebay.
Groet, Rieko
Edit: gisteren is er eentje verkocht voor 70 Pond. Dat is dus ruim 100 Euro.
Ik zelf heb er nog eentje kunnen kopen voor 34 Pond (50 euro) op Ebay.
Groet, Rieko
Edit: gisteren is er eentje verkocht voor 70 Pond. Dat is dus ruim 100 Euro.
- Zeeuwseprutser
- Precision collector
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 26 sep 2005 20:51
- Land: Nederland
- Locatie: Zuidzande
-
- Super collector
- Berichten: 3845
- Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
- Land: Nederland
- Locatie: borger (dr)
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
7 ? Vanwaar zoveel?Christ Machielsen schreef:Liever niet! Ben ik straks mijn originaliteit kwijt van mijn 7 3140's Maar een 956XL'tje kan wel! Dan koop ik er wel eentje om wat op te knappen!ACS schreef: Zo, hé! Als dat geen gat in de markt is .
Marcel, wordt het niet eens tijd dat wij de 956XL en 3350 in herproductie vragen .
zodat hij dat fijn tegen iedereen kan vertellen ehACS schreef:7 ? Vanwaar zoveel?Christ Machielsen schreef:Liever niet! Ben ik straks mijn originaliteit kwijt van mijn 7 3140's Maar een 956XL'tje kan wel! Dan koop ik er wel eentje om wat op te knappen!ACS schreef: Zo, hé! Als dat geen gat in de markt is .
Marcel, wordt het niet eens tijd dat wij de 956XL en 3350 in herproductie vragen .
Ik neem aan dat jullie het over de 6600 hebben?
De 5000 is er al wel.
Ja, ik vind het ook erg triest dat lui op marktplaats en ebay al aanbieden alsof ze al een voorraad hebben liggen.
letwel, het is minder een probleem als ze het er duidelijk bij zetten.
Volgens mij is dat ook tegen de regels van deze sites.
De 5000 is er al wel.
Ja, ik vind het ook erg triest dat lui op marktplaats en ebay al aanbieden alsof ze al een voorraad hebben liggen.
letwel, het is minder een probleem als ze het er duidelijk bij zetten.
Volgens mij is dat ook tegen de regels van deze sites.
Het begrip kniktrekker is opnieuw uitgevonden... De nieuwe Ford 6600 en 5000 zijn kniktrekkers geworden. Alleen knikken ze van boven naar beneden.
Bekijk ze eens recht van opzij, Motor(kap) staat achterover, cabine en achterbrug staan voorover.
Dat de voorwielen wat breed staan en die lelijke hef, daar kun je wat aan doen, maar die knik vind ik een misser van de eerste orde.
Misschien zitten de onderste bouten niet in het koppelingshuis...
Bekijk ze eens recht van opzij, Motor(kap) staat achterover, cabine en achterbrug staan voorover.
Dat de voorwielen wat breed staan en die lelijke hef, daar kun je wat aan doen, maar die knik vind ik een misser van de eerste orde.
Misschien zitten de onderste bouten niet in het koppelingshuis...
Ik heb vandaag m'n Ford 6600 ontvangen vanuit Engeland.
Op het eerste zicht ziet het er niet mis uit, alleen begrijp ik niet dat men bij Britains nog steeds anno 2007 met zelfklevers werkt (tampon bedrukking is zoveel mooier)
En zoals Bulli hier komt te zeggen de knik van de motorkap ten overstaan van de cabine, volgens mij zijn ofwel de achterwielen te klein of scheelt er iets met de voorwielen en de vooras.
Ook zit er veel speling op de voorwielen(5à6 mm)
De uitlaat is ook een complete misser,die moet voor
een 6600 meer naar het midden van de motorkap staan. Nu is het wel te begrijpen dat men bij Britains niet de mal kan aanpassen om een kleine serie te produceren.
En men is wel zo slim bij Britains om modellen aantekondigen met een foto van de echte trekker,
ipv een prototype van het model,zodat je toch enig idee hebt hoe het model er gaat uitzien.
En dan nog die achterhef,het is en blijft speelgoed.
Toch al bij al een leuk model,wel overprijsd maar dat heb je wel meer met kleine series.
En zal zeker niet nalaten de 5000 te kopen.
Indien ik een een score moest geven...6,5/10
Groetjes,
Rudy
Op het eerste zicht ziet het er niet mis uit, alleen begrijp ik niet dat men bij Britains nog steeds anno 2007 met zelfklevers werkt (tampon bedrukking is zoveel mooier)
En zoals Bulli hier komt te zeggen de knik van de motorkap ten overstaan van de cabine, volgens mij zijn ofwel de achterwielen te klein of scheelt er iets met de voorwielen en de vooras.
Ook zit er veel speling op de voorwielen(5à6 mm)
De uitlaat is ook een complete misser,die moet voor
een 6600 meer naar het midden van de motorkap staan. Nu is het wel te begrijpen dat men bij Britains niet de mal kan aanpassen om een kleine serie te produceren.
En men is wel zo slim bij Britains om modellen aantekondigen met een foto van de echte trekker,
ipv een prototype van het model,zodat je toch enig idee hebt hoe het model er gaat uitzien.
En dan nog die achterhef,het is en blijft speelgoed.
Toch al bij al een leuk model,wel overprijsd maar dat heb je wel meer met kleine series.
En zal zeker niet nalaten de 5000 te kopen.
Indien ik een een score moest geven...6,5/10
Groetjes,
Rudy
Momenteel zijn er 5 topics die handelen over hoe de Fords te fatsoenerenJohan Bos schreef:Op FTF zijn er al 2 topics over het bijwerken van deze modellen. Eén gaat over het rechtzetten van de motorkap en cabine en een andere gaat over het maken van fusee besturing op het model.
Britains laat hier wel grove steken vallen naar mijn idee.
op FTF.
Groetjes,
Rudy