Trekkerpraat

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Trekkerpraat

Bericht door ACS » do 15 dec 2005 15:37

Tsja, we waren zo druk bezig (ik en Sjoerd) in een topic waar het eigenlijk niet het onderwerp van was dus gaan we hier verder.


John Deere: wat is eigenlijk het verschil tussen valtra en valmet :?:


Hans: Vroeger was t valmet, na het samengaan met volvo werd het volvo valmet en tegen wordig is t valtra


ACS: Het werdt Valtra na de fusie met AGCO...


Sjoerd: niet waar Auko
Valtra is Valmet Tractor, en dat was al ver voor de OVERNAME zo


ACS: Oh, wist ik niet. Maar ze gingen de naam Valtra toch pas alleen (dus zonder Valmet) gebruiken na de fusie met AGCO?


Sjoerd: neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Bolinder Munktell en Volvo (Zweden) gingen samen. Later werd dit overgenomen door de ex-wapenfabrikant Valmet (Finland). Het geheel werd Valmet. Halverwege de 90er jaren noemde men de trekkers Valtra Valmet, met de bedoeling om Valmet (was immers dubbel) er ook nog af te laten. dat gebeurde nog voor AGCO op de proppen kwam met de plannen om SISU (moeder Valtra) over te nemen. (zo was t toch?)


ACS: Ik heb het even nagelezen in m'n trekkerboek, het klopt ja . AGCO wou eers ook nog Renault over nemen, maar toen kwam Valtra. Dus lieten ze Renault gaan (naar Claas) en hadden het op SISU gemunt.
Auko Sikkenga
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”