vicon 2 rijige poter

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MF 6270
Collector
Collector
Berichten: 738
Lid geworden op: do 25 mei 2006 18:12
Land: nederland
Locatie: zaamslag

vicon 2 rijige poter

Bericht door MF 6270 » di 10 aug 2010 16:58

Hallo iedereen,

Ikzelf ben een beetje bezig met wat antiek spul om het een beetje in ere te houden om het zo maar te zeggen. Ik heb op mijn 16de de same trekker van mijn opa over genomen zoals hier al op het forum staat, hier heb ik vorig jaar een cappon kantelploeg bij gekocht en begin dit jaar heb ik een vicon 2 rijige poter bij gekocht.

Ik hoop eigenlijk via het forum wat meer informatie over deze poter bij elkaar te krijgen, heel misschien is er iemand die mij aan een oud boekje kan helpen?
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe de trekstang daadwerkelijk heeft gezeten, of deze nu bovenlangs de dwarsbalk zat of onderlangs? Onderlangs lijkt mij het beste maar dan komt de poter weer zo hoog te hangen. Dus bij deze wie o wie helpt mij aan info??

Hier de poter:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Hier de trekstang die ik bedoel:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


gr. Wim
Gebruikersavatar
thijs k
Collector
Collector
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 10:11
Land: nederland
Locatie: Nieuwkoop Z-H

Re: vicon 2 rijige poter

Bericht door thijs k » vr 20 aug 2010 14:07

Grappig ding! zie je volgens mij niet zo vaak meer.
Gebruikersavatar
J Straver
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 30 nov 2009 19:08
Land: Nederland
Locatie: Almkerk

Re: vicon 2 rijige poter

Bericht door J Straver » wo 24 nov 2010 9:40

Bijzonder ding, worden inderdaad erg zeldzaam.

Om aan informatie te komen heb je veel kans als je een advertentie plaatst in bladen zoals de Pionier van de OTMV of De Klep van de HMT, in de Pionier staan regelmatig stukjes waarin iemand iets vraagt qua gegevens of andere technische dingen over een werktuig of machine. Ga ook eens shows bezoeken voor oude trekkers en probeer eens mensen aan te spreken om je vraag te stellen. Grote kans dat je op die manier meer te weten komt.
Plaats reactie

Terug naar “Machines en werktuigen”