(Gelimiteerde) Sima modellen 2013

eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door eicher 3108 » za 02 mar 2013 21:05

Misschien was dit model niet zo duur, omdat veel verzamelaars geen Siku meer verzamelen, en er dus nog genoeg van zijn.
De witte Challenger bijvoorbeeld zijn er maar 500 van, de prijs heeft dus echt wel te maken met vraag en aanbod, en dat mensen tegenwoordig gedetailleerd spul in de kast willen, en geen speelgoed. Tenminste als ik zo links en rechts de geluiden hoor, wordt er zeer selectief gekocht. :wink:

Je hebt het over pakketpost: ze zullen je echt niet vanaf de Sima die modellen toesturen, die worden alleen daar verkocht, en de rest wat over is gaat de shop van de betreffende fabrikant in, dan kun je ze wel bestellen, maar over het algemeen zijn dan de modellen waar de oplages zeer klein van zijn, al uitverkocht op de beurs.
Gebruikersavatar
Harry
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 87
Lid geworden op: di 16 dec 2008 20:16
Land: Nederland
Locatie: Sellingen

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door Harry » za 02 mar 2013 21:06

Probeer jij dan maar eens om vanaf de Sima een model per pakketpost te laten verzenden Marcel.
Ben bang dat je dat niet lukt. Het zijn vaak gelimiteerde modellen. Als je daar dan van wilt hebben zul je er echt zelf heen moeten gaan. De echt gewilde modellen blijven niet over tot na de beurs.
Met vriendelijke groet, Harry Wilts
Gebruikersavatar
interboy
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 16 mar 2012 22:17
Land: Nederland

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door interboy » za 02 mar 2013 21:34

Ik kan uit mijn vorige reactie niet terughalen dat ik heb gezegd dat de modellen rechtstreeks van de Sima verstuurd worden?

En van de handelaren die dit model verkopen ken ik er weinig die hem zelf zijn gaan halen.

En beste Eicher ook deze Case is een Siku model net als de Spalding.
Met vriendelijke groet. Marcel
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door eicher 3108 » za 02 mar 2013 23:51

Dat weet ik wel, maar het Spalding model is dan blijkbaar niet zo gewild als deze, anders lagen de prijzen wel hoger.
En nogmaals, voor de echt gelimiteerde modellen, zul je toch echt zelf naar de beurs moeten, want daar zijn ze doorgaans al uitverkocht.
Ik spreek uit ervaring, we gaan elke 2 jaar naar de Agritechnica, en dat al vanaf 1995, toen speelden de miniaturen helemaal nog geen rol, dat is iets van de laatste jaren.
En net als Geoff zegt, als ik daar heen ga, ben je een tank diesel kwijt+de dure entree van 80 euro op de exclusief dagen, en je moet er nog mee slepen ook. En dan moet je zoiets voor niks haast meenemen voor iemand in Nederland die met de benen omhoog op de stoel zit te wachten totdat het model er is? Maar als je het geld er niet voor over hebt dan laat je hem toch staan, en als ze hem niet kwijt kunnen, dan zakt de prijs vanzelf, heb dat al vaak gezien, de eerste paar weken wil iedereen er 1 hebben, na verloop van tijd, worden er weer een stuk of wat aangeboden, en is niemand die er op reageerd. :wink:
Gebruikersavatar
interboy
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 16 mar 2012 22:17
Land: Nederland

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door interboy » zo 03 mar 2013 10:15

Niet kopen is voor mij als IH verzamelaar geen optie,je wilt je verzameling toch zo compleet mogelijk maken en daar word nu eenmaal door de verkopende partijen op ingespeeld.

Echter zie ik het verzamelen niet alleen als een leuke bezigheid maar ook als een investering en menig verzamelaar zal het toch wel met mij eens zijn dat het leuk is dat als je ooit om wat voor reden dan ook afstand van je modellen gaat doen je winst kan maken of in ieder geval je eigen geld weer terug kan krijgen.
En dat word naar mate de modellen bij aanschaf te duur gaan worden in mijn ogen steeds moeilijker.


Groeten,
Marcel
Met vriendelijke groet. Marcel
deereboy
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 20 nov 2009 20:23
Land: belgie

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door deereboy » zo 03 mar 2013 12:09

De 2 Challenger MT modellen staan voor wel zeer hoge bedragen te koop op ebay, heb wel gelukkig de
gelimiteerde fendt 926 franse versie voor een intressant prijsje op de kop kunnen tikken.
Er staat er wel een te koop op ebay en zit nu al aan 125 euro en loopt af deze avond!!!!

Mvg,
deereboy
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door Arik » zo 03 mar 2013 16:39

GP Hoving schreef:Dan ga jij volgende keer mooi zelf heen om je modellen op te halen !

Ik heb het bij de agritechnica net zo gedaan. aantal modellen mee voor de verkoop, aan het eind van het liedje was de toegangskaart, en brandstof betaald na de verkoop van de modellen, maar heb er weinig aan over gehouden :wink:
GP Hoving, Ik heb het over mensen die op kosten van de baas naar zo'n beurs gaan en vervolgens de verzamelaar een poot uit proberen te draaien, niet over de hobbyist die op eigen kosten gaat en daar wat van terug probeert te krijgen.
Laatst gewijzigd door Arik op zo 03 mar 2013 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Ari
Gebruikersavatar
JdKoenie
Erelid
Erelid
Berichten: 296
Lid geworden op: di 13 dec 2011 20:16
Land: Nederland
Locatie: Castricum

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door JdKoenie » zo 03 mar 2013 16:43

Welke zoekterm gebruiken jullie op ebay?
Ik zie ze wel op marktplaats staan....
Met vriendelijke groet, Koen Rodenburg
Gebruikersavatar
stehos
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 26 apr 2006 13:51
Land: NL

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door stehos » zo 03 mar 2013 19:04

Arik schreef:
GP Hoving schreef:Dan ga jij volgende keer mooi zelf heen om je modellen op te halen !

Ik heb het bij de agritechnica net zo gedaan. aantal modellen mee voor de verkoop, aan het eind van het liedje was de toegangskaart, en brandstof betaald na de verkoop van de modellen, maar heb er weinig aan over gehouden :wink:
GP Hoving, Ik heb het over mensen die op kosten van de baas naar zo'n beurs gaan en vervolgens de verzamelaar een poot uit proberen te draaien, niet over de hobbyist die op eigen kosten gaat en daar wat van terug probeert te krijgen.
ALs je de kans krijgt om er zo te komen, wat volgens mij betekend dat je ook nog je werk er zal moeten doen (zoals ik op de Agritechnica), lijkt het me niet meer dan logisch dat je ook probeert om wat modellen te scoren. Iemand een poot uitdraaien is m.i. een overdreven reactie. Handelen is een overeenkomst tussen verkoper en koper en tevens is de wet van vraag en aanbod van invloed. Als je het te duur vind, moet je het niet doen.

Ondertussen kunnen we wel hier weer een topic aan wijden, want dit speelt niet alleen bij Sima modellen.
Gr. Sjaak
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door GP Hoving » zo 03 mar 2013 19:50

Je blijft altijd mensen die het diep van binnen heel jammer vinden dat ze niet heen gaan, en achteraf lopen te ziften dat het allemaal te duur is.

Als je het te duur vind moet zelf heen gaan en lopen te rennen om op tijd een model te krijgen. en er vervolgens nog de hele dat mee lopen zeulen. Wil of doe je dit niet, dan is de prijs die de mensen vragen die het wel doen de prijs die je betaald. Ik weet 100% zeker dat de mensen die ze te koop aan bieden niemand een poot uit wil draaien, maar gewoon een centje (terug) wil verdienen :wink:
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door Luuk » zo 03 mar 2013 21:12

Arik schreef:GP Hoving, Ik heb het over mensen die op kosten van de baas naar zo'n beurs gaan en vervolgens de verzamelaar een poot uit proberen te draaien, niet over de hobbyist die op eigen kosten gaat en daar wat van terug probeert te krijgen.
Ik kan dat verschil op ebay of Marktplaats niet zien. Jij wel? :lol:

Ik ga ook al jaren naar de Agritechnica. 2 dagen lopen zeulen over de beurs en de overige 5 dagen van de week spierpijn #-o .

Wat ook nog wel eens vergeten wordt is dat je ook met moeilijk of onverkoopbare modellen blijft zitten. Ik heb nog wel een paar Blacklines van Siku liggen..... (iemand interesse??). De mensen die er naar toe gaan nemen een gok, kopen wat extra modellen en hopen die te kunnen verkopen. Zelf doe ik het ook. Het is leuk als ik mijn kosten eruit haal en mogelijk zelfs zo dat mijn eigen modellen wat goedkoper zijn. Het houdt mijn hobby enigszins betaalbaar.......

Lijkt mij dat hier nu genoeg over geschreven is. Deze discussie komt iedere keer terug bij de (zeer) gelimiteerde modellen. Kijk naar deAgritechnica, de Sima, maar ook dichter bij huis: Een club- of beursmodel van de LCN.

Maar weer on topic lijkt mij!
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3052
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door vitgije » wo 13 mar 2013 20:18

Ik heb nog een vraag, wat hebben de 2 challengers op de sima gekost? Heb dit namelijk nergens weer kunnen vinden.
Groeten Jordi
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door Atte H » wo 13 mar 2013 21:54

Verschilt per persoon... De één heeft dit er voor betaald en en de ander dat, maar zat ergens tussen de 90 en 110 in volgens mij :wink: Heb tenminste geen één gehoord die er meer voor heeft betaald.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: (Gelimiteerde) Sima modellen 2013

Bericht door Béné » vr 15 mar 2013 19:17

Hier staat de tecnoma Laser ondertussen in de kast. Prachtig model! Ben super tevreden. Nu nog beletteren en klein dio maken en dan pas ist perfect. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Landbouwminiaturen algemeen (nieuw)”