unimog 406

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

unimog 406

Bericht door tim » zo 05 sep 2010 19:11

Hoi,

na dat mijn lanz lk 20 af is, heb ik weer een nieuw projecht om op te knapen en aan te sleutelen. een unimog van 1971 met een kleine 4 duizend uur 6 cylinder 85 pk. met hiab kraan der op. hier er een paar foto's van me unimog,

Afbeelding

en hij werd gebracht, was te ver rijden, en hij moet nog goed worden nagekeken worden. kopelingslang was verdroogt en duurde erg lang voordat hij terug komt, nieuwe slang er onder ,en de remmen moeten worden nagekeken worden.

Afbeelding

en hem er even af halen met de mb track.
Afbeelding

en ben inmiddels begonen met de cabine op te knappen van binnen. stoelen zijn der al uit en staan in de schuur te drogen. zodat als de cabine klaar is ze er weer terug in kunnen. en de spartborden zijn der ook af en heb ik inmiddels 1 al schoon en is ontvetten en schilderen maar.

groeten Tim
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: unimog 406

Bericht door Fendt 936 » zo 05 sep 2010 19:36

Dat ziet er niet verkeerd uit voor zo'n Unimog, zeker de prijs valt mij nog reuze mee. Hier in de buurt is ook een bedrijf waar ze 3 van zulke Unimog's hebben alleen ze willen ze helaas niet verkopen ookal hangen ze van elende nog inelkaar...

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: unimog 406

Bericht door hermenj » zo 05 sep 2010 20:00

een klasgenoot van mij had ook een 406, pracht ding en een lekker geluidje :)
Gebruikersavatar
thijs k
Collector
Collector
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 10:11
Land: nederland
Locatie: Nieuwkoop Z-H

Re: unimog 406

Bericht door thijs k » ma 06 sep 2010 18:44

Kraantje is ook altijd handig... :wink:

maar mooie unimog.
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: unimog 406

Bericht door Michael G. » ma 06 sep 2010 19:04

MOOI!! =D> :shock: Maar doe jij die schilderen? Waarom niet spuiten dat is 10 keer mooier dan zo'n vieze strepen. (dat is mijn menig dan) :mrgreen:
Verder ziet hij er echt mooi uit! :shock:
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: unimog 406

Bericht door hermenj » ma 06 sep 2010 19:10

ligt eraan hoe je schilderd ;) met schilderen kan het ook best strak worden.
Gebruikersavatar
thijs k
Collector
Collector
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 10:11
Land: nederland
Locatie: Nieuwkoop Z-H

Re: unimog 406

Bericht door thijs k » di 07 sep 2010 10:37

Ik heb mijn tractor ook geschilderd. lijkt of het is gespoten.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » di 07 sep 2010 20:20

Hoi,

dezer unimog komt uit Duitsland en heeft gewerkt in het roergebiet. en hij heeft bij zijn laatste eigen dienst gedaan als sleepwagen waar hij nauwlijks gebruikt is omdat die man der niet in paste. en ze hadden hem daar al wel onder handen genomen en gespoten. en vervolgens is hij nauwlijks gebruikt daarna. en het kraantje moet alleen even de de hydolijkslangen vervangen worden en een nieuwe verf op de kraan zelf. en nog even een nieuwe haak zoeken die er bij hoord. en kan hij 5 ton tillen

en ga hem wel schilderen.heb geen spuit maar de grotere delen kan je mooi rollen dus komt er even goed mooi op te zitten.

en heb vandaag even verder gegaan. de bijrijders stoel zit nu goed in zijn verf. en remblok voor achter een wiel is ook weer knap, en hem de moterkap ( in de cabine )even gespoten met een spuitbus en is erg mooi geworden weer. en de reseveband is nu de velg ook vuurrood gemaakt. even nagevraagt of dat juiste rood was en was het. en vond rode velgen mooier dan zwarte of zilver. en 1 spartbord zit al weer in de menie, morgen de andere kan andere kant schilderen en dan even plamuren

Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » vr 15 okt 2010 14:52

Hoi,

even een updateje,

afgelopen weken, zijn de remcylinders vernieuwden slangen, en een paar remleindingen, de velgen rood geschilderd,de cabine zelf is nu ook groen geschilderd. werklampen er op gebouwd, koppelingcylinder en oliegeef cylinder gereviseerd. incl. de slangtjes. en zijn normale koplampen de spiegels even nagelopen zat wat roest op en weer bij gewerkt zodat het weer goed was. en er liggen in de schuur div. onderdelen die of klaar zijn om terug gezet te worden of geschild moeten worden. zoals de voorspartborden. achterspatborden, de schotten van het bakje. en afgelopen weekend, zijn we begonen met het uitbouwen van zijn veer achter. en hebben eerst met zijn eigen kraantje zijn bakje er afgetild. is toch even spanend of het na lang stil staan nog allemaal werkt. en voor het tillen hebben we even zijn 4 steunpotten uitgezet en tild zich zelf op zodat de achterkant los komt te hangen en zo makelijker de veer kan vervangen. dit weekend zetten we die veer weer terug. en hebben de hulpveer der ook weer ingezet, is even lastig vooral als je hem net verkeerd er indoet :oops: en op het laaste 10 cm blijft hangen :oops: . dus er uit en de breede kant eerst en toen zat hij der binnen 10 in. terwijl we al bijna 1 uur bezig waren op de verkeerde manier. en zijn frame waarhet bakje en de kraan op vast zit staat ook weer inde verf. en het is nu al weer een hele andere unimog om te zien.

weet iemand toeval het ral nummer van hiab oranje ? het kraantje is van 1971. en heb zelf al gezocht op internet en kon helaas geen ral nummer vinden.
Afbeelding



groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » vr 03 dec 2010 15:49

Hoi,

Na even een tijdje bezig geweest te zijn, zijn er al weer lekker een stuk verder gekomen. De versnellingsbak is ook weer gemaakt. Omdat we er een kruipbak van een unimog 421 onder de 406 wilde maken moest onder de versnellingsbak het deksel der afgehaald worden. Na eerst de versnellingsbakolie der uit te hebben gelopen een kleine 2.5 liter van de 6 die er in hoord te zitten was alles goed behalve ,dat er een soort inbusboutje er uit lag die zorg dat de tandwielen vast zaten. En er horen er 3 in te zitten en 1 der uit en dan gaat schakenen erg lastig. Al snel vonden we de plek waar hij hoorde en een nieuwinbus boutje gehaald bij de mb dealer duurt wel 1 week voordat je het hebt maar is gelukig goed leverbaar. Nadat het inbusboutje er weer inzat schakeleld hij weer goed zoals het hoord en de kruipbak is er meteen ondergezet. En kan nu weer goed zelf standig rijden. En bijna alle filters vervangen brandstoffilters en olie filter. En moet nog het stuurhuisfilter en hydroliekfilter dan zijn alle filter weer netjes schoon. En wil zelf nog even de cardanen ook openmaken en er ook nieuwe olie in doen. Zodat alles weer goed is en er genoeg in zit. en de luchttank is er afgehaald en even goed in de verf gezet en moeten nog nieuwe banden om gelast worden zodat de tank weer goed vast zit. maar we schieten al lekker op.

groeten Tim
Gebruikersavatar
dwoertink
Collector
Collector
Berichten: 715
Lid geworden op: vr 09 mei 2008 12:39
Land: Nederland
Locatie: Ommen

Re: unimog 406

Bericht door dwoertink » vr 03 dec 2010 16:33

Zit dus nog best veel werk in zo'n unimog. M'n broers hebben een 421 gekocht een tijdje geleden, ziet er heel strak uit, maar ongemerkt zit er toch nog wel wat werk aan.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » vr 03 dec 2010 16:57

Dwoertink@ ik wist bij de aanschaf dat er bij me 406 nog een en ander aangedaan moest worden. maar als alles op me rijk uitgeruste unimog zat was hij een stuk duurder. en gelukig kan je vrijwel zelf veel der aan doen met hulp van een vriend van me die er zelf ook meerdere in bezit heeft. en een 421 is eigelijk en 406 alleen bij de 421 zit de lucht inlaat recht i.p.v links. dat zou het enege verschil zijn. als ik het goed begrepen had. :wink: maar als je bezig bent kom je altijd dingtjes tegen die je ook meteen mee neemt omdat het niet naar je zin is. en elke unimog heeft werk aan de cabine zelf, remmen en versnelingsbak omdat de inbus boutje er toch ineens er uit kunnen rollen. en gelukig zijn onderdelen goed verkrijg baar.

groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » zo 16 jan 2011 15:54

Hoi,

na weer even tijd te hebben zal ik even bijwerken. want in de tussen tijd hebben we niet stil gezetten. heb ik de brandstoffilters vervangen 2 stuks. en had het ontluchten snel voor elkaar. en had ook de olie afgetapt en het olie filtervervangen. en door het slechte weer kon ik gelukig even droog binnen staan. en ben de draden aan het trekken geweest voor de werklampen voor op. en de beide stoelen zijn opnieuw bekleed met skai kleur grijs. was even goed een hoop werk maar het is erg goed gelukt. had ze niet meteen der in gezet, omdat ik het hemeltje der nog in moest zetten en ook nog wat draden der bij moesten voor de radio 12 volt aansluiting, en de draden voor een werklamp achter ook meteen in orde gemaakt. zodat ik op me kraan ook nog een lamp kan maken, als ik in het donker een keer moet hijsen. en alle spartborden zijn der weer opgezet, omdat ik olie moest verversen zit de rechterspartbord in de weg. en gisteren is de luchttank en zijn nieuwe luchtketelbanden der weer opgemaakt. en hoop van de week nog zijn stuurhuisfilter te vervangen en zijn hydroliekfilter ook. maar voor op komt ook nog hydroliek, wat nog aangelegt moet worden. achter zit het al. en we zijn nu toch bezig dus kan het meteen even meegenomen worden. en het lijstje met werkzaamheden die nog gedaan moeten worden wordt steeds korter. en we kunnen der binnen kort ook mee de weg op. en moet hem nog even de bedrading na laten kijken. want bij de dynamo is het in het verleden te warm geworden en zijn kabels is de mantel der afgesmolten. en laat het daarom maar even nakijken of er nog meer slechte stukken in zitten en kunnen ze die ook maken. zodat ik niet bang hoef te zijn dat er kortsluinting kan komen.


foto''s komen nog.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » za 29 jan 2011 22:04

Hoi,

hier nog even een foto. van hoe de unimog der bij staat ,tevens stonden er meer unimog, te poseren voor de foto. de 406 van mij en van me kenis de 1000 serie, waar ze hooibalen hadden gehaald en een 407 met hoogwerker. de 406 is bijna klaar om de weg op te kunnen. me remlichten werkte niet meer, even getest wat er stuk zou zijn bleek een soort remsensor stuk te zijn die op de hoofdremcyclinder zit niet te werken.dus een nieuwe der op en zou het weer moeten werken, net als de toeter, die heeft in weer en wind gehangen dus is ook stuk gegaan. en komt ook weer een nieuwe terug op. en ben vandaag bezig geweest om de radio in te bouwen in een konsol wat ik gemaakt had en netjes tegen het plafontje aan zit. moet alleen nog even aangsloten worden onder de moterkap. en de accubak deksel weer passend gemaakt .was verbouwd maar kan nu weer op de origineele manier dicht. binnen kort volgen er meer foto's.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: unimog 406

Bericht door Fendt 936 » za 29 jan 2011 22:41

Zo te lezen gaat het goed met de mog, tja alle vooruitgang gaat niet even snel.

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » wo 02 feb 2011 20:08

Hoi,

Bernard@ ja grote klussen lijst wordt gelukig minder, en doorde weeks is de kleine werkzaamhedelijst aan de beurt.en het ene klusje kost meer tijd dan het andere. maar lukit gelukig allemaal.

Ben vandaag, weer even gaan klussen, kleine dingtjes gemaakt. Zoals de toeter vervangen. En hangt er nu op de orignele plek, recht voor het spartbord maar dat is eigelijk een verkeerde plek, hij hang nu in de drup en krijgt ook modder tegen zich aan. Dus zou hem liever ergens ander plaatsen zodat hij meer beschemd hangt. En ruitenwissers vervangen en even gereden. Is wel erg wenen met de versnellingsbak. Maar kan der mee rijden. En ben van plan om van de week nog zijn ster en strepen er op te maken. En als het knap weer is. De onderkanten van de deuren opnieuwe te doen. Komt weer roest door jammer genoeg. Dus maken en hamerite en dan zijn goede kleurtje der over en hopen dat het dan het probleem opgelost is. En heb nog tijd genoeg om alles voor elkaar te maken voor een treffen van de zomer.


groeten tim
Gebruikersavatar
Unimerk
Collector
Collector
Berichten: 912
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:53
Land: Nederland

Re: unimog 406

Bericht door Unimerk » za 05 feb 2011 14:00

Hallo Tim,

Leuke mog, ben benieuwd naar de foto's!
Naar welk treffen ga je UCN? In Lelystad?

gr Niek
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » za 05 feb 2011 19:59

Hoi,

niek @ ik had wel gezien dat lelystad een treffen is. ik heb geen idee of me vrienden er zelf ook heen gaan. en tegen die tijd moet de mijne echt wel afzijn kwa schilder werk. technies goed is hij al bijna. maar de haib kraam vraagt alleen werk. de kraan zakt uit als je nikt doet en zouden rubers in het blok zijn. en ben nog steeds opzoek naar het ral nr. Van de haib kraan. op internet gezocht maar niks te vinden en hij moet oranje worden. en wilbertoord staat eigelijk alvast dat we daar heen gaan.

vandaag hebben we even het laadbak aangepast, zodat de hefinrichting vrij loopt en geen last heeft van de laadbak. en vrijdag even voor het eerst de weg op. en moet zeggen zit goed gang in. haalde 60 km per uur al. van de week even de contachtdoos voor de aanhanger vernieuwen. en kijken of ik zijn ster voor op kan hangen samen met zijn strepen. en zal de boel gaan smeren zodat alles weer lekker in het vet zit. en zal nog foto's maken, is wel een mooier gezicht dat het bakje der weer op zit.

groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » zo 13 feb 2011 14:16

Hoi,

in middels werken de remlichten ook weer, even het remsensor vervangen, en het probleem was meteen verholpen. en was begonen met het aanbrengen van de strepen en de mb ster. maar het is even meer werk dan ik dacht :oops: , je kan er slecht bij, het zit net achter je radioteur en hydroliekblok dus even advies gevraagt aan me vrienden en zeiden is het makelijkste om even je cabine te kantentelen. dus ga binnen kort maar even kijken of dat een beetje wil. heb maar 15 cm ruimte nodig dan kom je der al goed tussen om het vast te zetten. en heb zelf borgpennen gemaakt voor me laadbakje, en liggen nu nu nog even te drogen zodat ik ze maandag de boel vast tezetten. nog even een foto van de unimog hoe hij er nu bijstaat.

Afbeelding
groeten Tim
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: unimog 406

Bericht door Hajo » do 17 feb 2011 13:56

Hij ziet er steeds beter uit, gelukkig is alles technisch ook weer op orde!
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » zo 03 apr 2011 20:14

Hoi,

door omstandig heden, ben ik druk met van alles tegelijker tijd, en heb daardoor even minder tijd voor de unimog, maar gaan rustig aan verder. de cabine van binnen is nu geverft en moet nog netjes afgewerkt worden. en de merceders ster zit der nu ook mooi op samen met de sier strippen. maar omdat bij deze unimog de kraan achter op zit. is jammer genoeg niet de cabine te kanten voor het plaatsen van de ster en strippen. omdat het pal achter de radiateur zit. en omdat kantelen niet kan, hebben we der voor gekozen om de radiateur der uit te halen. en dan is er ruimte om de ster en strippen vast te kunnen zetten.

Hajo@ ja je ziet hem met de tijd steeds een stuk op knappen en technies was het ook geen slechte unimog. alleen dingen vernieuwen. en dat is fijn als alles goed is, dan kan je der mee op pad naar unimog treffen.

hier onder even vast gezet met draad om te kijken of het mooi in het midden zit allemaal.
Afbeelding[/URL]

hier nog even foto van de cabine met de opnieuw bekleden stoelen.
Afbeelding

groeten Tim
Gebruikersavatar
debruyn96
Collector
Collector
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 20:50
Land: nederland
Contacteer:

Re: unimog 406

Bericht door debruyn96 » zo 03 apr 2011 21:26

mooie unimog hoor! als ik 16 ben wil ik ook een unimog gaan rijden. groetjes roeland
Gebruikersavatar
ih power
Collector
Collector
Berichten: 876
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 19:03
Land: nederland
Locatie: ter idzard

Re: unimog 406

Bericht door ih power » ma 04 apr 2011 16:22

Dat lijkt leuk maar die dingen zijn vreselijk duur heb er ook al eens naar gekeken...
en de politie vind het ook niet zo leuk als je er mee naar school gaat :evil:
Groeten Eise Meyners
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » ma 04 apr 2011 19:30

Hoi,

heb vandaag even de radiateur vast gezet en de slangen terug gezet en gevult. en was zo klaar en wil binnen kort de stofkapjes van de stuursnang vervangen.

Eise@ je hebt gelijk het zijn duur, alle onderdelen waar een ster op zit betaal je goed. en de onderdelen zijn net even anders dan het standaard spul. en gelukig kan je 2 hands ook veel goed spul vinden. en in deze regio mogen we nog niet klagen over de politie en het rijden met de unimog. je moet gewoon zorgen wat je wat aan boort hebt dat je net wat beesten voert of even wat op moet halen.


roeland@ je weet wel dat de aanschaf voor een goed uitgeruste unimog dus met hef hydoliek enz enz wel even wat meer mag betalen en rijden zo ongeveer 1 op 5 een 406 is een 6 cylinder met een cylinder inhoud als ik het goed zeg van 5,89 liter inhoud, weet niet of ik het juist heb maar heb het ergens gelezen :oops: en je hebt er veel werk aan om het knap te houden, de randen en deuren van de cabine zijn de zwakke plekken waar vaak roest op komt en wilt toch ook niet dat hij weg roest. wat ik vorig jaar geschilderd hebt volgens de regels komen plekjes tevoor schijn met roest, schuur ze nu open en ontvetten en hamerite der op die overschilder baar is en houd het erg goed.over de hamerite schilder ik de goede kleur van de unimog zelf.

groet Tim
groeten Tim
Gebruikersavatar
ih power
Collector
Collector
Berichten: 876
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 19:03
Land: nederland
Locatie: ter idzard

Re: unimog 406

Bericht door ih power » di 05 apr 2011 15:43

hier gooien ze stekpalen achter in en het draad en de tang en zo zit in de schooltas :mrgreen:
Groeten Eise Meyners
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Re: unimog 406

Bericht door Ziko » za 16 apr 2011 19:40

Hammerite is troep tim, gebruik als voorbehandeling liever Fertan of RX-5, Google er maar eens op :wink:
Met vriendelijke groet,

Ziko
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » zo 01 mei 2011 15:17

hoi ziko@
ik had ook al eens wat gehoord over hamerite. je ondergrond moet droog zijn en als dat niet zo is dat de roest gewoon verder gaat. maar ja heb die verf nog staan en maak hem ook op. want het is niet meer super veel wat ik nog moet schilderen. alleen het kraanframe en aan de voor kant nog wat en de kraan moet oranje worden. en zal even kijken welke ral er het dichtste bij in de buurt komt voor hiab oranje.


ik had weer eventje tijd om even een klein klusje te doen aan me unimog. en heb de stofkapjes vervangen van de stuurkogels. waren totaal vergaan en er zitten u weer nieuwe op. had wel even hulp gevraagt hoe ik alles netjes los kan maken en de kapjes er goed op krijg. maar moet der eigelijk nog 2 doen. maar moet ik nog wat bestellen. maar probeer weer lekker verder te gaan.

groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » ma 20 jun 2011 18:29

hoi,

na wat drukte tusen door, ( eigen huisje) en andere dingen. even te druk om aan de unimog bezig te zijn maar de laaste weken is er meer tijd gekomen voor de unimog. inmiddels is het unimog treffen in leystad geweest. en tevens unimogs kijken en meteen me onderdelen binnen. dus dat ging goed. was der met de auto heen hoor. en heb alle spullen binnen dus kan weer lekker verder gaan. ,maar de stofkapjes van de spoorstang zijn ook vervangen. waren er ook slecht aan toe. en de aanbouw blok aan de voorkant is nu ook mooi weer geschilderd. en de bedoeling is om van de week even lekker bezig te zijn zodat de achter kant zo goed als klaar is. op hydroliek na. moet nog even wat veranderd worden. en de laadbak wordt ook geschilderd. kan nu omdat de v vorm uit de bak is gehaald voor de hef. de hef zat der zo binnen een paar min. op hoor. maar vond het wel even de moeite om er even een foto van te maken. en wil me dan ook meer richten op de unimog afrond nieuw voorraam en de electra moet nog even nagekken worden en dan hoop ik dat ik ook mooie de hiab oranje kan schilderen zal wel even staaltjes uitprinten en kijken welke ral. der het meeste in de buurt komt. de kraan zou der heel erg van opknappen dat denk ik wel

Afbeelding

groeten tim
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Re: unimog 406

Bericht door Ziko » za 02 jul 2011 14:10

Komt helemaal goed Tim! Wel mooi met die hefinrichting, kan je er net wat meer mee en is het toch net wat meer trekker.
Kraantje zal er ook van opknappen ja, mooie kleurencombi dat groen met oranje. Steekt lekker af tegen elkaar :wink:
Met vriendelijke groet,

Ziko
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » za 02 jul 2011 20:29

Hoi,

zo het is weer redelijk weer om even lekker te gaan schilderen, en ben vanochtend in de weer geweest om de kraanpoten te ontroesten en zwart te schilderen. en had ook nog tijd om te beginen met de kraan zelf te ontroesten en ook weer oranje te schilderen. ik ben bij de ral kleur 2009 uigekomen die is het bijna. maar kon nergens de hiab oranje vinden. en om de kraan niet op te knappen vond ik niks en mocht ik ooit de goede ral weten wat hiab gebruikt heeft schilder ik hem wel over. maar omdat het een zwarte ondergrond is . moet het om te beginen 2 keer gebeuren. en van de week hoop ik het voor een 2 keer te kunnen doen. was vorige week aan het rijden en rijd goed. en rookt ook minder vanwege zijn kraan verleden. en moeten nog wel even meer rij ervaaring krijgen in september zijn we van plan om naar wilberoord te gaan met verschilde unimog''s en wil daarom ook de mijne ze ver mogelijk af hebben. toont wel even mooier dat me kraan allekleurtjes gehad heeft.

Ziko @ die vrienden van me en ik zelf vond het hem wel erg goed staan en is nu duidelijk trekker. want het is eigelijk een vreemd combi, een agrarische unimog met kraan.
maaar bedankt voor de leuke reactie.

en ben inmiddels ook lid van de unimog club nederland. en zal van de week nog foto's maken van hoe hij der nu bij staat.

groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » ma 04 jul 2011 20:44

Hoi,

het was weer erg goed weer om te gaan schilderen dus eerst de boel maar eens de staalborstel der over heen gehaald en de boel goed ontvet en dan de verf er weer tegen op. oranje is even een rot kleur om te schilderen als der een zwarte achtergrond onder zit maar. na 2 keer moet het dekken. had al even een proef stukje gedaan en 2 keer moet voldoende zijn.
en nog even een foto gemaakt hou het er nu bij staat. ( moet nog voor een 2 keer in de verf)

Afbeelding

aleen rond het hydroliekblok laat ik nog even zitten. want de kraan zakt uit en het zou komen doordat de rubbers in het ventielenblok lek zijn. en als we der zelf niet uit komen mischien na laten kijken, want dan heb je der weer een goede kraan aan. want alles werk verder nog goed. ja de hydroliekslangen worden ouder. maar die kan je ook vervangen als ze der aan toe zijn.

Groeten Tim
Gebruikersavatar
geertyb0y
Classic
Classic
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 13 dec 2010 17:06
Land: nederland
Locatie: asten-HEUSDEN

Re: unimog 406

Bericht door geertyb0y » ma 04 jul 2011 22:00

ziet er heel goed uit
Gebruikersavatar
Hein E.
Moderator
Moderator
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 01 nov 2009 14:05
Land: Nederland
Locatie: Leeuwarden

Re: unimog 406

Bericht door Hein E. » di 05 jul 2011 9:10

Je wil hem niet voor een tientje verkopen of wel? Ziet er mooi uit! Klopt het dat je gewoon met je trekkerrijbewijs erop mag rijden?
Met vriendelijke groet,

Hein
Gebruikersavatar
Sido H
Collector
Collector
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 22 dec 2008 13:24
Land: Nederland
Locatie: Engelum, Fryslan

Re: unimog 406

Bericht door Sido H » di 05 jul 2011 11:46

Ziet er zeer goed uit!

Hein, als hij een hef en aftakas heeft valt hij onder de landbouwvoertuigen en dan mag je er met een trekkerrijbewijs op rijden.
Mvg Sido
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » di 05 jul 2011 18:46

hoi,

het was vandaag ook weer knap weer om buiten te schilderen en heb de kraan voor de 2 keer in de verf gezet. is nu veel mooier geworden dan de 1 ste laag. die was erg steperig. maar van een afstandje zag het er wel goed uit alleen van dicht bij wildje je het niet zien. maar na vandaag wel. ben zelf erg blij dat het der netjes opzit. en moet nu nog maar kleinere stukken van de kraan te doen. en waar aangesleuteld moet worden was ik nog mee. en zo begin hij wel langzaamer hand klaar te worden voor wilberoord. paar dingen nog en het is voor elkaar.

hien @ weet je wat je voor 10 euro heb aan een unimog. net een pookknop, dus je komt der niet ver mee. :lol: dan zou je nog even door moeten sparen.ja deze unimog kan je met een trekker rijbewijs rijden. omdat het een agrasche uitvoering is. aftakas, hef. en je kan hem ook laten keuren als vrachtwagen dan mag je ook harder rijden maar heb je een vrachtwagen rijbewijs nodig.

groeten tim
Plaats reactie

Terug naar “Oldtimers”