Marge Models P001; Lindner Geotrac 124

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Marge Models P001; Lindner Geotrac 124

Bericht door Spiekker; S.J.B. » do 05 dec 2013 22:50

Model is gekocht op 23 november(LCN-beurs, zaterdag) in de IJsselhallen in Zwolle. Hij heeft mij 125 euro gekost.
Model heb ik gekocht omdat ik deze trekkers wat vindt hebben. In Nederland zie je Lindner bijna niet. Ik denk, dat het gros in de groensector draait, waar ze overigens zeer geschikt voor zijn.

Het doosje is een vitrineboxje met een daaromheen een kartonnen omslag. Aan de zijkanten zitten geen flappen. Aan de achterkant staat een grote foto van een Lindner, die aan het maaien is in de bergen. Aan de bovenkant staat enige technische informatie. Onderop staat nog informatie van Marge zelf. Aan de achterkant van de vitrine zit een los kartonnen plaatje met een "spiegel".
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier is te zien, hoe de "omslag" in elkaar zit.

De minpunten op een rijtje
• De manier, hoe de frontaftakas gemonteerd zit. Deze hoort namelijk recht te zitten. Marge heeft (wellicht per ongeluk) een sterrenkijker gemonteerd :mrgreen:

De pluspunten op een rijtje
• Zeer gedetailleerd model.
• Cabine interieur is redelijk goed ingebouwd. Ik
• Rubberbandjes

Ik wil nog even aantekenen, dat het model bijna compleet uit resin bestaat. Daardoor is het een kwetsbaar model. Hefinrichtingen en vooras kunnen niet bewegen. Dit lijkt mij logisch, om een toch enigszins stevig model te krijgen. Zeker, omdat de vooras (van Carraro) geveerd is.
Plaatjes
Afbeelding
Hier is de geveerde Carraro vooras te zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marge heeft naar mijn mening een zeer mooi model neer gezet. De prijs is naar mijn mening een rechtvaardige, gezien de afwerking en oplage.


Het cijfer wat ik geef voor deze trekker is een 9+. De trekker klopt gewoon met de 1:1. Het minpuntje doet gewoon afbreuk...
mvg Sjoerd
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Marge Models P001; Lindner Geotrac 124

Bericht door Reinder-mf » vr 06 dec 2013 14:16

Mooie review, maar hoorde op de beurs van Peter dat er van die blauwe stangetjes op zitten, zie het nu zitten, maar dat is ook wel echt lelijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: Marge Models P001; Lindner Geotrac 124

Bericht door vitgije » zo 08 dec 2013 11:04

Heb hem zelf ook staan en ik vind het ook een geinig trekkertje. Vind de grote schroeven waar het model vast mee zit ook wel een pluspunt. Deze kun je namelijk met een grote schroevendraaier los halen dus geen geprutst meer.
Groeten Jordi
Plaats reactie

Terug naar “Modelbesprekingen”