Vraagje over UH Valtra serie C

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen.

Moderators: Moderator, Beheer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Vraagje over UH Valtra serie C

Bericht door Fendt 936 » ma 10 jul 2006 23:49

Ik heb afgelopen week een Valtra C in het groen gekocht, nu zit ik een beetje met de vraag, hoort het zo te zijn dat dit model niet kan sturen met de wielen of de as?? Dit omdat de andere modellen die ik van UH heb (3x de Fendt in verschillende kleuren) wel kunnen sturen. Anders moet ik hem maar even onder handen nemen!!! :lol:
Ik heb namelijk wel het rode model gezien die wel kan sturen.

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » di 11 jul 2006 9:12

Mijn UH Valtra C met koevlekmotief kan ook gewoon sturen, dus dat zou bij de groene versie toch ook wel gewoon moeten kunnen neem ik aan. Wees maar voorzichtig met onder handen nemen, straks valt er helemaal niks meer te sturen. :P
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » wo 12 jul 2006 20:48

ik heb de groene ook en die kan sturen. misschien de schroefjes onder de as wat losser draaien. de schroefjes waarmee de banden op de as zitten
minifarmer

Bericht door minifarmer » wo 12 jul 2006 21:27

de vatra's kunnen idd sturen, al gaat het wel wat zwaar.. en dat onderhanden nemen valt ook tegen. heb er zelf sloper uitelkaargehaald en dat ging behoorljk zwaar... je kunt idd proberen de schroefjes aan de onderkant van de draaipunten even een slagje los te draaien
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » wo 12 jul 2006 21:34

Oke mensen bedankt voor de info en tips ik zal het even proberen want zo als hij nu in de vitrine staat met de UH Cargo kipper erachter en de wielen recht lijkt ook niks.
Ik laat nog wel even weten of het wat geworden is denk morgen avond wel.

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » do 13 jul 2006 14:10

Ik heb de stuuring nu wel weer voor elkaar, aan de rechterkant (vanuit de kabine gezien) zat het draaimechanisme vastgelijmd op het punt waar de stuurhefboom over gaat op de stuurstang. Maar nu heb ik wel een ander probleem ik heb de schroef onder de cabine losgedraaid maar toen ik hem weer vast wou draaien lag de stoel los in de cabine en daar zit juist net de schroefdraad onderin.
Dus ene probleem opgelost en een andere gemaakt... Iemand een tip om dit probleem weer op te lossen???

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
Tom M
Super collector
Super collector
Berichten: 3296
Lid geworden op: di 23 mei 2006 20:38
Land: Nederland
Locatie: Groenlo
Contacteer:

Bericht door Tom M » do 13 jul 2006 14:34

Ik ben bang dan de cabine er af moet. :cry:

Mvg,

Tom
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » do 13 jul 2006 14:48

Net zo lang puzzelen totdat je het stoeltje weer netjes recht op het gaatje hebt staan, en dan voorzichtig proberen het schroefje er weer in te schroeven, en dan maar hopen dat het stoeltje ook recht blijft staan :P.

En anders koop je een nieuwe, en gebruik je dit als sloopmodel :P
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » do 13 jul 2006 14:52

Ik heb het stoeltje nu wel weer op zijn plek nu nog het boutje er weer in maar ik denk dat dat hem niet word misschien dat het met een aanpassing wel wil. Vanavond maar even wat proberen denk ik en anders blijft deze gewoon los zitten en zit er niks anders op dan maar een nieuwe kopen en deze keer wel goed opletten op gebreken!!!

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door CornelisJ90 » do 13 jul 2006 16:30

Als je eenmaal een UH uit mekaar heb is die vrijwel met geen mogelijkheid weer inmekaar te zetten :wink: Ik had mijn 818 ook gedemonteerd, en ik kan gelijk een nieuwe kopen :? :?
Gebruikersavatar
Arcane
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1480
Lid geworden op: do 05 jan 2006 20:05
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Arcane » do 13 jul 2006 19:04

Tsja je hebt slopers en slopers hé. Je moet het wel met beleid doen en alle schroefjes etc bewaren ;).
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » do 13 jul 2006 19:20

Ach dat slopen valt wel mee alleen ik had niet verwacht als je zo'n schroefje er weer in draait dat dan de stoel los kan komen. Maar ik heb al wel een oplossing hoor ik moet even een asje maken van rond 1.5mm en aan het andere eind een stukje M2 of M3 draad. Dan druk ik het stukje van rond 1.5mm met een drup lijm in het stoeltje dan even laten drogen Vervolgens een moertje op het andere einde van het asje en vastzetten aan de onderkant van het model. En klaar is Bernard :lol: .

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door CornelisJ90 » do 13 jul 2006 19:24

Arcane schreef:Tsja je hebt slopers en slopers hé. Je moet het wel met beleid doen en alle schroefjes etc bewaren ;).
Wees maar niet bang hoor, ik doe allés met beleid, want bijna al mijn Siku's zijn al een keer uit mekaar gehaalt, en ze doen het nog steeds :grijns: Maar probeer jij eens een cabine van een 818 er af en er op te zetten. Ik wens je dan alvast heel wat sterkte toe :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Arcane
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1480
Lid geworden op: do 05 jan 2006 20:05
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Arcane » do 13 jul 2006 20:33

Sorry maar de 818 zit ergens nog in de doos in een verhuisdoos onder een stapel van nog 25 andere dozen dus die hou je nog van me tegoed!
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » do 13 jul 2006 20:45

ik heb dat probleem ook gehad met die stoel, lang kloten en toen zat alles weer goed maar me stoel staat wel een beetje scheef nog, jammer dan :P
Gebruikersavatar
JohnDeere
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 19:40
Locatie: Meedhuizen

Bericht door JohnDeere » vr 14 jul 2006 15:40

Bernard, ik heb hier wel een Lifehammer liggen, sla je gewoon een raam uit de kabine, draai je de stoel weer vast.
Ga je daarna even naar John Breider in Hellum toe om een nieuw glas op te halen voor je Valtra :wink: :P :P

http://www.johnbreiderhellum.com/
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”