Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Officiële mededelingen van het beheerders team
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door Luuk » wo 24 feb 2016 21:21

Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan diverse aanpassingen aan het forum. Een aantal aanpassingen waren al zichtbaar en een aantal aanpassingen niet.
De belangrijkste wijzigingen zijn inmiddels doorgevoerd. Zo is het forum voorzien van een nieuw jasje en is de foto-upload mogelijkheid (sterk) verbeterd. Er zijn helaas nog wat kinderziektes die nog aangepakt moeten worden, maar dat is bij een dergelijke wijziging nu eenmaal bijna niet te voorkomen.

Daarnaast wordt er achter de schermen nog hard gewerkt om diverse acties uit te zetten om het forum aantrekkelijk(er) te maken.

Inmiddels is ook het bestuur ingrijpend veranderd. Het bestuur bestond de laatste jaren uit Rieko, Luuk en Bernard. Om het forum (op geheel vrijwillige basis) te onderhouden bleek dit echter te weinig mankracht. Er is in de afgelopen periode hard gezocht en gekeken hoe we een en ander ook bestuurstechnisch kunnen optimaliseren.

Als voorzitter van het LMF heeft Rieko intern aangegeven te willen stoppen (redenen zijn privé). Voor Bernard en Luuk lag er op dat moment een uitdaging. In januari is er daarom een overleg geweest waarbij het gehele beheer uitgenodigd was. Bij dit overleg zijn een groot aantal ideeën geopperd en is gekeken hoe nu verder. Gelukkig hebben wij een zeer enthousiast team van beheerders en mede verzamelaars die ook nog bereid zijn om de handen uit de mouwen te steken.

Op deze plaats willen wij ook gelijk een dankwoord richting Rieko uitspreken. Rieko is immers mede oprichter van de Stichting zoals deze nu officieel nog bestaat en vanaf dat begin ook altijd voorzitter geweest. Wij zijn Rieko zeer dankbaar en erkentelijk voor zijn jarenlange tomeloze en vrijwillige inzet voor het forum, de vele acties die hij mee geïnitieerd heeft en de contacten die hij altijd heeft onderhouden. Rieko: BEDANKT voor alles wat je voor het forum hebt gedaan!! Als dank voor zijn inzet zijn wij van mening dat Rieko het ere-lidmaatschap meer dan verdiend heeft =D>.

Wij zagen dit ook gelijk als een mogelijkheid om een en ander eens goed tegen het licht te houden, onder handen te nemen en vol enthousiasme verder te gaan. Er zullen in de nabije toekomst nog wat veranderingen aan het forum plaatsvinden en acties op touw worden gezet, maar daarover horen jullie vanzelf meer (als de tijd daarvoor rijp is :wink: ). Hier zitten ook zichtbare (koers)wijzigingen bij, maar ook daarover later meer.

Wat belangrijk is om nu mede te delen is dat het bestuur nu bestaat uit 5 personen! Deze hebben allen aangegeven er volledig achter te staan en er voor te willen gaan. Wij zijn dan ook verheugd om op zo'n korte termijn een (nieuw) team gevormd te hebben. Hoe ziet de samenstelling er nu dan uit:
Luuk: voorzitter
Bernard: penningmeester
Niels secretaris
Cornelis: bestuurslid
EJ vd Voort: bestuurslid

Elk bestuurslid heeft een deel van de (openstaande) taken op zich genomen, waardoor er naar onze mening een meer gebalanceerde verdeling van werkzaamheden is.

Buiten de bestuurswisselingen willen wij ook het beleid van het forum op een aantal punten aan gaan passen om een meerwaarde te kunnen bieden ten opzichte van bijvoorbeeld de op dit moment populaire social media.

Door met een kritische blik naar ons mooie forum te kijken zijn wij tot de conclusie gekomen dat het op een aantal punten wat overzichtelijker en anders kan. Wij willen daarom wat subcategorieën gaan samenvoegen. Ideeën en aanvullingen van de leden hierover worden op prijs gesteld!

Wij als bestuur merken de laatste jaren dat zelfbouw en verbouw meer leeft dan voorheen. Wij willen deze categorieën daarom een prominentere plaats op het forum geven. Dit zal te zijner tijd gebeuren met het herindelen van het forum zoals ook hierboven al beschreven is :)

Een andere categorie waar wij meer en meer belangstelling voor zien is het grondverzet en transport. Deze categorieën willen wij ook beter faciliteren door ze in aparte subforums te plaatsen.

Wij willen hierbij wel als stelregel houden dat het agrarisch en/of loonwerk gerelateerd moet blijven. Dus vallen bijvoorbeeld telekranen bij ons niet in het kader van wat wij willen toestaan op het forum (bij landbouw gerelateerde diorama's uitgezonderd).

Wij denken dat we hiermee een belangrijke stap hebben gezet om het forum toekomst bestendig te maken. Wij hopen ook dat ons enthousiasme bij de leden overkomt en dat ook zij enthousiast zijn/blijven over het forum. Uiteindelijk hebben we in ieder geval één gedeelde passie en daar kunnen we samen iets moois van maken!
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Belangrijke wijzigingen LMF

Bericht door Hajo » do 25 feb 2016 21:12

Jammer, maar helaas ... Rieko, bedankt voor je inzet en de moeite die je steeds hebt gedaan voor het LMF, ook toen ik zelf nog in het bestuur/beheer zat. Jij kent altijd precies degene die nodig was voor een actie, forummodel, eindejaarsloterij, prijzen voor wedstrijden, een diepe buiging van mijn kant! Ik wens het "nieuwe bestuur" veel succes met alle wijzigingen en uitdagingen die nog op jullie pad zullen komen, ik heb zelf ook heel wat jaartjes heel wat uurtjes aan het LMF bijgedragen en weet wat het soms kan zijn ... ga ervoor mannen!
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
Tom M
Super collector
Super collector
Berichten: 3296
Lid geworden op: di 23 mei 2006 20:38
Land: Nederland
Locatie: Groenlo
Contacteer:

Re: Belangrijke wijzigingen LMF

Bericht door Tom M » vr 26 feb 2016 8:52

Ook van mij een hartelijk "Dank je Rieko". Voor je inzet die dit forum een hoger level heeft gegeven.
Ik hoop wel dat we elkaar nog eens treffen op beurzen.
Mvg,

Tom
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3048
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: Belangrijke wijzigingen LMF

Bericht door vitgije » di 01 mar 2016 19:01

Rieko bedankt voor alle steun aan het forum. Weet niet of je nog mee gewerkt hebt aan de veranderingen van het forum maar dat heeft zeker positief uitgepakt. De laatste tijd is er weer veel nieuws, hopen dat het weer net als vroeger word.
Groeten Jordi
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: Belangrijke wijzigingen LMF

Bericht door MF-hobby_Marten » wo 02 mar 2016 22:54

Rieko en Antje bedankt voor jullie werkzaamheden van de afgelopen jaren. Ik wens het (nieuwe) bestuur veel succes toe.
Mvg. Marten.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door CornelisJ90 » wo 06 jul 2016 12:15

Geachte leden,

Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, is er het een en ander gewijzigd de afgelopen periode.

Zo is modelbouw prominenter naar voren gebracht op de hoofdpagina van het forum, zijn de subforum "Verbouwverslagen" en "Voltooide projecten" samengevoegd en de subforums "Grondverzet" en "Transport" opgesplitst.

Maar er is meer! Bij het "Media en Downloads" zijn de subforums "Boeken" en "Tijdschriften" samengevoegd en zijn alle filmpjes en dergelijke in hetzelfde forum te vinden als DVD's en Video's.

Ook het "Offtopic" forum is door de mangel gehaald en opgeschoond.

Tevens hebben we de "Handelsplaats" wat meer naar boven gehaald in de forumindeling en is het subforum "Sponsors" als eerste geplaatst. Dit om het een en ander wat meer onder de aandacht te brengen van de leden, dit maakt het voor de sponsors wat aantrekkelijker.

Als laatste zijn voor de "Modelbouw" "Eigen verzameling" en "Off-topic" de permissies gewijzigd zodat de onderwerpen alleen nog te zien zijn voor geregistreerde leden en niet meer voor gasten. Dit vloeit voort uit het feit dat we merkten dat diverse foto's die geplaatst zijn op het LMF gebruikt zijn op verkoopwebsites en sociale media zonder toestemming van de eigenaar van modellen of de fotograaf.

Ook is dit voor de privacy wat beter, helaas lezen ook bij ons mensen mee die niets van doen hebben met wat jullie als leden hier plaatsen.

Wij hopen dat jullie tevreden zijn met de aanpassingen maar als dat niet zo is, schroom dan zeker niet om te reageren :) Want zonder jullie als leden zijn al onze inspanningen zinloos :)
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door RobertFendt » wo 06 jul 2016 14:21

Is inderdaad een goede verandering, ik heb nog een aantal puntjes die nog niet opgelost zijn met de vorige update. Ik moet nog steeds opnieuw inloggen om de foto's te kunnen bekijken, en ik kan mijn eigen topics nog niet overzichtelijk vinden. Verder denk ik dat jullie er trots op kunnen zijn hoe het forum nu loopt en eruit ziet.
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door CornelisJ90 » wo 06 jul 2016 15:18

Dat inlogprobleem is iets waar wij nog niet de vinger achter kunnen krijgen. Wel krijgt het forum als het goed is deze week nog een update van de software, hopenlijk zijn we er dan ook vanaf. En voor het terugvinden van de topics moet ik Niels even aankijken, die gaat over zulke uitdagingen.
Gebruikersavatar
Ben
Collector
Collector
Berichten: 306
Lid geworden op: za 29 nov 2014 19:19
Land: Nederland

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door Ben » wo 06 jul 2016 23:25

Jullie zijn goed bezig. De veranderingen zijn een goede ontwikkeling. Ik zeg; vooral zo doorgaan. Succes!
Met een vriendelijke groet,
Ben
Gebruikersavatar
Stigter
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1684
Lid geworden op: di 12 jul 2005 15:37
Land: Nederland
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door Stigter » do 07 jul 2016 6:25

Het terugvinden van je eigen topics kan je toch via je profiel doen?
Daar staat een optie, "je berichten weergeven".
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door Arik » do 07 jul 2016 9:09

Ziet er goed uit, is zoals gewoonlijk even wennen maar de eerste indruk is dat het zeker een verbetering is.
Met vriendelijke groet,

Ari
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door MF-hobby_Marten » do 07 jul 2016 19:24

Ziet er inderdaad goed uit jongens.
Mvg. Marten.
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Re: Belangrijke wijzigingen LMF (Update 6-7-2016)

Bericht door N. van Eekelen » vr 08 jul 2016 11:16

De afgelopen weken zijn we achter de schermen nog steeds bezig geweest met de updates om de problemen te verhelpen, echter in een iets mindere mate wat door persoonlijke omstandigheden wat lastig werd gemaakt. Echter heb ik in mijn eigenp planning wederom speling en ga er van uit dat binnen een aantal weken de storingen eindelijk verholpen moeten zijn.

De eerste planing heb ik al staan voor over 2-3 weken. Tussentijds houden we jullie natuurlijk op de hoogte en mocht er desondanks toch nog hulp nodig zijn; meld het alstjeblieft!
Met vriendelijke groet,

Niels van Eekelen
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”