De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Gebruikersavatar
Peter Jansen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1715
Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
Land: Nederland
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Peter Jansen » di 06 jul 2010 21:08

Om iedere discussie nou gezeik en geouwehoer te noemen is wel erg krom door de bocht...

Groet, Peter
Gebruikersavatar
tammingaminiaturen
Collector
Collector
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 17:02
Land: Nederland
Locatie: Nederland

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door tammingaminiaturen » wo 07 jul 2010 13:48

Ja ik vind dat de kwaliteit zo laag is. Het is wel mooi gemaakt maar ik vind het niet bijzonder meer zoals vroeger dat bij ver zelfbouw wel was. Ik vind dat het niet mag gebeuren dat een model al in de doos kapot is. Bij Siku zul je dat niet snel tegenkomen.
Gebruikersavatar
ih power
Collector
Collector
Berichten: 876
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 19:03
Land: nederland
Locatie: ter idzard

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door ih power » wo 07 jul 2010 18:09

Ik volg dit topic al een tijdje maar veel zegen er word te veel uitgebracht, maar je hoeft toch niet alles te kopen Je koopt tocht wat je mooi vind, Of bekijk ik dat nu verkeerd?

Eise
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Spiekker; S.J.B. » wo 07 jul 2010 18:16

Voor zelfbouwers, of mensen/bedrijfjes die zeer beperkte oplages maken (David Perdue, Brian Norman etc) is het niet leuk. Net als je iets hebt uitgebracht, blijken die spleetogen t ook te gaan doen, voor slechts 1/5 van wat jij vraagt...
Gebruikersavatar
tammingaminiaturen
Collector
Collector
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 17:02
Land: Nederland
Locatie: Nederland

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door tammingaminiaturen » wo 07 jul 2010 20:38

ja inderdaad! Dat vind ik erg jammer!
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door René » wo 14 jul 2010 10:18

En voor de consument bijna evenmin: Het overzicht is momenteel bijna niet meer te houden. Vorig jaar was ik nog wel goed op de hoogte van wat alles uitkwam maar nu is dat zoveel dat ik al niet meer weet wat ik mooi vond en graag wou hebben.
Gebruikersavatar
Massey135
Collector
Collector
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 18:35
Land: Nederland
Locatie: Veno

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Massey135 » wo 14 jul 2010 18:40

Spiekker; S.J.B. schreef: als je iets hebt uitgebracht, blijken die spleetogen t ook te gaan doen, voor slechts 1/5 van wat jij vraagt...
Spleetogen getuigt niet van respect. De opdrachtgevers zitten in hier in het rijke Westen en in China laat men de mensen voor een hongerloontje modellen in elkaar zetten.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken en zo de werkgelegenheid in die landen te laten groeien.
Want we zijn allemaal gelijk en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dan is € 150,00 voor een model veel te veel.
Evert
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 nov 2009 15:41
Land: nederland

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Evert » vr 16 jul 2010 20:22

Ik kan me hier geheel bij aansluiten.
Vindt "spleetogen'" ook respectloos.
Je zou al die kleine onderdeeltjes maar in elkaar moeten zetten.


Je kan natuurlijk altijd zelf nog de keuze maken tussen massa productie en zelfbouw :wink:
Gebruikersavatar
WouterVDB
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: do 09 jul 2009 8:53
Land: Nederland
Locatie: Zevenbergen

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door WouterVDB » wo 01 sep 2010 12:07

Sjoerd,

Die zelfbouwers proberen precies hetzelfde te doen als UH...

Geld verdienen.

Waarom medelijden? Kan net zo goed gebeuren in de supermarktsector,
Cocacola bij AH 1,29 en bij de super de boer maar 1,20.
Tja shit happens, dat is gewoon dan maar zo.

Maar om nou medelijden te hebben met AH, neeee..

Waarom wel met die zelfbouwers?
Als ze zo graag zelfbouwen dan moeten ze dat lekker doen!

En geld verdienen voor de hobby moeten ze dan maar via een andere oplossing doen...
Of gewoon betalen voor modellen, net als 99 procent van alle verzamelaars doet!!


Overigens heb ik niks tegen deze mensen die zelf modellen bouwen voor verkoop... Ik vind de modellen van Martyn Reeve namelijk ergggg mooi!
Gebruikersavatar
jumpforjoy
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 19:35
Land: belgië

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door jumpforjoy » wo 01 sep 2010 12:37

Modellen bouwen en verbouwen is niet zo erg. Het gaat dan tenslotte om hoogstens 250 stuks (door de profs) of maar 20 (door amateurs, positief bedoelt). Zelfs de beste (ver)bouwer brengt geen 5 verschillende modellen per jaar op de markt en dan gaat het vaak nog om modellen die andere, echte producenten niet willen maken.
Maar ik vrees dat UH de boel kapot aan het maken is. Ze gooien elke maand een aantal modellen op de markt, die ook goed in de markt liggen. Maar je kan niet blijven gaan he. Als je enkele modellen van een bepaalde reeks hebt uitgebracht (neem de Ford 7810 in 2 versies) dan moet je niet nog de 6810 (een 4-cylinder weliswaar) gaan uitbrengen, want dat model verschilt dan weer niet ZO veel. Uiteeindelijk brengt UH dan alle mooie modellen op de markt en heb je ze allemaal in je kast.... en dan, dan heb je inderdaad alle mooie modellen en hoeft er niets of maar enkele modellen per jaar weer bij. Bye bye afname van gewone modellen met in het allerergste geval de kleine (vaak mooiere) producenten die de boeken neerleggen. En dan kun je enkel nog UH'tjes kopen aan prijzen van limited's.

Ik weet het, dit is echt doemdenken en is een 'worst-case-scenario' maar zo kan het dus wel.

UH zal wel eens een verkeerde stap maken, want wie de gas altijd onderhoud, knalt wel eens ergens tegenaan.
Ze gaan tenonder aan hun eigen succes, zoals er vele al voor mij gezegd hebben.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door eicher 3108 » wo 01 sep 2010 13:08

Wouter, ik ben het compleet met je oneens, wat er nu aan de hand is in miniaturenland gaat niet goed.
Over een paar jaar kan Zwolle de tent ook wel sluiten, dan kom je daar alleen nog handelaren tegen die allemaal hetzelfde hebben staan aan nieuw spul, de een nog net 50 cent goedkoper als de ander. Daar hoef ik niet voor naar Zwolle toe, dat kan ik hier achter de pc ook wel bestellen.

Ik weet van meerdere grote verzamelaars dat ze er spuugzat van zijn, en overwegen om de boel van de hand te doen, of te stoppen met kopen.
Ik weet niet of je Agritoy leest, maar daar staat een heel mooi stukje in van Gijs Kool (Miniaturenboer) Hij schrijft precies wat ik bedoel.

Het leuke van verzamelen vondt ik altijd, juist jacht maken op modellen die je niet overal kunt kopen, of die zeldzaam zijn. Tja die kosten meer, maar dat heb ik er dan wel voor over. Dat is het leuke van verzamelen, en niet het zoveelste model van bijvoorbeeld UH kopen, uitpakken en op de plank zetten.
Maar ik verneem hier een erg groot verschil van mening met mensen in de leeftijd onder de 20 jaar en de oudere garde.
Ik kan me het ook voorstellen dat de jongeren het leuk vinden, dat er voor hun betaalbare modellen op de markt gezet worden, en dat is ook goed, maar doe het met mate.
En over dat verdienen van zelfbouwers kan ik heel kort zijn: Er wordt geen kloten aan verdiend.
Als ik een model bouw, en ik trek daar alle kosten af, en alle tijd die ik er in stop, dan kan ik een paar UH trekkers kopen, en dan houdt het wel op. Dat is ook niet erg op zich, het blijft een hobby. De rest van de modellen die ik koop, daar moet ik gewoon mijn prive geld voor gebruiken, net als de rest van de verzamelaars(99%). Laatst zei een bekende handelaar ook al tegen mij: Je moet van goede huize komen wil je geld verdienen aan het met de hand modellen bouwen, hier in West Europa, die tijd is geweest.

Heb de afgelopen tijd meerdere mensen gesproken(waaronder veel bekenden in de verzamelbranche), dat ze het niet erg zouden vinden, als UH morgen kapot zou gaan. Ik kan die mening delen, ik wilde dit eigenlijk niet zeggen op het forum, maar doe het toch, omdat ik eigenlijk mij al veel te lang in hou op dit gebied.

Maarja we zullen vanzelf zien waar dit schip strand. :wink:
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Luuk » wo 01 sep 2010 13:28

Kijk, dat omschrijft het precies Ronnie.

Ik doe eigenlijk het tegenovergestelde van menigeen (vooral jongere) hier. Ik heb dan ook diverse zelfbouwmodellen in de bestelling staan bij diverse bouwers. Dat is toch een stukje vakwerk en je hebt dan echt iets unieks. Wie kan er nu zeggen dat ze een zeer goed gelijkende JD 4230 tractor of JD 5400 hakselaar in 1/32 in de kast hebben staan :wink: ?

Niet negatief bedoeld, maar wat is er nog aan met het verzamelen als ik gewoon de miniatuurtjes op internet aanklik en per post laat komen? Het gaat juist om die modellen die je er nog graag bij wilt hebben en die moeilijk te krijgen zijn (bijvoorbeeld oude Britains). Het neuzen tussen de dozen, op zoek naar juist dat ene model.....

De producenten dwingen de verzamelaars momenteel om keuzes te maken. Soms zijn dit keuzes die je als verzamelaar helemaal niet wilt maken. Mijn mening is dan ook dat dit heel snel op mag houden (ik denk overigens dat dit zichzelf ook wel hersteld). Onder andere UH maakt prachtige modellen, maar het is gewoon niet meer te doen.

Zoals Ronnie ook al zegt: waarom moet ik over een jaar nog naar Zwolle? De handelaren bieden veelal hetzelfde (vooral nieuwe spul) aan. Dat kan ik ook thuis bestellen, want er is keuze genoeg waar ik het vandaan haal. Het enige wat er nog altijd echt leuk is zijn de contacten met medeverzamelaars, de dio's, de zelfbouwers en de aanbieders van bijzondere (oudere) modellen. Daar doe ik het nu ook nog voor :wink:
Gebruikersavatar
Johan Bos
Erelid
Erelid
Berichten: 2532
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 9:05
Land: NL
Locatie: Grunn

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Johan Bos » wo 01 sep 2010 13:42

WouterVDB schreef: Geld verdienen.
Dan kun je inderdaad beter gaan bij beunen bij een loonwerker oid. Het gaat mij er alleen om speciale modellen te maken, en de lat voor mezelf weer wat hoger te leggen.
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Hajo » wo 01 sep 2010 15:33

Voor de zelfbouwers is het natuurlijk erg sneu als je net bezig bent met een hele serie modellen (die toch al gauw 150-200 euro per stuk moeten kosten), en er komt een bedrijf als UH langs, die even hetzelfde model waar jij zo druk mee bezig bent, op de markt kwakt voor 20 euro, vervolgens nog enkele "gelimiteerde" edities maakt, om daar vervolgens behoorlijk wat geld aan te verdienen, want Chinezen zijn goedkoper dat die Hollanders in hun klushokjes. :| Vandaar dat ik ook steeds meer oude Britains verzamel, en wat gelimiteerde modellen, dat weer wel, maar aan de andere kant heb ik ook Jan MF opdracht gegeven om voor mij een model te bouwen, en dat wordt ook geen koopje ... maar wel een heel fraai model, dat voor mij het geld meer dan waard is!
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Arik » wo 01 sep 2010 15:36

Ik heb persoonlijk geen enkel probleem met de vele uitgebrachte modellen, ook al hoor met mijn 50 jaar waarschijnlijk tot de ouderen, ik vind het prima zo. De modellen van eigenbouwers zijn mij gewoon te duur dat geld geef ik niet aan een hobby uit. (Mijn keuze) En als iedereen die zich hier zo sterk maakt voor de eigenbouwers ook gewoon bij de eigenbouwers blijft kopen hebben die er ook geen last van dat er ook modellen van UH en zo uitkomen. Dat hoeft toch geen belemmering te zijn. Ik koop geen Siku omdat ik dat speelgoed vindt maar ik vind het prima als Siku van alles en nog wat uitbrengt.
Ik denk dat er verschillende groepen verzamelaars zijn die elk hun eigen leveranciers hebben en heb het idee dat het eigenlijke probleem is dat er verzamelaars zijn die ALLES willen hebben. Zij willen niet accepteren dat dat niet meer gaat. Ik snap ook werkelijk niet waarom je zou willen stoppen met je hobby als er zoveel moois op de markt komt. Alleen maar omdat je niet alles kunt kopen? Ik vind het heerlijk om achter de PC op op de NAMAC beurs of straks misschien in Zwolle te kijken wat er allemaal is en daar mijn selectie uit te maken. Dat is ook verzamelen.

zo mijn "5 cents" zouden ze in de States zeggen

gr. Ari
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door GP Hoving » wo 01 sep 2010 16:58

Als ik ging modelbouwen om geld te verdienen dan had ik hele andere bedragen gevraagd voor mijn modellen zoals andere modelbouwer doen die het wel om het geld doen !

Ik bouw modellen voor andere omdat bij sommige mensen mijn modellen blijkbaar in de smaak vallen. die het zelf misschien ook wel kunnen, maar de zin, de tijd, het materiaal en de gereedschappen er niet voor hebben. Voor die mensen probeer ik een zelfbouw model voor een ( in verhouding ) betaalbare prijs neer te zetten. En dat doe ik absoluut niet om ged te verdienen. Als ik naar mijn tanken kijk, dan kom ik aan het einde van rit een 50 tot 100 euro te kort / model ( en dan reken ik maar 7.50 per uur! ) Maar het is mijn Hobby, Geld verdienen doe ik wel op m'n werk.

Maar blijf maar denken dat ik het voor het geld doe !
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Arik » wo 01 sep 2010 17:06

@GP Hoving: Volgens mij heeft er niemand gezegd dat je het voor het geld doet (waar overigens niets mis mee zou zijn als het wel zo was).
Handbouw/zelfbouw is nu eenmaal duurder dan UH en zo. Sommigen hebben daar het geld voor (over) en anderen niet.

gr. Ari
Gebruikersavatar
Massey135
Collector
Collector
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 18:35
Land: Nederland
Locatie: Veno

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Massey135 » wo 01 sep 2010 18:21

eicher 3108 schreef: Ik weet niet of je Agritoy leest, maar daar staat een heel mooi stukje in van Gijs Kool (Miniaturenboer) Hij schrijft precies wat ik bedoel.
Volgens mij schrijft Gijs Kool niet in de Agritoy of heb ik iets gemist.
Er staat wel een interview in met Gijs en daar staan behoorlijke uitspraken in.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door eicher 3108 » wo 01 sep 2010 18:22

Dat bedoel ik ook...... :wink:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door GP Hoving » wo 01 sep 2010 18:44

Dan moet je beter lezen Arik
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Arik » wo 01 sep 2010 18:53

@GP Hoving: Help mij dan eens, ik kan het niet vinden.

gr. Ari
Gebruikersavatar
Johan Bos
Erelid
Erelid
Berichten: 2532
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 9:05
Land: NL
Locatie: Grunn

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Johan Bos » do 02 sep 2010 11:25

WouterVDB schreef:Die zelfbouwers proberen precies hetzelfde te doen als UH...

Geld verdienen.
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Arik » do 02 sep 2010 18:24

@GP Hoving en @Johan Bos; jullie hebben gelijk, helemaal overheen gelezen.

gr. Ari
Gebruikersavatar
mreyder
Collector
Collector
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 13:53
Land: Nederland
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door mreyder » ma 06 sep 2010 8:48

Toch geef ik Arik gelijk als hij zegt: voor iedere verzamelaar z'n type leverancier. Voor velen zijn zelfbouwmodellen te duur. En dan is t toch mooi dat die verzamelaars een goedkoper alternatief hebben! En vwb de opmerking van sommigen, dat je over een paar jaar niet meer naar Zwolle hoeft omdat al die handelaren dezelfde modellen hebben: slechts een deel van de verzamelaars gaat voor de nieuwe modellen! Er zijn voldoende verzamelaars die oude modellen van Britains of Siku of ERTL of "vul maar aan" verzamelen. Maw: zo'n doemdenkcenario als sommigen hier schtsen is mite negatief. Acceoteer inderdaad dat je niet alles wat uitkomt kunt kopen en GENIET van je hobby.
Gebruikersavatar
jumpforjoy
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 19:35
Land: belgië

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door jumpforjoy » ma 06 sep 2010 13:39

Je kan inderdaad niet alle modellen kopen en ik hoef inderdaad geen Valtra in het rood, lichtblauw, oranje, antraciet, ....
Maar als je nu al gewoon de modellen bekijkt die gaan uitkomen, dat zijn er zoveel mooie.
bijvoorbeeld een fendt verzamelaar. De 626, de gta en er zijn er al enkele de revue gepasseerd. das toch wel een hele hoop geld, dat kan je niet blijven doen.
Voeg daar nog de "all-time-classics" (de nieuwste van Britains) van IH bij die wel bijna bij iedereen er in zullen komen, dan is het rijtje wel compleet.
Nog erger voor een verzamelaar van Fiatagri-Ford-NH. Je kan het gewoon niet meer volgen tegenwoordig.

Teveel is teveel. Dan nog maar te zwijgen dat ze meestal allemaal rond ongeveer dezelfde periode uitkomen. (dan kan je wel gaan sparen natuurlijk)

En dat argument van Zwolle. Zwolle is idd een ruil- en verkoopbeurs, maar vele anderen zijn bijna puur verkoop en tentoonstelling. Die gaan kapot aan mekaars concurrentie.

Nu ja, het uiteindelijke verhaal zal wel ergens stranden tussen doemdenken en de (verzamelaars)hemel zien, maar ik vind het ook gewoon TE.
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Hajo » ma 06 sep 2010 15:52

En in Zwolle wordt het overgrote deel van de modellen toch echt gekocht, ruilen is er haast niet meer bij ...
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door GP Hoving » ma 06 sep 2010 18:25

Dan kijk je de verkeerde kant op Hajo ! Er wordt nog wel degelijk veel geruild.
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Luuk » ma 06 sep 2010 18:29

Dat klopt inderdaad dat er nog wel geruild wordt :wink: .

Dat wordt alleen vaak al voor de beurs geregeld (internet, dit forum, mail) en tijdens de beurs afgehandeld. Tijdens de beurs zelf gebeurt het ook nog wel, maar in mindere mate.

Och ja, bekijk het positief. De beurs in Zwolle is over een paar jaar gewoon een grote forum meeting :mrgreen: . Da's ook best gezellig 8)
Gebruikersavatar
Martijn_MF
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 31 mar 2007 20:32
Land: Nederland
Locatie: Swolgen
Contacteer:

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Martijn_MF » ma 06 sep 2010 18:32

Pilzen met elkaar en over miniaturen lullen... geweldig! ik houd me aanbevolen :mrgreen:
S.Ybema
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1130
Lid geworden op: do 03 apr 2008 12:16
Land: Fryslan
Locatie: molkwerum it moaste plak van fryslan

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door S.Ybema » ma 06 sep 2010 20:15

Uh en Siku en andere leveranciers van miniaturen bouwen niet de exculsieve modellen. Zoals Veenhuis of andere merken of modellen dus blijft er genoeg voor de zelfbouwers over.
Gebruikersavatar
jumpforjoy
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 19:35
Land: belgië

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door jumpforjoy » di 07 sep 2010 21:32

Ze bouwen wel de dingen die iedereen wil. de populaire trekkers.
Behalve één model :evil: de JD 7810, wanneer gaat die nu eens komen? hoeft echt dit jaar nog niet hoor, maar de geruchten mogen komen vind ik.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door eicher 3108 » di 07 sep 2010 21:49

Neeee!! die moet niet komen, anders is er voor ons geen leuke trekker meer over om te bouwen. :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Luuk » wo 08 sep 2010 7:58

Ik heb hier al diverse modellen van de John Deere 7810 in de kast staan hoor. De meeste zijn gemaakt door Ertl, dus gewoon standaard modelletjes.

Tja, het is alleen niet in 1/32, maar 1/64 of 1/16 :mrgreen:

Die komt er ooit echt wel in 1/32, maar of je daar nu zo blij van wordt? Zoals zo vaak gezegd hier op het forum liggen deze licenties bij Ertl.

:arrow: topic nu weer :wink:
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door René » do 09 sep 2010 17:12

Als ze dan maar een 7710/7810 in de precision series uitvoering uitbrengen en niet een gewone...
Gebruikersavatar
Inter-forever
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 12 aug 2007 17:30
Land: NL
Locatie: Noordoostpolder
Contacteer:

Re: De vele uitgebrachte miniatuurtjes per jaar?

Bericht door Inter-forever » zo 10 okt 2010 10:36

Hallo,

Wat je er ook van vindt: de uitbreiding van fabrikanten van de laatste jaren zal alleen maar kunnen zorgen voor toename.
Toename van de kwaliteit (detaillering), toename van uitgebrachte modellen, en dus ook de (grotere) kans op het uitbrengen van je favoriete model(len).
Persoonlijk juich ik deze ontwikkeling wel toe: mijn "oude Britains-verzameling" heb ik jaren geleden de deur uitgedaan, maar sinds fabrikanten zoals Universal Hobbies en Replicagri modellen uitbrengen die zéér gedetailleerd zijn, ben ik weer begonnen met verzamelen in 1:32.
Dat het aanbod zo groot is (volgens sommigen hier té groot...) heeft alleen maar voordelen: je kunt meer en beter vergelijken tussen de verschillende aanbieders, en zo meer selectie toepassen op je verzameling.
Ik hou het dan vooral bij die modellen waar ik wat mee heb: óf ik heb ermee gewerkt, óf ik heb eraan gesleuteld in het verleden.
Zo is er voor ieder wat wils, toch?
En laten we eerlijk zijn: voorheen werden er vooral 'speelgoed-modellen' uitgebracht (Britains en Siku), terwijl er vandaag de dag een kwaliteits-slag is gemaakt, en gemaakt moet worden.
Vergelijk bijv. eens de modellen van de Deutz-Fahr opraapwagen van Siku (http://www.sikumodels.com/forumbase/vie ... ?f=8&t=465) en die van Universal Hobbies.
Of cabine-interieurs van Ford modellen van Britains en Universal Hobbies..........
Wie had ooit durven hopen dat Britains modellen zou gaan uitbrengen van de 956 en 1056??

Nee hoor: wat mij betreft gaat het nog steeds de goede kant op in verzamelaarsland!!
Vooral zo doorgaan!!!


Mvg.
Jan
Plaats reactie

Terug naar “Landbouwminiaturen algemeen (nieuw)”