Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd Nieuwe foto`s 13-11-10

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd Nieuwe foto`s 13-11-10

Bericht door feenstra90 » ma 24 mei 2010 20:17

Sinds een paar weken heb ik nieuwe eichernaar van deze kleine eicher 3 cilinder, smalspoor eicher 4 wd :) met een edk motor geloof 45 pk.

Hier wat foto`s.
De bedoeling is om de ontbrekende onderdelen er bij te vinden, en op nieuw in de kleur, en verder alles weer in goeie staat terug te brengen, ook motorisch moet hier wat kleins aan gebeuren.. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
met z`n grote broer op de achtergrond :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door feenstra90 op za 13 nov 2010 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Fendt 936 » ma 24 mei 2010 23:07

Leuke trekker zeker handig als je een wat grotere tuin hebt :wink: . Ik heb ook al wel eens gekeken naar een smalspoor (Fendt) maar vindt ze relatief duur.
Veel plezier ermee!

Mvg, Bernard.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door eicher 3108 » di 25 mei 2010 12:07

Kijk aan, je hebt hem binnen. Ik wist natuurlijk al dat je hem gekocht had, deze wordt ongetwijfeld weer net zo mooi opgeknapt als de 3075. :wink:

Hier wordt ook aan Eichers gewerkt, maar dan op een 32 keer kleinere schaal. :lol:
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door hermenj » di 25 mei 2010 12:32

Grappig trekkertje, gezien de andere eicher op de achtergrond word dit ook weer een pareltje :D loopt zo'n trekkertje eigenlijk nog een beetje snel?
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Michael G. » di 25 mei 2010 19:53

Haha mijn opa heeft 2 jaar geleden precies de zelfde gehad, en ook opgeknapt maar daar zat een rolbeugel op :D.
Gebruikersavatar
Fendtf12
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 90
Lid geworden op: di 03 jun 2008 15:32
Land: Nederland
Locatie: Garderen

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Fendtf12 » wo 26 mei 2010 12:17

Leuk trekkertje, ook wel mooi voor zon kleine is dat die 4wd heeft 8)
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » wo 26 mei 2010 17:43

Dankje, ze zijn in op zich best nog wel prijzig, vooral in Duitsland, dan bedoel ik de Eichers he, heb zelf niets met Fendt verder.. maar die zullen zeker ook duur zijn.

@ Hermenj : Dankje, het is wel de bedoeling, ben nu aan het kijken wat het me allemaal gaat kosten ,maar dan schik ik toch nog.. !
Hij loopt een 25 denk ik.. dus niet zo snel. op de fiets kun je hem bij houden als je door trapt ;)

@ Michael G : Die beugel komt hier ook op, hoort er ook op.. tenminste als het de goeie was, heb je er misschien nog foto`s van ?
en waar is ie nu ? enig idee?

@ Fendtf12 : ja dat is zeker ideaal, en dan zie je ze ze ook niet meer zo heel veel, 2wd vind je ze meer...

@ Ronnie : Het is eigenlijk wel de bedoeling, maar de rubbers van de 4wd zijn lek, en die zijn prijzig, en er is een keering lek, en zo nog wat dingen, en ben er al achteraan geweest, en dan schrik je toch wel wat het gaat kosten, dus ik ben nog in twijfel, en wacht nog even wat dingen af, hoe en wat het gaat komen qua kosten.. ;)
En anders maken we hem van de zomer klaar !

;) Dankje in iedergeval !
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door CornelisJ90 » wo 26 mei 2010 18:37

Kijk van de zomer is op Panningen, daar staat altijd een Limburger met een stuk of 10 Eichers, die heeft het en der ook onderdelen liggen. Anders is proberen bij Hissink uit Oeken, of die nog onderdelen heeft liggen.

En over die rolbeugel, jij zoekt er een voor naast de motorkap zeker?

Btw, wij hebben vrijwel dezelfde alleen dan met 35 pk, en een 648VA (1 type nieuwer ;) )
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » wo 26 mei 2010 19:00

Hissink heeft veel onderdelen wel. maar wel prijzig. komen veel uit Duitsland enzo..
Ik heb het over de rol beugel die over de gehele kap heen komt. maar die heeft een kennis van me nog liggen, en nog wat onderdelen heb k bij hem besteld. zo ook de orginale achter lichten ;) die vind je bij hissink denk ik ook niet. en zo nog wat kleine dingen.

Deze is van 73 volgens mij.
hoe oud is die van Julie ? is dat 1 met een turbo? en nieuwe kleuren ?
evt foto`s altijd leuk om te zien ;)

en bedoel je Grotenhuis ? met die eichers in Paningen ?
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door CornelisJ90 » do 27 mei 2010 21:55

Dat wel ja... Vooral heel vroeg erbij zijn op Panningen, dan kun je nog wel eens onderdelen scoren voor weinig. Wij hebben toen een hele zooi onderdelen weggehaalt bij een dealer uit Brabant die er mee ging stoppen.

En die van ons zijn uit mijn hooft alletwee zonder turbo. Bouwjaren weet ik ook niet, 1 staat er in de nieuwste kleuren incl. zwarte stickers (De 648!) en die 3712 is in dezelfde kleur gespoten als die van jou.

En dan hebben we nog 1 Puma ES200 en 2 stuks 330, een S en een AS.

Foto's heb ik zo snel even niet bij de hand, zal van de week is kijken om er wat te maken :)
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » wo 02 jun 2010 21:14

Ik ben opzich wel gelukkig, wat betreft de onderdelen, het meeste kan ik bij hissink nog krijgen wat ik nodig ben, of bij een kennis.. die heeft de wereld eichers enzo..
Daar heb ik ook nog zo`n ronde kop lamp op de kop getikt, want die zijn heeeel schaars, zeggen ze allemaal.. en ook de orignale achter verlichting, nieuw heb ik er vandaan !! dus dat is getroffen..

Ik ben wel benieuwd naar de foto`s.. zie ze graag;)
en mag ik vragen wat voor onderdelen jullie hebben?????
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door CornelisJ90 » do 03 jun 2010 22:40

Die ronde lamp zoeken wij oohook :oops:

En ja ik ga zaterdag even struinen in de loods voor je en evt. vragen wat mn vader kwijt wil :wink:
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » vr 04 jun 2010 22:16

Ik had er 1 ronde, en heb er nog 1 bij gevonden.. maar die schijn heel schaars..

ook heb ik de achterlichten kunnen vinden van rvs.. ;) kosten wat, maar dan heb je ook wat.. ;) nieuw...
ik ben opzoek naar 2 gelijke velgen, of na 1 die ik zelf ook heb, want heb 2 verschillende, en zo`n rol beugel..;)
en wat rubbers enzo.. verder zoek ik niets meer.

hier even wat foto`s.. ;)
van de verlichting..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alles snel even gemonteerd.. en zo ziet het er uit ;):D

en hier de ronden.. ook al klaar voor in de pruimer, maar vandaag heb ik die al zwart gespoten..
Afbeelding

Verder heb ik de hef delen er af... veel geschuurd, omdat ik een aantal dingen laat verzinken.. dus moet alles blank.. ;) maar daar later meer over..
ook heb ik de trekker aardig ver heen kaal. alleen krijg het stuur er 123 niet af.. dus daar moet ik nog eens na kijken.. ;)
maar meer foto`s komen van de week..:) of kijk op fp, bij de eichers.. daar plaats ik wat vaker foto`s.. ;)

Dus gezocht :

Rolbeugel, (voor 3 cilinder)
en de rubbers voor de 4 wd;)
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Michael G. » zo 06 jun 2010 15:59

ik heb er geen foto van jammer genoeg :(
Hij is naar een paardenboer in Duitsland gegaan voor de bak te vlakken, wei slepen, wei maaien enz

Op HMT staat er ook altijd een met Eicher en Mf smalspoortrekkers (heb je hem misschien al een keer gezien) die man woont bij mij in de straat :mrgreen:
Als ik het zo zie moet het wel een super trekkertje worden :D
Veel succes met opknappen =D>

Gr.Michael
Gebruikersavatar
Fendtf12
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 90
Lid geworden op: di 03 jun 2008 15:32
Land: Nederland
Locatie: Garderen

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Fendtf12 » ma 07 jun 2010 20:50

Word netjes, Spatborden nieuw gemaakt ofzo ziet er namelijk strak uit ;)

word mooi trekkertje als ik zo kijk
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » di 08 jun 2010 19:19

@ Micheal, jammer dat er geen beelden meer van zijn.. ;)

deze spatborden zijn niet nieuw, helemaal kaal gehaald.. ;)
nu zijn ze ook al in de kleur, dus, ze zijn nu klaar, en heb ze op zolder gebracht.. ;)
ze glanzen goed, en ongeveer 4 lagen.. dus goed ingespoten.. ;)

Hier wat foto`s :

Afbeelding

nu zijn we verder gegaan met de trekker zelf.
olie uit het blok halen, en achterbrug.
en de olie van het blok zag er niet uit... :S:S om bang van te worden..
Afbeelding

Afbeelding
in de ontvetters bak gehad..:)

Afbeelding
de stangen er uit de 3 e cilinder goed schoon gemaakt. en er zat een ring los.. vandaar denk ik ook het bij tikkende geluid uit de 3e cilinder, want slijtage heeft ie geen last van verder..

verder is de trekker helemaal kaal, en ga hem morgen met een cleaner afblazen.. en dan de onderdelen bestellen, bij hissink, en dan wordt de body ook gespoten.
en krijg morgen ook meer te horen, over de velgen.. :)

Dit was weer een update !
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Michael G. » wo 09 jun 2010 16:02

tsja, ik kan er niets aan doen :oops:
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » ma 28 jun 2010 21:13

Even een update :

Hij is bijna af. alles zit in de kleur, en ver heen opgebouwd, nieuwe olie er in, en de hef en achterbrug olie staat morgen klaar.
De motorkap had ik een tegenvaller in, maar gelukkig heeft m`n vader hem vanavond weer gespoten, en het ziet er nu goed uit !!!
Maar morgen kun je echt pas zien hoe het zit,
ik heb iemand gevonden die voor me de stickers maakt, en heb er direct maar een zooi extra besteld :P:P Je weet het nooit wat de toekomst brengt.

Verder is hij ook al ver heen opgebouwd, maar de elektronica moet nog aan gesloten worden, verlichting enzovoort.. Maar dat zal deze week gebeuren, morgen zou hij als het moet weer kunnen lopen, maar dan nog zonder motorkap enzo..;)

Zal van de week wel even foto`s maken, dan plaats ik er hier wel wat..
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Michael G. » wo 30 jun 2010 20:33

ooooo, Wat heb ik zin om die foto's te zien :mrgreen: Heb je al een rolbeugel gevonden voor de Eicher?
Hoeveel pk heeft deze eigenlijk?
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » wo 30 jun 2010 21:37

De Rolbeugel kan ik zo halen. ;) Maar had geen genoeg geld bij me anders had ik hem al, maar ja wat kleine dingen en de stoel dan ben je toch zo weer een flinke zak geld zo kwijt.. en vandaag allemaal rvs bouten enzo gehaald, en die komen ook op z`n grote broer natuurlijk.. ;):D

Deze heeft geloof ik 48 of 52 pk, en ik weet het niet exact dat kan ik alleen achterhalen via het bj, en heb de nummers al gevonden, maar moet daar nog achteraan.. ;)

Morgen loopt hij, de accu was leeg anders had ie al gelopen.. ;)
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Michael G. » do 01 jul 2010 17:05

Accu leeg daar hebben veel van die oude tractoren last van :oops: De mijne namelijk ook, maar er zit nu een nieuwe in :lol:
Hoezo waar kan je dan gelijk zo'n rolbeugel halen?
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » vr 02 jul 2010 23:06

Accu, is nog niet zo oud, en nu ook wel weer goed, hij moest ook ontlucht worden alles was er af he..

De rolbeugel heeft een kennis van me wel liggen, die man heeft zo veel eicher materiaal, en ook een paar zeldzame eichers ;)

Hier wat foto`s, vandaag heeft ie gelopen:D:D
de verlichting moet nog aan gesloten worden enzo, en de hef werkt nog niet, zal ergens lucht in zitten.
en we hebben de hele hydraulica laten vervallen, ook de pomp heb ik er af, k bewaar het wel, maar het is niet orgi dus vandaar dat ik het er af heb gehaald..:)
Alles is wel gespoten voor de hydraulica enzovoort.
Zoals jullie zien zit er ook nog geen andere band op, komt nog wel.. maar dat moet net even treffen..

Het rubber op het spatbord zit er ook nog niet op, want die is erg krom, en past er niet mooi op, zoals jullie ook wel hebben kunnen zien in foto`s die ik eerder had geplaatst.. ;) Dus moet even kijken of ik hem weer mooi krijg. als iemand een goeie tip daarvoor heeft, hoor ik die graag! ;)

Hier even de foto`s ;) van vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

En de kap er op, lijkt stukken beter, de lampjes voor had ik er zo snel nog niet in, maar goed dat komt,
de kap daar zat een heleboel werk in, op de deuken er uit te halen, en er zit nog 1 in, maar die krijgen we er hier niet uit, als ie er uit te halen valt.
die zit precies waar de strepen komen, en waar hij gelast is...:(
Afbeelding

zo en hij is opgeknapt dacht ik zo he ?

Nu gaan we met de verlichting bezig, en de hef, die is niet goed, we denken dat er ergens lucht in zit, en heb nog 2 dingen over, die had ik er los bij gekregen, en die horen er op, maar waar is even uitzoeken..;)
en dan nog met de verlichting bezig, alles aan sluiten, en het toerental klokje moet ook nog even na gekeken worden, want die doet ook niets meer..:(
en de laatste dingen de afgeknokte 3hoek en rolbeugel en een nieuwe achter band 12.4 24 inch
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door GP Hoving » za 03 jul 2010 9:10

Ziet er gelikt uit Dennis !

Waarom zorg je niet eerst dat alles werkt zoals het moet, en spuit je hem daarna ?
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Bericht door Michael G. » za 03 jul 2010 14:29

Super mooi =D> :shock: , Dat wat Geoff vroeg dacht ik ook al, maar stroom moet je pas als laatste doen als alles gespoten is :wink: .
Waarom zouden er andere achterbanden op? Deze zijn toch nog niet echt dat je zegt "kaal" of versleten?
Maar zo te zien moet jij echt alles origineel hebben he :lol: Die hydrolicpomp als die er op ziet is alleen toch mooier met werken: uitklapbare schudder< kippertje enz
Gebruikersavatar
Mike_V
Collector
Collector
Berichten: 842
Lid geworden op: di 21 apr 2009 17:10
Land: België
Locatie: Overpelt (BE)
Contacteer:

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Mike_V » za 03 jul 2010 17:56

Je zou zeggen dat hij zo uit de fabriek komt aan de lak te zien! :)
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » za 03 jul 2010 18:28

@ Geoffrey (klopt dat ?;)Ja hij heeft eerst verse olie en rubbers gekregen voor dat hij is gespoten..
Maar het is een trekker van begin 70er jaren.. en als je dan spul los maakt zoals stroom kabeltjes en later weer wilt aansluiten zal her een der wat nieuws op moeten.. ;) Was met de grote ook.. nahja grote 3075..;) ja of je zou alles overal moeten vervangen.. dat is dan een optie, maar er komt al wel veel bij kijken, meer dan ik had verwacht, en als ik hem eens kan verkopen, wil ik er tenslotte niet aan hoeven achteraan tellen.. ;)


En de achterbrug had te weinig olie, en daar is nieuwe olie in gekomen, dus dachten we dat het ontlucht moest worden, maar las net op fp, dat hij dat zelf doet, en toen las ik dat we naar het drukventiel moesten controleren, maar hij wou eerst wel heffen.. Dus daar gaan we van de week wel even mee aan de gang..;)

@ Michael G.

er zitten verschillende achterbanden om, en de 1e is zo goed als nieuw en de ander niet, en das een ander soort, 12.4 en 11.4./6 of zo uit m`n hoofd.
en daar hebben ze al eens wat mee gehad. vandaar dat ik er gelijke om doe.. ;)
En ja de hydraulica als je hem gebruikt is dat waar, maar zolang hij hier is zal ie niet gebruikt worden..;) ja misschien voor een kar of zo. maar verder niet met hooien, want dat doen we al niet meer.. en anders is z`n broer er nog.. :)
Misschien dat we hem nog wel gaan gebruiken met het gier rijden, dat hij voor de mixer komt.. maar dat is dan voor de aftekas ;)

@ Mike, ja he? vandaag heeft ie even buiten gestaan met een onweers bui, daar wordt ie nog mooier van,:D
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Michael G. » za 03 jul 2010 20:33

O, ja nu je het zegt zie ik het ook dat er 2 verschillende achterbanden opliggen. Die gaten in de achterspatborden worden die nog ergens voor gebruikt? Zo niet is dichtlassen misschien een optie (dan ziet het er mooier uit :mrgreen: ) maar ja ze zitten al in de verf. Worden de tractoren veel gebruikt? op bedrijf? toeren met een pipowagen :lol: ?
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » za 03 jul 2010 23:16

;)

De gaten worden nog gebruikt, er zaten meer in, maar die heb ik niet dicht gelast.. ;) ben je denk ik wel even mee bezig om dat mooi te krijgen, tenzij je goed met een las apparaat om kan gaan, maar ik niet!!

Er komen nog reflectoren op, daar ben ik mee bezig om ze weer een beetje op te knappen, want nieuwe zijn me net even te duur, en er komen ook nieuwe blikken op, waar ze op komen, maar dat maakt iemand voor mij van rvs..:D

en de andere gaten zijn voor de hydraulic.. ;)

Verder hebben we geen bedrijf, m`n vader heeft 7 paarden, en daar wordt de 3075 voor gebruikt, en we helpen wel eens iemand die geen trekker heeft hier.
en ik ga geen pipowagen achter de eichers doen.. :P
Onze oude 4072 eicher met perkins, heeft ooit wel voor een pipo wagen gereden, en is toen ook nog bij piet op tv geweest haha!

K ga dr nu snel vandoor, nog even een borreltje nemen !
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Michael G. » zo 04 jul 2010 9:57

Dat is toch mooi, een pipowagen achter een mooie tractor. Net als mijn Fiat die staat nu ook voor een pipowagen :mrgreen:
Ey, proost dan he :lol: :mrgreen:
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » do 15 jul 2010 22:26

Nee hier niet..! ga er liever zo een stukkie mee te rijden.;)

Inmiddels is er niet veel gebeurt, maar wel wat... de hef werkt weer m`n vader heeft hem gefikst.. 8)
en er is een afgeknokte driehoek om gekomen..

ik ga nieuwe rubbers voor de spatborden bestellen. en nog een nieuw contactslot want die werkt niet toppie...

Zal van de week wel effkes wat foto`s plaatsen.. ;)
Gebruikersavatar
ih power
Collector
Collector
Berichten: 876
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 19:03
Land: nederland
Locatie: ter idzard

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door ih power » vr 16 jul 2010 17:35

Het is net of hij zo de showroom komt rijden =D>


Eise
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » zo 18 jul 2010 21:20

Haha, ja he ?;)

De kenner zal het wel weten, maar deze body is officieel niet in deze kleur gespoten in de jaren 70,

Dit zijn de kleuren die op de laatste series zijn gekomen, alleen die hadden nog een zwart grilletje.. ;)

Maar omdat ik persoonlijk deze kleuren mooi vind, heb ik hier voor gekozen, en deze kleuren zitten natuurlijk ook op z`n broer. op de velgen na.. ;)
:D
feenstra90
Collector
Collector
Berichten: 953
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 22:53
Locatie: Drogeham,Friesland

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door feenstra90 » di 17 aug 2010 17:40

Zo..

gister even wat foto`s gemaakt....
hij`s eigenlijk af.. alleen de verlichting nog wat afstellen..
en rolbeugel.. maar verder is ie klaar..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike_V
Collector
Collector
Berichten: 842
Lid geworden op: di 21 apr 2009 17:10
Land: België
Locatie: Overpelt (BE)
Contacteer:

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Mike_V » di 17 aug 2010 18:23

Erg nette foto's =D>
Moet die driehoek erop? Vind het eerlijk niet erg passen :P

Gr. Mike.
Gebruikersavatar
Fendt Vario
Collector
Collector
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 28 mei 2010 13:13
Land: Nederland
Locatie: duizel

Re: Eicher 3712a 3 cilinder smalspoor 4wd

Bericht door Fendt Vario » di 17 aug 2010 18:34

waarom niet ? het is een lanbouw voertuig dus :!:
Plaats reactie

Terug naar “Oldtimers”