BLB BVBA

Plaats hier je foto's van loonwerkers, vertel welke werkzaamheden verricht worden en met welke machines.
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 25 mei

Bericht door Béné » ma 02 jun 2008 13:48

Ken hem niet persoonlijk, maar is klant van ons. Ikzelf kom maar heel zelden daar in de streek. :wink:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » zo 22 jun 2008 19:44

Nog eens tijd voor een update. Laatste tijd nogal wat aan mijn kop gehad en veel werk.

Begin deze maand was er in Frankrijk een heel grote hooibouw-demo, Le Salon de L'herbe, genaamd. Niet zo heel ver van België, dus makkelijk te doen op dag over en weer. Daar zijn meestal de laatste nieuwigheden te zien op het vlak van graswinning. Beurs is een aaneenschakeling van demo's. Hieronder een paar sfeerbeelden. Heb er zoveel foto's getrokken dat ik ze niet allemaal kan zetten (denk stuk of 100 of zo). Daarom een selectie:

Een NH 60serie met een pers-wikkelcombi. De machine leverde mooie balen af, maar maakt een hels kabaal....
Afbeelding

Een wikkelaar van Vicon:
Afbeelding

Valtra met Vicon pers-wikkelcombi (deze stond er ook in Deutz kleuren, maar is identiek dezelfde):
Afbeelding

John Deere hakselaar reed wat rondjes voor de show. Daarna wel aan het werk gezien in combinatie met een Fliegl afschuifwagen.
Afbeelding

Krone hakselaar en triple-maaier op een Valtra
Afbeelding
en daarnaast een opraapwagen van Krone:
Afbeelding

Eén van de mooiere foto's (vind ik zelf toch) is deze van de Fendt 927 met Pottinger Torro opraapwagen:
Afbeelding

Uiteraard was ook Kuhn aanwezig. Wij waren net op tijd om de demo's te bekijken.
Afbeelding
Afbeelding

Claas had 1 van de grootste standen en daarop een pak materiaal te zien, waaronder deze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En vooral deze heb ik goed bekeken (concurrent van onze Fusion). Als ik dat zag, wist ik dat we goed bezig waren. Op de Uniwrap zat een chauffeur die er geen kl.... van kende. Het duurde een eeuwigheid voor hij de baal uit de perskamer op de wikkelaar kreeg en dan begon hij te wikkelen met slechts 1 rol omdat de andere scheurde. Aangezien ze hierop geen filmbreukcensor hebben, was de pak maar half gewikkeld (allé, helft van de voorziene lagen). Gaf zeker een zeeeeer slechte indruk, maar lag voor 100% aan de chauffeur).
Afbeelding

Lely was uiteraard ook van de partij
Afbeelding

En rechtover Kuhn stond MF
Afbeelding
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » zo 22 jun 2008 20:01

Dag erna naar één van de grootste bosbouwbeurzen in Europa, nl. de KWF-tagung in Duitsland. Imposante machines en kleine 100 ha demoruimte. Zeer goed opgevatte beurs met steeds centrale thema's en alles logisch ingedeeld (hakselaars bij elkaar, forwarders en harvesters bij elkaar, grondbewerking bij elkaar,....). Was wel een fikse wandeling om de ganse lus te doen (ongeveer 5 km door het bos en op en neer). Ik was dan ook bekaf toen we 's avonds terugreden (vooral na de korte nacht wegens het late terugkomstuur van de Salon de L'herbe en het vroege vertrekuur voor deze beurs). Omdat ik ook hiervan zoveel foto's heb, zal ik het houden bij een selectie die vrij representatief is van wat daar te zien is:

Hakselaarke:
Afbeelding

JD met bosfrees eraan:
Afbeelding

Claas Xerion met versnipperaar:
Afbeelding

Doppstadt zelfrijder met bosfrees voorop:
Afbeelding

Ook redelijk veel machines uitgerust voor het hakselen van korte-omloophout (wilgen) voor oa de biomassa-industrie:
Afbeelding

Nog eens een versnipperaar, maar hier opgebouwd op een zelfrijder die bovendien uitgerust is met een hooglosser
Afbeelding

De 400pk (Cat motor) sterkt PT Gator van FAE
Afbeelding

Trekkers in verschillende kleuren en bosbouwlivrei:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Waaronder deze Kotschenreuter op basis van een JD 6030 serie:
Afbeelding

Verder nog demo's met harvesters en zo. Deze is er ene van Valmet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door ghost rider » zo 22 jun 2008 20:13

amai béné, schone foto's man ;)
zijn er binnekort eigenlijk nog ergens beurzen?

mvg evert
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » zo 22 jun 2008 20:46

Na de beurzen kwamen er 2 weken van hooibouwdemo's. Wij hebben op 4 plaatsen gedemonstreerd. Heb maar op 2 plaatsen foto's genomen (in Seneffe en Vielsalm). Reden: bij de demo in Sijsele moest ik met een trekker naar huis en kon dus niet veel spul meenemen. Op de demo in Bree was ik met de trekker naar ginder en dus weer beperkt om vanalles mee te sleuren. Bovendien heeft Steven (NH TM155 van dit forum hier) een pak foto's gemaakt van deze demodag.

Dag 1: opbouw van de machine's bij dealer Moreau-Druine. Voor het krieken van de dag (ik was er al om 7u 's morgens) begonnen we aan de aanbouw. Heb geen foto's van de aanbouw omdat ik er geen tijd voor had. We moesten die dag maar liefst 15 trekkers voorzien van machines. Wel een beeldje van het LMB 's morgens vroeg. De avond ervoor stond er nog een CX dorser meer in het rijtje.
Afbeelding

Dan de demo zelf. Eigenlijk logisch wat we allemaal toonden:
Eerst het maaien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan het schudden:
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard is de volgende stap dan het harken:
Afbeelding

Om dan vervolgens te persen en wikkelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omdat we de boer beloofd hadden dat we bij hem thuis nog wat pakken gingen wikkelen, moesten we dus naar de boerderij rijden met de 998 wikkelaar. Een deel van het gras dat wij gemaaid en geschud hadden werd met de opraapwagen naar de kuil gereden. De chauffeur had zich hier wat misrekend en zat vast:
Afbeelding

Paar dagen later waren we in Vielsalm. Daar alle machines met JD-trekkers. Uitzondering: de klepelcombi. Met deze trekker ben ik zelf onderweg geweest tussen de demo's. Langste stuk was kleine 250 km en dus bijna ganse dag rijden. Nu, aan 53 km/u en met zo'n trekker (NH T7050) is dat geen opgave hoor. :wink:
Afbeelding

De foto's van de demo in Vielsalm volgen eerstdaags....
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » zo 22 jun 2008 21:16

De foto's van de laatste demo. Schitterende perceel midden in de Ardennen......

Afbeelding
Afbeelding

Felle glooiingen in het perceel. Wel beetje scary om daar te rijden met de Fusion die zo beetje schuift naar beneden...
Afbeelding

Nog wat plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom H
Super collector plus
Super collector plus
Berichten: 4312
Lid geworden op: vr 14 jul 2006 9:39
Land: nederland
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Tom H » zo 22 jun 2008 21:56

Bene echt waar prachtig!!! Bij de eerste serie foto's, zijn dat de nieuwe Kuhn maaiers? Heb je er nog wat meer foto's van? Mooi stuk land uit gekozen voor jullie eigen demo! Goed wat gras er op, hier zie je het wel anders. Komen ze met een stuk met klaver aan.
Gebruikersavatar
Martijn
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1225
Lid geworden op: di 29 aug 2006 10:33
Land: Nederland
Locatie: Hardenberg

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Martijn » ma 23 jun 2008 8:59

Mooie foto's Béné, maar 250 km is toch nog wel een redelijk ritje dacht ik :P
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » ma 23 jun 2008 9:06

Heb dat in 2 ker gedaan. Eerste 70 km tot bij mij thuis op vrijdagavond. En dan de maandagmorgen vertrokken voor de rest. Trekker moest op demo-perceel zijn op maandagavond, dus had een zee van tijd. :wink: Op zaterdag is er ook nog een Fendt 926 met triplemaaier die hetzelfde traject heeft afgelegd. Die heeft er een uur langer over gereden als ik met de NH. Snelheid lag nochtans ook rond de 50 per uur, maar heeft andere (lees om-)weg genomen. :wink:
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Hajo » ma 23 jun 2008 11:42

Wat een boel schitterende foto's zeg! Wel jammer dat je zo'n dikke JD gebruikt om enkel te schudden, maar vooruit .. ;)
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door escuro » ma 23 jun 2008 14:33

Béné schreef:Op zaterdag is er ook nog een Fendt 926 met triplemaaier die hetzelfde traject heeft afgelegd. Die heeft er een uur langer over gereden als ik met de NH. Snelheid lag nochtans ook rond de 50 per uur, maar heeft andere (lees om-)weg genomen. :wink:
Verbruik ook gecheckt van beide na dit traject... :wink:

Wederom mooi materiaal op de gevoelige plaat vastgelegd. Zo weten wij ook weer wat er in europa gebeurd.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » ma 23 jun 2008 22:14

Hajo schreef:Wat een boel schitterende foto's zeg! Wel jammer dat je zo'n dikke John Deere gebruikt om enkel te schudden, maar vooruit .. ;)
Wij hebben niet steeds de keuze hoor. De dealer krijgt een lijstje van hoeveel trekkers wij nodig hebben en welke pk-klasse. Dan probeert hij in zijn clienteel trekkers los te krijgen. Sommige streken (vooral Wallonië waar 2 van de demo's doorgingen) zijn trekkers van 120 pk eerder uitzondering hoor. Daar zijn dat de "boerderijtractoren". Gemiddelde PK-klasse is daar 200+. Dus, niet evident om dan stuk of 8 - 9 trekkers te vinden in die 100 - 120 pk klasse. Wij waren al blij dat we er stuk of 4 hadden. Ook de trekker voor de Fusion is veeeeeeel te zwaar. Met een 140 pk kom je toe. Maar, je moet roeien met de riemen die je hebt. :wink:
Kevin_inter

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Kevin_inter » di 24 jun 2008 13:32

Zo te zien kwamen ze allemaal bij brouns vandaan, de Nh's toch :wink:

Mooie fot'os Bene , spijtig dat ik toen niet kon komen maargoed
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » wo 25 jun 2008 20:27

Idd allemaal van Brouns Maaseik. Julien en Robby hebben hun best gedaan om de trekkers samen te zoeken. =D>
Gebruikersavatar
herberty
Collector
Collector
Berichten: 845
Lid geworden op: wo 04 jul 2007 18:01
Land: nederland
Locatie: gouda
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door herberty » do 26 jun 2008 21:06

Zeer mooie plaatjes heb je weer geschoten, mijn complimenten. Vooral die 927 mag er zijn zeg, mooie trekker!
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door NewHolland TM155 » za 05 jul 2008 17:14

Hallo Béné Het was een fijn demo in Bree de 17 juni :D met veel blue power NH's :D groeten Steven
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Béné - update 22 juni

Bericht door Béné » za 30 okt 2010 18:54

Ondertussen veel veranderd in de job. Sinds de overname van de persenfabriek in Geldrop door Kuhn ben ik volledig verantwoordelijk geworden voor de producten uit deze fabriek. Ik hou me dus niet meer bezig met de Greentech afdeling (bosbouw en dergelijke). Enkel nog product management voor Persen & Wikkelaars. Heb dit jaar pak demo's gereden met perswikkelcombi, grootpakpers en wikkelaar. IN de komende weken zal ik proberen om wat foto's te posten. Hieronder kan je alvast enkele links vinden naar filmpjes die ik heb gemaakt van demo's. We hebben dit jaar serieus geïnvesteerd in demo-machine's: een KUHN LSB1270 grootpakpers, een Kuhn SW4004 getrokken wikkelaar, een Kuhn VBP2160 perswikkelcombi met variabele kamer en tenslotte nog een Kuhn FBP2135 perswikkelcombi met vaste kamer. Onze trekker die we momenteel hebben is een NH T7040 powercommand. Deze wordt tegen volgend voorjaar vervangen. Waarschijnlijk komt er een Steyr 8200 vario in de plaats.

http://www.youtube.com/watch?v=NTGCR2dUsWU" target="_blank
http://www.youtube.com/watch?v=nvu91GqA ... re=related" target="_blank
http://www.youtube.com/watch?v=DRp9Psoo ... re=related" target="_blank

Naast de Kuhn persen en wikkelaars doe ik ook nog de Kaweco machines voor België. Hieronder een filmpje van de eerste wagen die ik verkocht had (denk dat dit ergens voorjaar 2009 is). Klant heeft 2 gelijke wagens. Ene met de 7930 ervoor en nog ene met een JD7810.
http://www.youtube.com/watch?v=2R_hV3FM ... re=related" target="_blank

Regelmatig help ik nog bij een maat in zijn loonbedrijf. Hieronder "mijn" combinatie:
http://www.youtube.com/watch?v=1SDTC8C- ... re=related" target="_blank
miniatuurgek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2693
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
Land: Nederland
Locatie: maasbree
Contacteer:

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door miniatuurgek » za 30 okt 2010 21:22

Het is ook al weer even geleden dat je hier gepost hebt, dan kan er vanalles gebeurd zijn.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Béné » zo 31 okt 2010 21:23

Klopt. Bijna geen tijd gehad voor niets. Heel veel in het veld gezeten voor demo's en testen. Daarnaast in de vrije uren nog bijklussen op het loonbedrijf van mijn maat en af en toe nog wat off-road wedstrijden rijden. Hieronder een foto van één van mijn laatste wedstrijden waar ik mij wat misrekend had in een bergaf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door NewHolland TM155 » zo 31 okt 2010 22:45

Hallo Bene, oei oei ons goede vriend Benedikt in big Problems with a Defender :D :lol: groeten Steven
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Béné » di 02 nov 2010 9:44

Hieronder enkele foto's van demo's die we hebben gehouden.

In de buurt van Welkenraedt met een Fendt 930. De pk's waren nodig om de hellingen op te geraken. :wink:
Afbeelding

In het stro in de buurt van Tongeren met een Agrotron 165.7 van de dealer.
Afbeelding

In voordroog in de buurt van Mechelen met onze NH T7040 PowerCommand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Hajo » di 02 nov 2010 10:23

Gefeliciteerd met je promotie! =D> Ik zag deze week je naam al meer opduiken op het forum, blij dat je toch weer even komt binnengevallen.
Gebruikersavatar
NewHolland TM155
Collector
Collector
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 26 sep 2007 19:34
Land: België
Locatie: Koninksem Tongeren (België)
Contacteer:

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door NewHolland TM155 » wo 03 nov 2010 19:42

Hallo Bene :D mooie foto van de Deutz Fahr Agrotron 165.7 + Kuhn pres :-) groeten uwe vriend Steven :-)
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Béné » wo 03 nov 2010 22:47

Vanavond nog even meegereden met mijn maat die aan het maisdorsen was. We zaten met 3 machines op 1 perceel.

1 x NH CX860 op banden 30,5R32 met 8rijer Geringhoff
1 x NH CX780 op rupsen met 8rijer Geringhoff
1 x NH CX5080 op rupsen met 8 rijer Geringhoff (nieuwe machine van dit jaar)

Op het bedrijf staat nog 1 x NH TX67 op banden 30,5R32 met 8rijer Geringhoff om in noodgevallen in te zetten. Helaas momenteel wat chauffeurs tekort waardoor de machine werkloos staat.

afvoeren met 4 trekkers + 1 vrachtwagen:
2 x Steyr CVT170 (1 met Josking dumper en 1 met Alasco dumper - beide voorzien van silage opzetschotten)
1 x Steyr CVT6150 met Dewa halfpipe dumper en silage-opzetschotten
1 x Steyr 9145 met zelfbouw tandemkipper
1 x Mercedes Actros 3340 6x6 met afzetcontainer en lagedrukbanden (achteraan 750/50X22,5 Vredestein)

malen met Dewa maismolen van 800 pk.

Jammer genoeg geen foto's kunnen nemen want het was al donker. Ga proberen om dit weekend wat foto's te gaan maken.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Béné » do 04 nov 2010 8:43

Mijn speeltje van overlaatst. :wink: . Die dag wel serieus vastgezeten met de Actros. Zelfs gesperd en 6x6 in lage versnelling niet los te krijgen. Dan maar met de Ahlmann achteraan geduwd. :wink: Stond toen nog niet op zijn lagedrukbanden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Béné » vr 05 nov 2010 8:49

Nog eentje van tijdens een demo:

Afbeelding
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door vitgije » wo 10 nov 2010 19:17

Geweldig, Er lebt nog. Dit vond ik altijd het mooiste 1:1 topic jammer dat je niet meer in de bosbouw zit. Hopelijk komen er weer mooie foto's, dit ziet er namelijk al weer goed uit.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Béné » za 13 nov 2010 21:26

Dank u voor het compliment. Dat streelt mij ego. 8) :lol: Ik zal proberen om regelmatig foto's te posten. Bosbouw idd niet meer, maar heb er echt geen tijd meer voor. Heb dit gedeelte doorgegeven aan een waalse collega.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 30 oktober 2O1O

Bericht door Béné » ma 15 nov 2010 15:53

Tijdens de zomer ook een dag kleine pakjes geperst voor het loonbedrijf waar ik af en toe werk.

Afbeelding

Trekker is een Steyr 8130 en pers een NH 570. Van de pers hebben ze er zo 2 lopen. Die dag naar huis gekomen met zo'n 4000 balen op de teller. 8)
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 16 november 2O1O

Bericht door Béné » di 16 nov 2010 17:21

Nog eentje van pakken te halen. Mijn jongste zoontje was die dag copiloot. Een oude trekker, maar hij brult dat het een lieve lust is. 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 16 november 2O1O

Bericht door Béné » zo 21 nov 2010 21:47

Vandaag dagje dorsmais gevoerd voor mijn maat. Filmpjes volgen nog. :wink:

Afbeelding

Mijn combi voor die dag. De Steyr 6150CVT met Dewa dumper. Baas zelf reed met de CVT170 en Alasco die op de achtergrond te zien is. :wink:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 16 november 2O1O

Bericht door Béné » ma 22 nov 2010 9:22

De nieuwe CX8050 waarvoor ik 's morgens mais transporteerde.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 22 november - mais dorsen

Bericht door Béné » wo 24 nov 2010 9:22

De CX780 in actie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Dagboek Bene - update 24 november - filmpjes mais dorsen

Bericht door Béné » wo 24 nov 2010 12:14

En nog een actiefilmpje. Je kan zien dat het nogal zware omstandigheden zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=SQmF7rsnWg8
http://www.youtube.com/watch?v=Zk7g3FYOLTE
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Dagboek Bene - update 24 november - filmpjes mais dorsen

Bericht door Fendt 936 » wo 24 nov 2010 12:23

TJa droog is echt anders. In het tweede filmpje , aan het eind, zie je dat het water in de greppel links onderaan vrijwel gelijke hoog staat als het land. Dan is het op het land ook vaak niet droog.
Hier in de buurt hebben ze vorige week ook maar eens de mais eraf gehaald, de hamermolen voor het malen kon je op ruime afstand nog horen.

Mvg, Bernard.
Plaats reactie

Terug naar “Loonwerkers”