UH CLAAS Cougar

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen.

Moderators: Moderator, Beheer

Plaats reactie
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

UH CLAAS Cougar

Bericht door Gradje » zo 07 aug 2005 21:46

Heeft er al iemand iets gehoord van de Cougar die UH in juli of augustus uit zou brengen? :?:
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » zo 07 aug 2005 21:50

Ik had ergens gelezen pas tijdens de agratechnika. Maar ik weet niet of ik dat hier had gelezen, of bij trino.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » ma 08 aug 2005 8:34

alles wat ik weet is dat: bij de fabriek van u.h. in china zijn wat fooutjes opgetreden waardoor hij een stuk later uitkomt, waarschijnlijk januari of februari 2006. u.h. probeert hem toch af te krijgen voor de agritechnica van eind dit jaar
Auko Sikkenga
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

Bericht door Gradje » ma 08 aug 2005 21:11

Heb hem in juni al besteld hier in de buurt.Zij zeiden dat deze in juli of augustus leverbaar was.Had al wel verwacht dat het nog even ging duren,want op een duitse site stond deze eerst wel maar nu al niet meer.
Geduld is een schone zaak.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » di 09 aug 2005 8:46

als het geduld maar beloond wordt :wink: ik wacht not tot dat hier de nieuwe dingen er zijn
Auko Sikkenga
cvx1190

Bericht door cvx1190 » vr 19 aug 2005 20:59

bij universal hobbies komt het wel is meer voor dat iets later dan gepland uitkomt
stroeke

Bericht door stroeke » za 20 aug 2005 19:36

als je rijk bent en gek bent kan je dier kopen hoor maar anders 110 €
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » za 20 aug 2005 21:37

Waarom moet je er gek voor zijn??

Hobby mag geld kosten, anders moet je een andere goedkopere hobby nemen.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » zo 21 aug 2005 8:07

hobby mag geld kosten ja :lol: , maar 110 euro vind ik wel veel, voor dat geld koop ik eerder iets anders
Auko Sikkenga
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

Bericht door Gradje » zo 21 aug 2005 8:22

Hoef geen seconde te twijfelen voor die 110 euro voor de cougar als deze net zo edetaileerd is als de andere modellen van uh.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » zo 21 aug 2005 8:39

daar heb je wel gelijk in ja, misschien kan ik via de loonwerker regelen als hij een nieuwe kaweco neemt dat hij er zoeen voor me bij doet :wink: :D :D :D , zal wel niet lukken maar je weet maar nooit hé
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » zo 21 aug 2005 9:03

De modellen die Universal vandaag de dag uitbrengt zijn meer dan hun geld waard eerlijk gezegd!! Als je kijkt naar de vele details die zulke modellen hebben is de prijs dat men er voor vraagt nog meer dan schappelijk!!
Ertl bijvoorbeeld heeft intussen ook al veel miniaturen uitgebracht die zéér gedetailleerd zijn, maar die kosten dan soms ook ondanks dat ze op 1/32 zijn, het dubbele dat wat men nu vraagt van Universal hun modellen.
Als ik dan hoor dat de Cougar rond de 80€ zou liggen van prijs vindt ik dat nog vrij goedkoop. Het model zal dan ook super veel details bevatten, en dat is iets waar alsmaar meer verzamelaars naar verlangen.
Hoedanook zal eenieder die vandaag nog Siku en Britains verzamelt, op een bepaald moment alsmaar kritischer worden en almaar meer verlangen van de fabricanten van miniaturen.
Op den duur zullen andere fabricanten als Universal, Ertl, SpecCast enz..., die meer details toevoegen aan hun modellen het voortouw nemen!
Je ziet goed genoeg hoe Siku intussen aan een inhaalbeweging begonnen is met hun Farmer + series uit te brengen om daarin meer de nadruk te brengen op details!! Resultaat = prijs gaat omhoog van die modellen!!
Britains daarentegen hinkt dan weer verder achterop! Er komen almaar minder trekkers en wagens uit dan vroeger en de details zijn ook veel minder!
Kortom, de vaste waarden van vroeger zullen hoogstwaarschijnlijk in de toekomst alsmaar moeilijker kunnen optornen tegen de grotere fabricanten!!
Aan u als verzamelaar de keuze om al dan niet mee te evolueren en duurdere modellen in uw verzameling te brengen. Goedkoper zullen ze niet meer worden!!

mvg,

Big Bud
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » zo 21 aug 2005 9:14

wat een lap tekst :!: , maar ik koop vooral Siku, die qua detail wat minder zijn als uh, en die detaileer ik zelf ook deels, wat allemaal mogelijk is om eraan te detaileren zijn: km-stickers, antennes, zwaailampen, nummerplaten en ga zo maar door, omdat ik ze zelf druk de stickers kost het vrij weinig, en nog van goede kwaliteit ook. ze worden wel kwetsbaarder door de details... maar ze staan hoog op mijn kast :wink:
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » zo 21 aug 2005 9:21

ACS schreef:wat een lap tekst :!: , maar ik koop vooral Siku, die qua detail wat minder zijn als uh, en die detaileer ik zelf ook deels, wat allemaal mogelijk is om eraan te detaileren zijn: km-stickers, antennes, zwaailampen, nummerplaten en ga zo maar door, omdat ik ze zelf druk de stickers kost het vrij weinig, en nog van goede kwaliteit ook. ze worden wel kwetsbaarder door de details... maar ze staan hoog op mijn kast :wink:
Het is soms interesanter om wat meer uitleg te geven bij je mening dan dat je een kort antwoord geeft met geen inhoud!! :!: :wink:
Uw eigen modellen wat meer opfleuren d.m.v extra onderdelen kan zeker geen kwaad, en geeft inderdaad soms een betere afwerking dan het originele!!

mvg,

Big Bud
Gebruikersavatar
Stigter
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1684
Lid geworden op: di 12 jul 2005 15:37
Land: Nederland
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Stigter » zo 21 aug 2005 9:31

Ik moet Big Bud helemaal gelijk geven.
Ik heb nou 2 recente modellen van Britains (de Steyr en New Holland) in mijn verzameling.. Maar het is één en al plastic..
Britains is nu gelijk aan Tim, alleen het feit dat de andere fabrikanten weinig tot geen Steyr en NewHolland maken heeft mij doen beslissen om toch die modellen te kopen.

Universal Hobbies is goed bezig in mijn ogen, betaalbaar en zeer gedetaileerd. Ik hoef het voorbeeld niet te noemen, maar doe het toch.

Bekijk de Deutz TTV eens goed, in de cabine zitten 4 pedalen, geen stipjes verf, maar echte pedalen. Dat is afwerken..

Even terug naar de Cougar.. iemand een mooie foto voor mij?

off topic
Marcel, heb jij die foto's van de Deutz nog? Die op het oude forum stonden?
/off topic
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » zo 21 aug 2005 9:32

Ik probeer ook zo snel mogelijk informatie te krijgen van UH over dit model. Het is wel een zeer speciaal model wat waarschijnlijk toch wel veel gezocht zal worden. Net als de Ares met de Quantum, dat setje is toch ook 'vrij duur'. Maar de details zijn dan ook onverslaanbaar!
Met grote voorsprong op de rest van de fabrikanten.

Alleen zijn de fabrikanten van gedetailleerde modellen ook erg slordig met info en levering.
Op de Controls na is Siku voorbeeldig met leveren.
Farmer Serie

Bericht door Farmer Serie » za 27 aug 2005 18:35

is er al een foto beschikbaar?
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » za 27 aug 2005 18:48

Op dit huidig ogenblik nog niet dacht ik!!!

mvg,

Big Bud
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » za 27 aug 2005 18:52

ik las op zo'n spionage-sute (jaha, :lol: :wink: ) dat er maar 1000 van gemaakt zullen worden, ein söndermodell :wink:
Auko Sikkenga
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

Bericht door Gradje » za 27 aug 2005 21:11

Op TOYFARMER.DE staat een foto van het prototype van de cougar alleen nog niet in kleur.
Deze staat onder UH.
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » zo 08 jan 2006 12:51

Vrijdag is ie eindelijk binnen gekomen!
De Claas Cougar!
Wat een bruut, en op de beurs van NAMAC was het echt een toppertje.

Ik had eentje open gemaakt, en het op de tafel neergezet.

Ik had de Fendt balenpers ook besteld, maar de Dieselross werdt geleverd, de nummers lijken een beetje op elkaar...
sikuverzamelaar
Collector
Collector
Berichten: 821
Lid geworden op: do 15 sep 2005 20:32
Locatie: sumar

Bericht door sikuverzamelaar » zo 08 jan 2006 16:05

heb je de big x ook al binnen marcel?
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » zo 08 jan 2006 21:09

I wished...
Ik heb een totale bestelling gemaakt, en die is nog steeds niet geleverd, dus ik heb maar een spoedbestelling geplaatst bij een andere grote importeur.
De beruchte bestelling voor kerst heb ik dus maar helemaal geannuleerd, en ik kon gelukkig voor de NAMAC alle gewenste modellen binnen krijgen op de Krones na.
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Bericht door Ziko » ma 09 jan 2006 7:56

Big Bud 16V-747 schreef:De modellen die Universal vandaag de dag uitbrengt zijn meer dan hun geld waard eerlijk gezegd!! Als je kijkt naar de vele details die zulke modellen hebben is de prijs dat men er voor vraagt nog meer dan schappelijk!!
Ertl bijvoorbeeld heeft intussen ook al veel miniaturen uitgebracht die zéér gedetailleerd zijn, maar die kosten dan soms ook ondanks dat ze op 1/32 zijn, het dubbele dat wat men nu vraagt van Universal hun modellen.
Als ik dan hoor dat de Cougar rond de 80€ zou liggen van prijs vindt ik dat nog vrij goedkoop. Het model zal dan ook super veel details bevatten, en dat is iets waar alsmaar meer verzamelaars naar verlangen.
Hoedanook zal eenieder die vandaag nog Siku en Britains verzamelt, op een bepaald moment alsmaar kritischer worden en almaar meer verlangen van de fabricanten van miniaturen.
Op den duur zullen andere fabricanten als Universal, Ertl, SpecCast enz..., die meer details toevoegen aan hun modellen het voortouw nemen!
Je ziet goed genoeg hoe Siku intussen aan een inhaalbeweging begonnen is met hun Farmer + series uit te brengen om daarin meer de nadruk te brengen op details!! Resultaat = prijs gaat omhoog van die modellen!!
Britains daarentegen hinkt dan weer verder achterop! Er komen almaar minder trekkers en wagens uit dan vroeger en de details zijn ook veel minder!
Kortom, de vaste waarden van vroeger zullen hoogstwaarschijnlijk in de toekomst alsmaar moeilijker kunnen optornen tegen de grotere fabricanten!!
Aan u als verzamelaar de keuze om al dan niet mee te evolueren en duurdere modellen in uw verzameling te brengen. Goedkoper zullen ze niet meer worden!!

mvg,

Big Bud
Maar het grote verschil tussen UH en Siku is dat Siku wordt gemaakt in Duitsland dus dat kost automatisch al meer en UH wordt gemaakt in China dus zou zonder details nog goedkoper zijn als Siku :wink:
Gebruikersavatar
Johan Bos
Erelid
Erelid
Berichten: 2532
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 9:05
Land: NL
Locatie: Grunn

Bericht door Johan Bos » ma 09 jan 2006 8:09

Siku heeft het hoofdkantoor, de R&D en een heel klein deel van de productie in Duitsland. Het grootste deel van de productie vind plaats in Polen en in China!
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » ma 09 jan 2006 16:05

Inderdaad!! Moest het zijn dat de klasieke fabricanten hun modellen niet in de lage loon landen zou fabriceren, zouden we ons nog blauwer betalen aan miniaturen!!
Maar in mijn ogen ziet het er in de toekomst niet zo best uit voor Siku, aangezien ze dit jaar de Farmer+ modellen weg laten!
Men richt zich nu meer naar speelgoed eigenlijk als naar verzamelaarsobjecten! Dan beter dat ze hun modellen goed van details voorzien en zo rechtstreeks verkopen i.p.v daarna ze nog in een glazen kistje te stoppen!!
Bij Universal is het juist het omgekeerde. Vanwege de vele details is bijna geen enkel miniatuur bedoeld als speelgoed.
Daar ben ik allezins niet kwaad voor! Mijne speeltijd is al lang voorbij!! 8) Op miniaturenvlak althans!! :lol:

mvg,

Big Bud
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » ma 09 jan 2006 16:18

Big Bud, Siku doet het tegenovergestelde als U.H., dus ten onder gaan :? . En bovendien, de markt voor speelgoed is denk ik groter hoor :wink: .
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » ma 09 jan 2006 16:23

Siku maakt zich helemaal geen zorgen hoor, en UH is geen concurrent. Voor Siku is de verzamelmarkt een leuk extraatje, maar de grootste aantallen gaan gewoon naar de kinderen.

UH maakt zeer leuke modellen, maar dat is helemaal niet voor kinderen bedoeld. Daarnaast is ook nog de oplages van UH niet echt bedreigend voor Siku.

De Plus serie was een zoveelste probeersel van Siku om een markt te proberen, zo hebben ze de Junior gehad om Bruder af te slaan, eerder al een serie in de jaren '80 in de schaal van Bburago, en daarvoor al eens een Unimog en Magirus kipper in een enorme schaal in metaal (niet te tillen en niet te betalen).

Allemaal niets geworden, maar Farmer was ook ooit een probeersel, en dat is uitgegroeid tot hun core-business, ofwel hun grootste bron van inkomsten, want de Super serie is een beetje op zijn retour.
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » ma 09 jan 2006 18:45

ACS schreef:Big Bud, Siku doet het tegenovergestelde als U.H., dus ten onder gaan :? . En bovendien, de markt voor speelgoed is denk ik groter hoor :wink: .
Dat ze er aan zouden tenonder gaan heb ik nooit beweerd!! Verre van toch!
Maar gelijk die Fendt 936 bijvoorbeeld! Daar keek iedereen naar uit totdat ze het model zagen op foto voor het eerst! Wat was de teleurstelling groot bij velen toen men zag dat er een staafje van de sturing door de cabine stak!!
En men begon al te speculeren wat men zou doen om het te verwijderen!
Was beter voor Siku dat ze dat weghielden van de trekker. Het model op zich is zeer mooi, maar dat is er voor vele verzamelaars net te veel aan.
Dan vindt ik de farmer serie van vroeger veel beter !!
Universal heeft inderdaad zulke grote oplages niet inderdaad, maar hun aantal miniaturen per jaar stijgt drastisch. En denk niet dat ze zich voor de verkoop hiervan moeten zorgen maken!
Als verzamelaar kocht men vroeger van Siku bijna alles van Farmer, maar nu denkt men toch eerst 2 keer na of men een model wil hebben of niet.
Ik spaar zelf niet meer alle trekkers die uitkomen van Siku, buiten vroeger.....!!
Die Farmer + heb ik praktisch allemaal en dankzei Manfred Weise komen er nog zeer gedetailleerde oplages van bepaalde modellen uit wat het voor de echte verzamelaar interesanter maakt natuurlijk!

mvg,

Big Bud
JanHert

Bericht door JanHert » ma 09 jan 2006 18:51

Als UH niet voor kinderen is, waarom monteert men er dan Siku achtige hefinrichtingen op. Een natuurgetrouwe hefinrichting zou toch beter staan.
Gebruikersavatar
Arcane
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1480
Lid geworden op: do 05 jan 2006 20:05
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Arcane » ma 09 jan 2006 18:52

Omdat bijna alle landbouwmachines in 1/32 met zo'n systeem werken en anders niemand die trekkers koopt omdat je er niks achter kunt hangen!
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » di 10 jan 2006 15:49

Big Bud 16V-747 schreef:
ACS schreef:Big Bud, Siku doet het tegenovergestelde als U.H., dus ten onder gaan :? . En bovendien, de markt voor speelgoed is denk ik groter hoor :wink: .
Dat ze er aan zouden tenonder gaan heb ik nooit beweerd!! Verre van toch!
Maar gelijk die Fendt 936 bijvoorbeeld! Daar keek iedereen naar uit totdat ze het model zagen op foto voor het eerst! Wat was de teleurstelling groot bij velen toen men zag dat er een staafje van de sturing door de cabine stak!!
En men begon al te speculeren wat men zou doen om het te verwijderen!
Was beter voor Siku dat ze dat weghielden van de trekker. Het model op zich is zeer mooi, maar dat is er voor vele verzamelaars net te veel aan.
Dan vindt ik de farmer serie van vroeger veel beter !!
Universal heeft inderdaad zulke grote oplages niet inderdaad, maar hun aantal miniaturen per jaar stijgt drastisch. En denk niet dat ze zich voor de verkoop hiervan moeten zorgen maken!
Als verzamelaar kocht men vroeger van Siku bijna alles van Farmer, maar nu denkt men toch eerst 2 keer na of men een model wil hebben of niet.
Ik spaar zelf niet meer alle trekkers die uitkomen van Siku, buiten vroeger.....!!
Die Farmer + heb ik praktisch allemaal en dankzei Manfred Weise komen er nog zeer gedetailleerde oplages van bepaalde modellen uit wat het voor de echte verzamelaar interesanter maakt natuurlijk!

mvg,

Big Bud
Met dat "ten onder gaan" bedoelde ik dat ze elkaar niet beconcureren :wink: .
Auko Sikkenga
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

Bericht door Gradje » di 17 jan 2006 21:31

Hij is binnen hoor fotoos staan bij mijn nieuwe aanwinsten :wink:
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » wo 18 jan 2006 19:48

Gezien! Een vriend van me heeft hem ook! Hij is errug mooi :D .
Auko Sikkenga
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”