Pagina 3 van 3

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: di 23 nov 2010 22:02
door koentje
grr, was zondag nogal lat ter bestemming, stond nog eventjes te schuiven en te palaveren, tot net voor mijn neus de laatste 2 verkocht waren en er een groot oranje plakaat stond... :x :cry:

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: di 23 nov 2010 22:42
door Massey135
Vreemd, want de modellen zijn niet eens uitverkocht.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: di 23 nov 2010 22:52
door eicher 3108
Ja dat snap ik ook niet, stonden nog wel een aantal plastic tassen aan het einde zondag middag.
Was het niet zaterdag? Toen stond er wel zo'n plakaat met uitverkocht.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 9:28
door stehos
Het beursmodel was zaterdag om ongeveer kwart voor 3 uitverkocht en zondag zijn de laatsten vlak voor 5 uur van de hand gegaan. Voor zover ik weet waren het er zaterdag 1500 en zondag 1250.

Ik had mijn stand naast de modellenuitgifte en kon het aardig goed volgen.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 11:45
door koentje
tjah, was idd zondag hoor, maar zeg wel laat....kan goed zijn dat het toen wel al na 5-ven was...maar goed, was eig mijn eigen schuld, moest er maar eerst achter gegaan zijn ](*,)

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 11:46
door Bas
Hoe zit het nou eigenlijk met de oplage van die beursmodel? In de Agritoy staat vermeld dat er 2750 geproduceerd zijn en onder op het model staat een oplage van 3000 vermeld. Waar zit de fout?

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 14:19
door jaap
Als niemand nummer 2750 of meer heeft zijn er maar 2750 gemaakt. Iedereen dus even onder op zijn model kijken.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 19:23
door Massey135
Het is allemaal heel eenvoudig te verklaren.
Er zijn 3000 modellen gemaakt, 2750 voor de L.C.N. en Massey Ferguson verleent toestemming aan de L.C.N. om een beursmodel te laten vervaardigen door Siku.
MF heeft er zelf ook 250 van, zo is het bedongen.
Waarvan akte.
Afbeelding

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 19:36
door Rieko
dus de exclusiviteit is losgelaten door de LCN. :?

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 19:41
door Luuk
Volgens mij is dat al vaker gebeurd hoor. Welkom in de wereld van de fabrikanten die de miniatuurwereld hebben ontdekt :cry: .

Zonder licentie geen model. Zo simpel is het.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 19:43
door Rieko
Ik dacht dat voorheen de beursmodellen wel exclusief waren.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 19:55
door Massey135
Dit is al vaker gebeurd, maar toen waren de beursmodellen nog niet genummerd.
Niks mis mee, en de L.C.N. zal wel mee moeten, anders geen beursmodel.
Afbeelding

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: wo 24 nov 2010 20:08
door Rieko
Zou je dan kunnen vertellen wat de werkelijk oplagen zijn geweest van de vorige beursmodellen?

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: do 25 nov 2010 0:45
door jaap
Massey135 schreef:Dit is al vaker gebeurd, maar toen waren de beursmodellen nog niet genummerd.
Niks mis mee, en de L.C.N. zal wel mee moeten, anders geen beursmodel.
Afbeelding
Wel iets mis mee, want waar zijn die overige 250 gebleven? In handen van MF is het antwoord, ja maar wat gaan die er mee doen? En de opdruk van 3000 stuks beursmodel is dus ook niet waar. Prima als MF 250 van die dingen wil hebben, maar dan wel zonder de opdruk LCN 2010 en zonder de nummering.

En dat de LCN mee moet, omdat ze anders geen beursmodel kunnen uitgeven is misschien waar. Maar alle dingen die waar zijn, zijn daarmee nog niet goed. Dat je als fabrikant een graantje wil mee pikken van de miniaturenhandel, prima. Het zijn immers miniaturen van jou producten. Maar het moet wel leuk blijven.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: do 25 nov 2010 8:32
door fendt-power
Ik denk dat het onbegrijpbare wereldje van sponsering er ook nog bij komt kijken. Zal het zonder die "verkoop" van 250 miniaturen niet onhaalbaar zijn? Dat LCN ze wel heeft verkocht maar tegen hogere prijs? Zijn veel mogelijkheden.

Re: Beursmodel 2010

Geplaatst: do 25 nov 2010 9:01
door Johan Bos
Was het inderdaad niet een idee geweest om 2750 te nummeren voor de LCN en 250 ongenummerd/bedrukt naar de fabrikant te doen?
:arrow: Geen onduidelijkheid, geen gezeur.

Misschien iets voor de volgende keer :wink: