Blaasjes op motorkap Renault Atles 935RZ
- Taunusdriver
- Farmer plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 04 jun 2007 15:45
- Land: nederland
- Locatie: Ni-jluus'n, Forddorp bij uitstek
Als het binnen korte tijd was gebeurd en niet verder was gegaan, dan had het "zinkrot" kunnen zijn.
Niet dat het vaak voorkomt, maar ik heb wel eens modellen gezien die uitelkaar vielen binnen een paar dagen!
Gelukkig heb ik dat zelf niet gehad, maar bij een verzamelaar heb ik de resultaten mogen aanschouwen. Maar nogmaals, dit is dat niet!
Niet dat het vaak voorkomt, maar ik heb wel eens modellen gezien die uitelkaar vielen binnen een paar dagen!
Gelukkig heb ik dat zelf niet gehad, maar bij een verzamelaar heb ik de resultaten mogen aanschouwen. Maar nogmaals, dit is dat niet!
- Taunusdriver
- Farmer plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 04 jun 2007 15:45
- Land: nederland
- Locatie: Ni-jluus'n, Forddorp bij uitstek
- kapitein nick
- Collector
- Berichten: 607
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 12:48
- Land: belgie
- Locatie: Wetteren tenede
Blaasjes op motorkap Renault Atles 935RZ
hallo taunusdriver misschien je blaasjes uit blutsen glijk ze met de verdeler doen. groeten steven.
Blaasjes op motorkap Renault Atles 935RZ
het is weer niet realischit genoeg Siku 73
- Peter Jansen
- Precision collector
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
- Land: Nederland
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Blaasjes op motorkap Renault Atles 935RZ
Maar heeft iemand hier de vertaling al van?:
Claas ares 696 rz schreef:hallo taunusdriver misschien je blaasjes uit blutsen glijk ze met de verdeler doen. groeten steven.
Je zou denken dat de motorkap zelf aan het roesten gaat en daardoor de lak omhoog drukt en/of aantast.
Aangezien het van alluminium is kan het niet roesten maar wel corroderen waarschijnlijk is dat wel de oorzaak maar met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen !
Overspuiten zou ik niet doen, tenzij je iemand kent met een klein beetje Renault oranje verf.
Wat ik dan adviseer is: de motorkap volledig van het model verwijderen en eens een paar dagen laten weken in de tinner (zorg wel dat alles verwijderd wordt wat van plastic is !) daarna heel licht opschuren met P 400 of iets grover, weer even een paar uur in de tinner zetten zodat het vet er echt goed af is en dan voorzichtig je grondlaag aanbrengen en de rest kun je zelf waarschijnlijk wel bedenken?!
Aangezien het van alluminium is kan het niet roesten maar wel corroderen waarschijnlijk is dat wel de oorzaak maar met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen !
Overspuiten zou ik niet doen, tenzij je iemand kent met een klein beetje Renault oranje verf.
Wat ik dan adviseer is: de motorkap volledig van het model verwijderen en eens een paar dagen laten weken in de tinner (zorg wel dat alles verwijderd wordt wat van plastic is !) daarna heel licht opschuren met P 400 of iets grover, weer even een paar uur in de tinner zetten zodat het vet er echt goed af is en dan voorzichtig je grondlaag aanbrengen en de rest kun je zelf waarschijnlijk wel bedenken?!