Welke kraan?

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » vr 18 apr 2014 19:29

Ook hier gaan weer alarm bellen af (bij mij althans) de kraan is te goedkoop en ook hier zijn dingen niet in de haak, Ook de adverteerder is nog maar pas lid van de website, dit soort kranen worden zelden, en ik durf haast te zeggen nooit afgeleverd zonder snelwissel en extra hydraulische functies in nederland / belgie en nabij gelegen landen, dit lijkt op een amerikaanse machine.... en dat klopt ook, want de zelfde machine staat voor (een veel realistischer) $ 22.5000 te koop bij Multi Machines in Asbury, NJ, USA

http://www.hifimachinery.com/used-machi ... 40jx/3261/" onclick="window.open(this.href);return false;

Arno, dit soort dingen kun je ook zelf op zoeken, met het internet zijn er tal van mogelijkheden om dit soort dingen uit te zoeken, zoek op merk + type op Google. sla de afbeeldingen op op je computer en je kunt ook zoeken op afbeeldingen via Google, je upload de afbeelding en Google laat zien op welke sites ze nog meer staan, net zoals ik gedaan heb en dan kom je op de volgende conclusie uit: fraude

Kijk zelf eens rond op andere sites dan 2ehands en dan zul je zien dat een kraan die jij zoekt tussen de 12 en 18.000 euro gaat kosten, en die zul je never nooit vinden voor 2500 of 5000. Ook niet uit een faillissementsverkoop want het is heel simpel, de kranen zijn het simpelweg waard, er is vraag naar en ze zullen altijd verkocht worden voor een goede prijs. Ik blijf er bij dat je iets zoekt wat niet bestaat.
Gebruikersavatar
wiebew
Collector
Collector
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 10 dec 2012 20:59
Land: nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door wiebew » vr 18 apr 2014 19:38

Je kunt misschien nog een keer bij een veiling gaan kijken, daar kun je soms ook nog wel koopjes tegen komen. :wink:
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Welke kraan?

Bericht door E-JvdVoort » vr 18 apr 2014 19:57

Ook daar zal een goede machine niet voor dat geld weggaan, waar denk je dat veel handelaren hun spullen mede vandaan halen?

Net wat Geoffrey al een paar keer aangegeven heeft, een goede machine ga je voor dat geld niet vinden. Gezien de werkzaamheden die je er mee wil doen kan je pa beter een poosje een wat grotere kraan huren. Ben je aan het eind vd rit goedkoper uit.

En ook ik wil je absoluut niet afkraken, maar als jij evt met zon kraantje voor anderen wil werken zul je ook transport van het ding moeten hebben, en als de markt bij jullie hetzelfde is als hier zitten er al erg veel vissers om een hele kleine vijver heen, waar je zonder een kennissen/klantenbestand niet ver in komt. Als je graag machinist wil worden, kun je smijns inziens beter bij een baas gaan oefenen, en als je dan echt voor jezelf wilt beginnen, eerst alleen een bestelauto kopen en jezelf verhuren. Investeringen in materiaal haal je er alleen uit door er (gruwelijk) veel uren mee te draaien, en gezien jou leeftijd denk ik niet dat je dat de eerste jaren voor elkaar gaat krijgen.

Nogmaals, ik vind het leuk dat je zo'n ondernemende inslag hebt, maar toch zou ik je willen adviseren : bezint eer ge begint.

mazl E-J
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » vr 18 apr 2014 20:06

Heb wel een kraan nodig, kan ze later nog gebruiken, zit op de tuinbouw school en ga later tuinaaleg doen en daar kan ik een kraantje toch ook goed gebruiken, nog verder sparen dan
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
niels kooiker
Collector
Collector
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 26 dec 2012 20:32
Land: Nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door niels kooiker » vr 18 apr 2014 20:48

Op de veilingen staan nog wel eens koopjes. Zo'n loonbedrijf uit DAlfsen is laatst failliet gegaan en werd geveild, daar gingen dingen weg voor 600 euor terwilj de vergelijkbare machine van het zelfde merkt zelfde bouwjaar ongeveer gemiddeld 3000 euro kost....
Met vriendelijke groet,

Niels
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Welke kraan?

Bericht door Reinder-mf » vr 18 apr 2014 21:10

Kijk hier anders even, staan ook kraantjes, maar wel eerlijk.

https://www.troostwijkauctions.com/nl/l ... /02-18891/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » vr 18 apr 2014 23:32

Danku voor de link reinder, staan inderdaad mooie dingen op!
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » za 19 apr 2014 9:34

Maar ook die kranen zullen hoogstwaarschijnlijk voor meer geld weg gaan als wat er nu op geboden staat. Ik heb het even over de IHI die er op staat: daar komt bij dat met die urenstand het gedonder ook begint met mini kranen. Je moet niet verwachten dat je 10 of 15.000 uur probleemloos gaat draaien met zo'n kraan zoals je bijv. met een mobiele of een grote rups kraan zou. De kraan is van 2006 ( dus 8 jaar oud dus) en heeft ruim 4.000 uur. Je kunt er rustig van uit gaan dat er speling op alle pennen en bussen zit met bij die urenstand, dat hebben die kleine kraantjes al met 2000 uur. De slangen zitten er ook al 8 jaar op, na 8 jaar zullen de slangen wel wat verstaft zijn en heb je kans op lekkage door oude slangen. Een slang op de giek is geen punt om te vervangen, maar krijg je een servo slang lek kun je de halve kraan uit elkaar sleutelen. Ook kun je op de foto's zien dat het rijwerk niet in de beste staat verkeerd, onderrollen en bovenrollen kunnen kapot zijn bij die uren & leeftijd. Met wat kleinigheidjes links en rechts ben je zo 3.000 euro verder wil je het weer goed hebben,

Daar komt bij dat je met een 1.8tons kraan echt geen kelder gaat uitgraven, en als je het wel doet ben je dagen, als het niet weken zijn, aan de gang. En dan is je voordeel al weg.

Ik sluit me verder bij EJ aan, en hou er verder over op, Heb m'n best gedaan om het uit te leggen hoe het zit en werkt en het gevoel dat je nog steeds niet geloofd dat je geen kraan voor dat geld gaat vinden en ik kan ook niks meer zeggen om je van het tegendeel te overtuigen. Je wilt iet wat niet bestaat, ik wens je veel succes met je zoektocht naar een kraan.
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door N. van Eekelen » za 19 apr 2014 15:28

Verkijk je ook niet op prijzen bij een veiling. Daar komen namelijk nog veilingkosten bij, die vaak ook niet al te mals zijn. :wink:
Met vriendelijke groet,

Niels van Eekelen
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Welke kraan?

Bericht door TimToBeat » za 19 apr 2014 15:32

meestal dik 30%-40% niels
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
niels kooiker
Collector
Collector
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 26 dec 2012 20:32
Land: Nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door niels kooiker » ma 21 apr 2014 7:46

BVA 16% veilingkosten
Met vriendelijke groet,

Niels
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: Welke kraan?

Bericht door MF-hobby_Marten » ma 21 apr 2014 11:31

BTW komt daar weer bovenop, totaal ong. 30% is heel normaal.
Mvg. Marten.
S.Ybema
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1130
Lid geworden op: do 03 apr 2008 12:16
Land: Fryslan
Locatie: molkwerum it moaste plak van fryslan

Re: Welke kraan?

Bericht door S.Ybema » ma 21 apr 2014 16:02

Gewoon even een verhuur bedrijf bellen om een kraan te huren voor een paar dagen. Is veel goedkoper dan zelf 1 aanschaffen.
Sjoerd Ybema
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » ma 21 apr 2014 19:29

Huren doe ik niet, heb er later ook een nodig.
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Welke kraan?

Bericht door E-JvdVoort » ma 21 apr 2014 21:48

zucht...net wat Geoffrey al aangaf, ik krijg ook het gevoel dat je het niet wilt snappen....je koopt nu een kraan van 8 á 10 jaar oud, je bent 14, tegen de tijd dat je er serieus werk mee gaat maken ben je minstens 2á3 jaar verder, dan is die kraan dus ook alweer die jaren ouder, en die paar jaar stilstaan met af en toe een uurtje draaien gaat je techniek echt niet ten goede komen.

Als jij zo graag zo'n ding wilt, wacht dan eerst totdat je met een eigen bedrijf genoeg vraag hebt om ermee uit te kunnen, en ga dan pas met een beter gevulde knip dan nu zo'n ding aanschaffen. Op de manier zoals jij nu wilt werken zijn er al zoveel mee op de koffie gekomen. Maar goed, als jij denkt het beter te weten dan mensen met ervaring ( let op: anderen met veel meer ervaring dan ikzelf ) wens ik je veel plezier.

Mazl E-J
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Welke kraan?

Bericht door CornelisJ90 » ma 21 apr 2014 22:01

Hee Arno. Ik zit net op mijn gemakje het hele verhaal eens door te lezen, maar ik denk dat ik wel wat weet voor je. Met je ouders naar de bank toe gaan, daar 40 duizend euro lenen voor een knappe kraan en dan maar draaien. Zo te horen heb je al jaren ervaring, dus dat moet je gaan lukken om het bedrag eruit te halen.

En met een 2 tonner kan je makkelijk kelders maken, en serieus grondwerk doen. Met die mobiele kraan waar ik op draai zet ik ook zomaar 4000 kuub grond weg op een dag en heb vorige week een put staan plaatsen van 15 ton. Als je maar wil kan alles natuurlijk. #-o #-o
Gebruikersavatar
tammingaminiaturen
Collector
Collector
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 17:02
Land: Nederland
Locatie: Nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door tammingaminiaturen » ma 21 apr 2014 22:32

Ik zou zeggen wacht nog een paar jaar. Je zult het heus nog wel een tijdje uithouden zonder en als je serieuze plannen hebt voor werk op lange termijn kun je een degelijke kraan aanschaffen. Het klinkt mij als een overhaaste actie en je kunt beter later iets goeds kopen dan nu en miskoop doen. Ik bedoel kom op zeg, je bent 14. Zo'n uitgave is niet om zo maar even te doen en als het echt nodig is moet je een kraan huren.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » di 22 apr 2014 10:39

Ik vind het knap dat jij zover in de toekomst kunt kijken en zeggen dat je dan een kraan nodig hebt. Er zijn hier op dit forum genoeg mensen die ruim ervaring hebben met grondverzet en met het hebben van een eigen bedrijf. Deze mensen willen je met alle plezier helpen en advies geven,

Er staat in dit topic heel veel nuttige informatie voor je, ik zou zeggen: doe hier je voordeel mee !
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Welke kraan?

Bericht door Rieko » wo 23 apr 2014 13:30

Ik sluit dit onderwerp maar eens af. Er is nog steeds weinig verband te vinden met landbouwminiaturen.
Groet, Rieko
Gesloten

Terug naar “Machines en werktuigen”