tijdelijke ban

Officiële mededelingen van het beheerders team
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

tijdelijke ban

Bericht door Luuk » di 08 mei 2012 18:25

de leden/accounts markkapert en newholland-jorik hebben een ban van 1 maand voor het overtreden van diverse regels, o.a. dubbelaccount/gebruik van 1 account met meerdere personen.

Over een maand zijn ze weer welkom en hopen we dat ze de regels respecteren en alle opmerkingen ter harte nemen.
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

Re: tijdelijke ban

Bericht door tractorjack » wo 09 mei 2012 21:42

Goedenavond,

Ik vind het prima dat er repressailles aan mensen doorgevoerd worden die zich niet aan de regels houden, het is hier géén kleuterschool.

Tevens vind ik het niet goed dat deze mensen met User Names genoemd worden, dit is in strijd met de geldig Nederlands en Europees recht.

Dit is schade aanrichten aan het persoonlijkheidsrecht en als deze mensen "getreiterd" worden voor de genoemde voorvallen, dan is dit mobbing.

Mobbing is géén cavaliersdelict maar een strafbaar feit wat in het ergste geval gevolgen kan hebben voor de beheerder en de moderator van deze Site.

Luuk, neem de bekentmaking van de site en laat deze bekentmakingen, je voorkomt een heleboel heibel


Blijf ploegen,

Jacco
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: tijdelijke ban

Bericht door Arik » wo 09 mei 2012 22:16

@ tractorjack.
Heb je vooorbeelden van jurisprudentie waaruit blijkt dat het noemen van usernames die een ban krijgen in strijd is met geldig nederlands of Euroeesch recht?
Ik zie dit namelijk op veel forums gebeuren zoals bij op FOK.NL
Met vriendelijke groet,

Ari
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: tijdelijke ban

Bericht door Atte H » wo 09 mei 2012 22:19

Yes, we gaan weer eens een discussie voeren waarvan de uitkomst blijkt dat het allemaal gewoon zo blijft als het was, het was ook al zo lang stil op het forum :mrgreen:

En Jacco, ik blijf jou teksten met een raar gevoel lezen, weet niet... Bijna elke keer denk ik er iets bij wat ik bij anderen niet heb, niet iets positiefs :roll:
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: tijdelijke ban

Bericht door eicher 3108 » wo 09 mei 2012 22:23

Tja de laatste drie weken is er erg weinig te beleven hierzo, verder ga ik hier geen reaktie op geven, want dan zou ik het wetboek er op na moeten slaan, waar ik totaal geen zin in heb. :lol:

Ben druk bezig met een serie modellen momenteel, daar gaat het volgens mij over op dit forum. :wink:
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

Re: tijdelijke ban

Bericht door tractorjack » do 10 mei 2012 6:45

Oké, ik heb een poging gedaan om een rondje peacekeeping te proberen maar helaas heeft het geen zin.
De waarde van de mens is onaantastbaar en zo laat ik iedereen in z´n waarde.
Het was alleen een poging om de beheerder(s) er op attent te maken dat dit niet toegestaan is.
Wat er op andere forums gebeurd kan het LMF niet interesseren.
Er bestaan wetten die nagevolgt moeten worden en daarbij komt ook nog een portie fatsoen met een beetje normen en waarden.
Ik ben zelf ook geen heilige maar als iemand 4 weken gebant word is dit prima en na 4 weken heeft de persoon weer toegang.
Het is fout om dit als een AH folder uit te hangen [-X

Dit is een weerspiegeling van MIJN mening en ervaringen die ik heb gemaakt..

Blijf ploegen,

Jacco
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: tijdelijke ban

Bericht door RobertFendt » do 10 mei 2012 6:53

Waarom zou het fout zijn om dat aan de leden te laten weten, er waren veel mensen die zich ergerden aan deze persoon(en), dus dan weten ze ook dat de moderators er iets aan doen :wink:
Ronnie, ik heb hem hier onder m'n neus liggen, dus wat wil je weten :lol:
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
Gebruikersavatar
BartW.
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1573
Lid geworden op: za 11 feb 2006 13:06
Land: Nederland
Locatie: Almen
Contacteer:

Re: tijdelijke ban

Bericht door BartW. » do 10 mei 2012 9:46

Wanneer iemand in het ''echte leven'' zich misdraagt wordt deze toch ook met naam kenbaar gemaakt... :roll:
Mvg. Bart Wiltink
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: tijdelijke ban

Bericht door Luuk » do 10 mei 2012 10:34

@Tractorjack. Prima dat je een poging doet om ons ergens op te wijzen. Ik waardeer dat wel. Ik vind het ook goed dat mensen er over nadenken en op mogelijke gevaren wijzen. Wij hebben hier in het verleden ook al eens naar gekeken en kunnen nergens iets vinden dat jouw verhaal bevestigd. Dus als jij het zo stelling stelt hou ik mij aanbevolen op de wetteksten en jurisprudentie hierover te krijgen. Want als je gelijk hebt moeten we wat dingen aanpassen natuurlijk.

Ik vergelijk het even heel simpel met een potje voetbal (en dan bijvoorbeeld in de eredivisie). Als je daar van het veld gestuurd wordt met een rode kaart en vervolgens 3 wedstrijden geschorst wordt omdat je de regels (ernstig) hebt overtreden moet je niet gaan janken dat het de dag erna in de krant staat. Had je maar geen voetballer moeten worden of je aan de regels moeten houden. De scheidsrechter treft (meestal) geen blaam. Hij poogt alleen het spelletje in goede banen te leiden.

Overigens ben ik van mening dat het LMF niemand schade berokkend. Er is hier bij mijn weten ook nog niemand geweest die hierover ooit een melding heeft gedaan, terwijl dit toch al vele jaren een gebruik is. Het is natuurlijk zo dat als de meerderheid vind dat we dit zo niet meer moeten doen wij onze werkwijze moeten aanpassen. In onze ogen heeft het echter een dusdanig toegevoegde waarde dat we dit graag blijven doen. Als een lid, zoals in het voorliggende geval heel veel vragen stelt en hij/zij reageert ineens niet meer geeft dat immers ook onduidelijkheden.
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: tijdelijke ban

Bericht door E-JvdVoort » do 10 mei 2012 16:25

Dat je op dit forum kunt zijn is een gunst, mogelijk gemaakt door oa onze mods, aangezien het geen RECHT is, kun je er ook weinig eisen aan stellen mijns inziens, take it or leave it!

Wat is bovendien het probleem? Er word hier enkel een opgegeven naam neergezet, ik zie verder geen adres gegevens of wat dat ook verschijnen, dus dit is weer gemauw ( en dan verwoord ik me nog netjes) over privacy wat nergens op slaat.

@Luuk: dank voor de uitleg over jullie standpunt.

Mazl ej
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”