Welke kraan?

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Welke kraan?

Bericht door Arno.G » ma 14 apr 2014 20:29

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een minigraver van rond de 3,5 ton omdat ik thuis nog veel grondwerkjes heb en ik ook een kan gebruiken later.
Ik ben nu aan het kijken voor een 2dehands kraan en heb er een mooie hitachi gevonden, maar welk merk van kraan kiezen jullie. Ik heb zelf al ervaring met takeuchi maar vind deze te vinnig, bobcat vind ik een heel stuk beter.

Mvg,
Arno grijseels
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
henkie1294
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 82
Lid geworden op: di 22 dec 2009 13:25
Land: Nederland
Locatie: Afferden Gelderland

Re: Welke kraan?

Bericht door henkie1294 » ma 14 apr 2014 20:40

Ikzelf heb een Jcb 803 plus
ben hier heel tevreden mee goeie kraan en ook mooi sterk.
andere kranen heb ik niet veel ervaring mee
Just keep digging

MVG Henk Stam
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » ma 14 apr 2014 20:47

Lijken me ook mooi maar zijn redelijk duur in aankoop.
Heb deze ook al zien staan maar ik weet niet of alles hier pluis is met de prijs?
http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 02344.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
niels kooiker
Collector
Collector
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 26 dec 2012 20:32
Land: Nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door niels kooiker » di 15 apr 2014 12:15

Moet je gaan kijken bij dat kraantje. Kun je het vanzelf zien en de prijs met de eigenaar overleggen.
Met vriendelijke groet,

Niels
Gebruikersavatar
wiebew
Collector
Collector
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 10 dec 2012 20:59
Land: nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door wiebew » di 15 apr 2014 15:59

Onze over buurman heeft een Volvo (met kantel-roteer snelwissel), en is er erg tevreden mee. En op de zagerij hebben we ook een kleine Caterpillar en een Doosan,
de Caterpillar is iets zwaarder en tilt daarom ook iets meer. Over de Doosan valt tot nu toe ook weinig te klagen, we hebben hem pas 2 maanden.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » di 15 apr 2014 16:20

Alles wat nieuw is, is mooi, maar hoe houd zo'n machine zich na 5 of 10 jaar...

Ik zou met die JCB erg voorzichtig zijn, die is veelste goedkoop, hier is vast iets niet mee in de haak, als die kraan echt 5500 euro koste mochten ze mij gelijk 10 leveren :lol: Over het algemeen zijn JCB goede minikranen, Wat bij treft zijn Hitachi en Takeuchi de beste minikranen, maar JCB doet het zeker ook goed.
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » di 15 apr 2014 17:03

Takeuchi heb ik zelf ervaring mee want vind deze te schietig.
Heb deze gevonden en deze lijkt me wel heel intressant.
http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 03034.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
nelislwer
Classic
Classic
Berichten: 62
Lid geworden op: za 27 dec 2008 17:23
Land: holland
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door nelislwer » di 15 apr 2014 19:44

Arno.G Die prijs voor de JCB en Hitachi vind ik toch wel iets te mooi om waar te zijn.

Zulke jonge kraantjes met die uren stand is 15.000 euro meer een normale prijs.
Gebruikersavatar
Pieter_mf
Collector
Collector
Berichten: 391
Lid geworden op: do 02 aug 2012 18:38
Land: Belgie

Re: Welke kraan?

Bericht door Pieter_mf » di 15 apr 2014 20:22

De laatste tijd wel meer zo'n dingen gezien op 2de hands...
Prijzen die totaal niet realistisch zijn , en deze door de verkoper zelf. Ofwel is iemand de verkoper in het zak aan het zetten dat die de hele dag telefoontjes mag opnemen ofwel heb je te maken met een oplichter op een of andere manier die mij niet bekend is.
Die gast heeft ook geen reputatie op desbetreffende zoekertjessite en is nog maar een maand geregistreerd :wink:
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » di 15 apr 2014 20:59

Mischien maar eens gaan kijken een van deze dagen?
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Welke kraan?

Bericht door eicher 3108 » di 15 apr 2014 21:16

Of het is gestolen spul, zulke kraantjes zijn roofgoed, en duiken op verkoopsites zoals marktplaats op voor onrealistische prijzen.
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » di 15 apr 2014 21:31

Zijn er gevolgen als je zo'n kraantje dan koopt?
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Welke kraan?

Bericht door TimToBeat » di 15 apr 2014 21:59

Ja, dat je hem moet inleveren, en het geld waarschijnlijk kwijt bent...
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
nelislwer
Classic
Classic
Berichten: 62
Lid geworden op: za 27 dec 2008 17:23
Land: holland
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door nelislwer » wo 16 apr 2014 6:12

Een gloednieuw kraantje van 3,5 ton kost al gauw iets van 30.000 euro

Voor een 5000 euro koop je niet veel meer dan een afgetrapt kraantje met veel uren. Gezien je leeftijd denk ik dat je spaargeld ook nog geen 10.000 euro is :D Ik zou er denk ik nog meer eens heel goed over nadenken of je wel zon kraantje zou kopen.
Als je zon ding een jaar of 6 in bezit zou hebben je zult een beetje hobbymatig gaan graven, haal je de 500 uur in 6 jaar lang niet. inruil prijs gaat je tegen vallen en dat is jammer van het spaargeld.
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » wo 16 apr 2014 9:01

Maar ik ken iemand die veel van kranenmechaniek kent en die zou dan meegaan om de mechaniek te controleren.
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Welke kraan?

Bericht door E-JvdVoort » wo 16 apr 2014 18:25

Dan nog, een kraantje kan best goed zijn, maar zoals eerder aangegeven ga je ze echt niet voor een koopje meenemen, vervolgens heb je ook je onderhoudskosten erbij en eventueel nog wat reparaties met de jaren, ook geen uitzondering bij een 2e hands.

Als je dat nog niet gedaan hebt, zet dan eerst de kosten eens op papier (dus ook brandstof/onderhoud, hierin ook je eigen uren meenemen) en kijk hoeveel het je per uur gaat kosten. Als je voor derden gaat werken zul je sowieso met een urenprijs moeten komen. En hoeveel grondwerkjes heb je thuis? als dit een paar weken werk is kun je vele malen beter een kraantje huren dan zelf kopen. Kijk goed met je nuchtere verstand of het echt zoveel voordelen heeft, en ga niet op je gevoel af, daar zijn er al vele mee de mist in gegaan.

Wij hebben hier een 7 tons yanmar staan, werkt best, maar als ik zie wat ik aan tijd kwijt ben om er grondig onderhoud zelf aan te doen, ist omdat ik dat leuk vind, paar keer per jaar één huren is goedkoper.
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » wo 16 apr 2014 18:45

er moet een kelder gegraven worden, achteraan de weide bergen grond samen trekken tot 1 lange lage een mestput graven, op de weide 2/3 cm aarde opgooien en zodat het water naar 1 punt afloop, en dan nog hier een daar een bergje grond weggraven en hier en ook nog een 60-tal putten graven voor weidepalen. Al bijal eigenlijk nog redelijk veel.
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
henkie1294
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 82
Lid geworden op: di 22 dec 2009 13:25
Land: Nederland
Locatie: Afferden Gelderland

Re: Welke kraan?

Bericht door henkie1294 » wo 16 apr 2014 19:20

in dat geval is het denk ik verstandiger om te huren dit kost zon 200 euro per dag.
kraantje kapot? bel op krijgt een andere kost niks

als je er zelf een hebt en er mankeert wat aan dan kost het meteen een hoop.

zelf heb ik ook niet veel werk met men kraantje en doe het puur voor de hobby, maar als ik kijk wat ik per uur overhoud kan ik beter voor een baas gaan werken
Just keep digging

MVG Henk Stam
Gebruikersavatar
nelislwer
Classic
Classic
Berichten: 62
Lid geworden op: za 27 dec 2008 17:23
Land: holland
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door nelislwer » wo 16 apr 2014 19:28

Ik wil je ideeën niet bederven of de boel afzijken. (maar ook even gezien je leeftijd) denk ik toch dat er iets te gemakkelijk over gedacht wordt.

Die jcb heeft een kleine 500 uur en is van 2012 5500 euro, die hitachie is van 2011 en heeft kleine 800 uur nog geen 4500 euro. zoals ik al eerder zij te mooi om waar te zijn. daar heb ik mij vraagtekens bij.

Al met al misschien best beetje werk voor een amateur ja.
En 2 a 3 cm grond bij op wei maken? moet je wel heel secuur kunnnen werken met de kraan, als het om een beetje oppervlakte gaat lijkt me dit meer wat voor de kilver bak
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Welke kraan?

Bericht door E-JvdVoort » wo 16 apr 2014 19:32

Arno.G schreef:er moet een kelder gegraven worden (kraanwerk )
achteraan de weide bergen grond samen trekken tot 1 lange lage een mestput graven (kraan/shovel)
op de weide 2/3 cm aarde opgooien en zodat het water naar 1 punt afloop (shovel/kilverbak)
en dan nog hier een daar een bergje grond weggraven (kraan of shovel)
en hier en ook nog een 60-tal putten graven voor weidepalen. (tenzij je bielzen hebt, grondboor in de hef/anders heb je alweer een extra hulpstuk=geld nodig)
Al bijal eigenlijk nog redelijk veel.
wel wat werk idd, maar lang niet allemaal per definitie geschikt voor een kraan, maar goed, jij wilt graag een kraan. Afhankelijk van wat voor bedrijf jullie hebben, kun je misschien beter kijken naar de aanschaf van een shovel als je die nog niet hebt, die is multi inzetbaar opt erf in tegenstelling tot een kraan.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » wo 16 apr 2014 20:04

Ik denk dat het hebben, en onderhouden van een kraan zwaar onderschat wordt, voor de meeste onderdelen zit je vast aan de dealer die het merk verkoopt, en die zijn verschrikkelijk duur, met een "kleinigheidje" ben je zo 1.000 of 2.000 verder. en dan is er nog helemaal niks groots kapot.

Ik ben zelf ook wel eens naar een minikraan aan het kijken geweest ook in de 3 tot 4 ton klasse, persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar Hitachi of Takeuchi, maar het was eigenlijk heel simpel. een kraan die ik kan betalen wil ik niet hebben, en de kraan die ik graag zou willen kopen is 5 of 10.000 euro boven mijn budget :lol:

De kranen die jij laat zien hier, de JCB en Hitachi zijn veel te goedkoop, of hier zitten fraudeurs achter, of er is iets ernstig mis met de machine, of het zijn gestolen machines (het laatste wat lijkt me niet aannemelijk, want de politie houd dit soort sites ook goed in de gaten) Een kraan van dat bouwjaar en die uren kan gewoon niet voor dat geld verkocht worden. Het blijft riskant om zo'n machine via zo'n website te kopen, Persoonlijk zou ik naar een dealer toe gaan en daar eens informeren, dan heb je een zeker adres en mogelijk garantie op wat je koopt.
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » wo 16 apr 2014 20:26

Shovel lijkt me in mijn situatie niet echt nodig, kraanwerk heb ik nu toch al heel wat uren gedaan etc.
Zal denk ik nog wat sparen voor mischien een andere.
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Welke kraan?

Bericht door E-JvdVoort » wo 16 apr 2014 20:34

geen commentaar, en sluit me verder aan bij Geoffrey.
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » wo 16 apr 2014 20:48

Zal ook nog eens de faillissementen afgaan opzoek naar kraantjes, daar kan je ook vaak koopjes op vinden. Ik zal het wel op het forum zetten als ik er eentje heb. Bedankt voor de info!
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » do 17 apr 2014 11:09

Ik wil je absoluut niet benadelen Arno, vind het super dat je zoiets wilt ondernemen, maar even jou beeldvorming: weet niet of je wel eens op marketbook heb gekeken, dat is een verkoop site voor eigenlijk alle zakelijke goederen op wielen, dus kranen, shovels, vrachtwagens, landbouw machines enz. staan adverteerders op van over heel de wereld.

Voor zo'n JCB die jij laat zien zit je tussen de 12 en 31.000 euro, afhankelijk van het bouwjaar
http://www.marketbook.nl/list/list.aspx ... 030&LP=MAT" onclick="window.open(this.href);return false;

En voor een Hitachi die jij laat zien staat er maar 1 van te koop op Marketbook, en hier staat geen prijs bij. wel staan er een aantal ZX30 en 35's op, deze gaan van 12.000 euro voor een 2004 bouwjaar ( http://www.marketbook.nl/listingsdetail ... 235&LP=MAT" onclick="window.open(this.href);return false; ) tot 40.977 voor een 2012 (http://www.marketbook.nl/listingsdetail ... 871&LP=MAT" onclick="window.open(this.href);return false;)

Een Takeuchi TB135 gaan van een bouwjaar 2000 voor 16.000 ( http://www.marketbook.nl/listingsdetail ... 341&LP=MAT" onclick="window.open(this.href);return false; ) tot 27.800 voor een 2007 (http://www.marketbook.nl/listingsdetail ... 587&LP=MAT" onclick="window.open(this.href);return false;) wil je voor het nieuwere model TB235 gaan dan zit je tussen 24.000 zonder cabine tot 36.000 euro.

Ik hoop dat je op deze manier een beetje een realistisch beeld krijgt van de prijzen voor zo'n machine, want voor 5.000 euro koop je hooguit een lijk van een kraan waar je verschrikkelijk veel onderhoud mee gaat krijgen.
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Re: Welke kraan?

Bericht door N. van Eekelen » do 17 apr 2014 15:58

Als iets te mooi is om te waar te zijn, dan is het dat vaak ook. :wink:

Zoals Geoffrey aangeeft, zou je van een koude kermis thuis kunnen komen met betrekking tot achterstallig onderhoud. Dit is echter niet het enige waarbij ik aan denk met een relatief lage prijs...

Hier in Nederland zou je nog eens lelijk weg kunnen komen als het mocht blijken dat het gestolen zou zijn. Geen idee hoe dat in België geregeld is, maar lijkt mij het zelfde verhaal. Hier in Nederland zou je bij aanschaf van een dergelijke kraan ook niet 100% in jouw recht staan als 'eigenaar'. Jij bent weliswaar de 3 vereisten voor een overkomst nagekomen, maar toch kan de rechtmatige eigenaar alsnog een beroep op art. 3:86 BW doen, waardoor de rechtmatige eigenaar (waar eventueel van ontvreemd is) toch nog de eigenaar blijkt te zijn...

Kijk dan ook goed uit met wat je koopt. Zulke zaken zijn gewoonweg risicovol, omdat je niet weet wat er achter zit.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een geschikt exemplaar. :wink:
Met vriendelijke groet,

Niels van Eekelen
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » do 17 apr 2014 16:54

Danku!
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » do 17 apr 2014 16:58

Ook gestolen goed? Is er vandaag allemaal opgezet.
http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 92536.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 90296.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 85949.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 85176.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Welke kraan?

Bericht door TimToBeat » do 17 apr 2014 17:10

Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » do 17 apr 2014 17:12

Het is sowieso oplichterij, want de foto van de Takeuchi en JCB zijn van deze site afkomstig http://www.hss.com" onclick="window.open(this.href);return false; HSS tool & equipment hire (verhuur bedrijf)

Edit, na wat zoekwerk kwam ik hier de zelfde foto's tegen op andere sites door europa, vermoedelijk de zelfde frauderende adverteerder

http://www.laventerapide.com/emploi-ser ... 42375.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://motori.mitula.it/mini-escavatore" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GP Hoving op do 17 apr 2014 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Welke kraan?

Bericht door E-JvdVoort » do 17 apr 2014 17:12

ik weet niet hoe groot jou bouwput moet worden, maar met zo één ben je wel een paar weken aan het graven bij een beetje put :lol:

Prijzen zijn wel verrek laag, of het te vertrouwen is? Daar kom je enkel achter door te gaan kijken, maar zorg aub wel dat je kennis beschikbaar is om het ding te keuren. voor dit geld koop je em bijna voor oud ijzer.

edit, geoffrey heeft het antwoord al gegeven.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Welke kraan?

Bericht door GP Hoving » do 17 apr 2014 17:23

Ik vertelde het gister avond nog aan medeforumer Aalt hier, heb het mee gemaakt met een VW Golf, alles op internet stond de te koop voor 15-17.000, er werd een aangeboden voor 12.000, full options, TE goedkoop dus, maar wel wezen kijken

Alles goed bekeken, er in gereden, onderhoudsboekjes klopte. Dus prima, dat gaat door voor die prijs. Nou dat was goed, moest 6.000 euro directs afrekenen, en ik kon hem de week er op ophalen en de 2e 6.000 euro betalen, en toen gingen bij mij ineens alle alarm bellen af. Want ik wist zeker dat die week erna de auto nergens te bekennen was, en de man niet mee bereikbaar en ik 6.000 euro kwijt. Heb de man met naam en telefoon aangegeven bij de politie en wat bleek, ik was de derde die de man had aangegeven alleen was ik wel zo slim geweest om de man niet te betalen.

Vermoed dat dit een soort gelijke fraudeur is met de zelfde werkwijze. De kraan zal er vast staan, en hij zal er vast goed uit zien maar dan kom je het het hele gezeik #-o
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » do 17 apr 2014 19:25

En een cheque meenemen en een trailer een paar dagen later als ik geweest ben en geen voorschot?
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gebruikersavatar
zina
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 246
Lid geworden op: do 08 jan 2009 20:04
Land: belgië
Locatie: peer belgië

Re: Welke kraan?

Bericht door zina » do 17 apr 2014 19:46

Ik geef je een goede raad, blijf van deze kranen met je handen af!
Reageer zelfs niet op deze zoekertjes, dit zijn oplichters!
Als je een reactie plaatst gebruiken ze jou gegevens die ze in handen kunnen krijgen voor weet ik veel wat.
Ik woon dicht bij Neerpelt maar daar spreekt men Nederlands ipv Frans en een ander zoekertje geeft ook Limburg aan met Luik tussen haakjes maar ik weet in Limburg nergens Luik liggen.
Laat je niet gek maken en luister naar al de bovenstaande commentaren.
Bij mij op het werk hebben we veel minigravers zoals komatsu, jcb, hitachi, kubota.
Al deze kranen zijn goed en werken fijn maar voor mij steekt de komatsu er boven uit, hier zit ik ook bijna elke dag op.
Als je dan toch echt een kraan wil kopen let dan zeker op dat het een binnendraaier (draait binnen de rupsen) is en een kantelsysteem (voor de bakken) is ook een zaligheid. Heb je dit niet moet je de machine al steeds recht gaan zetten om mooi te nivelleren.

Prijzen die jij aangeeft van op verschillende sites zijn echt niet realistisch.
groeten vanuit het mooie belgische limburg
jan
Gebruikersavatar
Arno.G
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1436
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 17:17
Land: België
Locatie: Ninove (Belgie)
Contacteer:

Re: Welke kraan?

Bericht door Arno.G » vr 18 apr 2014 19:06

http://www.2dehands.be/bouw/gereedschap ... 46647.html" onclick="window.open(this.href);return false;

?
MVG Arno
.: Agrifoto's, AG-models :.
Gesloten

Terug naar “Machines en werktuigen”