Pagina 7 van 7

Re: Schuco 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012 22:07
door Spiekker; S.J.B.
Stonden er zelfs nog meer Luuk! :mrgreen:

Re: Schuco 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012 22:21
door Luuk
Dat was een hele andere Sjoerd..... Had je toch op moeten letten..... :wink:

Re: Schuco 2012

Geplaatst: di 20 nov 2012 22:48
door Spiekker; S.J.B.
Dat was ook een Bambi (4455), Luuk! En uiteraard ook beter, dan de 60-serie van Sche... Schuco....











Uiteraard snap jij wel, dat ik weer s aan t donderjagen ben :D Is ook een hobby :mrgreen:

Re: Schuco 2012

Geplaatst: wo 21 nov 2012 0:31
door eicher 3108
Ook geen 4455 Sjoerd, het was een 4255. :wink:

Re: Schuco 2012

Geplaatst: vr 28 dec 2012 19:46
door ih power
Ik had al een tijdje de International 1455 in mijn bezit en deze heeft een zwarte streep op het dak, vandaag nog een binnengekregen voor mijn broer en die heeft het niet meer! was me ook al opgevallen bij het overgangsmodel. Hebben ze toch geluisterd bij Sucho. Maar nu zit ik dus met een 1455 met een lelijke streep op het dak..

Re: Schuco 2012

Geplaatst: za 29 dec 2012 18:08
door Toyfarmer
Even wat foto's om het verschil duidelijk te maken

Zijaanzicht:
SCH07670 - Versie 2011
Afbeelding

SCH07670A - Versie 2013
Afbeelding

Dak:
SCH07670 - Versie 2011
Afbeelding

SCH07670A - Versie 2013
Afbeelding

Ook ander type sticker op de motorkap:

SCH07670 - Versie 2011
Afbeelding

SCH07670A - Versie 2013 met grotere letters en dunnere rode streep
Afbeelding

Versie 2013 is algemeen leverbaar :P

Re: Schuco 2012

Geplaatst: za 29 dec 2012 18:13
door RobFendt
De banden van de 2011 versie waren wel beter, dan de 2013 versie.
Die van 2011 waren gewoon rubber en de 2013 meer plastic achtig, tenminste dat is wel een verschil tussen de International en Case International. :wink:

Mvg,

Re: Schuco 2012

Geplaatst: zo 30 dec 2012 22:56
door Inter-forever
Hallo medeforummers,

Volgens mij is het enige verschil, althans voor zover ik op de foto's kan zien, dat de verhoging op het dak niet meer zwart van kleur is.
Dat betekent dat 'ie er nog wel op zit, en dat op zichzelf alleen al is niet helemaal in overeenstemming met de werkelijkheid.
Ik heb de originele tekeningen er (online) op nageslagen, maar er zit maar een hele kleine verhoging op, mogelijk alleen ter versterking van het verder geheel uit polyester bestaande dak, hoewel ik me dit uit de praktijk niet (meer) kan herinneren.....
In mijn "aanpassingsproject" van de 1455 van Schuco heb ik (o.a.) de verhoging er in ieder geval compleet vanaf geschuurd.

Zelfs Replicagri (844XLA - 845XLA) en ook Britains maken in min of meer dezelfde mate deze "fout". :?

Britains:
Afbeelding

Replicagri:
Afbeelding

Ook de onderstaande versie van Britains klopt niet helemaal: de eerste versie XL-cabines hadden een vlakke bovenkant.
Dat betekent dat het dakluik IN het dak verwerkt zat.
Omdat in de praktijk veel problemen ontstonden met hemelwaterafvoer en dus lekkage, besloot men een dakluik met een overlappende bovenkant te maken.

Afbeelding

Heb je dus een IH-model met XL-cabine, dan zou de bovenkant van het dakluik vlak moeten zijn. Schuco doet dát dus wel weer goed! :wink:
Latere versie's kregen een verhoogd dakluik, wat OVER DE RAND van de dakuitsparing viel.
Een CaseIH XL-cabine heeft dus ALTIJD een verhoogd dakluik.
Ik heb nog geen schaalmodellenfabrikant gezien die dat 100% goed doet.
Kun je de conclusie dan trekken dat de leveranciers in China zaken doen met één en dezelfde fabrikant................???


Fijne jaarwisseling gewenst!!

Re: Schuco 2012

Geplaatst: ma 31 dec 2012 16:06
door Rossy
Het ontwikkelingswerk wordt over het algemeen niet in China gedaan maar ergens in een kantoor in Europa of Amerika.
Als daar een fout in de master wordt gemaakt en het wordt niet tijdig opgemerkt, dan worden daar mallen van gemaakt die die fout bevatten.
Sommige fabrikanten passen dit later aan, andere fabrikanten laten het lekker zo daar het aanpassen van mallen niet echt goedkoop is en komen soms met een update als er een geheel nieuwe variant komt.