Massey Ferguson 1155

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stoss
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1176
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 17:11
Land: Nederland
Locatie: Enter, Overijssel

Massey Ferguson 1155

Bericht door stoss » di 14 apr 2009 17:51

Een monteur bij mij op het werk had weer een ''nieuwe'' trekker uit Amerika gekocht. We gaan hem samen proberen weer aan het lopen te krijgen. Een MF 1155, deze wordt ook weer gebruikt voor trekkertrek. We zijn van plan om de trekker helemaal perfect nieuw te maken. Totaal opnieuw spuiten (misschien nieuwe kappen kopen), nieuwe moter, nieuwe banden etc. Niet allemaal nieuwe onderdelen maar wel zo veel mogelijk repareren en opknappen. Hij viel op het eerste gezicht ook tegen, hij was niet helemaal kompleet. Een redelijke tegenvaller was toen we de stop uit de karter draaiden, er kwam puur uit en daarna een bruine massa voor hoever je het nog olie kon noemen uit. We wilden hem net losdraaien toen heb ik snel de camera opgehaald. En net optijd de foto kunnen maken. Dat de motor kapot was, was al duidelijk, er komt een gerestaureerde Perkins V8 motor in. Hij wil niet schakeleling, we moeten nog even kijk wat daar mee aan de hand is. Ik heb verschillende foto's gemaakt.

Afbeelding
Tijdelijke stalling.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

We zijn vanaf 1 uur tot ongeveer half 7 bezig geweest. Redelijk wat kunnen doen. We wouden de motor er nog even tussen uit halen maar er was 1 bout die zat muur en muur vast. We hebben hem nog niet los, vanalles al tussengespoten en gedaan. Maargoed, we zijn nu ook met polo's bezig. Ik heb even een ontwerpje gemaakt en hier nog even 1 plaatje daarvan zoals hij wordt. Misschien herken je ons dan wel bij de trekkertrek.

Afbeelding

Groeten,
Oscar Braamhaar
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door Bas » di 14 apr 2009 18:12

Een prachtige trekker, maar nog wel héél erg veel werk te verrichten als ik dat zo lees en bekijk. Veel succes ermee! :D
Gebruikersavatar
stoss
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1176
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 17:11
Land: Nederland
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door stoss » di 14 apr 2009 18:32

We hopen hem in augustus af te hebben. De wedstrijden er voor rijden we met de andere Amerikaanse MF's.
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door N. van Eekelen » di 14 apr 2009 18:53

Ik zit hier gewoon te kwijlen, Oscar! =P~ Echt prachtig zo'n MF, weet zeker, dat als die nieuwe motor erin ligt, en alles in orde is, je wel wat prijzen kunt gaan binnenslepen met dit monster! :mrgreen: Ik blijf dit project zeker met smart volgen! :D

Niels
Gebruikersavatar
stefan-claas
Collector
Collector
Berichten: 678
Lid geworden op: do 20 dec 2007 20:13
Land: nederland
Locatie: De Vecht (ge)

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door stefan-claas » di 14 apr 2009 18:57

die trekkers zij echt machtig mooi als ze helemaal zijn opgeknapt
en klaar zijn gemaakt voor de trekkertrek
succes verder met je project
patrick john deere

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door patrick john deere » di 14 apr 2009 19:02

die zag ik zaterdag staan :lol:
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10863
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door Hajo » wo 15 apr 2009 10:03

Dat wordt een dikke trekker, lekker sleuren straks met die V8 ;) Veel succes met opknappen, daar zit nog wel voor enkele weken werk aan. :D
Gebruikersavatar
stoss
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1176
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 17:11
Land: Nederland
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door stoss » wo 15 apr 2009 15:45

In Saasveld zal ik wel foto's maken van de andere trekkers waar me mee rijden. We gaan met diepladers er heen dus zal wel mooie reportage maken.


Oscar
Gebruikersavatar
stoss
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1176
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 17:11
Land: Nederland
Locatie: Enter, Overijssel

Re: Massey Ferguson 1155

Bericht door stoss » zo 24 mei 2009 10:52

De foto's van de trekkertrek in Saasveld staan op AGri Twente, http://www.Agri-Twente.nl.tt" target="_blank.

We hebben gisteren de ''nieuwe'' motor er voor gezet. Nog een heel werk. We hebben met een 4-punts ketting opgetild aan de heftruck met verlengarm, later met hoge pompwagen er bij onder om het makkelijker te draaien. De motor zat er iets gedraaid voor, we hebben toen met een spanner de 2 kettingen aan 1 kant iets naar elkaar toe getrokken zodat hij iets schuin kwam te staan het toen paste hij wel. Het voor stuk wordt er later aan gemaakt. Ik heb geen foto's kunnen maken helaas. Misschien later nog wel.


Oscar Braamhaar
Plaats reactie

Terug naar “Oldtimers”