Renault super 3d
Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
- Wart
- Precision collector
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: do 19 okt 2006 17:28
- Land: Nederland
- Locatie: Hoevelaken
Renault super 3d
Dit is mijn trekker. Hij is opgeknapt en met opknappen bedoel ik gespoten enz. ik heb hem zelf gespoten
zo was hij eerst (foto toen van uit huis genomen wegens nog geen camera)
[/img]
Er komen nog betere fotos een keer als ik er mee ga rijden , want in de schuur zijn niet zo goede kwaliteit fotos.
zo was hij eerst (foto toen van uit huis genomen wegens nog geen camera)
[/img]
Er komen nog betere fotos een keer als ik er mee ga rijden , want in de schuur zijn niet zo goede kwaliteit fotos.
- Zeeuwseprutser
- Precision collector
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: ma 26 sep 2005 20:51
- Land: Nederland
- Locatie: Zuidzande
- Stigter
- Precision collector
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: di 12 jul 2005 15:37
- Land: Nederland
- Locatie: Maassluis
- Contacteer:
Kijk, dat is pas een leuke hobby..
Mijn vriend heeft een MF 135 staan (eveneens mijn oude werkgever), zodra de accu er weer op staat start hij weer.. bandjes oppompen en gaan..
Door omstandigheden wil hij hem verkopen, ik zelf zou dat heel, heel erg jammer vinden, maar ja, als hij er nu nog goed geld voor kan krijgen?
Is deze puur voor de hobby Wart? Of wil je er wat (lichte) werkzaamheden mee gaan verrichten?
Mijn vriend heeft een MF 135 staan (eveneens mijn oude werkgever), zodra de accu er weer op staat start hij weer.. bandjes oppompen en gaan..
Door omstandigheden wil hij hem verkopen, ik zelf zou dat heel, heel erg jammer vinden, maar ja, als hij er nu nog goed geld voor kan krijgen?
Is deze puur voor de hobby Wart? Of wil je er wat (lichte) werkzaamheden mee gaan verrichten?
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Arie Stigter
- Wart
- Precision collector
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: do 19 okt 2006 17:28
- Land: Nederland
- Locatie: Hoevelaken
Bedankt allemaal, hij is puur voor de hobby thuis hebben we een andere trekker voor het ''gewone'' werk. Hij is alleen nog niet af moeten nog lampen op enz. Ik zelf verkoop deze trekker mischien ook wel weer en koop dan een andere ervoor terug zodat ik die ook weer kan opknappen.
Vandaag maak ik wel betere fotos buiten ziet er toch mooier uit dan vind ik persoonlijk.
Vandaag maak ik wel betere fotos buiten ziet er toch mooier uit dan vind ik persoonlijk.
- Wart
- Precision collector
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: do 19 okt 2006 17:28
- Land: Nederland
- Locatie: Hoevelaken
Bedankt allemaal,
Pascal: banden eraf motor kap er af blok enz. er wel op laten zitten.
Hajo: wat versta jij onder restaueren? ik hem hem niet gereviseerd enz.
Nico :Ik zelf vind het een leuke hobby ik vind het wle om aan te raden , want je ziet dat hij mooi opknapt vind ik gewoon leuk om te zien.
Gerwin: Mooi trekker heb jij . En ja maar Geld valt nog wel beetej mee maar vooral tijd maar een hobby mag geld kosten(en vooral tijd )
Pascal: banden eraf motor kap er af blok enz. er wel op laten zitten.
Hajo: wat versta jij onder restaueren? ik hem hem niet gereviseerd enz.
Nico :Ik zelf vind het een leuke hobby ik vind het wle om aan te raden , want je ziet dat hij mooi opknapt vind ik gewoon leuk om te zien.
Gerwin: Mooi trekker heb jij . En ja maar Geld valt nog wel beetej mee maar vooral tijd maar een hobby mag geld kosten(en vooral tijd )
- Wart
- Precision collector
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: do 19 okt 2006 17:28
- Land: Nederland
- Locatie: Hoevelaken
Vandaag mijn trekker even schoongemaakt en er een ander uitlaat op gemaakt een crome. De andere uitlaat heb ik ook en die gebruik ik als ik wat langer op de trekker zit , er zit namelijk geen demper in deze uitlaat maar nu hoor je de mwm wel goed.
Genoeg gepraat nu fotos:
Lampjes aan (werd al een beetje donker)
nogmaals
nogmaals
en uit
nogmaals
De ander lampen doen het niet , want die moet ik nog een keer aansluiten.
Wat vinden jullie ervan?
Genoeg gepraat nu fotos:
Lampjes aan (werd al een beetje donker)
nogmaals
nogmaals
en uit
nogmaals
De ander lampen doen het niet , want die moet ik nog een keer aansluiten.
Wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd door Wart op vr 05 jan 2007 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
In Staphorst woond een man die heeft 2 van die trekkers een 2 wiel en een 4 wiel aandrijving ik meen een 6500 luchtkoeling.Dennis schreef:Leuk trekkertje. Bij mijn baas ligt een Carraro uit elkaar maar hij kan geen lagerschaaltjes vinden.
De man heet met de achternaam Hooikamer en hij rijd er trekkerslep mee.
Dus zal hij vast nog wel wat hebben.
- Wart
- Precision collector
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: do 19 okt 2006 17:28
- Land: Nederland
- Locatie: Hoevelaken
Stukjes geschiedeis van de introductie super d serie:
Eind 1962 introduceert Renault de Super-serie. Als eerste de Super 7, technisch en uiterlijk gelijk aan de N-serie. Uiterlijk nieuw waren de Super 4 en Super 5. Nieuwe techniek en meer verschillende vermogens. Allen leverbaar als normaal- en smalspoor en als wijnbouwuitvoering. In 1964 wordt de Super-serie uiterlijk vernieuwd en komen er typen bij, de Super 3 en Super 6. Grootste kenmerk was hun vierkante motorkap en hogere achterspatborden. Alle typen kregen een letter D achter hun naam en een gewijzig- de grille in 1965 maar de grootste wijziging was de hefinrichting. Op de D-serie werd voor het eerste tracto-control toegepast, een soort van automatische diepteregeling van de hefinrichting. Met de ene hendel stelt men de gewenste diepte in, met de andere hendel laat men het werktuig omhoog en omlaag bewegen. De gewenste diepte wordt dan steeds aangehouden zoals ingesteld. Tracto-control werkt ook bij oneffenheden in het land, overal wordt de diepte hetzelfde gehouden. In 1966 komen de eerste Renault tractoren met 4-wielaandrijving. De Super 2D had een Indenor-motor. Er waren 2 kleuren leverbaar: oranje(roodachtig) en rood. Bij invoering van de Super D-serie worden de velgen voortaan wit gespoten.
De gegevens van een super 3 D zijn:
Motor : MWM 2 cil. 26 pk luchtgekoeld(volgens mij gelijk aan een Fendt fix 2)
Versnelingen: 6 vooruit 1 achteruit.
Eind 1962 introduceert Renault de Super-serie. Als eerste de Super 7, technisch en uiterlijk gelijk aan de N-serie. Uiterlijk nieuw waren de Super 4 en Super 5. Nieuwe techniek en meer verschillende vermogens. Allen leverbaar als normaal- en smalspoor en als wijnbouwuitvoering. In 1964 wordt de Super-serie uiterlijk vernieuwd en komen er typen bij, de Super 3 en Super 6. Grootste kenmerk was hun vierkante motorkap en hogere achterspatborden. Alle typen kregen een letter D achter hun naam en een gewijzig- de grille in 1965 maar de grootste wijziging was de hefinrichting. Op de D-serie werd voor het eerste tracto-control toegepast, een soort van automatische diepteregeling van de hefinrichting. Met de ene hendel stelt men de gewenste diepte in, met de andere hendel laat men het werktuig omhoog en omlaag bewegen. De gewenste diepte wordt dan steeds aangehouden zoals ingesteld. Tracto-control werkt ook bij oneffenheden in het land, overal wordt de diepte hetzelfde gehouden. In 1966 komen de eerste Renault tractoren met 4-wielaandrijving. De Super 2D had een Indenor-motor. Er waren 2 kleuren leverbaar: oranje(roodachtig) en rood. Bij invoering van de Super D-serie worden de velgen voortaan wit gespoten.
De gegevens van een super 3 D zijn:
Motor : MWM 2 cil. 26 pk luchtgekoeld(volgens mij gelijk aan een Fendt fix 2)
Versnelingen: 6 vooruit 1 achteruit.