Clubmodel 2011 L.C.N.

Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Atte H » za 16 mei 2009 19:27

HIER een link naar het complete stuk :wink:
Gebruikersavatar
RickB
Collector
Collector
Berichten: 402
Lid geworden op: di 12 jun 2007 20:55
Land: Nederland
Locatie: Almelo

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door RickB » zo 17 mei 2009 12:10

Heeft dit stuk in de Agritoy gestaan ?
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Atte H » zo 17 mei 2009 12:12

Ja, hoezo? :roll:
Gebruikersavatar
RickB
Collector
Collector
Berichten: 402
Lid geworden op: di 12 jun 2007 20:55
Land: Nederland
Locatie: Almelo

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door RickB » zo 17 mei 2009 12:21

Nou, ik ben sinds kort ook lid van de LCN. En ik vroeg me af in welke editie dit artikel gestaan heeft.
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Bas » zo 17 mei 2009 12:31

In het meinummer van de Agritoy van dit jaar, welke als het goed is afgelopen vrijdag bij je in de bus is gevallen als je L.C.N.-lid bent.
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Atte H » zo 17 mei 2009 12:57

Als je goed zag, zag je dat rechts onderin het stond :wink:
Gebruikersavatar
RickB
Collector
Collector
Berichten: 402
Lid geworden op: di 12 jun 2007 20:55
Land: Nederland
Locatie: Almelo

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door RickB » zo 17 mei 2009 20:03

Hmm, dat is dan vreemd. Want ik ben wel LCN lid, maar ik heb het nieuwe nummer (nog) niet ontvangen.
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Fendt 936 » ma 18 mei 2009 10:40

Misschien dat hij een dag later komt.

Wel jammer dat het niet de 130 wordt maar de 100, mist de turbo en wat pk's en nog wat kleine veranderingen. Verder is hij praktisch gelijk.
http://www.konedata.net/Traktorit/deutz9006.htm

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
RickB
Collector
Collector
Berichten: 402
Lid geworden op: di 12 jun 2007 20:55
Land: Nederland
Locatie: Almelo

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door RickB » ma 18 mei 2009 20:52

Vandaag de Agritoy gekregen. Erg mooi weer. Back to topic maar weer.
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Bas » vr 14 aug 2009 11:09

Inmiddels ligt het Augustus nummer van de Agritoy bij velen weer in de bus. De redactie kan tot op heden helaas nog steeds niet melden wie de producent van het clubmodel 2010 gaat worden. Zij hopen dit in het november nummer wel te kunnen doen en met een beetje geluk een prototype te kunnen tonen op de L.C.N.-beurs in november.
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1715
Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
Land: Nederland
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Peter Jansen » do 05 nov 2009 0:31

Helaas...........
Komt er (g)een clubmodel 2010??? (Bron: Agritoy nr. 4 - 2009)

Normaal staat hierboven “voortgang clubmodel 2010”. Helaas ligt het hele project op dit moment stil. Alle activiteiten zijn (voorlopig) voor onbepaalde tijd gestaakt. In dit artikel zal ik uitleggen wat de reden daarvan is.

Ik beperk me in deze Agritoy tot de hoofdlijnen. Het is immers het jubileumnummer vanwege het 20-jarig bestaan van onze club. Daarin willen we niet meerdere pagina’s kommer en kwel opnemen over het (voorlopig) staken van clubmodel 2010. In een volgende Agritoy (februari of mei 2010) komen we uitgebreid op het clubmodel terug.

Wat is er aan de hand? We hebben van drie fabrikanten een offerte ontvangen. De offerte met de gunstigste prijs kwam uit op € 100,--, de 2de offerte op € 140,-- en de 3de offerte op € 180,--. Met de fabrikant die de laagste offerte heeft uitgebracht zijn we uiteindelijk niet in zee gegaan. Na het uitbrengen van de Belarus heeft het bestuur van veel leden de reactie gekregen dat men toch liever een model van metaal wilde dan van resin. Bij de offerteaanvraag aan de fabrikanten voor clubmodel 2010 hebben wij daarom als eis gesteld dat het model voor het grootste deel uit metaal moest bestaan. Door de goedkoopste fabrikant wordt het model volledig van resin gemaakt en voldeed dus niet aan de door het bestuur gestelde voorwaarden.
De andere twee offertes zijn uiteindelijk niet gehonoreerd vanwege de opgevoerde prijs. Een van de doelstellingen van het uitbrengen van een clubmodel is dat zoveel mogelijk leden het model moeten kunnen aanschaffen. Wij zijn als bestuur van mening dat met een bedrag boven de 100 euro deze doelstelling niet gehaald kan worden. Daarmee bereiken we veel te weinig leden. De aanschafprijs van een clubmodel moet ook aantrekkelijk zijn voor leden met een wat krappere beurs. Als er maar 400/500 van de 2700 leden een clubmodel aan zouden kunnen/willen schaffen vanwege de prijs, schieten we ons doel voorbij. Misschien is het bestuur te pessimistisch maar bij een bedrag van € 140,-- of € 180,-- denken wij inderdaad dat er niet meer dan 400/500 modellen besteld zullen gaan worden.

De fabricage van de mallen vormt verreweg de grootste kostenpost bij de productie van een model. Daarbij moet je al gauw denken aan een bedrag van rond de € 60.000,--. Alleen door dit bedrag over zoveel mogelijk modellen uit te smeren kun je die kosten per model drukken. Een clubmodel is echter alleen voor L.C.N. leden bedoeld. Dat betekent dat je altijd met veel kleinere aantallen te maken hebt dan bij een standaard productiemodel van b.v. Siku, UH of Ertl/britains. Er zijn diverse varianten te bedenken om het aantal clubmodellen “kunstmatig” op te hogen, maar dat is wat we juist niet willen. Dat gaat altijd ten koste van het voordeel van een lidmaatschap van de L.C.N. (exclusiviteit). Het clubmodel is immers niet bedoeld voor verzamelaars die géén lid zijn van L.C.N. Daarnaast is het ontzettend moeilijk, zoniet onmogelijk, om in de huidige tijd een exclusief model (kleine aantallen en gedetailleerd) tegen een scherpe prijs te laten maken ten opzichte van de gedetailleerde standaard productiemodellen.

Hoe nu verder? Misschien was de Belarus wel het laatste clubmodel! Het is niet leuk om dit te vermelden, maar het zou zomaar kunnen. Er moet nog veel nagedacht en uitgezocht worden, maar een ding is inmiddels wel duidelijk. Een clubmodel uitbrengen in 2010 gaat met de beste wil van de wereld niet meer lukken.

We gaan ons als bestuur beraden om uit deze impasse te komen. Daarbij doen we ook een beroep op jou. Mocht je een goed idee hebben, schroom dan niet om dat met ons te delen. De as. miniaturenbeurs is daar een mooie gelegenheid voor. Het clubmodel zal ook tijdens de Algemene Ledenvergadering op de agenda staan om daarover met jullie van gedachten te wisselen. Daarna gaan we opnieuw alle (on)mogelijkheden op een rijtje zetten. Het resultaat zullen we uitgebreid communiceren in de Agritoy van mei 2010. Dat klinkt nog ver weg, maar de tijd vliegt voorbij. Hier wil ik het even bij laten.
Namens het bestuur tot ziens op de beurs in Zwolle of tot op een ander moment.

Marcel Scholten
Bron http://www.agritoy.nl" target="_blank

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Jelmer Deere
Collector
Collector
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 21 jan 2009 11:32
Land: Nederland
Locatie: Zelhem

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Jelmer Deere » do 05 nov 2009 9:08

Jammer, aan de ene kant snap ik het ook wel. want ze kunnen wel voor 60.000 euro modellen maken, maar als niemand ze koopt zitten ze in de purree. ik was niet van plan hem te kopen, maar ik vindt het zeer jammer voor de Deutz-fans!
Beekje
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:54
Land: Nederland
Contacteer:

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Beekje » do 05 nov 2009 9:38

Zeer zeer zeer jammer,
Dit is voor mij de rede om lid te zijn van de LCN.
De agritoy waardeer ik ook ten zeerste maar het clubmodel is toch altijd het hoogtepunt!!
Er wordt gesproken over "veel leden" die liever metaal hebben als resin waarvan het clubmodel 2007 is gemaakt. Als je hier het forum doorspit, kan ik niemand vinden die daar over begint!!
De leden die metaal willen zijn die ook gevraagd wat ze ervan vinden als het model 2 maal zo duur wordt hierdoor? Of dat er door het metaal zelfs géén clubmodel meer komt?
Als de LCN door veel leden opmerkingen / klachten heeft gekregen, waarom hebben ze dan géén enquete gehouden onder de leden die een model aangeschaft hebben? Als ik hier zo het forum doorspit van de belarus blijkt dat veel mensen liever een natuurgetrouwe hef wilden hebben dan meer metaal in het model verwerkt!

Na mijn kritische verhaal ook nog een tipje: Misschien is het mogelijk om twee versies uit te brengen, eentje voor de leden, en eentje voor de niet leden. De ledenversie heeft bv. een aantal extra's zoals gelimiteerd, extra details, afneembaar frontgewicht. Je kunt het zo gek maken.... De niet leden versie heeft deze extra's dus niet en kan dus gewoon in de normale handel komen.
In principe hetzelfde verhaal als met het beursmodel!
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Luuk » do 05 nov 2009 10:02

Ik kan mij (deels) in jouw verhaal vinden Beekje. Alleen met de laatste alinea niet. De exclusiviteit moet blijven vind ik, dus geen onderscheid in een leden en niet-leden versie.

Als je bang bent voor te lage aantallen, waarom wordt het principe van maximaal 1 model per lid dan niet losgelaten en net zoals bij de Volvo's bijvoorbeeld niet maximaal 3 per lid? Om er meer te produceren kun je er bijvoorbeeld weer meer versies van maken. Dit is in het verleden bij de Vredo en de Volvo ook gebeurd.

Ik moet concluderen dat ik het inderdaad bijzonder jammer vind als het niet zou gaan lukken. Ik denk dat veel mensen de exclusiviteit van de LCN zullen verliezen en dat dit uiteindleijk kan leiden tot ledenverlies. Ik vraag mij ook serieus af hoe men tot de conclusie is gekomen dat leden liever een model van metaal zouden willen. Wat ik mij daarbij afvraag is of dit leden zijn die de Belarus ook gekocht hebben? Of zegeen deze leden: 'ik had het model wel gekocht als dit van metaal zou zijn'. Met dit laatste kun je niets, dat is gebakken lucht.....Realiseren deze leden zich de meerkosten wel en blijft hun standpunt dan hetzelfde? Zoals Beekje al aangeeft zijn er denk ik veel meer leden die moeite hebben met de achterhef zoals deze op de Belarus is gekomen dan met het Resin. Een resin model is waarschijnlijk wel breekbaarder, maar dat is maar net hoe je er mee omgaat. Met metalen modellen heb je ook kans op beschadigingen als je er niet zorgvuldig mee omgaat.

Mijn conclusie is in ieder geval dat ik liever (weer) een model heb dat uit resin bestaat dan helemaal geen. Het model is immers voor verzamelaars bedoeld en is er niet om mee te spelen.......

Zal nog een leuke discussie worden tijdens de ALV.......
Gebruikersavatar
RickDeutz
Collector
Collector
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 20 nov 2006 21:58
Land: Nederland
Locatie: Almen

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door RickDeutz » do 05 nov 2009 11:04

Dan hoef ik voorlopig ook geen Extra lidsmaatsschapskaart aan te schafen..
Maar net als wat ze zeggen zon model moet ook zeker niet meer dan 100 euro gaan kosten
nja dan blijft het voorlopig bij de 2 13006jes van weise
Gebruikersavatar
Johan Bos
Erelid
Erelid
Berichten: 2532
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 9:05
Land: NL
Locatie: Grunn

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Johan Bos » do 05 nov 2009 11:10

Zoals gezegd moet de leden wel realistisch blijven. Je kunt niet van alles gaan willen voor de gestelde prijs, maar ik denk dat de mensen de laatste jaren veel te veel verwend zijn door diverse fabrikanten. Tevredenheid is ver te zoeken tegenwoordig!!

De vorige oplage was meen ik iets van 860 stuks? Dan zie ik aan de andere kant toch ook nog wel mogelijkheden tot een deels metalen model.
Bij een oplage van <1000 zijn ook nog andere productie technieken dan het "dure" spuitgieten.
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Hans » do 05 nov 2009 11:21

Erg jammer, ik vindt het grote onzin dat het model van metaal moet zijn, het model zet je toch op de plank of in de vitrine.
Gebruikersavatar
Guy
Collector
Collector
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 13:05
Land: Nederland
Locatie: Roosteren

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Guy » do 05 nov 2009 12:14

Ik sluit me helemaal bij je aan Hans. Wat voor onzin om voor metaal te gaan, dat verandert niets aan het model hoor. Erg jammer als het niet doorgaat , vooral nu met de Deutz.. :roll:
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Bas » do 05 nov 2009 12:19

Helaas! :( Ik begrijp goed dat de L.C.N. de beste kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs wil leveren. Echter is een model dat grotendeels van metaal bestaat voor mij ook geen vereiste. De Belarus was immers een prachtig model. Het zal mij eerlijk gezegd 'een worst' wezen waar het model van gemaakt is, het is immers een verzamelaarsmodel wat bij velen toch op de plank belandt. Ach, ik neem aan dat de L.C.N. hier goed genoeg over nagedacht heeft alvorens deze conclusie te trekken.
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Rieko » do 05 nov 2009 13:56

Van mij had het ook gewoon een resinmodel mogen zijn. De beltbuckle die ik vandaag van de LCN gekregen heb is toch al van metaal. Een model hoeft dat niet te zijn :lol:

Als we dat massaal aan het LCN doorgeven, willen ze misschien toch nog met producent 1 in zee gaan.
Gebruikersavatar
mart rutten
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1033
Lid geworden op: di 28 feb 2006 21:39
Land: Nederland
Locatie: Rutten, Noordoostpolder, Flevoland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door mart rutten » do 05 nov 2009 15:05

Heel erg jammer! Ik ben het met de meesten hier eens, maakt me niet uit dat zo'n model van plastic is.
Denk dat de LCN hierdoor ook een aantal leden zal verliezen.

-Edit- Niet lang nadat ik dit poste had ik een pakketje in de bus, zat al te denken, hè wat kan dat zijn. Maakte hem open en dacht wat is dit voor iets, lees nu dus dat het een beltbuckle is, snapte al niet wat je ermee moest want rechtopstaan deed het niet, je kan het niet of slecht op je t-shirt hangen. Maar door de naam is het me duidelijk gewonnen en hem meteen gekeken of ik het aan me riem kon hangen. :wink: Heb overigens de Agritoy nog niet.
Laatst gewijzigd door mart rutten op do 05 nov 2009 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Rieko » do 05 nov 2009 15:12

Modellen hoeven toch alleen maar van metaal te zijn om mee te spelen? Nou, dat doe je volgens mij toch niet met een model van 100 euro. De kwaliteit van resinmodellen is tegenwoordiger toch prima als je bijvoorbeeld kijkt naa de modellen van Wagenhof.

Ik snap het besluit dus niet, maar die oude leden van de LCN die het daar voor het zeggen hebben willen natuurlijk van dat ouderwets stevige spul.
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Atte H » do 05 nov 2009 15:40

Typisch voorbeeld van zeurende Nederlanders, sommigen mensen zijn nooit blij...
Met de Belarus (en de IH bijvoorbeeld) is echt niks mis! Snap dus niet waarom ze dit model weer bij Replicars laten maken, want ik vind hun modellen er goed uit zien, is niks mis mee :? En verder zijn alle punten al genoemd, gewoon weer bij Replicars laten maken en dan komt het wel goed.
Gebruikersavatar
Guy
Collector
Collector
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 13:05
Land: Nederland
Locatie: Roosteren

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Guy » do 05 nov 2009 18:50

We zullen toch reacties moeten sturen naar de lcn zoals eerder gezegd. Misschien veranderen ze van mening als ze massaal kritiek krijgen.. Als die Deutz zo goed zou gaan uitzien als de Belarus, nou wat is daar dan mis mee??
Gebruikersavatar
Sjoemie Himself
Moderator
Moderator
Berichten: 916
Lid geworden op: do 20 apr 2006 21:06
Land: NL

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Sjoemie Himself » do 05 nov 2009 18:56

Ben het met jullie eens.. heb de drie 1455's van wagenhof en de Belarus van de L.C.N. thuis staan en ik moet zeggen dat ik géén model heb die gedetailleerder is. Ik wil daarmee zeggen kom maar op met een resin model!
Sowieso beter dan helemaal geen model natuurlijk!

gr. Mark
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Hans » do 05 nov 2009 19:07

Met opperste verbazing zag ik dat er vandaag een pakketje van de LCN was. Wat zit erin?
een beltbuckle..... Dat geld wat ze daaraan (en aan verzendkosten) hebben uitgegeven hadden van mij bij het clubmodel mogen doen, ik vindt een clubmodel veel meer hebben dan zo'n beltbuckle
jaap
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 03 dec 2008 16:59
Land: Nederland

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door jaap » do 05 nov 2009 19:48

Een aantal mensen heeft het hier over verschillende uitgaven van hetzelfde model, voor leden en voor niet leden. Is het dan geen optie om 2 jaar achter elkaar hetzelfde model uit te geven maar dan met verschillende details. Je kan behoorlijk veel varieren met een model, wel of geen fronthef, wel of geen cabine, dubbellucht, vierwieldrijving.

We worden gevraagd om mee te denken dus dan doen we dat maar. Er zijn genoeg mensen die 1000 en 1 varianten van hetzelfde model in de kast hebben staan, denk aan de fendt 936 dus waarom met het clubmodel dan niet.

Mij lijkt het een goede optie, je spreid de kosten uit over veel meer modellen en je verkoopt ook nog eens meer van hetzelfde model omdat het 2 uitgaves zijn dus worden de kosten nog lager.
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10863
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Hajo » do 05 nov 2009 20:34

Tja helaas heb ik dit verhaal vandaag ook gelezen in de extra dikke =P~ uitgave van de Agritoy. 't Is zeker jammer dat ze niet voor een resin model gaan, zeker gezien de kosten die dan toch lager uitvallen. Ik zou zeggen : laten we allemaal een mail sturen naar de LCN en vragen om een resin model te maken, misschien kan het dan in 2011 nog geregeld worden?

Die beltbuckle wel dragen in Zwolle natuurlijk hè ... past prima bij een forumshirt. ;)

En voor de echte liefhebbers van de Deutz 06-serie : je kan natuurlijk ook een Weise Deutz D130 06 kopen om het leed enigszins te verzachten.
Aukefordnh
Collector
Collector
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 19:24
Land: Nederland
Locatie: Gauw
Contacteer:

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Aukefordnh » do 05 nov 2009 20:43

Hans schreef:Met opperste verbazing zag ik dat er vandaag een pakketje van de LCN was. Wat zit erin?
een beltbuckle..... Dat geld wat ze daaraan (en aan verzendkosten) hebben uitgegeven hadden van mij bij het clubmodel mogen doen, ik vindt een clubmodel veel meer hebben dan zo'n beltbuckle
Helemaal mee eens, die beltbuckle had ik vandaag ook ontvangen, wat ik daar mee moet #-o Denk dat de meesten daar nou niet echt op zitten te wachten, wat heeft zoiets nou met een landbouwminiaturen te maken?
Ze hadden dat geld idd wel beter kunnen besteden. Had liever gehad dat de Agritoy der was, want die heb ik nog niet eens :S

Wat het clubmodel betreft, zo'n duur en exclusief model zet men toch in de vitrinekast, daar laat je toch geen kinderen mee spelen?

En nog iets, diegene die waarschijnlijk het hardste riepen dat het model van metaal moest zijn, staan nu ook meteen klaar met hun kritiek dat het model "te duur" is, en het dus toch niet kopen...
Gebruikersavatar
Jan MF
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 19:59
Land: belgië

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Jan MF » do 05 nov 2009 21:12

Ik denk dat de twijfel van de LCN terecht is , omdat Weise met 130.06 nu eerder dan het clubmodel word uitgebracht

Als je voor het Weise model +- 50€ betaalt en als clubmodel de zelfde detailering moet evenaren en minimaal 100€ moet vragen omdat je eenkleine oplage wil voor de exclusiviteit denk ik dat dit niet haalbaar is voor die prijs !

Kijk naar het engelse spul als van Martyn Reeve en DBP kleine oplages en minimaal 150 €

En of het nu een model in resin of metaal of een combinatie van beide is , maakt voor een verzamelaar niet uit !

Het moeilijkste is het bepalen voor welk model te gaan en dan te hopen dat er geen producent zoals weise en UH die het zelfde model uitbrengen op een veel kortere periode dan de LCN dit kan !
Ik denk dat dit de belangrijkste reden is dat de LCN nu tijdelijk met het clubmodel stopt !
Gebruikersavatar
W.H.D
Super collector
Super collector
Berichten: 3500
Lid geworden op: di 01 mei 2007 16:45
Land: nederland
Locatie: bellingwolde

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door W.H.D » do 05 nov 2009 21:39

Das gewoon kl*ten om het zo maar even te zeggen, had me dr op verheugd.

Laten ze dan een kleinere serie maken (4cil bijv.). Kan me het van een kant wel voorstellen, vanwege weise.... Evt trekker uit de DX serie (DX 110, 120 ect) zou ook niet misstaan in een mooie vitrinekast aangezien deze serie vrij veel verkocht is :P
Gebruikersavatar
Jonnyboy Fm
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 26 apr 2006 20:16
Land: nederland
Locatie: Exloo

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Jonnyboy Fm » vr 06 nov 2009 10:52

al hoe jammer of het ook is, we zullen het (voorlopige) besluit van het lcn bestuur moeten accepteren.
hopen dat ze deze verhalen lezen en als nog met een clubmodel komen, want dat hoort bij lcn
Gebruikersavatar
Jonnyboy Fm
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 26 apr 2006 20:16
Land: nederland
Locatie: Exloo

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Jonnyboy Fm » vr 06 nov 2009 15:10

het maakt me niet wat voor model het is en waar hij van gemaakt is, als het maar een exculsief model is tegen een redelijk betaalbare prijs. het is tenslotte bedoeld om in de vitrinekast te zetten lijkt me
Gebruikersavatar
WouterVDB
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: do 09 jul 2009 8:53
Land: Nederland
Locatie: Zevenbergen

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door WouterVDB » zo 08 nov 2009 20:26

De LCN doet zijn uiterste best om iets moois te presenteren..
Blijkbaar zijn ze zelf ook van mening dat ze liever metalen modellen willen, anders beslissen ze niet zo drastisch.
Die beltbuckle.. Altijd gezeur?
Er is toch gewoon niks over te klagen? Je krijgt zomaar een attentie toegestuurd van de LCN! Het verrast je, ik vind het een leuke actie.
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Clubmodel 2010 L.C.N.

Bericht door Fendt 936 » zo 08 nov 2009 20:56

Tja jammer dat het eerst even in de ijskast komt, had graag mijn 2e clubmodel gekocht.
Ik denk dat de LCN gewoon een beetje met het probleem zit, dat er tegenwoordig zoveel verschillende modellen gemaakt worden. Om een "speciaal" LCN model moeilijk te maken is er ook overlag tussen de leden nodig. En de periode voordat een model uitgegeven wordt is vrij lang. Eerst verzoeken verwerken, dan een kiesperiode, gevolgd door het uitzoeken van de licenties. Daarna komt nog eens aanvragen doen bij fabrikanten enz.
Een Weise kan dit proces veel beter aan, omdat hij er op ingespeeld is en zijn werk ervan gemaakt heeft. Ook is het dubbelzuur voor de LCN om te zien dat een zelfde type door een andere fabrikant wordt uitgegeven voor de helft van de prijs met meer metalen onderdelen.

Denk dat we beter kunnen afwachten hoe het verder verloopt met dit clubmodel. Voor de volgende keer zou ik voorstellen om alleen maar de leden een verzoek te laten doen en de rest gesloten af te laten handelen door de LCN. Hiermee voorkom je de "kijk in de keuken", waardoor andere fabrikanten er snel tussen kunnen schieten met een soortgelijk model voor een lagere prijs. Hiermee krijg je een soortgelijk systeem als met het beursmodel, hier worden ook veel keuzes niet besproken met de leden.

Gewoon afwachten!!!

Mvg, Bernard.
Plaats reactie

Terug naar “Landbouwminiaturen algemeen (nieuw)”