7308 - Claas Xerion 5000 TRAC VC 1:32

Plaats reactie
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

7308 - Claas Xerion 5000 TRAC VC 1:32

Bericht door Atte H » za 25 dec 2010 1:50

7308 (0773 08 00) Claas Xerion 5000 TRAC VC schaal 1:32 van Wiking.

Afbeelding

Aankoopprijs: €60
Datum van ontvangst: 29 oktober 2010

Het model is op 4 februari 2010 bekendgemaakt op de Spielwarenmesse in Nurnberg en ik was gelijk al verliefd, dit model moest ik hebben!

Dit model is een first-edition van de Xerion en heeft het artikelnummer 0773 60 00. Dit model zit in een Claas-dealerdoos eb is gelimiteerd op 3000 stuks. Het model heeft ten op zichte van het standaard model, zover bekent is, alleen een ander kenteken, namelijk 'GT X 5000' ipv 'MK X 5000'. Het model is goed verpakt in piepschuim en je kunt met model zo uit het piepschuim oppakken zonder dat je draden hoeft door te knippen, dus je kunt het model bijna niet beschadigen.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het model is grotendeels van metaal, met details van plastic.

De minpunten aan dit model zijn:
1. Zoals bij elk ander Wiking 1/32 model zijn alle lampjes zilver geverfd en dus niet echt realistisch.
2. Bij mijn model zit de topstang achter vastgelijmd, dit hoort niet zo en kan bij de andere Xerion modellen wel gewoon bewegen, een foutje dus.
3. De cabine draait moeilijk bij mijn model, hij komt namelijk tegen het steuntje aan waar de cabine in omgekeerde positie op komt.

Hier een plus-, maar minpunt:
De grill, deze is van doorzichtig plastic met daarop de print van het rooster, als het licht erop schijnt gaat deze heel erg glimmen en dat lijkt nogal nep. Maar aan de andere kant is ie ook weer heel realistisch, omdat je de motor wel ziet liggen.

De pluspunten aan dit model zijn:
1. De linkerdeur kan geopend worden.
2. De motorkap die geopend kan worden.
3. De realistische front- en achterhef, die ook beweegbaar zijn.
4. De besturing van het model, beide assen kunnen sturen, het model kan dus ook in hondengang. Maar wat opvallender is, is de manier van sturen, als je de banden beweegt hoor je namelijk tikjes, de banden blijven namelijk in een vaste stand staan, zo is het model in hondengang zetten gemakkelijk en de assen kunnen dus niet uit zichzelf sturen als je het model beweegt.
5. De klep van de opbergplek aan de rechterkant, wat geopend kan worden.
6. Natuurlijk is de draaibare cabine ook een pluspunt.
7. De rest van de details en de stevigheid van het model, het is heel wat anders dan UH, waar dingen makkelijk kunnen afbreken.

Wat ik ook nog even kwijt wil:
Wat ik mis, is het frontgewicht, tot nu toe had elk Wiking model met een fronthef ook een frontgewicht erbij, dat mis ik wel een beetje bij het model. Verders vind ik het model echt top, ik ben er dan ook zeer tevreden mee.

Is dit model zijn geld waard? Tja… Ik weet het tegenwoordig niet meer… Ik heb 60 euro voor zo’n model over, maar het is wel veel geld. Als je hem voor minder wilt, moet je wachten totdat ie in de standaard doos uitkomt. Maar als je een tractor met veel pk's wilt hebben, dan zou ik echt voor dit model kiezen.

Cijfer dat ik dit model geef? Een 9.5, het model is namelijk niet perfect en ik vergeet maar even dat de topstang achter niet kan bewegen, maar het is echt een aanradertje.

Overige foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De onderkant is niet super gedetailleerd, maar dat hoeft ook niet.

Wat foto's van hoe hij kan sturen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Interieur ziet er weer goed uit!

Afbeelding
De grootste motor uit mijn verzameling :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En mocht er nog vraag zijn naar andere foto's, dan hoor ik het wel.
Laatst gewijzigd door Atte H op zo 02 jan 2011 23:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Wiking / 7308 - Claas Xerion 5000 TRAC VC 1:32

Bericht door Atte H » za 25 dec 2010 1:50

De Fendt 936 naast de Xerion 5000:
Afbeelding
Afbeelding

De Xerion 3800 naast de Xerion 5000:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Xerion 5000 met de Lemken Rubin:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
herberty
Collector
Collector
Berichten: 845
Lid geworden op: wo 04 jul 2007 18:01
Land: nederland
Locatie: gouda
Contacteer:

Re: 7308 - Claas Xerion 5000 TRAC VC 1:32

Bericht door herberty » vr 28 jan 2011 22:30

Kijk dat noem ik een review van kwaliteit!!
Mooie foto's en duidelijke beschrijving:D
Vind het wel een brute machine, alleen is het niet mijn merk en vind hem iets TE lomp.
Maarja wat wil je met zoveel paarden onder de kap....
claasverzamelaar
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 138
Lid geworden op: za 26 dec 2009 13:25
Land: nederland

Re: 7308 - Claas Xerion 5000 TRAC VC 1:32

Bericht door claasverzamelaar » za 29 jan 2011 12:06

mooie review =D>
ik heb hem ook met de lemken rubin in de kast staan mooie combi is dat
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3048
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: 7308 - Claas Xerion 5000 TRAC VC 1:32

Bericht door vitgije » za 29 jan 2011 16:44

Ik heb hem ook en dit is inderdaad een groot model.

Atte ik las de beoordeling nog een keer door en zag dat jij je topstang niet kon bewegen. Ik kan ze beide bewegen, of die van jou zit vast of uh heeft nog iets verandert.
Groeten Jordi
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: 7308 - Claas Xerion 5000 TRAC VC 1:32

Bericht door Atte H » za 29 jan 2011 17:12

Wiking he, geen UH :P
Maar ik zeg ook in de tekst; 'dit hoort niet zo en kan bij de andere Xerion modellen wel gewoon bewegen, een foutje dus.' Bij alle modellen hoort hij te bewegen, dus bij de mijnes ook, maar de Chinezen zijn denk ik wat uitgeschoten met de lijm :wink: Ik erger me er verder niet aan, want hij staat toch zonder iets erachter in de kast, in de loop van de tijd zal de standaard Xerion er ook nog wel bij komen, hopelijk kan daar de topstang dan wel van bewegen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Modelbesprekingen”