BLB BVBA

Plaats hier je foto's van loonwerkers, vertel welke werkzaamheden verricht worden en met welke machines.
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
The Prins

Bericht door The Prins » zo 02 sep 2007 11:25

Hele mooie foto's Béné! :) Ik zou het niet vertouwen als mijn machiene dagen lang alleen stond :? :)
Gebruikersavatar
maarten
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 21:00
Land: Belgie
Locatie: Belgie

Bericht door maarten » di 04 sep 2007 21:32

Die NH met dezwaef is loonwerker Verleye-Hautekiet uit Blankenberge. :wink: Prachtige foto's trouwens.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Bericht door Béné » wo 05 sep 2007 15:22

maarten schreef:Die NH met dezwaef is loonwerker Verleye-Hautekiet uit Blankenberge. :wink: Prachtige foto's trouwens.
Die woont dus op een boogscheut van mijn ouders en ik ken die zelfs niet..... :shock:
Gebruikersavatar
maarten
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 21:00
Land: Belgie
Locatie: Belgie

Bericht door maarten » wo 05 sep 2007 16:12

Béné schreef:
maarten schreef:Die NH met dezwaef is loonwerker Verleye-Hautekiet uit Blankenberge. :wink: Prachtige foto's trouwens.
Die woont dus op een boogscheut van mijn ouders en ik ken die zelfs niet..... :shock:
Die is nog niet erg lang bezig met loonwerker, ik denk een jaar of 3-4.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Bericht door Béné » wo 05 sep 2007 16:20

Weet je toevallig waar die woont in Blankenberge? :wink:
Gebruikersavatar
maarten
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 21:00
Land: Belgie
Locatie: Belgie

Bericht door maarten » wo 05 sep 2007 17:00

Jep: Scharebrugstraat 154 :wink:

Die met die Claas dorser op de brede sloefkes wie is dat?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Bericht door Béné » vr 07 sep 2007 8:23

Vandepitte uit het Hazegras. Die dorser staat op zijn ander bedrijf in Oostkerke.
Daar moet ge eens foto's gaan trekken als ze aan het rooien zijn. Indrukwekkend hoor. Rijden met 2 getrokken 4-rijers (een grimme en een AVR) met loofklapper op de snuit en stuk of 5 drie-asser kippers. :wink: Hebben allemaal Deutzen (denk stuk of 10).
Gebruikersavatar
maarten
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 21:00
Land: Belgie
Locatie: Belgie

Bericht door maarten » vr 07 sep 2007 17:44

Prachtig, wie weet komen we ginder wel eens terrecht dit jaar. Eerst bottelare,wetteren en zwalm afwerken. Is er nog tijd over dan gaan we nog andere richtingen uit.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » zo 30 sep 2007 12:46

Nog eens een update. Vorig weekend moeten werken (wertuigendagen), maar geen tijd gehad om daar foto's van te nemen. Wel dit weekend wat foto's genomen.

Zaterdagmorgen met Maxime naar zwemles geweest en in terugkomen langs een perceelke van ha of 5 gereden waar ze aan het hakselen waren. Extreem natte omstandigheden. Dus vlug naar huis en laarzen halen voor mij en Maxime en dan terug om wat foto's te nemen. Kwaliteit niet altijd zo goed, want was met momenten water aan het gieten en dan werkt mijn toestel niet perfect. Je kan echter wel zien dat het nat, zeg maar gerust papperig was. Sommige stukken waren bijna niet te doen. Zelfs de hakselaar moest verscheidene keren terug achteruit om dan met een loopje door een stuk verzopen modder te "vliegen". Alle wagens (4 in totaal) moesten met tractie op en af het veld. Anders was er geen doorkomen aan. De Same heeft zelfs op sommige stukken moeten passen omdat hij er niet door raakte. Dan kwam de T7030 hem aflossen. Die geraakte er met veel moeite wel door. Degene die beweerd dat je in de mais geen tractie nodig hebt: kijk maar naar de foto's en dan zal je begrijpen waarom dit een noodzaak is. Er zat nog een kipper bij op brede banden (een Miedema 14 ton tandem) maar die heeft zelfs niet meer moeten rijden. Zat na 10 m al muurvast. Laat die Hollanders die beweren dat tractie niet nodig is maar komen met hun kippers en silagewagens op brede banden zonder aandrijving..... 8) 8) :twisted: :lol:

En hier de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Halfvol geladen Same Antares ploegt zich een weg door de smurrie richting weg
Afbeelding
De 7030 staat zijn beurt af te wachten
Afbeelding
En dan met de aandrijing op en volledig gesperd richting hakselaar
Afbeelding
het "kruispunt"
Afbeelding
Eén van de TW's aan het ploeteren richting hakselaar
Afbeelding
De Same in actie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
spoortje gereden. Ook de afdruk van het differentieel van de assen is mooi te zien
Afbeelding
Afbeelding
Stukje waar de Same niet meer doorraakte moest de 7030 dan maar doen. Al slippend en glijdend, kar met momenten bijna dwars achter trekker, maar blijven rijden....
Afbeelding
Afbeelding
De hakselaar had he took moeilijk bij momenten
Afbeelding
Diepe sporen zeg je? Onze Maxime in één van de sporen. Manneke is ongeveer 1m20 groot. Zegt genoeg denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Dagboek Béné

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 30 sep 2007 13:13

En stug doorgaan... Mooie foto's, ploegen hoeft zeker niet meer, aan de diepte van de sporen te zien ;-)
Gebruikersavatar
Martijn
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1225
Lid geworden op: di 29 aug 2006 10:33
Land: Nederland
Locatie: Hardenberg

Re: Dagboek Béné

Bericht door Martijn » zo 30 sep 2007 13:21

Dikke sporen ja, maar machtige foto's hou wel van dat soort foto's :P
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Dagboek Béné

Bericht door CornelisJ90 » zo 30 sep 2007 13:22

Béné schreef:Laat die Hollanders die beweren dat tractie niet nodig is maar komen met hun kippers en silagewagens op brede banden zonder aandrijving..... 8) 8) :twisted: :lol:
Jullie werken daar heel anders als wij hierzo. Wij beginnen al met brede banden op de trekker, 710 achter 600 voor óf 800 achter 540 voor, en dan liggen er op de kieper banden van 710 breed. Door de brede banden die wij gebruiken word het land al bij het begin minder verrot gereden, en zolang je niet van die diepe sporen hoeft te trekken heb je daar geen last van. Als je al op fietswielen aankomt, moet je ook niet verbaast staan te kijken dat je met lompe en zware karren hulpaandrijving nodig heb. Want die sporen zoals jullie ze trekken gebeurt bij ons maar op misschien 3 á 4 plekken per hectare: bij jullie is het een grote rotzooi. Eerst ergens een bende van maken en dan meesmuilen dat die gekke Hollanders geen hulp-aandrijving gebruiken.
Gebruikersavatar
erik
Collector
Collector
Berichten: 885
Lid geworden op: ma 20 nov 2006 13:38
Land: nederland
Locatie: hardenberg

Re: Dagboek Béné

Bericht door erik » zo 30 sep 2007 13:27

mooie foto,s
ik heb nog geen een maiskneuzer gezien op het land :(
gaan ze bij jullie door als het goed nat is ? :?
The Prins

Re: Dagboek Béné

Bericht door The Prins » zo 30 sep 2007 13:58

Machtig mooie foto's! :)
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: Dagboek Béné

Bericht door MF-hobby_Marten » zo 30 sep 2007 14:12

Geweldige mooie foto's. Dit is inderdaad actiewerk. De discussie over aangedreven wagen gaat maar door. De ene heeft een goeie ervaring met en de andere niet.

Gr MF-hobby marten.
Gebruikersavatar
kapitein nick
Collector
Collector
Berichten: 607
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 12:48
Land: belgie
Locatie: Wetteren tenede

Re: Dagboek Béné

Bericht door kapitein nick » zo 30 sep 2007 14:46

Béné, ik ben het volledig met je eens i.m.v. traktie.

@ cornelis: brede banden zijn goed als het nat ligt, maar als je volledig wegzakt in de modder kom je verder met dunne banden omdat deze zich makkelijker door de modder "klieft" met brede banden heb je veel meer weerstand van de modder.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Dagboek Béné

Bericht door CornelisJ90 » zo 30 sep 2007 15:00

Ja, aan de ene kant heb je gelijk, daar waar het al verrot gereden is heb je meer aan smalle banden, omdat je door de hogere druk per cm/2 verder wegzakt, zegmaar tot de eigentlijke, harde bodemlaag. Als je dan brede banden heb zak je niet ver genoeg naar beneden om tractie/grip te krijgen, dan heb je idd meer aan smalle banden, MAAR, als je al goed begint, d.w.z. je komt al met brede banden aan die minder bodemdruk hebben, houd je de bodem langer heel, en dat helpt dan weer in het voordeel van die brede banden. Want als je al minder kapot rijd, heb je er ook geen last van dat er een laag bagger voor je wielen blijft hangen, waardoor je meer weerstand krijgt.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Dagboek Béné

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 30 sep 2007 15:00

Nick dit doorklieven van de grond is ook direct het nadeel van die dunne band, weet jij van te voren hoe diep je volle 14 tons wegzakt? Normaal gesproken tot de bouwvoor, maar wie zegt dat de kar niet tot de assen gaat? Dan heb ik toch liever 710 mm eronder. Dan nog het punt: aandrijving: de trekker heeft al moeite om die kar mee te nemen, moetie m ook nog aandrijven! Alles goed daarboven? De loonwerker die nadenkt gaat niet voor een "klein" klusje een 200 pk aanschaffen, voor die ene keer in 10 jaar, terwijl hij voor de rest een 160 pk maximaal gebruikt, of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » zo 30 sep 2007 15:26

Wat die brede banden betreft: die 7030 stond op 650'ers, de 2 TW's ook. Dus lijken mij wel voldoende dikke banden. Heb de discussie al dikwijls gevoerd en kom toch steeds weer op zelfde terug hoor: met een smalle hoge band rij je veeeeeel verder dan met een brede band. Een brede band (zeker een 650 of 710 of nog breder) hebben de neiging om hier in onze grond de bagger voor zich uit te duwen en te gaan "bulldozeren". Dan geraak je geen fluit meer verder. Zoals geschreven: ze zijn beginnen rijden met een Miedema tandem kar met brede GoodYears deronder. Stak al na 10 m muurvast. Kunde geen fluit mee doen hier.
@ Cornelis: ik heb een idee! :idea: Even schetsen: ik vergelijk een volledig aangedreven combinatie met een 4x4, een niet volledig aangedreven combi met een 4x2. Nu komt de uitdaging: ik kom met mijn 4x4 met smalle grote banden en jij met een 4x2 op de dikste banden die je kan vinden. We zorgen dat beide voertuigen evenveel gewicht hebben (eerlijk is eerlijk) en dan zullen we eens zien wie verste geraakt! :wink: :lol: Trouwens: als de hakselaar zich al vastrijdt (en die stond op banden van 750 breed), dan rijd je niet ver meer met een geladen kipper zonder tractie hoor. Zelfs niet op de dikste banden. Enne, de reden waarom ik zo "smalend" aanhaalde van die Hollanders, was omdat er in een ander topic iemand beweerde dat tractie tot niets diende en "zij" overal doorreden met hun brede banden. Wel, ik daag ze uit.... 8)

Nog een beter voorbeeld: maat van me heeft 6 drie-asser kippers op zijn akkerbouwbedrijf. Rooit elk jaar zo'n 250 ha aardappelen en ongeveer 60 ha suikerbieten. Alles wordt met de 3-asser weggereden. Maar...alle 6 met tractie en extreem brede banden (allemaal banden van minimum 710 breed) en dikke trekkers (kleinste is 180 pk) op brede banden. Hebben rijpaden aangelegd en rooien met 4-rijers, dus geen nood aan "fietswielen" zoals Cornelis ze noemt. Ik heb daar paar jaar in de aardappelen gereden en kan u garanderen dat er situaties waren waarin we zonder tractie vastreden, tractie aanlegden en er zo uitreden. Wat ik dan wel zie bij jullie in NL is dat er een dikke trekker voor de combinatie leggen om er door te raken. Stond overlaatst nog een foto van op het forum, waar een dikke Fendt de trekker met kipper moest vooruittrekken. Dat doet ook schade hoor, draai en keer het zoals je wil. :wink: Trouwens, waarom worden wagens met tractie verkocht denk je? Omdat er vraag naar is natuurlijk. Niet meer en niet minder. :wink:
Das ook één van de redens waarom merken zoals Veenhuis, Kaweco en zo hier niet van de grond geraken. Zij willen geen tractie bouwen en hier willen ze geen silagewagens zonder tractie.

Enne, Spiekker, het aandrijven van die karren is met de aftakas, dus dat valt nogal meer hoor. Rijden in steeds zelfde versnelling (traag) en geven voldoende gas zodat aftakas op juiste toeren draait. Trouwens, de kar duwt eigenlijk de trekker vooruit en niet omgekeerd. Vraagt dus minder vermogen. :wink: Stel: je moet een kruiwagen door de modder trekken vol met stenen. Je mag kiezen: of je trekt hem er alleen door of er komt iemand helpen duwen of je trekt hem er alleen door met een brede band erop. Ik weet het wel hoor: ik vraag om iemand te helpen duwen. Moet ik maar de helft van mijn kracht gebruiken. Das net hetzelfde effect met tractie.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Dagboek Béné

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 30 sep 2007 16:07

Net als een frees dat zou moeten doen?
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Re: Dagboek Béné

Bericht door erwinraaben55 » zo 30 sep 2007 16:15

Béné schreef: Stel: je moet een kruiwagen door de modder trekken vol met stenen. Je mag kiezen: of je trekt hem er alleen door of er komt iemand helpen duwen of je trekt hem er alleen door met een brede band erop. Ik weet het wel hoor: ik vraag om iemand te helpen duwen. Moet ik maar de helft van mijn kracht gebruiken. Das net hetzelfde effect met tractie.
Pas op met wat je zegt, want iemand helpen=extra trekker die helpt trekken
:P
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » zo 30 sep 2007 16:40

@ Spiekker: idd zoals een frees (zoalang het geen overtopfrees is, want die trekt u achteruit). :wink:

@ Erwin raaben: daarom dat ik ook schrijf: helpen duwen. Anders zou ik wel zetten dat ze er met 2 aan trekken hé. :wink: Enne, in wezen komt het erop neer dat er hulp is bij de aandrijving. Daarmee bedoelde ik dat het op zelfde uitkomt als je een trekker voor de sleep zet of dat je een tractie hebt op je sleep. :wink:
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné

Bericht door ghost rider » zo 30 sep 2007 18:23

schoone foto's béné :D op de Voorhout getrokken zie ik :lol: schuinover de nieuwe appartementen van boer pyl waar ik gevloerd heb :P welke loonwerker is dat want hij komt me niet bekend voor.

vanmorgen was ik gaan mountainbiken in sinpals en veel landen gezien waar er diepe sporen getrokken waren ze :twisted:
en dat wat béné zegt van de tractie en banden klopt hoor :wink:

mvg evert
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » zo 30 sep 2007 18:50

ghost rider schreef:schoone foto's béné :D op de Voorhout getrokken zie ik :lol: schuinover de nieuwe appartementen van boer pyl waar ik gevloerd heb :P welke loonwerker is dat want hij komt me niet bekend voor.

Klopt. Recht tegenover garage Pieters en die appartementen. Loonwerker ken ik eigenlijk ook niet. Moet er ene van Stekene zijn en woont in de kwakkel blijkbaar. Maar weet zijn naam niet.

vanmorgen was ik gaan mountainbiken in sinpals en veel landen gezien waar er diepe sporen getrokken waren ze :twisted:
en dat wat béné zegt van de tractie en banden klopt hoor :wink:

Gij zijt ne felle. Ge gaat vlak voor mijn deur met uw velo gaan rijden en komt eens niet goeiendag zeggen. Ik woon recht tegenover de parking van de voetbal (waar de tocht begon). Volgende keer trakteerde maar met een trappist hoor. :lol:

mvg evert
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Re: Dagboek Béné

Bericht door ACS » zo 30 sep 2007 18:57

Vergelijk die fietswieltjes maar eens met deze Kaweco zonder tractie, gewoon flinke banden, scheelt een stuk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » zo 30 sep 2007 18:59

Welke maat is dat?

Trouwens op die kar achter de Same zaten GoodYear 550/60x22,5 banden. De andere stonden op 1600R20 banden van Michelin.
Laatst gewijzigd door Béné op zo 30 sep 2007 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné

Bericht door ghost rider » zo 30 sep 2007 18:59

Béné schreef:
ghost rider schreef:schoone foto's béné :D op de Voorhout getrokken zie ik :lol: schuinover de nieuwe appartementen van boer pyl waar ik gevloerd heb :P welke loonwerker is dat want hij komt me niet bekend voor.

Klopt. Recht tegenover garage Pieters en die appartementen. Loonwerker ken ik eigenlijk ook niet. Moet er ene van Stekene zijn en woont in de kwakkel blijkbaar. Maar weet zijn naam niet.

vanmorgen was ik gaan mountainbiken in sinpals en veel landen gezien waar er diepe sporen getrokken waren ze :twisted:
en dat wat béné zegt van de tractie en banden klopt hoor :wink:

Gij zijt ne felle. Ge gaat vlak voor mijn deur met uw velo gaan rijden en komt eens niet goeiendag zeggen. Ik woon recht tegenover de parking van de voetbal (waar de tocht begon). Volgende keer trakteerde maar met een trappist hoor. :lol:

mvg evert
diene trappist da zal ik onthouden voor volgend jaar in sint pauwels :) ( nen donkere is da goe? :p das ook mijne moog)

nondedju :P da wist ik niet da gij zo dicht bij mij woonde :o ik woon in de warme nauwstraat zijstraat van de grote baan :P

grts evert
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Dagboek Béné

Bericht door CornelisJ90 » zo 30 sep 2007 19:11

Béné schreef:Welke maat is dat?

Trouwens op die kar achter de Same zaten GoodYear 550/60x22,5 banden. De andere stonden op 1600R20 banden van Michelin.
Dat noem jij breed? Hahahaha hier valt ook dat onder de categorie fietswielen. Hier tel je pas mee als je minimaal 650 heb, 710 is hier een reguliere maat :)
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » zo 30 sep 2007 19:15

Om juist te zijn: 2 km. :lol:

We moeten eens samen ene gaan drinken bij den Dekker hé. :wink:
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné

Bericht door ghost rider » zo 30 sep 2007 19:24

Béné schreef:Om juist te zijn: 2 km. :lol:

We moeten eens samen ene gaan drinken bij den Dekker hé. :wink:
daar houd ik u aan :wink:

binnekort ies e
Bollo
Collector
Collector
Berichten: 332
Lid geworden op: zo 18 sep 2005 14:42
Land: Nederland
Locatie: Usquert(GR)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Bollo » zo 30 sep 2007 19:29

Dit zijn zeer mooie foto's,kan je zien dat de boeren er niet altijd makkelijk mee hebben in deze tijd van het jaar.Reed vanmiddag door de Flevopolder waar al veel mais was verhakseld maar als je naar het land keek hadden de machines het zeer zwaar gehad door de modder heen rijden.
Gebruikersavatar
MF 6270
Collector
Collector
Berichten: 738
Lid geworden op: do 25 mei 2006 18:12
Land: nederland
Locatie: zaamslag

Re: Dagboek Béné

Bericht door MF 6270 » zo 30 sep 2007 19:31

Nou Béné ik woon dan ook in holland, maar het loonbedrijf hier in de buurt wil dus ook alleen nog maar karren met aandrijving.. En dat voor hollanders he :lol: Nee maar hun kunnen heel lang door rijden met hun aandrijving.. Me maat was aan het rijden en die zeg wij reden voorbij een blok waar een collega loonwerker bezig was zonder aandrijving.. Allemaal vast, tot aan de assen erin.. Zelfs een kraan nodig gehad om ze eruit te halen, en die zeg ook wij konden nog gewoon normaal rijden met onze aandrijving, niks aan de hand. Dus ik ben het ook met jou eens, geef mij maar aandrijving..
En nee jongens daar liggen geen fietswielen op :wink:

Gr. wim
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Dagboek Béné

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 30 sep 2007 19:38

Trouwens Béné, Over het algemeen gaan ze hier tekeer met silagewagens, kiepers kennen ze wel, maar dat is voor nood. Ik zag laatst een rijden met dubbeldoelwagens. Doorgaans zit daar al een aftakasaansluiting op, voor het lossen. Daar houden ze geen rekening mee in België neem ik aan?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné

Bericht door Béné » zo 30 sep 2007 20:14

@ MF 6270: Jullie zijn dan ook reserve-belgen hé. :lol: Laat die wijsneuzen maar zeuren over hun dikke banden. Denk dat ze gewoon niet beter weten. Wat de boer niet kent da vreet hij niet hé. :wink: Dacht tot over een paar jaar ook gelijk hen hoor. Tot ik met mijn neus op de feiten werd gedrukt bij mijn maat. Die heeft 3-assers waar 26,5 velgen en dikke banden opliggen. Ik kon het verschil tussen wel en niet tractie zo zien. En zien is geloven. :wink:

@ Spiekker: :lol: :lol: Denk je nu werkelijk dat wij zo dom zijn? Alle silagewagens lossen met aftakas. Die aftakas loopt naar een tandwielkast waar je ofwel de aandrijving ofwel het lossen mee inschakelt. Nu jij. :lol: :lol: Tssss, die Hollanders denken soms echt dat ze het warm water tegelijk met het koud hebben uitgevonden hé.... :twisted: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Dagboek Béné

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 30 sep 2007 20:23

Ik zal mijn collega eens uihoren of hij meer weet ;-). Nee gekheid ;-) het klinkt goed, denk dat de Hollandse zuinigheid wel redelijk klopt :fluit: en anderzijds de Nedersaksische nuchterheid ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Loonwerkers”