Weinig nieuws op het forum.

Een overzicht van leuke bestanden, wat direct te maken heeft met dit forum. (Alleen forumleden kunnen deze bestanden bekijken!)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hendrik
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 205
Lid geworden op: di 24 apr 2007 20:01
Locatie: staphorst

Bericht door Hendrik » di 18 sep 2007 20:33

het is mij ook opgevallen dat het een beetje rustiger wordt. anders had je als een dag niet op het forum was geweest minstens 1 pagina vol met ongelezen berichten, nu zijn dat er nog maar een stuk of 10!
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » di 18 sep 2007 20:37

Vroegah, toen was die pagina met ongelezen berichten allemaal troep, nu , is het ook nog troep, maar minder troep :D
Mooi toch :)


En tja, we proberen nou eenmaal dingen uit waarvan we denken dat ze goed zijn om te gebruiken, maar als er dan weer problemen door ontstaan, moeten ze er weer uit gesloopt worden.

Binnenkort komt er een totaal nieuw forum, we hopen dat dan alles ook goed blijft draaien.
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » di 18 sep 2007 20:40

Zo zie je maar, je doet het nooit goed :roll:
Is het te druk met rommel, dan klaagt men dat er teveel troep wordt gepost.
Is het wat rustiger omdat er meer gefilterd wordt, is het ook niet goed.

Daarnaast lijkt het me juist enorm goed dat er wat gedaan wordt aan het forum, er wordt nogal wat verzoekjes gedaan, en daarnaast is het zeker van belang dat de hackers en spammers de deur gewezen wordt.

Wat betreft het vastlopen van je pc:
http://www.asci.nl/site/site.php?m=systeemspecs&offnr=3

Qua nieuwtjes is het de afgelopen maanden toch echt stiller geweest dan wat er nu uitkomt, volgens mij komen er wekelijks weer nieuwe modellen uit die allemaal hier besproken worden.
Laatst gewijzigd door Siku73 op di 18 sep 2007 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door CornelisJ90 » di 18 sep 2007 20:41

Kweenie wat het hier is, maar het lijkt wel of de komkommertijd nu pas is aangebroken. Weinig spannende dingen, geen nieuwtjes, en al helemaal geen relletjes her of der :D :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Bericht door Jurgen » di 18 sep 2007 21:05

De scholen zijn weer begonnen he.
harrison

Bericht door harrison » di 18 sep 2007 21:14

ja inderdaad school, altijd heel druk en dan neem ik wel tijd voor te lezen wat er nieuw is enzo maar veel posten enzo zit er niet in.
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » di 18 sep 2007 21:14

Nee gekheid van mij Pieter, ik snap wat je bedoelt.
Wat betreft het vastlopen, geen idee wat dat kan zijn. Misschien even een update van je software kan wonderen verrichten (is gratis bij Micro$oft).

Wat betreft de werkzaamheden, dit is echt noodzakelijk, maar dat komt straks wel tevoorschijn. Misschien deze week al!
We moesten over naar een andere server, die meer ruimte heeft, en dat is niet echt 5 minuten werk.

We hadden photobucket als gratis fotodienst, maar deze is ineens failliet (?), maar hoe dan ook, die doen het ineens niet, dat ligt NIET aan het beheer van ons, maar aan de gratis dienst. Want we willen geen geld vragen voor dit forum, dus moeten de diensten ook gratis zijn anders lopen de leden weg (...)
Maar omdat we een nieuwe server hebben, hebben we een gratis dienst die als vervanger dient, en dat in eigen beheer zodat de foto's niet verdwijnen. LINK

Maar daarentegen kost het het bestuur maandelijks wel een dikke 77 euro dat dit hier draait, dat is het beheer en serverkosten. Dat vragen we aan niemand terug. Ies graties voor de lezertjes.
harrison

Bericht door harrison » di 18 sep 2007 21:17

ik zou er geen probleem mee hebben voor een klein bedrag neer te leggen voor dit schitterend forum, misschien mensen geen lidgeld laten betalen maar laten doneren ofzo?
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » di 18 sep 2007 21:19

Je kunt natuurlijk T shirts/Polo's kopen ;)

De opbrengst gaat naar "het forum" :)
Gebruikersavatar
Tom M
Super collector
Super collector
Berichten: 3296
Lid geworden op: di 23 mei 2006 20:38
Land: Nederland
Locatie: Groenlo
Contacteer:

Bericht door Tom M » di 18 sep 2007 21:20

Ik ondervind weinig last van de verbouwingswerkzaamheden. Ik vind het positief dat er minder "shit" gepost wordt. Het is een landbouwminiaturen forum, sommige stamgasten zijn bijna alleen maar in het (of topic) café te vinden. Het is toch positief dat de mod's actief met vernieuwingen/verbeteringen bezig zijn. Bewijs hiervoor is dat ondanks de sterke groei van leden het forum geen rotzooitje wordt maar meegroeid.

Aan alle bouwvakkers: Succes met de verbouwing en alvast bedankt voor de inzet en moeite.

Getekend,

Een tevreden gebruiker.
harrison

Bericht door harrison » di 18 sep 2007 21:21

ik heb eens ergens iets gelezen in vroegere posts over een forummodel? is er dat al of niet?
Gebruikersavatar
Tom M
Super collector
Super collector
Berichten: 3296
Lid geworden op: di 23 mei 2006 20:38
Land: Nederland
Locatie: Groenlo
Contacteer:

Bericht door Tom M » di 18 sep 2007 21:36

http://www.sikumodels.com/forum/viewtop ... forummodel

Nee dus.

PS: De zoekfunctie werkt nog wel.
Mvg,

Tom
harrison

Bericht door harrison » di 18 sep 2007 21:38

ja ik had het niet meer opgevolgt. bedankt
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1715
Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
Land: Nederland
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door Peter Jansen » di 18 sep 2007 21:45

Je loopt dus hier te klagen dat je PC vast loopt?? Ik zou dan je PC even afsluiten en naar een speciaalzaak gaan. Kan wonderen verrichten. En die werkzaamheden zullen wel nodig zijn.

Neem niet aan dat Marcel dat doet om ons lastig te vallen.

Groet, Peter
toontjuh

Bericht door toontjuh » wo 19 sep 2007 6:22

ik zit nog elke dag 3 keer op het forum!!!
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Bericht door Hans » wo 19 sep 2007 9:37

Onderhoud is nu eenmaal ook voor software nodig.

Vergelijk het met een trekker die je dagelijks gebruikt en niet onderhoud, dat kan een poos goed gaan maar op den duur zullen gebreken komen, waardoor dure reparaties nodig zijn. Deze wil je graag voorkomen, daarvoor moet je regelmatig onderhoud plegen.
zo het is het ook met software (voor bv windows zijn er ook updates, dit is ook onderhoud / werkzaamheden aan je besturingssysteem), zeker met forums. Omdat je met een forum ook nog eens last van spam kunt krijgen enzovoort.

Dat je gratis lid kunt zijn is alleen mogelijk doordat iemand voor ons de server ed. betaald, ik weet uit betrouwbare bron dat dit geen bedragen zijn van een paar tientjes op jaarbasis!
Gebruikersavatar
klompenboertje
Collector
Collector
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 15 jul 2007 20:37
Land: Nederland
Locatie: wijster
Contacteer:

Bericht door klompenboertje » wo 19 sep 2007 11:21

een eventuele tip
je hebt soms ook wel van die feestjes waar je gratis heen kunt gaan, en waar dan om de hoek een melkbus staat waar je een donatie in kunt stoppen, zou dit niet ook iets voor het forum kunnen zijn, dan is iedereen vrij om een gift te geven, en de forumbeheerders kunnen van dit geld de site mooi uptodate houden zonder rotzooi en dergelijke
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » wo 19 sep 2007 14:55

CornelisJ90 schreef:en al helemaal geen relletjes her of der :D :mrgreen:
Zullen we?

:mrgreen:
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Bericht door MF-hobby_Marten » wo 19 sep 2007 15:02

Ben het geheel eens met Tom M. Het forum draait niet uit zich zelf. Tuurlijk merk je soms wel eens wat als er iets op de achtergrond veranderd of fout gaat. Maar maakt dat zoveel uit. Het is een computer waar onderhoud op nodig is. En mbt de aantal reacties van leden met onderwerp kun je 2 ledig uitleggen?

Gr MF-hobby.
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Bericht door Rieko » wo 19 sep 2007 15:39

Het is inderdaad wat "rustiger" op het Forum als je alleen maar naar het aantal berichten kijkt, maar dat vind ik niet erg. Opmerkingen als "mooi gedaan", "leuke aanwinst" en "koop ik" vullen wel leuk, maar ik zit daar niet op te wachten.

Maar de donkere maanden voor de kerst komen er weer aan en dan gaan de mensen meestal weer wat meer hobbyen i.p.v. in de tuin zitten.

Dus volgens mij komt het wel goed met her Forum.

Groet, Rieko
Gebruikersavatar
Martijn
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1225
Lid geworden op: di 29 aug 2006 10:33
Land: Nederland
Locatie: Hardenberg

Bericht door Martijn » wo 19 sep 2007 15:53

Komt hardstikke goed, is het ookal. Er word nuttig gereageerd, geen ruzie's en merkenoorlogen enzo.

Kwaliteit foto's vind ik zelf, machtige mooie foto's van hakselen enzo nu, dus dat zit wel goed.
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Bericht door Ziko » wo 19 sep 2007 15:58

modelschuur schreef:Het is inderdaad wat "rustiger" op het Forum als je alleen maar naar het aantal berichten kijkt, maar dat vind ik niet erg. Opmerkingen als "mooi gedaan", "leuke aanwinst" en "koop ik" vullen wel leuk, maar ik zit daar niet op te wachten.

Maar de donkere maanden voor de kerst komen er weer aan en dan gaan de mensen meestal weer wat meer hobbyen i.p.v. in de tuin zitten.

Dus volgens mij komt het wel goed met her Forum.

Groet, Rieko
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt Rieko, maar zeggen dat iets mooi is mag wat mij betreft wel zolang je maar niet alleen maar zulke dingen post. En het is nog beter om dan te zeggen waarom je het zo mooi vindt.
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Bericht door Jurgen » wo 19 sep 2007 16:36

klompenboertje schreef:een eventuele tip
je hebt soms ook wel van die feestjes waar je gratis heen kunt gaan, en waar dan om de hoek een melkbus staat waar je een donatie in kunt stoppen, zou dit niet ook iets voor het forum kunnen zijn, dan is iedereen vrij om een gift te geven, en de forumbeheerders kunnen van dit geld de site mooi uptodate houden zonder rotzooi en dergelijke
Of je koopt zo nu en dan een modelletje bij miniwheels ;) :P

En ik sluit me bij Rieko aan. In vakanties is het hier zowiezo drukker.
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Bericht door Jurgen » wo 19 sep 2007 17:30

Formatteren dan maar?
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Bericht door Ziko » wo 19 sep 2007 17:31

Firefox is proberen misschien?
Met vriendelijke groet,

Ziko
harrison

Bericht door harrison » wo 19 sep 2007 17:52

is het een pc die al geinstalleerd was in de winkel zelf? anders raad ik je aan om de pc volledig te formateren zodat het register en andere zaken volledig leeg zijn. het probleem met gebruiksklare pc's is vaak dat er teveel en vaak verborgen prutserijen opstaan. Na het formateren, zelf een besturingssysteem installeren, office pakket en dergelijke zaken die je zelf nodig vind.
Laatst gewijzigd door harrison op wo 19 sep 2007 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1225
Lid geworden op: di 29 aug 2006 10:33
Land: Nederland
Locatie: Hardenberg

Bericht door Martijn » wo 19 sep 2007 17:53

Jurgen schreef:Formatteren dan maar?
Niet iedereen weet hoe dat moet/durft het aan.

Off:
Ik formateer zelf en alles ook, omdat prijzen van pc winkels mij wat te hoog zijn

/OFF


:arrow: 2 topic
Gebruikersavatar
Vanita
Erelid
Erelid
Berichten: 704
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 22:54
Locatie: Assen

Bericht door Vanita » wo 19 sep 2007 20:17

Jurgen schreef: Of je koopt zo nu en dan een modelletje bij miniwheels ;) :P
Hahaha Miniwheels staat los van het forum (LAAT IK DAT VOORAL BENADRUKKEN) dus dat modelletje mag je kopen, maar de opbrengst is niet ten gunste van het forum. Daarom hebben we de t-shirts straks en wie weet wat er nog aan zit te komen :-)

En ja, er wordt heel hard gewerkt achter de schermen door de beheerders. Naast hun dagelijkse werkzaamheden en gezinnetje/partner, eventueel andere hobbies, verenigings leven en sociaal leven, maken deze jongens tijd vrij om dit forum zo goed en kwaad mogelijk draaiende te houden, naar ieders tevredenheid. Nu zijn we er al heeeeeel lang dat iedereen tevreden houden nooit gaat lukken. Ik vind het spijtig om te lezen dat de beheerders min of meer verdedigd moeten worden door leden. We moeten blij zijn dat ze het willen doen, want het is natuurlijk geen verplichting en het is niet vanzelfsprekend dat zij VRIJE TIJD hier in steken.
Laatst gewijzigd door Vanita op wo 19 sep 2007 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Bericht door Jurgen » wo 19 sep 2007 20:27

Ik wist dat het gescheiden was, vandaar de smilies ;) was een geintje.
harrison

Bericht door harrison » wo 19 sep 2007 20:28

alles is hier wel gezegt denk ik
Gebruikersavatar
Vanita
Erelid
Erelid
Berichten: 704
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 22:54
Locatie: Assen

Bericht door Vanita » wo 19 sep 2007 20:31

Jurgen schreef:Ik wist dat het gescheiden was, vandaar de smilies ;) was een geintje.
Ik wilde alleen duidelijk zijn :lol:
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door CornelisJ90 » wo 19 sep 2007 20:58

ACS schreef:
CornelisJ90 schreef:en al helemaal geen relletjes her of der :D :mrgreen:
Zullen we?

:mrgreen:
Yep. Jehtz geht lös 8) 8)

En Pieter, ik denk dat idd het verstandigste is om je PC te (laten) formatteren/ opnieuw installeren.
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Re: Weinig nieuws op het forum.

Bericht door erwinraaben55 » vr 28 sep 2007 16:35

Gewoon in je profiel aanpassen naar de goede tijd :)
Plaats reactie

Terug naar “Overige bestanden”