Het ziet er niet uit......

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

Het ziet er niet uit......

Bericht door tractorjack » vr 20 jul 2012 18:04

Hallo Verzamelaars,

Ik heb vandaag de "Limited Edition" gezien van UH, de Ford TW-25 met Bomford cultivator, geweatherd vanaf de fabriek in China.
ik wist niet wat ik moest doen........lachen of kotsen :cry:
Wat een griezelig slecht ding.
Beide modellen staan bij mij in de schone versie in de vitrine en die zijn echt tof maar sinds de mensen op de "vervuil" trip zijn komen er ook meer modellen op de markt die door de fabriek vuil gemaakt worden.
Of het nu de TW-25 van UH is, de limited edition van de MAX WILD fendt die door Wiking zo vervuilt is dat er bijna géén originele kleur meer zichtbaar is of de Fendt 626 LSA van Schuco met de glimmende blubber op de banden, het ziet er allemaal uit als ik wil het wel maar het lukt me niet.......echt verschrikkelijk.
Wat is jullie menig over deze modellen?
Mijn mening is ; of goed doen of laat het zijn :!:

Blijf ploegen,

Jacco
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door CornelisJ90 » vr 20 jul 2012 18:09

Om er even op in te haken: ik heb de 626 zelf in mijn handen gehad en ik vind het model keurig netjes gelukt voor een af-fabriek weathering... De rest van de modellen heb ik niet zelf gezien dus daar durf ik niets over te zeggen... ;)
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door E-JvdVoort » vr 20 jul 2012 18:16

om ook even verder te borduren.

echt realistische weathering is vrij moeilijk te maken, en vergt sowieso handwerk, en dus veel uren, oftewel duur. door een producent dus niet interessant om het "goed" te doen, vandaar dat het op deze manier gebeurd en in een gelimiteerd oplage, ik ben benieuwd hoeveel er anders van verkocht zou worden.

ik vind persoonlijk mooie weathering een vereiste als je een diorama wilt maken, maar modellen in een vitrine horen mijns inziens "nieuw" te zijn en te blijven.

tot zover mijn opinie over dit onderwerp.
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door Hans » vr 20 jul 2012 18:56

Ik zou gaan lachen... komop je hebt het model zelf gekocht, je hebt neem ik aan plaatjes van het model gezien voordat je het model kocht. Daarop is al te zien dat het een poging om te vervuilen is geweest. Dus je wist wel wat je ongeveer kon verwachten. Dan kun je afgeven op de fabrikanten, maar de koper is degene die het model afneemt.

Eerlijk gezegt, er zijn maar een paar bouwers (dus geen fabrikanten) die goed kunnen vervuilen. Verder vindt ik deze discussie een beetje zinloos. Ik zie het nut er niet van in.
Vriendelijke groet,
Hans
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door eicher 3108 » vr 20 jul 2012 21:27

Hans, volgens mij heeft Jacco het model niet gekocht, maar heeft hij de beide schone versies wel staan.
Maar ik kan mij wel bij Jacco aansluiten wat betreft de vervuiling "af fabriek" dat ziet er gewoonweg niet uit, en die modellen komen er zowiezo niet in hier, maar iedere keer worden er toch weer van deze modellen in de markt gezet, dus er zal toch wel afname voor zijn. :wink:

Goed vervuilen is een kunst, en kost inderdaad een paar centen, hier in Nederland ken ik maar een paar mensen die dit goed en netjes kunnen, en hebben hier op het forum ook regelmatig vervuilde modellen staan. :wink:
Gebruikersavatar
Pieter666
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 126
Lid geworden op: do 28 jul 2011 20:04
Land: België

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door Pieter666 » vr 20 jul 2012 22:01

@ Hans: Lees in het vervolg eens de post volledig goed door, dan had je door dat hij die vervuilde modellen niet mooi vond, niet dat hij deze gekocht had...
Op dit forum wordt er tegenwoordig maar half gelezen en dan direct van die 'aanval'-posts gedaan... Ik heb het hier ook al aan de lijve mogen ondervinden... :evil:
Had die persoon eerst eens even de volledige post gelezen, dan had hij geweten waarover het ging, nu was zijn reactie volkomen ongepast en idioot...
Hierdoor krijg ik steeds minder zin om iets te posten of te delen. En iets posten of delen is nu net de bedoeling van een forum...
Iedereen mag zijn mening geven, maar zorg dan dat je eerst goed leest waarover het gaat en schiet niet in brand na het lezen van 1, volgens jou verkeerd, woordje...

En om nu on-topic te gaan: ik vind die vervuilingen door de fabrikanten ook niet echt mooi, liever een gekuist model en dan zo een. Of het moet professioneel vervuild zijn, zoals enkelen hier op het forum dat kunnen.
Met vriendelijke groet,
Pieter
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door tractorjack » za 21 jul 2012 7:06

Hallo nogmaal,

Ik moet Pieter inderdaad gelijk geven; Ik heb deze modellen niet gekocht, behalve de Fendt 626 LSA en de Schlüter 650 Profi Gigant, deze gingen nog net door de beugel ( met een beetje nahelpen)
Maar ik zie dat iedereen die weathering-hype meedoet en deze modellen kopen tot ze omvallen.
Het weathering of vervuilen is toch zo eenvoudig........een kind doet de was.
Maar iedereen doet mee..........oooooohhhh een vervuilde trekker uit de doos en nog gelimiteerd ook......nou die wil ik hebben....hij is niet mooi maar wel gelimiteerd!!!
Ik kan maar een tip geven; kijk in de omgeving en bekijk de trekkers en machines, bekijk de natuur en het land en je weet hoe het eruit moet zien en je merkt dat je daar voor geen fabriek nodig hebt die dit voor je doet in een gelimiteerde serie.
Koop wat je mooi vind en het superen doe je zelf

Blijf ploegen,

Jacco
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door Hans » za 21 jul 2012 7:38

Ronnie en Pieter: jullie hebben gelijk, ik heb te snel conclusies getrokken. Mijn fout, mijn excuses hiervoor.

Mijn mening rondom vervuilde modellen blijft wel hetzelfde.
Vriendelijke groet,
Hans
c.jansen
Collector
Collector
Berichten: 377
Lid geworden op: za 31 jan 2009 23:40
Land: nederland

Re: Het ziet er niet uit......

Bericht door c.jansen » zo 22 jul 2012 13:31

Een model mooi vervuilen zodat het echt lijkt is een kunst die niet iedereeen verstaat. Ik heb ook de Fendt 626 LSA in mijn vitrine staan. Persoonlijk vind ik deze goed gelukt voor een fabrieksmodel.
Over de rest van de tot nu toe uitgebracht vervuilde modellen ben ik niet te spreken, maar dat is ieder voor zich. Schijnbaar is er toch markt voor en zo niet is dit iets waar de fabrikanten vanzelf mee stoppen. Een gelimiteerd model zal volgens mij altijd wel lopen ( de één wat meer alsde ander ) omdat er toch mensen zijn die de gelimiteerde modellen willen hebben mooi of niet. Ik zou zeggen probeer zelf een model te weatheren als je je niet kunt vinden in de fabrieksmodellen heb ik ook gedaan. Of laat het doen door degene die het goed kunnen. Aan alles hangt een prijskaartje ook aan het zelf doen. Veel kijken, veel proberen en verbeteren. Bij mijn eertse weathering denk ik nu nog wel eens dat had ik andes moeten doen en zelfs bij mijn laatste zie ik puntjes van verbetering. Dit is puur handwerk en volgens mij niet te doen door serie werk in een fabriek. Een vak apart die volgens mij weinigen echt goed onder de knie hebben. Het verzamelen nu de tijd betekend keuzes maken zeker met de hoeveelheid modellen die er momenteel worden uitgegeven. Die keuzes zijn voor ieder anders zo ook voor vervuilde modellen.

Gr C.Jansen Deurne
Plaats reactie

Terug naar “Landbouwminiaturen algemeen (nieuw)”