lanz lk 20

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

lanz lk 20

Bericht door tim » za 23 mei 2009 19:29

hoi

Ik heb gisteren een oude opknap lanz lk 20 gekocht. Het is een aardappel rooier schaal 1 op 1. En zijn er wel even mee bezig geweest om hem op te halen. Even naar assen toe dus 2,5 uur in de auto met aanhanger. zal straks even wat foto plaatsen. Vandaag al begonen met het opknappen er van. de deksel van het tandwielen huis heb ik er afgehaald en de staal borstel er op gezet om de buiten kant het losse verf en roest af te halen. nadat hij kaal was gehaald, heb ik hem met wasbezine ontvet en daarna in de ijzermenie gezet.
Mijn vraag is kan er iemand me vertellen welke kleur deze was ? ik vermoerd rood of de wielen ook zo waren weet ik niet. ik denk dat ik straks even me dvd ga kijken of ik iets kan ontdekken. me boeken heb ik er al op nageslagen , en zijn in productie genomen in 1933. en ben tevens op zoek naar een orgineel instrucie boekje . pb even als iemand zegt ik ken iemand die die boekjes verkoop. ben er 1 tegen gekomen maar was in het kroatie's . dat leest een beetje moeilijk :!:


hier de lanz lk 20 opgeladen.
Afbeelding

even naar en vriend gereden op even de lanz rooier op te tillen met een heftruck. want hij is wel zwaar.
Afbeelding

Ben als eerst even vet aan het krabben geweest . en toen de tandwielkast deksel er afgehaald
Afbeelding

de tandwielen nog erg mooi ondanks de leeftijd en dat er water in het oliebad zat
Afbeelding

hier de foto van na het kaal treken hij is jd groen geweest , niet van uit de fabriek uit. er zat rode verf onder. en de olie vulpunt zit ook weer los. want zat goed vast.
Afbeelding

even een foto van het eerste stukje schilderen . :lol:
Afbeelding

en hier het 1 ste onderdeel bijna klaar, komt nog een 2 laag ijzermenie over.
Afbeelding


groeten Tim
Gebruikersavatar
tim schenk
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1624
Lid geworden op: zo 25 nov 2007 19:53
Land: Nederland
Locatie: Schagen (NH)

Re: lanz lk 20

Bericht door tim schenk » zo 24 mei 2009 9:56

leuk machientje :wink:

Gr Tim
Gebruikersavatar
dwoertink
Collector
Collector
Berichten: 715
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 12:39
Land: Nederland
Locatie: Ommen

Re: lanz lk 20

Bericht door dwoertink » zo 24 mei 2009 10:38

Ik wist niet dat Lanz ook aardappelrooiers heeft gemaakt, maar toch een leuk machinetje!
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: lanz lk 20

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 24 mei 2009 10:56

Leuk zo'n werpradrooier. Zie je niet veel. Wat was de planning, voor na het opknappen?
Gebruikersavatar
JeroenL
Collector
Collector
Berichten: 478
Lid geworden op: za 27 mei 2006 0:02
Locatie: Yerseke

Re: lanz lk 20

Bericht door JeroenL » ma 25 mei 2009 13:09

Leuk ding !
Je ziet ze nog erg veel deze rooiers, wel vaak als decoratie, dat is dan weer jammer.
Ga je er ook echt mee werken ? Op demonstraties ofzo ?
Ik denk dat ze dezelfde kleuren hadden als het miniatuur van Siku. Rood met wit dus.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » di 26 mei 2009 17:45

hoi

tim schenk @ ja zeker is het een leuk machientje . en voor zijn leeftijd van buiten staan ziet hij er niet slecht uit.

spieker S.J.B @ wat me plannen zijn na het op kanppen, als ik in de toekomst ooit nog een leuke lanz tegen kom mooi een veldje aardappels rooien , in de eigen groente tuin. en nu heeft hij een sier waarde.

JeroenL er worden verschilde van deze rooiers aangeboden. allemaal in deze staat. het is de lk 30 en lk 20 ik koos zelf voor een lk 20 omdat zie kleiner is. anders word me het te groot. maar hij werk wel weer. na even wat takken onder wat kappen weg gehalen. en het werprad draait weer zoals het hoord. en ik kom bijna overal de kleur rood tegen zelf op de wielen. dus ik ga hem zeker de zelfde kleur terug brengen zoals hij geweest moest zijn. mischien kleine aanpassingen. zoals ringen om de banden maak ik zwart.

en ben van het weekend weer verder gegaan . en deze trommel schoongemaakt. en weer netjes geschilderd
Afbeelding

hier is nog de kleur van het wiel te zien. kan iemand me vertellen hou je deze vetpotjes open krijg en welkgedeelte er af gehaald kan worden ? ik kan niet echt ontdekken of dit kapje 1 stuk is of uit 2 delen bestaat. inwendig schoefdraad van het kapje ?
Afbeelding sorry voor de 2 grote foto :oops: wilde een link maken naar de grote foto en wilde niet :oops:


hier al de voorderingen van het schilder werk.
Afbeelding
bedank voor de reactie's want ik wil de vetpotjes ook open hebben en ales weer op de oude mannier weer gesmeert kan worden.
groeten Tim
Laatst gewijzigd door tim op di 26 mei 2009 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Re: lanz lk 20

Bericht door Bas » di 26 mei 2009 17:50

Tim, met deze kleine foto's kunnen we je vraag nog niet beantwoorden. Het is de bedoeling dat je thumbnails plaatst, zodat, wanneer je er op klikt, je de grotere foto kunt zien. Imageshack geeft de aparte URL voor deze thumbnails er wel bij wanneer je je foto's upload.
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: lanz lk 20

Bericht door Fendt 936 » di 26 mei 2009 17:53

Normaal moet de deksel eraf gedraait kunnen worden, dan heb je eigenlijk een soort potje die op het lager zit. En de deksel is eigenlijk ook een potje maar dan iets groter dan die op het lager zit. De deksel moet je vol doen met vet en dan elke zoveel uur een slag aandraaien, net zoveel als nodig.
Het potje dat op het lager zit kun je er ook wel afhalen en dan zit er een gat dat direct op het lager uitkomt.

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
JeroenL
Collector
Collector
Berichten: 478
Lid geworden op: za 27 mei 2006 0:02
Locatie: Yerseke

Re: lanz lk 20

Bericht door JeroenL » di 26 mei 2009 21:01

Ik kende zelf alleen de lk 20, heeft de lk 30 een groter werprad of iets dergelijks ?
Het blijft toch goede kwaliteit dan als alles het weer doet na een schoonmaakbeurtje.
Succes met verven, ben benieuwd naar het resultaat.
Heeft deze ook een houten trekboom, dat zie ik namelijk vaak in advertenties van deze machines.
Hoe groot is de spoorbreedte ? 2 ruggen zeker ?
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: lanz lk 20

Bericht door Hajo » wo 27 mei 2009 18:42

Mooi apparaat Tim, ik zal je de folder morgen proberen op te sturen via de mail. Ik weet eigenlijk niet of daar kleuren in staan, je ziet maar even. Dit is trouwens een 1-rijige aardappelrooier, je kon er ook een korf bij kopen, zodat de aardappels na het rooien niet zover over het veld vlogen, maar netjes in de korf kwamen (de korf rolde op z'n kant mee naast de machine) en zodoende lagen ze netjes op een rij, ontdaan van de meeste grond.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » za 30 mei 2009 21:57

hoi .
jeroen l @ ja het is echt degelijke kwalietijd hoor. is goed te merken. en deze heeft een metalentrekboom . je kan nog zien waar ze er ze er een nieuwe stuk aan gelast hebben , deze stukje nieuwe gaat er af en komt een nieuwe houten trekboom op zo als hij uit de fabriek gekomen moet zijn . de lk 30 is langer wat langer en alles was groter . dus ook een stuk zwaarder. deze is ook pittig hoor rond de 200-300 kg.

vandaag bezig geweest met de olie uit het carter gehaald, die stop ging er nog heel er makelijk uit . 1 klap met de houten hamer op de steek sleutel en zat meteen los. en heb de tandwielen en het carter schoon gemaakt en kwam nog wel wat prut uit. en heb de vetpotjes los gekregen. nadat ze eerst in de kruipolie gezet te hebben . en draaide ze er zo af . en het gedeelte wat in de as uitkomt kwam ook mee en wilde ook niet los van het vetpot dekseltje . dus even in de cola een paar uurtje en daarna draai je het zo open .en heb aan de achterkan nog een aantal stel moeren los gekregen , warmmaken,cola en kruipolie , en een steeksleutel met een hamer en dan komen ze los. zodat je alles weer kan verstellen .moet nog 1 bout waarschijnlijk los halen, zodat het rooiblad met stang er af kan . want ik wil die kop die achter het werprad zit er af hebben en zo die trommel schoon maken en de laatste planten resten er uit te halen en om de boel te schilderen en als ik klaar ben in te vetten. maar eerst moet in de achterkant er af hebben zodat ik die kom in de cola kan zette zodat ik de boel los kan krijgen

groeten tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » zo 31 mei 2009 19:45

hoi ,
Ben vandaag weer verder gegaan. Heb het rechter wiel er af gehaald ( vanaf de trekboom gezien) eerst even een spiltpen er uit halen ,en dan de eerste borgring waar de splitpen doorheen zat.Ik kreeg de oude splitpen er goed uit dus zal ook zeker weer terug gezet worden. En heb de opdikringen er afgehaald. Ging wat moeilijk allemaal maar een beetje kruipolie en een tikje met de houten hamer en goed bewegen en komt zeker alles weer goed los =D> en het wiel kam er goed af en is niet gelagerd. Zit goed strak om de as heen. En het wiel is goed kaal gehaald. Ontvet en in de menie gezet.

het wiel
Afbeelding

de opdik ringen er af
Afbeelding

het binnen werk van de wielen
Afbeelding

de as zonder wiel .
Afbeelding
en de laatste. het wiel ontroest en is schilder klaar.

Afbeelding

het was mooi weer en het wiel staat mooi in de ijzermenie .en droog nu goed. morgen voor de 2 keer in de ijzermenie zetten, en dan is het volgende wiel aan de buurt.

groeten tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » za 06 jun 2009 17:21

hoi
ben vandaag weer lekker in de weer geweest. Heb eerst maar besloten om de rechtkant eerst helemaal af te maken en dan het volgende wiel te gaan doen. Gisteren even naar de mechanisatie bedrijf geweest voor nieuwe veren halen voor het binnen werk van het wiel. Ze hadden de goede veer, en moet hem alleen op lengt slijpen. en heb vandaag de opdikringen en bus waar de as doorloop schoongemaakt in de wasbenzine, eerst al het oude vet verwijderen. en er na even schoon borstelen met de dremel . dan heb je mooi alles er netjes uit .en de buiten kant weer kaal getrokken . en ontvet en in de verf gezet.

Hier nog een foto van maandag avond. ( 2 x in de ijzermenie) 1 spaak nog niet vanwege lassen :wink:
Afbeelding


het wiel met transportband op de machine gezet.(niet Definitief )
Afbeelding

hier nog even de opdik ringen en bus, het binnen werk van het wiel en de 2 aandrijvers van het wiel
Afbeelding

en tijdens het kaal treken nog het H L teken gevonden :D en natuurlijk onderdeel nummers
Afbeelding

en hier het eindresultaat van de opdik ringen en bus . moet nog voor de 2 x in de menie gezet worden.
Afbeelding

en hoop maandag dat ik alles netjes terug kan bouwen. en zal alles lekker in het vet zetten.

groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » vr 10 jul 2009 19:05

hoi,
Hier is nog even een up date van me lanz. Had het druk gehad maar ben onder tussen wel verder gegaan,met schilderen
hier een foto van de opgeknapte as en asbus en het geschilderde buitenkant van het tandwielen kast. De as heb ik goed schoon gemaakt eerst het oude vet er afgehaald en dan met schuurlinnen even het roest er af gehaal en word de as weer super mooi van.

Afbeelding

hier het andere wile ook klaar.
Afbeelding

hier is de voor zijde geschilderen en de transport lint weer om het wiel heen. even even voor het verzette de trekboom er op gezet. ( hij kan nu weer zowel naar links als recht gedraai worden het draai gedeelte is weer los door het goed warm te stoken en met de houten hamer er op te slaan en kruipolie .
Afbeelding

Afbeelding

groeten Tim
Gebruikersavatar
JeroenL
Collector
Collector
Berichten: 478
Lid geworden op: za 27 mei 2006 0:02
Locatie: Yerseke

Re: lanz lk 20

Bericht door JeroenL » za 11 jul 2009 15:06

Zo dat schiet al aardig op. ZIet er mooi uit, mooi dat alles weer draait enzo. Dat blijft toch het mooiste, de techniek van zo'n apparaat.
Gebruikersavatar
w_Claas
Collector
Collector
Berichten: 923
Lid geworden op: di 12 aug 2008 15:31
Land: Nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door w_Claas » za 11 jul 2009 15:20

Leuk dat zo'n ding word opgeknapt :D
Er zijn al veel vorderingen geweest zie ik =D>
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » do 20 aug 2009 16:18

hoi,
er zijn weer vorderlingen aan de lanz, ik heb het grootste gedeelte al in de hammerite gezet, zodals het frame zelf. en het trekplaten wat vast zit aan het frame, en div onderdelen . van de lanz.

hier even beide wielen er afgehaald zodat ik overal makelijker bij kan om te schilderen. 1 wil heb ik weg gebracht voor te lassen.was een spaak gebroken.
Afbeelding

de 1 ste laag hamerite aangebracht. (kleur classic rood)
Afbeelding

en hier de deksel van machine
Afbeelding

en hier na de 2 laag.
Afbeelding

en de div onderdelen van de lanz.
Afbeelding

en van het weekend zijn de wielen aan de beurt.

groeten tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » zo 23 aug 2009 16:15

hoi,
ben vandaag weer even bezig geweest met de wielen, eerst heb ik ze geschuurd en ontvet en de hammerite gezet. en ik vind wel dat ze nu al erg mooi worden. alleen jammer dat het nog niet de goede kleur is. vrijdag heb ik even 1 wiel opgehaald want er moest even 1spaak gelast worden. en het is super netjes geworden . want je ziet nu niet meer welke spaak gelast is.
hier nog even wat infomatie over de lanz lk 20. de wielen wegen per stuk 22 kg. en het totaal gewicht is 225 kg. en hij is gemaakt van staal. en geen gietijzer wat we vermoede



Afbeelding

en het transport lint zal ik van de week nog even schilderen

groeten tim
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: lanz lk 20

Bericht door Fendt 936 » zo 30 aug 2009 20:33

Het ziet er weer goed uit Tim, veel vooruitgang. De spaken zijn normaal ook wel van staal, gietijzer kan slecht over piekbelastingen doordat er eigenlijk geen rek in het materiaal zit.

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » za 26 sep 2009 19:10

Hoi ,
na een tijdje even weinig aan me lanz lk 20 gedaan te hebben, door vakantie heb ik nu weer even tijd gevonden om verder te gaan.

Bernard@ bedank voor de uitleg van de piekbelasting. zelf heb ik niet zoveeel verstand van metaal soorten en eigenschappen :oops:

in der tussen tijd heb ik alleen de transportlinten helemaal opgeknapt en deze alleen in de zwarte hamericht gezet. ik vond hem zelf anders zo rood worden. en die heb ik even terug er op gezet.
de 2 transport linten.
Afbeelding
even een foto dat ze terug op het wiel zitten ,
Afbeelding



en me plan was net het rooiblad met zwarder geschut los te maken dus de vlam en kruipolie en de houten hamer. omdat deze totaal niet los wilde geen beweging in zat. en heb net de boel even omhoog gezet. zodat er ruimte is als hij los komt. en toen bleef het rooiblad netjes op de gond staan en de as ging er netjes uit. of het al jaren los was. maarja het is netjes los.en kan ik nu rustig in de schuur verder zonder last te hebben van het weer.

Afbeelding
en de bouten in het tandwielkast los gemaakt zodat het werpradas-werprad en as voor het rooiblad er uitgehaald was erg soepel ging.
Afbeelding
hier nog even het geheel wat er nu af is gehaald is. was goed zwaar weer.
Afbeelding
dat gaat de schuur in en wordt goed uitelkaar gehaald en ontroest en geverf weer in elkaar.

en in het werprad zelf van de as gehaald.
Afbeelding
en hier even een foto van het los maken van de eerste ring.
Afbeelding
en er zit nu alleen 1 laag werpblad op. die laat ik er op zitten er zit een vetpotje op waar je niet te veel aan moet zitten want dan breek hij af. en dan kan je de volgende ring er niet af krijgen. maar ik kan er nu ook erg goed bij zo.

groeten Tim
JohnDeere6930

Re: lanz lk 20

Bericht door JohnDeere6930 » vr 02 okt 2009 16:33

kzie het :wink: succes en veel plezier er mee :wink:
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » zo 11 okt 2009 18:22

Hoi.
Ik ben van de week weer verder gegaan met me lanz lk20. En ben voorzichtig bezig geweest op het vetpotje los te krijgen. Flink in de kruipolie en dat elke dag even inspuiten doet toch wonderen.En kon hem rustig losdraaien =D> en dacht hij zal afbreken. Maar dat was niet het geval. En kon toe de laaste ring los maken. Die ook weer erg vast geroest zat. Maar na veel geduld en kruipolie en de brander der op en voorzichtig opkloppen kwam het toch los. Moest voorzichtig want de ringen zijn van gietijzer. En heb van het weekend alles los gemaakt van het werprad gedeelte. De ringen. die beschermbus. en ontroest en geschilderd. en hier de foto's

hier het gedeelte waar de werpraden op lagen. hij mist nu alleen zijn schijven en raden.
Afbeelding

en hier een schijf waar de raden op ligen. en als alles goed is. wordt er 1 nu een schijf gemaakt. omdat er eentje helaas niet te maken meer viel.het waren te kleine stukken om te lasen ( gietijzer) helaas. en op de laaste foto zie je ook dat er een bij is die ook gemaakt is in het verleden. dit omdat er ook stuk gegaan zijn.
Afbeelding

en hier even de ondelen die ik vandaag hebt onroest en in de ijzermenie heb staan( de as is ook ontroest waar het rooiblad aan zit. tot de kop en ook mee geschilderd)
Afbeelding

Johndeerfan @ bedank en dit kost veel tijd maar is erg leuk om te doen en je ziet hem dan ook steeds meer opknappen

groeten Tim
Gebruikersavatar
sierens
Erelid
Erelid
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 20:50
Land: Belgie
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: lanz lk 20

Bericht door sierens » zo 11 okt 2009 18:25

Dat ziet er goed uit, ga je niets zandstralen ofzo?
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » ma 12 okt 2009 17:40

Hoi,
Sierens@ zelf heb ik alles kaal getroken met de staalborstel. dan vliegt het roest er al af. de kleine hoekjes doe ik allemaal met de dremel. werk zeker weten goed. alleen verslijt je veel staal borsteltjes. maar alles wordt weer mooi schoon metaal en daar gaat het ook om. en zandstralen krijg je het toch niet schonen ?

maar als het klaar is deed ik zelf 2 lagen ijzermenie, en 2 lagen hamerite er op. en dan wil ik nog 2 lagen ral 3000 lanz rood er op doen. dan weet ik zeker dat het een goede stevig laag verf op zit . en ga er dan vanuit dat alles goed blijft en geen roest meer er op krijg. en mischien dat ik hem als alles klaar is en de verf hard en uitgedamp is hem in de was zet zodat het water er makelijk van afrold.

groeten Tim
Gebruikersavatar
sierens
Erelid
Erelid
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 20:50
Land: Belgie
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: lanz lk 20

Bericht door sierens » ma 12 okt 2009 18:58

Hallo, dank u voor het antwoord,
Zoals u het doet gaat het ook prima, maar ik dacht dat je er helemaal niets aan deed :oops:
Ikzelf heb zo het chassis van men Deutz F2l ook gedaan, ook de grote opervlakken met de staalborstel, of met de slijpschijf (met een borstel erop).
Ik weet niet of je beginnend bent zoals ik, maar ben je niet bang dat de lagen gaan "vechten" tegen elkaar?

mvg
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » ma 12 okt 2009 19:24

Hoi

Sierens,
Ik doe zelf alles met de boormachine met borstel. omdat ik kleine vlakken heb om schoon te maken en steeds even verder draai zodat ik dat vlak kan doen. En dit is ook me 1 ste projecht hoor.
nauw die verf lagen zo op elkaar kan goed, die hamerite kan over verf heen. staat er ook op, in de teks van als voorbeeld behandel ernistige roest plekken met hamite grond verf. en ik pak daar dan ijzer menie voor, en voordat de hamerite er op gaat dan schuur ik even ( de ijzermie laag) en dan even schuurstof er af halen en dan de hamerite er op. en voor de laatste laag. zal ik zelf als het zover even inforemeren of ik over die hamerite laag kan schilderen.
en heb gekozen voor de hamerite voor een harde verflaag en die sluit goed af. en alles voelt een beetje plastic achtig aan. maar wel stevig. en wel oppasen met scherpe dingen want je kan het wel er af krassen. omdat het niet geheel uitgehald was.


en succes met je deutz he

groeten tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » vr 16 okt 2009 19:00

Hoi,

Hier nog even een foto van de geschilderde onderdelen die nu in de ijzermenie staan en morgen in de hamerite gaan dan schuur ik even ligt op voordat de hamerite er op gaat. En als dit geschilderd is dan hoeft het alleen nog het rooiblad gedeelte. op te knappen en een nieuwe blad laten maken. Die is goed gebarsten en er zit een groot gat in. en als dit klaar is dan is hij zover mogelijk klaar. dan is het volgendjaar alleen nog de ral 3000 er op (lanz rood)
hier nog even de foto

Afbeelding

groeten Tim
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: lanz lk 20

Bericht door MF-hobby_Marten » zo 18 okt 2009 9:11

@Tim
Deze week werd mij verteld dat je hamerite alleen kunt overschilderen met hamerite. Je bent zit dus aan het type verf vast volgens mijn buurman. Mijn buurman heeft nu een andere soort verf gehaald met dezelfde uitwerking maar wat over
geschilderd kan worden met iedere verf. Mocht je de naam van de verf willen weten, dan moet je het maar even melden.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » zo 18 okt 2009 16:43

Mf_hobby-marten@ goed dat je waar me er opwijst. Dat hamerite soorten zijn die niet over geschilderd kunnen worden. maar er zijn uitzonderingen. ik was meteen even op de hamerite site gekeken. en er zijn 2 uitzonderingen die wel overschilderbaar zijn dat zijn de soorten zijdeglans en hoogglans. voor de andere verfsoorten kan dit dus niet. en had zelf gelukig hoogglans gebruikt classic rood. en kan ik gelukig wel over schilderen met andere verf soorten. maar bedankt voor de tip. :D want het zo erg vervelden zijn als je het onverschilderd en de boel bladerd er zo weer af na zoveel moeite.


en hier nog even een overzicht foto van de schilderde onderdelen.
hier even los op elkaar gelegd. en moeten nog nieuwe bouten komen want de oude waren er erg slecht aan toe.
Afbeelding


en hier alle onderdelen van het werp gedeelte( op 2 stripjes meteel en 4 bouten na dan )
Afbeelding
groeten Tim
azantinga
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: do 17 dec 2009 19:51
Land: Nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door azantinga » do 17 dec 2009 20:37

Hierbij een foto van een lk 30. Deze heb ik afgelopen jaar gemaakt in Panningen.

Geeft je misschien gelijk een idee over de kleur

Afbeelding

Groeten,

Arjan
Gebruikersavatar
MichielLanz
Collector
Collector
Berichten: 482
Lid geworden op: zo 20 sep 2009 21:50
Land: Nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door MichielLanz » do 17 dec 2009 20:39

Haha,
De eigenaar van deze Lanz aardappelrooier ken ik. :P
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » do 17 dec 2009 21:54

Hoi.
azantinga @ bedank voor de foto. van de lanz lk 30

en inmiddels gebeurt er nog wel steeds wat aan de lanz. omdat er een ring/plaat stuk is waar de werpraden tussen zitten. Ben ik eerst gaan Informeren of die brokstukken nog te lassen waren helaas kan dat niet het zijn te kleine stukken gietijzer en dat lukt niet. En zocht een andere mogelijkheid om dit onderdeel te kunnen vervangen. En in middels na veel zoek en vraag . heb ik een flens kunnen krijgen die precies even dik is,en even groot. en ligt nu in de werkplaats bij de agrifor. die maken in de afsluitflens een gaf van 7cm . zodat ik allen creatief moet worden vanwege die riggels waar de werpraden tussen zitten. en ben aleen aan het nadeken hou ik dit op moet lossen. maar het zal gerust wel lukken. en hoop dat hij dit aankomend voorjaar klaar is. er hoeven alleen nog een paar dingen te doen. de achterboel in elkaar zetten. en hem in de juiste verf zetten dacht zelf ral 3000. vuurrood. alleen laat ik de werpraden en de transport linten zwart. omdat ik dat mooier vind. en de houten trekboom ligt ook klaar hoef ik alleen even te bevestigen.

groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door tim » ma 28 jun 2010 19:14

Na even een lange tijd niks gehoord te hebben, omdat het te koud was in de schuur om te schilderen.Ben ik nu weer verder gegaan.
Ik heb eerst een aantal onderdelen schoongemaakt die onder het opspatende zand zaten. en even ligt opgeschuurt en even afgenomen en geverft, in de kleur ral 3000 vuurrood.
en aankomende tijd ga ik rustig verder met schilderen. En kan hij als alles geschilderd is weer in elkaar gezet worden. en dan is het alleen even een trekboom er aanmaken en klaar.
Hier zijn even de eerste foto's van het verven.


hier is de kleur classic rood te zien en word vuurrood.
Afbeelding


hier even een overzichtje wat er al geschilderd is en nog moet.
Afbeelding

groeten Tim
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: lanz lk 20

Bericht door Michael G. » wo 30 jun 2010 20:35

Mooi =D> , Achter welke tractor komt hij te hangen? Of heb je er geen? :oops:
Gebruikersavatar
Vincent B
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1074
Lid geworden op: do 14 jan 2010 22:30
Land: Holland
Locatie: Vinkeveen

Re: lanz lk 20

Bericht door Vincent B » do 01 jul 2010 13:05

Dat is geinig , heb zelf ook een keer geholpen met opknappen van zo Lanz
Plaats reactie

Terug naar “Oldtimers”