Notulen beheerdersdag 2009

Officiële mededelingen van het beheerders team
Gesloten
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Notulen beheerdersdag 2009

Bericht door Hajo » di 21 jul 2009 18:47

Sorry dat jullie er zo lang op hebben moeten wachten, maar hier zijn ze dan, de enige echte originele :

Notulen beheerdersdag Landbouwminiaturenforum 2009

Aanwezig : Rieko, Hans, Marcel, Erwin, Bas, Johan, Lammert, Hajo
Afwezig : Jo, Remi, Jurgen, Vanita

1. Welkom
De voorzitter van de vergadering (Rieko) heet iedereen van harte welkom op deze dag bij Bas. Hajo zal de notulen verzorgen.

2. Mededelingen
Na de problemen met het omschakelen naar een snellere server zijn alle problemen weer verholpen. Helaas werkt het foto-album nog niet naar behoren. Dit draait nog steeds op het oude forum, dit moet worden aangepast. Johan heeft wellicht iemand die dat kan regelen.
Inmiddels is de webwinkel helemaal klaar, dit moet alleen nog geintegreerd worden in het forum. Er zal een algemeen beheerdersaccount worden aangemaakt om artikelen in de webwinkel te plaatsen. Marcel zal hiervoor nog een handleiding voor het beheer verzorgen.
Het forum staat er financieel niet al te best voor. Er is nog een positief saldo op de rekening dankzij enkele gulle leden, hier staat echter nog een flinke schuld tegenover van de kalenders en de serverkosten.
De verkoop van gelimiteerde FTF-modellen is redelijk gegaan, er zijn er 50 verkocht. De beheerder van FTF (Andy) is positief over de samenwerking met het LMF. De 1-april grap had dit jaar bijzonder veel impact en heeft enkele extra donaties opgeleverd.
Tevens lijkt het een leuk idee om een foto van de gehele beheerdersgroep te maken en deze op het forum te plaatsen.

3. Forumregels
Ondanks dat het wel verbeterd is, blijven de forumregels en de naleving hiervan een punt van aandacht dat elk jaar op de agenda staat. Zeker met de huidige aanwas van nieuwe (jonge) leden worden er weer veel spelfouten gemaakt en ook de nodige berichten gepost zoals "mooi", "mooi gemaakt" enzovoorts. Het is volgens de forumregels het beheer toegestaan dit soort berichten zonder opgaven van reden te verwijderen. Er wordt hiervoor ook gedacht aan het inbouwen van een modificatie die vereist dat een bericht uit een bepaald aantal karakters bestaat voor het gepost kan worden. Hiermee moet het beheer helaas iedereen dwingen om een fatsoenlijk bericht te plaatsen.
De periode waarin een forumlid zijn of haar eigen berichten kan wijzigen wordt waarschijnlijk aangepast naar een maximale tijd van 1 week.
Rieko zal nog eens naar de standaard berichten kijken die het beheer kan versturen naar forumleden, misschien dat deze nog wat duidelijker of eenvoudiger kunnen.
Het beheer zal vaker (lees : altijd) gebruik gaan maken van de functie om een gebruiker te waarschuwen. Dit kan zijn wegens het overtreden van de forumregels, slechte spelling, ongepast gedrag, etc. De afspraak wordt gemaakt dat 3 waarschuwingen een gele kaart opleveren en de volgende waarschuwing betekent rood en dus een ban van minimaal 1 maand. De periode waarin waarschuwingen van kracht blijven wordt gesteld op 3 maanden, omdat anders een forumlid na 4 jaar ineens een ban krijgt wegens enkele kleine misstappen in het verleden. Dit scheelt een stuk werk voor het beheer, omdat er niet van elk lid een apart dossier hoeft te worden aangelegd en bijgehouden, men kan eenvoudig door het klikken op een naam zien hoeveel waarschuwingen iemand al heeft gehad.
Het gebruik van je eigen naam als nickname wordt sterk aanbevolen, want ook het beheer ziet het verschil tussen Fendt 936, Fendt936, Fendt-936 en Fendt_936 niet altijd, dit kan soms vervelende situaties opleveren. Mocht je je nickname willen wijzigen, stuur dan even een PB naar een admin.
Het forum krijgt geen ingebouwde spellingscontrole, de juiste spelling blijft de verantwoordelijkheid van degene die een bericht post.

4. Voortbestaan 1:1 gedeelte en voorsteltopic
Het voortbestaan van het 1:1 topic zorgt voor enige verdeeldheid binnen het beheer. Aan de ene kant kan dit topic een bron van inspiratie zijn voor zelfbouwers, aan de andere kant is het vaak een bron van ergernis, omdat de foto's bijvoorbeeld niet volgens de regels geplaatst zijn, waardoor het laden erg lang duurt. Ook bestaan er topics van leden die helemaal geen eigen bedrijf hebben thuis, maar een rondje door de polder fietsen en zomaar wat op de foto zetten. Het beheer onderzoekt de mogelijkheden om hier een passende oplossing voor te vinden.
Het voorsteltopic komt ook ter sprake. Hierin worden vaak berichten gepost door dezelfde leden en ook in de trant van "Welkom!", hier zit niet iedereen op te wachten. Er wordt ook niet altijd voldoende informatie gegeven door de nieuwe leden, daarom zal er een template worden ontwikkeld die men in moet vullen, zodat er gelijk voldoende informatie beschikbaar is.

5. PR-commissie en sponsoring
De PR-commissie heeft een kort onderzoek gedaan naar het verhuren van banners op het forum om extra inkomsten te verzorgen. Er is een voorstel om op diverse plaatsen op het forum ruimte aan te bieden die verhuurd kan worden aan bedrijven om reclame te maken.

6. Opvolging Hans en eventueel uitbreiding van beheerdersteam
Hans heeft aangegeven dat hij zijn administrator-schap neerlegt en gewoon forumlid en lid van de PR-commissie wil worden. Het beheer respecteert deze beslissing, maar betreurt het uiteraard wel dat Hans ermee stoppen wil. Er wordt besloten dat het beheerdersteam voorlopig niet verder wordt uitgebreid.

7. Oprichting stichting c.q. vereniging en verdeling taken binnen bestuur
Dit is al enkele jaren een terugkerend punt, alleen zit er niet zoveel schot in deze zaak. Er wordt veel gepraat en gediscussieerd, maar weinig ondernomen. Er wordt afgesproken dat Marcel en Rieko eens duidelijk de voor- en nadelen van een stichting c.q. vereniging uit gaan zoeken, hier komt binnenkort terugkoppeling over. Het probleem is namelijk dat er nu geen verantwoordelijk bestuur en geen beslissingsbevoegdheid is voor zaken als forummodellen en andere merchandise, dit wordt nu voor risico van enkele forumleden ingekocht, soms met pijnlijke afloop. Als er een stichting c.q. vereniging wordt opgericht, is er een bestuur dat beslissingen neemt, daarvoor bevoegd is, en de stichting c.q. vereniging draagt dan het risico. Tevens kan er dan beter ingekocht worden, er kan krediet bij een bank geregeld worden en er kan een bankrekening op naam van de stichting c.q. vereniging worden geopend.
Het beheer zal binnenkort ook beginnen met een marktonderzoek naar o.a. de doelgroep en doelstelling van het forum en naar de zaken die wij onze leden kunnen bieden als er een stichting c.q. vereniging wordt opgericht. Tevens zal er worden gekeken naar de samenstelling van een bestuur, hiervoor zullen ook functieprofielen worden opgesteld.

Reacties kunnen HIER geplaatst worden :!: [-X
Gesloten

Terug naar “Mededelingen”