Hallo medeforummers,
Volgens mij is het enige verschil, althans voor zover ik op de foto's kan zien, dat de verhoging op het dak niet meer zwart van kleur is.
Dat betekent dat 'ie er nog wel op zit, en dat op zichzelf alleen al is niet helemaal in overeenstemming met de werkelijkheid.
Ik heb de originele tekeningen er (online) op nageslagen, maar er zit maar een hele kleine verhoging op, mogelijk alleen ter versterking van het verder geheel uit polyester bestaande dak, hoewel ik me dit uit de praktijk niet (meer) kan herinneren.....
In mijn "aanpassingsproject" van de 1455 van Schuco heb ik (o.a.) de verhoging er in ieder geval compleet vanaf geschuurd.
Zelfs Replicagri (844XLA - 845XLA) en ook Britains maken in min of meer dezelfde mate deze "fout".
Britains:
Replicagri:
Ook de onderstaande versie van Britains klopt niet helemaal: de eerste versie XL-cabines hadden een vlakke bovenkant.
Dat betekent dat het dakluik IN het dak verwerkt zat.
Omdat in de praktijk veel problemen ontstonden met hemelwaterafvoer en dus lekkage, besloot men een dakluik met een overlappende bovenkant te maken.
Heb je dus een IH-model met XL-cabine, dan zou de bovenkant van het dakluik vlak moeten zijn. Schuco doet dát dus wel weer goed!
Latere versie's kregen een verhoogd dakluik, wat OVER DE RAND van de dakuitsparing viel.
Een CaseIH XL-cabine heeft dus ALTIJD een verhoogd dakluik.
Ik heb nog geen schaalmodellenfabrikant gezien die dat 100% goed doet.
Kun je de conclusie dan trekken dat de leveranciers in China zaken doen met één en dezelfde fabrikant................???
Fijne jaarwisseling gewenst!!