Siku 2019

Als je nieuws hebt of nieuwe (gelimiteerde) modellen gespot hebt, mag je ze hier plaatsen.

Moderators: Moderator, Beheer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JD6930
Collector
Collector
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 1:32
Land: Nederland
Locatie: Diessen

Siku 2019

Bericht door JD6930 » do 25 okt 2018 22:57

1:32
3289 - Fendt 1042, januari

1:87
1794 - John Deere 8500i met maisbek, januari
Met vriendelijke groeten,

Hans
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 02 sep 2016 7:27
Land: Nederland
Contacteer:

Re: Siku 2019

Bericht door Jan Roelofsen » di 29 jan 2019 19:11

De spielwarenmesse is vandaag afgetrapt. Naast diverse nieuwe items zoals de modelauto's was ik ook wel bijzonder geïnteresseerd wat de nieuwe Control 32 modellen met zich meebrengen. Een algemene foto collectie van Siku zelf is hier online te vinden.
Feit is dus dat de bestaande John Deere en Fendt uitgefaseerd worden. Deze hebben nog een radiografische bediening. De opvolger is een verbinding via bluetooth. Het aardige hiervan is dat dit een open protocol is waardoor je ook een mobile device als afstand bediening kunt inzetten.
Afbeelding

Oftewel vanaf maart komen de 2 opvolgende modellen beschikbaar en dan is er de keuze of je nog een losse afstand bediening wil of gewoon je telefoon gebruikt.

Een ander opvallend model is de Claas Xerion. Ik heb deze eens verder beoordeeld en adhv de eerste verslagen een opsomming uitgewerkt Siku Control Claas Xerion. Dit model is voorzien van nieuwe mogelijkheden zoals 4 wiel besturing en 4 wiel aandrijving.

Één ding waar ik even verbaast/onduidelijk bij was is de mogelijke aanwezigheid van een differentieel.
In onderstaande video zie je namelijk zowel bij het showmodel en later op de showtafel dat zowel voor als achter er sprake kan zijn van een aangedreven wiel als twee aangedreven wielen.
Ik ben benieuwd wat jullie verder opvalt want er is ook op de Duitse Facebook groepen al van alles te vinden.

Link
Speelgoedboer
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 02 sep 2016 7:27
Land: Nederland
Contacteer:

Re: Siku 2019

Bericht door Jan Roelofsen » wo 13 feb 2019 9:58

En de Siku folder is er ook; ik heb 'em gescand zie deze link naar De Siku Control folder. Hieronder de PDF als afbeelding.
sikucontrolfolder.JPG
Speelgoedboer
JDM6400
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 89
Lid geworden op: do 07 feb 2019 18:09
Land: Nederland

Re: Siku 2019

Bericht door JDM6400 » wo 13 feb 2019 14:22

Technisch is dit wel een prachtig model. Stiekem ben ik wel benieuwd wat 'verbouwers' hier mee gaan doen..
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 02 sep 2016 7:27
Land: Nederland
Contacteer:

Re: Siku 2019

Bericht door Jan Roelofsen » wo 06 mar 2019 19:51

Ik heb de bluetooth besturing in een video uitgelegd waarbij je ook live de handelingen in de Siku App kunt volgen.
Zie de video:

Link


Het kan natuurlijk zijn dat ik 40+ ben en daarom een vaste afstand bediening als prettiger ervaar. Of Siku heeft nog wat werk aan de App want ik stoor me eigenlijk wel aan het extra 'pop-up' venster om meer functies te kunnen bedienen.
Speelgoedboer
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 02 sep 2016 7:27
Land: Nederland
Contacteer:

Re: Siku 2019

Bericht door Jan Roelofsen » do 12 sep 2019 18:11

En over enkele weken moet de Claas er zijn :D
Afbeelding
De meeste huidige Bluetooth modellen zijn gelukkig met vaste afstandbediening verkocht. Ik heb nogal eens vragen gehad van mensen die met hun foon aan de slag zijn en dat gaat nou niet altijd even best. Je bent dan toch meer afhankelijk van de mogelijke nukken van die telefoon.

Overigens is het nu al gedoe met inkoop, of Siku al al zoveel in pre-order heeft staan weet ik niet maar het is al touwtrekken om grotere aantallen te krijgen. Was eerder ook wel eens.
Morgen op advies van Ries bij de Kruijf bellen met Kamps de Wild zelf want ik wil eigenlijk wel een vlog maken over dit model in 't echie :)
Speelgoedboer
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws / nieuwe modellen”