Wie doet wat / voortbestaan forum

Officiële mededelingen van het beheerders team
Gebruikersavatar
Sjoemie Himself
Moderator
Moderator
Berichten: 916
Lid geworden op: do 20 apr 2006 21:06
Land: NL

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Sjoemie Himself » do 26 dec 2019 9:41

Na kort overleg mag ik me sinds kort moderator noemen. Krijg binnenkort nog wat meer uitleg over een en ander maar ik wil in ieder geval op deze manier ook m'n steentje bijdragen om het forum in de lucht te houden.

Fijne feestdagen gewenst!
mvg. Mark

gevonden: Britains Claas hakselaar SET!
Gebruikersavatar
Wilco
Collector
Collector
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 16:58
Land: Nederland
Locatie: Voorthuizen

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Wilco » do 26 dec 2019 10:53

Mark, succes en fijn dat je je wilt inzetten!

Ook ik heb me nooit actief met het forum bemoeid, maar ik ben het altijd blijven volgen.
Ik volg de Facebook pagina's ook en heb daar dit jaar ook wat projecten geplaatst. Doordat het foto's plaatsen er makkelijker gaat en je direct likes of reacties krijgt vind ik het leuk om daar ook te plaatsen. Echter heb ik wel eens het gevoel dat lang niet alle mensen op facebook echt door hebben hoe veel werk er in een project zit. Dat kan ik me ook voorstellen omdat veel mensen het leuk vinden om te bekijken of te kopen, maar zelf geen bouwer zijn. Soms is dan de enige reactie: Wat vraag je ervoor?....ik reageer dan maar even niet😉

Het leuke hier aan het forum vind ik dat je reacties krijgt van mensen die zelf ook bouwen en daardoor ook zien wat een zelfbouwproject inhoudt.

Ik denk dat we de lat niet al te hoog moeten leggen. Als iedereen zijn projecten of aanwinsten blijft posten kunnen we zorgen dat het blijft leven!!
Gebruikersavatar
max
Classic
Classic
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 10 jul 2013 21:27
Land: België
Locatie: Retie ( Belgie )

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door max » do 26 dec 2019 18:11

Succes aan al die mensen die het voortouw nemen om het forum te ondersteunen, ik vind het prachtig da zij er een deel van hun vrije tijd aan spenderen.
Mooi dat er de laatste tijd weer meer beweging in zit.
Mvg, Marc.
JDM6400
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 89
Lid geworden op: do 07 feb 2019 18:09
Land: Nederland

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door JDM6400 » do 26 dec 2019 18:38

Succes! Topgozert! Zulke mensen hebben we nodig. :)
Gebruikersavatar
EITE
Collector
Collector
Berichten: 848
Lid geworden op: di 03 nov 2009 9:19
Land: FRYSLAN
Locatie: oare kant A7 skettens

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door EITE » do 26 dec 2019 20:23

Mark ook super dat je deze taak op je neemt . Blij dat er weer wat leven in de brouwerij komt er staan weer mooie projecten op het forum. Nogmaals super dat je deze taak op je neemt en succes er mee.

Groet EITE
Gebruikersavatar
Sjoemie Himself
Moderator
Moderator
Berichten: 916
Lid geworden op: do 20 apr 2006 21:06
Land: NL

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Sjoemie Himself » do 26 dec 2019 21:07

Dank voor jullie berichten heren. Hoop dat we er met elkaar weer wat moois van maken hier.
Tegelijk ook een soort oproep aan de (ver-) bouwers, post vooral je projecten als je daarvoor de tijd/zin kan vinden. Dat helpt niet alleen jonge bouwers die op zoek zijn naar voorbeelden en instructies maar trekt ook een groter publiek naar het forum.
Zelf zou ik ook wel meer willen bouwen en posten maar helaas kom ik daar (nog) niet aan toe.

Ennuh zegt het voort!
mvg. Mark

gevonden: Britains Claas hakselaar SET!
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Siete » do 26 dec 2019 21:28

Goed te horen dat ook jij deze taak op je durft te nemen Mark!! Gaat best lekker momenteel heb ik het idee.
Nou loop ik al een poosje met de gedachte rond...
Voorheen kon je hier ook als niet lid de zelf en verbouw modellen bekijken. Je kon alleen niet reageren. Daardoor was het heel toegankelijk en kwamen er misschien ook mensen die lid werden om verkeerde redenen... Echter het trok wel mensen.. Is het misschien ook een idee om dit weer openbaar te maken? Denk dat het voor sommigen toch nog wel een drempel(tje) is om lid te worden..
Don't worry be happy..
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door RobertFendt » do 26 dec 2019 22:53

Mooi dat het team weer wat geüpdatet wordt, succes Mark!
Wilco schreef:
do 26 dec 2019 10:53
Ook ik heb me nooit actief met het forum bemoeid, maar ik ben het altijd blijven volgen.
Ik volg de Facebook pagina's ook en heb daar dit jaar ook wat projecten geplaatst. Doordat het foto's plaatsen er makkelijker gaat en je direct likes of reacties krijgt vind ik het leuk om daar ook te plaatsen. Echter heb ik wel eens het gevoel dat lang niet alle mensen op facebook echt door hebben hoe veel werk er in een project zit. Dat kan ik me ook voorstellen omdat veel mensen het leuk vinden om te bekijken of te kopen, maar zelf geen bouwer zijn. Soms is dan de enige reactie: Wat vraag je ervoor?....ik reageer dan maar even niet😉

Het leuke hier aan het forum vind ik dat je reacties krijgt van mensen die zelf ook bouwen en daardoor ook zien wat een zelfbouwproject inhoudt.
Dat is iets wat ik ook erg jammer vind aan Facebook Wilco. Het voordeel is dat dat je er veel mensen mee kunt bereiken en dat het heel toegankelijk is. Het nadeel vind ik dat zoals je zegt veel mensen weinig aandacht hebben voor details en hoeveel werk ergens in steekt. Een 'standaard' trekker verbouwing met een paar andere bandjes en lichtjes krijgt vaak veel meer aandacht en waardering dan iets unieks, wat compleet zelf geknutseld is met veel details. Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn niveau en respect voor alle modellen, maar soms is het gewoon jammer dat mensen vaak amper de moeite nemen om foto's goed te bekijken om te zien hoeveel moeite ergens in steekt. Gelukkig gebeurt dat hier op het forum nog wel, omdat mensen denk ik ook meer moeite moeten doen om te reageren. Zeker gezien de recente ontwikkelingen, hetgeen ik erg interessant vind om te zien!
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
Gebruikersavatar
Wilco
Collector
Collector
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 16:58
Land: Nederland
Locatie: Voorthuizen

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Wilco » vr 27 dec 2019 8:49

Ja Robert, helemaal mee eens. Zo is zowel het forum als facebook leuk. Als je bij al je afgeronde projecten een link naar het forum plaatst van het bouwproject trekken we mischien meer publiek.
Gebruikersavatar
EITE
Collector
Collector
Berichten: 848
Lid geworden op: di 03 nov 2009 9:19
Land: FRYSLAN
Locatie: oare kant A7 skettens

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door EITE » vr 27 dec 2019 11:30

Klopt een link op FB naar het forum zou wel een idee zijn.Maar dan moet je het als niet lid wel kunnen zien.
Weet niet of het mogelijk is en als het te realiseren is maar het Engelse Farms Toys forum heeft wel eens een snake vieuw op FB staan met een link van dat project.
Weet niet of het kan maar is een idee.

Groet EITE
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Hajo » vr 27 dec 2019 21:08

Welkom bij de club Mark, en zoals al vaker gezegd, top dat je op deze manier ook achter de schermen je steentje bijdraagt. We zullen toch een nieuw team moeten samenstellen en het is geweldig dat jij er op deze manier deel van uit wil maken.

Eite, je idee neem ik mee!
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door N. van Eekelen » ma 30 dec 2019 20:27

Welkom Mark, super dat jij jouw steentje bij wil dragen. Ik zal eerdaags ook nog eens aan de slag gaan met wat achtergrond zaken wanneer ik terug ben van een mini-break. Houd jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groet,

Niels van Eekelen
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Hajo » wo 08 jan 2020 20:11

Even een update over de gang van zaken, zoals gewoonlijk wordt er achter de schermen een boel besproken en geregeld. Allereerst wordt er door de technische dienst binnen enkele dagen een update van de software gedaan waar het forum op draait. Daarnaast wordt er ook serieus gekeken naar enkele knelpunten in de software en hoe dat opgelost kan worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het makkelijker plaatsen van foto's. Het is niet 1-2-3 geregeld maar er wordt zeker gekeken hoe dit te implementeren. Ook hebben enkele moderators en bestuursleden aangegeven hun taken graag neer te willen leggen, hierover binnenkort meer, eerst moet er natuurlijk gekeken worden hoe deze functies kunnen worden ingevuld. Mark heeft zich al als moderator aangediend, maar zoals gewoonlijk mag iedereen die op wat voor manier dan ook iets voor het LMF doen wil, zich nog steeds melden. Verder ben in elk geval ik, maar ik denk met mij velen, erg blij dat er weer wat meer actie is hier. Mooie bouwverslagen, nieuwe aanwinsten, maar ook leden die zich bij het bestuur of beheer melden met ideeën. Dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Een oud-collega van mij zei geregeld tegen mij :"hou dat gevoel vast!" als het lekker ging op het werk, gaan we dat op het LMF ook proberen? Ik kan nu allerlei superlatieven posten, maar dat doe ik toch maar niet ... binnen enkele weken is er vast veel meer te melden.
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
stijn c
Collector
Collector
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 25 dec 2011 3:34
Land: Belgium

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door stijn c » wo 08 jan 2020 21:59

Mooi zo. Keep up the good work! Ik heb zelf te weinig tijd om een enagement op te nemen maar ik kan alleen maar toejuichen dat er mensen zijn die het LMF opnieuw leven willen inblazen.
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Hans » za 11 jan 2020 9:35

Ik kan me alleen maar bij Hajo aan te sluiten, om eerlijk te zijn had ik de moed al opgegeven.
Vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Hajo » ma 10 feb 2020 21:12

Is er nog nieuws? Ja natuurlijk, achter de schermen gebeurt ook van alles. De technische afdeling is druk bezig met het voorbereiden van de update van de forumsoftware, ook wordt er nog steeds gekeken naar een broodnodige uitbreiding van deze software met allerlei slimme trucjes, zoals het eeuwige plaatsen van foto's. Bovendien heb ik aankomend weekend een afspraak met het huidige bestuur om wat zaken te bespreken en waarschijnlijk al over te dragen. Daarna zal het "verse" bestuur ook wat nieuwe ideeën lanceren om de positieve vibes op het LMF vast te houden.

Verder hebben onze moderatoren JdKoenie en trekker boy aangegeven dat zij helaas niet meer beschikbaar zijn als moderator op het LMF. Koen en Marco, dank jullie wel voor jullie inzet, het is niet de meest dankbare functie op het forum, maar dat maakt het juist ook zo leuk (al zeg ik het zelf). Bij deze zijn jullie benoemd tot erelid van het LMF, we hopen jullie vast nog eens ergens tegen te komen, natuurlijk hier op het forum, maar ook op andere plekken in de wijde wereld.

Nog even geduld voor echte ontwikkelingen, maar nog steeds heb ik er enorm veel zin in om hier de schouders weer onder te zetten!
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door vitgije » di 11 feb 2020 19:07

Goed dat er een update word gedaan met het geen wat er gebeurd achter de schermen. Toch mooi dat het weer word opgepakt door nieuwe leden we wachten af wat de verbeteringen worden.
Groeten Jordi
Gebruikersavatar
agribouwer
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1332
Lid geworden op: vr 30 dec 2011 20:57
Land: Nederland
Locatie: Aldtsjerk

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door agribouwer » wo 12 feb 2020 21:01

Zo te horen zit er veel beweging in 't bestuur. Ben erg benieuwd naar wat eraan zit te komen. Veel succes allen.
Groetnis Sikke Kooistra
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Luuk » vr 14 feb 2020 22:13

Het is goed om te zien dat er weer leven in de brouwerij zit. Ik heb even de moeite genomen om dit topic grotendeels door te lezen nadat ik volgens mij al veel te lang niet meer actief ben geweest op het forum.

Ik ben volgens mij zoiets 10 jaar actief als moderator geweest waarvan de laatste jaren ook nog als tijdelijk bestuurslid (wat, vanwege zeer lage interesse van vervangers niet zo tijdelijk bleek...). Er is, zoals Cornelis al keurig verwoorde, toen ook veel gebeurt waardoor ook bij mij de moed in schoenen zakte. 2 uur modereren per dag werd mij echt te veel. Daarnaast ben ik in 2016 gestart met een eigen bedrijf. Ik kan gelukkig zeggen dat dit erg succesvol is, maar het gevolg hiervan is wel dat ik prioriteiten moest gaan stellen. Het verzamelen lag in die jaren ook op een erg laag pitje en daarmee mijn activiteiten op het forum ook.

Inmiddels heb ik het verzamelen al weer lekker op kunnen pakken en zal ik proberen om hier ook weer vaker actief te zijn.

Voor wat betreft de bestuursfunctie en het modereren: daarvan heb ik een paar jaar geleden al aangegeven dat ik daarmee wilde stoppen. Ik ben blij dat er (nieuwe) leden opstaan die dit (weer) op willen pakken. Dank daarvoor!

Voor mij komt dan nu wel (eindelijk) de mogelijkheid om het stokje met een gerust hart over te dragen en te stoppen als bestuurslid en moderator.
Ik zal wel zeker nog proberen om actief te blijven en ook (achter de schermen) nog wel proberen mee te denken.

Nieuwe aanwinsten posten zal ik ook nog eens oppakken, want er is ondertussen toch weer heel wat moois bij gekomen (en ook erg veel verkocht...).
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Hajo » za 22 feb 2020 16:50

Inmiddels alweer een weekje geleden hebben het bestuur en ikzelf bij elkaar gezeten om wat zaken te bespreken. Hier is onder meer het volgende afgesproken :

- Luuk, Bernard en Cornelis doen een stapje terug en leggen hun bestuurstaken en actieve werkzaamheden op het forum neer. Cornelis blijft wel bij het forum betrokken om achter de schermen wat technische dingen op te pakken.
- E-J wordt aangesteld als secretaris van de stichting en ook Niels wordt officieel toegevoegd aan het bestuur.
- Ik word benoemd tot voorzitter en voorlopig ook als penningmeester.

Inmiddels zijn alle benodigde stukken onderweg naar de KvK om het ook echt helemaal officieel te maken. Pas dan kunnen wij als nieuw bestuur echt zaken gaan oppakken, tot alles verwerkt is hebben wij er nog geen bevoegdheid voor. Maar in elk geval is er een makkelijke oplossing gevonden voor het plaatsen van foto's, uitleg hierover volgt nog. Ook zou het nieuwe bestuur graag weer een forumdag willen organiseren, en ook een voorjaarsloterij (het duurt anders zo lang tot het oudejaarsdag is ;)) om wat inkomsten te genereren. Niet dat we nu financieel op de afgrond balanceren, maar wat extra geld in kas is altijd prettig. Zeker als we nog een flink willen uitpakken met een stevige software-update en iets leuks willen organiseren voor jullie als forumleden. Had ik al gemeld dat ons geliefde Landbouwminiaturenforum dit jaar alweer 15 jaar bestaat? Dat lijkt ons reden genoeg voor een feestje. Verder zijn er nog allerlei losse eindjes die nog opgepakt moeten worden en er is dus nog werk genoeg. Maar zoals ik al meer heb laten weten, ik heb er enorm veel zin in om hiermee aan de slag te gaan en denk ook zeker over voldoende tijd hiervoor te beschikken.

Ik wil, ook namens E-J en Niels graag Luuk, Bernard en Cornelis hartelijk dank zeggen voor hun bijdrage en werkzaamheden van de afgelopen jaren, en het is in elk geval prettig om hierboven te lezen dat men het stokje met een gerust hart over kan dragen. Vanzelfsprekend hopen wij hen nog vaak op het forum en in levende lijve tegen te komen bij het uitoefenen van onze gezamenlijke hobby!
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Hans » za 22 feb 2020 18:56

Klinkt goed, fijn om te zien dat de taken zo worden opgepakt.
Vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
EITE
Collector
Collector
Berichten: 848
Lid geworden op: di 03 nov 2009 9:19
Land: FRYSLAN
Locatie: oare kant A7 skettens

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door EITE » za 22 feb 2020 19:53

Mooi om te horen dat er achter de schermen weer van alles gebeurd.
Ik wens jullie succes in de nieuwe functies hoop dat we er met zijn allen weer een gezellig forum van maken.

Groet EITE
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Siete » zo 23 feb 2020 8:49

Klinkt goed allemaal!! Mooi dat er weer zo hard gewerkt wordt om het Forum weer actief te krijgen. Denk dat de mogelijkheid om makkelijker foto's te plaatsen ook een goeie boost zal zijn. Ook de Forumdag en Loterij is een leuk idee. Houd het zeker in de gaten!!
Don't worry be happy..
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Arik » zo 23 feb 2020 10:55

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Fijn om te horen dat er weer actief aan het forum gewerkt wordt!
Met vriendelijke groet,

Ari
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Luuk » zo 23 feb 2020 12:56

Mooi om te zien dat er weer enthousiast de schouders onder gezet wordt. Ik wens het nieuwe bestuur erg veel succes, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Ik zal ook gewoon op het forum actief blijven en blijven posten. Daarnaast mag men mij altijd vragen om hulp of raad.
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
agribouwer
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1332
Lid geworden op: vr 30 dec 2011 20:57
Land: Nederland
Locatie: Aldtsjerk

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door agribouwer » zo 23 feb 2020 13:51

Ik wil de mensen die een stapje terug doen bedanken voor hun inzet. En het nieuwe bestuur veel succes wensen. Ben benieuwd naar de veranderingen en wat er Anders nog op stapel staat.
Groetnis Sikke Kooistra
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door vitgije » zo 23 feb 2020 13:56

We wachten af wat gaat komen. Met de nodige updates moet het toch zeker goed komen. Er word tenslotte altijd nog verbouwd, omgebouwd of verzameld dus daar kan het niet aan liggen dat hier niks gepost word. Degene die aftreden bedankt voor alle jaren en de gene die nu het voortouw nemen succes met jullie nieuwe functie.
Groeten Jordi
Gebruikersavatar
Sjoemie Himself
Moderator
Moderator
Berichten: 916
Lid geworden op: do 20 apr 2006 21:06
Land: NL

Re: Wie doet wat / voortbestaan forum

Bericht door Sjoemie Himself » zo 23 feb 2020 18:09

Allemaal goede berichten. Lijkt al met al weer de goeie kant op te gaan met het forum.
Alle mannen die bij deze 'aftreden' bedankt!
mvg. Mark

gevonden: Britains Claas hakselaar SET!
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”