BLB BVBA

Plaats hier je foto's van loonwerkers, vertel welke werkzaamheden verricht worden en met welke machines.
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » wo 06 feb 2008 21:08

en nu terug on-topic... :wink:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re:

Bericht door Béné » za 22 mar 2008 18:19

escuro schreef:Man man, wat een droomjob. Heb je ook negatieve kanten aan het werk? Geen vacatures openstaan :D
Momenteel wel....Zoek iemand om mij op te volgen. Heb andere verantwoordelijkheden gekregen binnen de firma en zoeken dus iemand voor de sales in Vlaanderen. :wink:
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Re: Dagboek Béné

Bericht door Jurgen » za 22 mar 2008 20:48

Moet je even 3,5 jaar wachten dan ben ik klaar met mn opleiding ;)
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » di 25 mar 2008 18:27

Zo lang kunnen we niet wachten hoor. Bedoeling is dat mijn opvolger zo snel als mogelijk kan beginnen. Ik doe momenteel 2 jobs (en heb daarbij nog een eigen zaak) en dat begint te wegen.... :wink:
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Béné

Bericht door NewHolland TM155 » di 25 mar 2008 19:06

Hallo Béné ga je op pensioen ? ga je ons dan verlaten ? :cry: tis te hope van niet :D laat aub iets van je horen. groeten Steven
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » di 25 mar 2008 23:18

Ikke op pensioen? Denk het niet....

Ga wel enkele dagen weg deze maand (morgen tot vrijdag bij Kuhn in Zuid Frankrijk en eind deze maand met mijn verkopers naar McHale). :wink:
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné

Bericht door ghost rider » wo 26 mar 2008 20:20

hallo béné,

wat voor job moet je dan nu uitvoeren?
een eigen zaak? wat voor 1 al ik vragen mag :oops:

mvg evert
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » za 29 mar 2008 16:02

Huidige job is 100% product management. Vroeger maar voor paar merken, maar nu voor alle merken van de afdeling Greentech + MX (mailleux frontladers) + zuidberg + McHale. Voor McHale zal ik ook nog verkoop Vlaanderen doen. Vroeger was ik hoofdzakelijk verkoper met daarnaast beperkt product manager. Nu eigenlijk rechterhand van de verkoopsdirecteur. :wink:

Mijn eigen zaak bestaat uit 2 afdelingen: 1 = aanhangers (alle mogelijke) en 2 = preparatie van 4x4 wagens voor overland trips (woestijn - reizen - ....) en challenge (wedstrijd). Begint ook redelijk te lopen ondertussen. Zijn invoerder voor verschillende merken. :wink:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » za 29 mar 2008 16:52

Kleine update...

2 weken geleden op een zaterdag een FAE bosfrees in gang gaan zetten. Type: UMH 200. De trekker was een Fendt 926 Vario van de eerste generatie. Kwaliteit van foto's is niet zo best wegen getrokken met mobieltje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vorige week demo gehad met een reiniger voor synthetische sportvelden (kunstgras). Trekkertje was een Carraro.
Afbeelding
Afbeelding

Paar dagen daarna een recall gaan uitvoeren op een reeks POSCH machines. Hieronder ene ervan (K5000 stationair met 6m afvoerband). Foto is van slecht kwaliteit want het was met mobieltje in donkere omstandigheden.
Afbeelding

Van woensdag tot vrijdag bij Kuhn (Audureau) geweest. Naast de commerciële vergaderingen stond ook een test met een prototype op de agenda. Deze was bevestigd aan een JD 6830 in oranje kleur (gemeentekleur). Kan niet veel zeggen over de machine, vermits het een proto is. Heb er mee gereden en machine werkt super. Daarom dat je op de foto niet veel van de machine kan zien.
Afbeelding

We hebben ook nog demo's gehad van een een Euromix Plus (mengvoerwagen met stroblazer op), maar heb daar zelf geen foto's van. Collega heeft er pak getrokken. Als ik ze heb, zal ik ze ook plaatsen.

Deze week normaal nog demo voorzien van een FAE bosfrees en volgende week van de grootste POSCH zaag/kliefcombi momenteel leverbaar. Hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 30 maart

Bericht door NewHolland TM155 » zo 30 mar 2008 13:07

Hallo Béné Je hebt daadwerkelijk een droom job je mag overal naar demo's en fabrieken gaan :D daar kan ik aleen van dromen. groeten steven. p.s ga je dit jaar ook naar de landbouw beurs van Libramont ? laat aub iets weten groeten Steven. en trouwens mooie foto's van de jd in orange :lol:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 30 maart

Bericht door Béné » zo 30 mar 2008 13:35

Steven, ik zal idd op Libramont zijn. Weet nog niet op welke stand exact, die van Greentech of die van Agri.... :wink:
Gebruikersavatar
kapitein nick
Collector
Collector
Berichten: 607
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 12:48
Land: belgie
Locatie: Wetteren tenede

Re: Dagboek Béné - update 30 maart

Bericht door kapitein nick » zo 30 mar 2008 17:15

Waar gaan die demo´s plaatsvinden?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 30 maart

Bericht door Béné » ma 31 mar 2008 8:08

Bosfrees in streek van Kapellen/Brasschaat en de Posch in regio Balen. :wink:
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 30 maart

Bericht door NewHolland TM155 » ma 31 mar 2008 11:10

Hallo Béné mij zul je er ook 1 van de 4 dagen zien zeker iets komen zeggen als ik weer de nh stand niet heb onder gekwijlt. groeten Steven.
Laatst gewijzigd door NewHolland TM155 op do 08 mei 2008 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door Béné » wo 07 mei 2008 21:35

Tijd voor een update'tje.

Paar weken terug dus demo gedaan met een getrokken zaag-kliefcombi van Posch. Laden van de machine gebeurde met een NH TS110 met MX frontlader.

eerst machine opgesteld om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken:
Afbeelding

beeldje na uurke draaien (ongeveer 10 stère gekloven):
Afbeelding

laden:
Afbeelding

Hebben die dag kleine 27 ton gekloven.

Paar dagen erna bij een klant gaan kijken die een verpakkingsautomaat gekocht had. Wilde eens weten als de man tevreden was. Had toch al wat pallets gewikkeld precies. Resultaat van 1/2 dag werken:
Afbeelding

Ondertussen nog één en ander gedaan, maar niet altijd foto's genomen.

Tot ik gisterenmiddag rond 2 uur telefoontje kreeg dat ik rond een uur of 5 een wikkelaar (McHale 998) moest gaan opstarten. Op zich niet zo bijzonder, maar toch wel even snel naar huis vanwaar ik was (uurke rijden) om andere kledij te halen. Dan auto in en 200 km oostwaarts (richting land van Herve - omgeving van Aubel/Battice vlakbij Duitse grens). Daar aangekomen nog even moeten wachten op de wikkelaar want dealer was er nog mee onderweg. Dan het spul aangekoppeld aan de JD 6630 en vertrekken richting perceel. Loonwerker zelf met de JD7920 en Claas Quadrant, dan ik met de Vito, dan monteur van de dealer met een Iveco bestelwagen, daarachter de 6630 met wikkelaar en als laatste vrouw van de loonwerker met de wagen. Treintje rijden gedurende half uurke. Op het veld aangekomen rond uur of 7 's avonds en terwijl de pers aan de eerste balen begon wat uitleg gegeven ivm instellingen controlbox van de wikkelaar en afstellingen. Dan eerste baal gewikkeld om te testen. En daar bleef het voorlopig bij: de pers gooide de ene losse pak na de andere eruit. Na 3 losse pakken stoppen en vastgesteld dat 1 van de knopers in 2 gebroken is. Geen nood: er zijn er nog 5 over. Slechte deels demonteren en opnieuw persen. Niet voor lang. Weer constant losse pakken. Dealer erbij gehaald (andere dan de mijne want mijn dealer is JD dealer en doet geen Claas). Bleek dat van 2 knopers de vingers stuk waren en daardoor niet of zeer slecht knopen. Na uurke sleutelen eindelijk hersteld en wij konden ook verder. Toen geen probs meer gehad en toch nog pak of 50 kunnen wikkelen op zo'n 10 ha. Niet erg veel gras op voor eerste snede. Ben toen rond 22u30 vertrokken toen ik zag dat alles goed werkte aan de wikkelaar. 2 uur rijden en dan was ik thuis. Korte nacht geworden dus....

de trekker met wikkelaar:
Afbeelding
Afbeelding

de 7920 met Quadrant in panne:
Afbeelding

ondertussen werd het al donker en moesten de lichten op:
Afbeelding
Afbeelding

Normaal einde deze week nog zo een wikkelaar opstarten en ook nog een F550 ronde balenpers.

Zal zien om weer foto's te nemen.

Sorry voor de slechtere kwaliteit van de foto's, maar had enkel mobieltje bij.... :wink:
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door ghost rider » wo 07 mei 2008 21:41

mooie foto's van die zaag-kliefcombi :d werkt goed zo te zien
zo te lezen heb je nog altijd een drukke job :p

mvg
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door MF-hobby_Marten » do 08 mei 2008 1:15

Die Posch ook nog nooit gezien. Wel hier eerder voorbij zien komen maar nog niet met het eind resultaat als ik het goed heb. Leuk om daar zo wat meer foto's van de zien. Werkt zo'n machine met oliedruk en ik ben benieuwd met hoeveel druk?

Gr Marten.
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door escuro » do 08 mei 2008 8:35

Ik heb ook nog een paar vragen:

Hoe zit dat klieven? Zo te zien moeten de stammen dezelfde diameter hebben of niet? Verdeeld de machine het hout in 2 of 4 stukken?
Hoe werkt dat verpakken? Kan je gemakkelijk die berg geklieft hout verhandelen zonder veel handwerk?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door Béné » do 08 mei 2008 11:09

Die POSCH SPK5000 werkt met een JD dieselmotor van 135 pk. Deze drijft alle hydraulische pompen aan. Drukken weet ik niet vanbuiten, maar varieert volgens onderdeel. De grijper bijvoorbeeld heeft andere druk dan de kliefcilinder. Ik weet wel dat ze wordt gekloven met 41 ton kracht. Op deze machine zaten 2 messen: een 8-delige en een 18-delig ringmes. Mes is sterk afhankelijk van diameter te klieven hout. Voor kleine stammen (tot pakweg 15 cm diameter) is een 4-delig mes voldoende, maar voor een diameter van 50 cm zul je naar minstens 15-delig gaan. Hout moet ook deels gesorteerd worden om niet steeds de messen te moeten verstellen. Ook rendement is hierdoor bepaald. Hoe meer gelijke stammen, hoe efficiënter je kan werken. Normaal adviseren wij: 0 - 20, 20 - 35 en +35 te sorteren in diameter.

Verpakken is simpel: het hout wordt gestort in een een trechter en als die vol is, kan de bediener de ton omhoog laten gaan terwijl die simultaan gewikkeld wordt.

zie: http://www.posch.com/allsite_prod1/Cont ... ageId=4507" target="_blank en dan klikken rechts op video.
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door MF-hobby_Marten » do 08 mei 2008 11:22

@Bene
Bedankt voor jou uitleg en de link, leuk om te zien. En 41 ton perskracht dat is indrukwekkend.

Gr Marten.
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door NewHolland TM155 » do 08 mei 2008 17:52

Hallo Béné mooie foto's dat komt er van he een jd in man als hij gekoppelt is aan eeen Claas Quadrant :lol: voor de rest mooie foto's
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door Spiekker; S.J.B. » do 08 mei 2008 18:38

Bene, wat voor fronthef is dat op die JD voor de McHale?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 7 mei

Bericht door Béné » do 08 mei 2008 20:55

Kben aan het twijfelen tussen als de 6630 nu een Sauter had en de 7920 een degenhart, of omgekeerd.... :oops: Maar dacht dat het een Degenhart (allé, een door Zuidberg gebouwde hef dus) was.... :lol:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door Béné » zo 25 mei 2008 14:17

Ondertussen nieuwe foto's van vorige week. Aangezien het nogal druk is momenteel, nog niet veel tijd gehad om dagboek up te daten....

Als eerste een Fusion2 die ik hier in de gang moest gaan zetten. Is vlakbij in de buurt. Dit is de 3de Fusion2 die hier in de streek loopt. Zaken gaan goed....Combinatie is van loonbedrijf Baert (de Belgische, niet de NL's Baert) uit Kemzeke. Trekker die er meestal voor hangt is de Agrotron 150. Er heeft ondertussen ook al paar keer een NH TM155 aan gehangen. De Deutz doet het echter iets beter volgens de loonwerker. Valt minder terug in toeren als de pak op druk begint te komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna naar een Fusion1 geweest die wat probs had met zijn balenkantelaar. Was vrij eenvoudig op te lossen (wat meer naar rechts monteren).
Afbeelding

Afgesloten bij een klant met een 2 stuks 998 wikkelaar. Was op 1 perceel bezig met 2 persen en 2 wikkelaars. Jammer genoeg heb ik de foto's per ongeluk gewist... :cry:

Dan dag erna: weer McHale.....
In de voormiddag school ontvangen (35 leerlingen) waaraan ik cursus moest geven ivm bermenbeheer. Waren leerlingen van de hogeschool afdeling Groenmanagement.
In de namiddag bij een klant langsgeweest die wat problemen had met zijn 998 wikkelaar. Bleek dat hij wat had zitten prutsen in de computer en de machine compleet ontregeld had. Na paar nieuwe instellingen was probleem opgelost en kon hij weer verder.
Afbeelding

In de avond nog bij een collega thuis geweest om een machine op te halen voor demo. Stond op het loonbedrijf van zijn vader. Heb vlug even wat foto's genomen van de machines die er stonden. Lang niet alles, want zeer druk en niet overal plaats om foto's te nemen. Bovendien was 3/4 van het materiaal op de pad... Had nog een mooie foto van een 626, maar die is ook per ongeluk gewist. :cry: :oops:
1 van de NH FX hakselaars
Afbeelding
de trekker die op de kuil rijdt met een Veenhuis kuilverdeler achterop
Afbeelding
De nieuwe hakselaar. In vervanging van de oudste FX. Naast de FR zijn er nog 3 FX hakselaars.
Afbeelding
Afbeelding
zicht op een deel van de silage- en opraapwagens (allemaal Schuitemakers - stuk of 6 in totaal aanwezig)
Afbeelding

Dan opnieuw dagje verder. Terug een nieuwe 998 wikkelaar gaan opstarten. Deze man had vroeger een Kverneland wikkelaar. Nu dus een McHale. Machine is uitgerust met een speciale kit voor ronde balen (zie de wieltjes boven de opraper). Trekker was een 716.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Binnenkort weer een update. Eerste week van juni onder anderen naar KWF-beurs in Duitsland (bosbouw) en daags erna naar Salon De L'herbe (hooibouw demo's). Weken daarna 2 weken aan een stuk demo's bij ons (hooibouw + persen + wikkelen + bermenonderhoud).
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door ghost rider » zo 25 mei 2008 14:27

mooie update béné ;) zozo den baert heeft em er ook al zo eentje aangeschaft :d
deze week zag ik hier in de beurt een paar gewikkelde pakken liggen en die er al 2dagen lagen, de meeste waren niet mooi rond meer ze waren ingezakt :? #-o hoe komt zoiets?

mvg evert
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door Béné » zo 25 mei 2008 15:30

Dirk heeft idd wat problemen gehad met zijn pers. Als hij de machine op load-sensing zette, kon hij blijkbaar niet genoeg persdruk krijgen. Op open-center geen probleem. Hebben toen zijn load-sensing aangepast op de machine, maar we vermoeden dat het een probleem aan de trekker is. Komt soms omdat de pomp niet goed is afgesteld. Hebben na nieuwe afstelling paar pakken geperst en die waren toch ok. Nu draait hij verder op open-center.
Reden van inzakkende pakken: te weinig persdruk. :wink:
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door ghost rider » zo 25 mei 2008 15:37

ah zo, bedankt voor de uitleg béné :wink:
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door NewHolland TM155 » ma 26 mei 2008 13:18

Hallo Béné toch nog aan mij gedacht zie ik :lol: de NH FR Kan me bekoren zeker en vast groeten Steven :lol:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door Béné » ma 26 mei 2008 22:48

Hier nog een filmpje van de loonwerker. Komt uit een programma op de Franstalige zender in België (RTBF 1).

http://www.nixjm.be/index.php?page=fun&dir=videos" target="_blank
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door N. van Eekelen » di 27 mei 2008 15:16

Mooi spul heeft die loonwerker staan zeg! 8) Maar wat anders nu: staan jullie ook op de TKD, Béné. Zoja; dan kan ik even kijken, naar wat bosbouw-spul. :lol:

Niels
Gebruikersavatar
herberty
Collector
Collector
Berichten: 845
Lid geworden op: wo 04 jul 2007 18:01
Land: nederland
Locatie: gouda
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door herberty » vr 30 mei 2008 15:46

Mooi machinepark zeg! Wat voor banden liggen er onder die nieuwe NH hakselaar van jullie?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door Béné » vr 30 mei 2008 15:50

Weet ik niet. Is niet bij ons hoor. Is het loonbedrijf van de vader van een collega. :wink:
Gebruikersavatar
maarten
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 21:00
Land: Belgie
Locatie: Belgie

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door maarten » vr 30 mei 2008 22:10

Als er een McHale pers wordt verkocht, moet gij die dan altijd bij de loonwerker gaan in gang zetten? of is dat enkel voor een bepaalde streek?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door Béné » ma 02 jun 2008 7:09

Normaal is dat idd deel van mijn job. Echter, in bepaalde streken kan de dealer het zelf omdat die reeds pakken ervaring heeft met Fusions. :wink:
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door René » ma 02 jun 2008 8:29

Hallo Béné, ken jij Vital Laschet? is een grote belgische loonwerker. zijn site is: http://www.vital-laschet.be/
Plaats reactie

Terug naar “Loonwerkers”