National Farm Show 2012 Dyersville

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

National Farm Show 2012 Dyersville

Bericht door tractorjack » za 15 sep 2012 11:26

Hallo Verzamelaars en Diorama bouwers,

Ik wil eigenlijk graag weten of er bekend is of er Europeesche diorama bouwers dit jaar op de National Farm Toy Show in Dyersville aantreden.
Ik ben vorig jaar de eerste geweest van buiten de USA die aangetreden is met een diorama en ik ben benieuwd of dit een aanleiding geweest is voor diorama bouwers uit Nederland en / of Europa!

Groetjes en blijf ploegen,

Jacco
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: National Farm Show 2012 Dyersville

Bericht door vitgije » za 15 sep 2012 15:58

Het is natuurlijk wel een keer mooi om zoiets mee te maken maar ik denk zelf dat er nog wel aardig wat kosten aan zitten. Als ik zie wat mijn dio nu kost en dan zit je nog met het transport. Hoe heb jij dit allemaal geregeld? Jij had dan wel een kleiner dio maar het transport van zoiets zal altijd lastig zijn lijk mij.

Moet er voorlopig nog niet aan denken maar ben wel even benieuwd.
Groeten Jordi
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

Re: National Farm Show 2012 Dyersville

Bericht door tractorjack » za 15 sep 2012 16:37

Kosten of onkosten.....het is alleen maar geld wat niet weg is maar wat dan anderen hebben.
Ik wil in 2014 weer aantreden met een diorama waarvan de geschatte transportkosten ronde de 500 euro liggen.
De prijs voor een internationale aanerkenning is hoog maar het zou leuk zijn dat de eerste 3 plaatsen aan een paar Europeanen gaan die de Yanken laten zien dat wij het beter kunnen....toch?

Jacco
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: National Farm Show 2012 Dyersville

Bericht door vitgije » za 15 sep 2012 16:53

Het zou zeker mooi zijn om daar met een paar Europeanen het podium in beslag te nemen. Hoe groot is jou dio anders? en wanneer is het eigenlijk?
Groeten Jordi
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

Re: National Farm Show 2012 Dyersville

Bericht door tractorjack » za 15 sep 2012 17:50

Mijn diorama word ( ik moet nog beginnen met bouwen ) 120 x 80 cm, schaal 1/32 en ik ben nog niet zeker welk thema het word....... iets met de uitzaad of met oogsten.
Zeker is het bijna dat het een diorama word met tractoren en machines uit de 60-er en 70-er jaren.
Deze zijn niet zo groot en hiermee kan een dio realistischer worden gebouwd.....als je aan een kleine maat vastzit
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: National Farm Show 2012 Dyersville

Bericht door eicher 3108 » za 15 sep 2012 18:36

Dyersville vindt meestal het eerste weekend van november plaats, zelf ben ik er nog nooit geweest, maar het moet enorm zijn, mijn buurman is er al wel een paar keer geweest, die zei dat het hele dorp omgetoverd wordt tot 1 grote beurs. ook is het Ertl museum daar te bezichtigen.
Maar er is weinig 1/32 hebben ze mij verteld, wel veel 1/16 en 1/64, tenminste dit was altijd zo.
Het ligt nog altijd in de planning om het een keer mee te maken. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Landbouwminiaturen algemeen (nieuw)”