Plaatsen foto's

Officiële mededelingen van het beheerders team
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Plaatsen foto's

Bericht door Hans » ma 03 jun 2019 17:42

Omdat ik de aanstichter ben van de discussie in het andere topic, vind ik ook mijn verantwoordelijkheid om dit,waar mogelijk in goede banen te leiden.

Daarom maak ik hier een nieuw topic voor de foto's aan.
Ik ben NL wel benieuwd of er een lijn te ontdekken valt.
Ik heb namelijk afgelopen weekend gewoon foto's vanaf mijn mobiel kunnen plaatsen.
Ik gebruik een Nokia telefoon, heb verder niet ingezoomd.
Vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
EITE
Collector
Collector
Berichten: 848
Lid geworden op: di 03 nov 2009 9:19
Land: FRYSLAN
Locatie: oare kant A7 skettens

Re: Plaatsen foto's

Bericht door EITE » ma 03 jun 2019 19:36

Ik doe het normaal via mijn ipad en dat gaat zonder problemen en kan er zo een stuk of zeven /acht in de bijlage stoppen.
Had ik deze winter wat foto's gemaakt met mijn telefoon en doorgestuurd naar de ipad . Kun je wel vergeten hij kan ze niet plaatsen omdat het bestand te groot is.
Als ik bij de details van de foto kijk dan staat er
Grootte 3,82MB
Resolutie 4608x2592
En het is een Samsung SM-A520F
Het zegt mij geen drol maar misschien hebben de knappe koppen hier wat aan.

Groet EITE
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Plaatsen foto's

Bericht door Hajo » ma 03 jun 2019 20:43

Ik plaats mijn foto's altijd via Mijn Album, lekker ouderwets ;) maar ik zal eens proberen of dat ook via een Samsung mobiel gaat. En Hans, "vroeger" was er toch ook een foto album op het forum zelf? Dat is op een gegeven moment uitgezet maar weet jij misschien nog waarom?
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: Plaatsen foto's

Bericht door vitgije » ma 03 jun 2019 21:39

Ik krijg een foutmelding via de mobiel dat het te groot is. Ik zou niet weten waar ik de instellingen kan vinden om te zien hoe groot het bestand dan is.
Groeten Jordi
trekker99
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 21 apr 2013 16:27
Land: Nederland

Re: Plaatsen foto's

Bericht door trekker99 » ma 03 jun 2019 22:05

Ik kon nooit foto's plaatsen omdat ze altijd te groot waren. Tegenwoordig maak ik de foto's met m'n telefoon (Samsung x-cover4) en dan stuur ik ze via de mail naar de pc toe. (Ja, ik mag dan wel onder de categorie 'jeugd' horen, ik ben een grote leek op computer gebied :oops: ) Als ik ze op de pc heb verklein ik ze via tinyjpg.com en dan kan ik ze in de bijlage van een bericht hier op het forum zetten.
groeten Harm-Jan (trekker99).
Gebruikersavatar
mdekker
Classic
Classic
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 feb 2016 20:19
Land: nederland

Re: Plaatsen foto's

Bericht door mdekker » di 04 jun 2019 16:02

Ik maak de foto's ook met de telefoon, ik mail ze ook door en dan verklein ik ze met fotoverkleinen.nl, uploaden doe ik met photobucket. is wel wat werk, maar het gaat prima.
Gebruikersavatar
JohnDeere 9620R
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1148
Lid geworden op: di 16 dec 2014 21:15
Land: Nederland Ochten Gld

Re: Plaatsen foto's

Bericht door JohnDeere 9620R » di 04 jun 2019 16:42

De foto´s maak ik ook met de telefoon en zet ze via bluetooth over op pc met een USB bluetooth en dan de foto verkleinen. Dat doe ik door middel van met de rechter muisknop op de foto klikken en kies 'Bewerken' en komt de foto te voorschijn op 'Paint' en kies 'Formaat wijzigen' en dan selecteer 'Pixels' en dan zie je de resolutie van de foto van horizontaal en verticaal. Als de horizontaal b.v. 2560 pixel is, dan zet ik die b.v. op 2000 en de verticaal past zich automatisch aan en dan opslaan en is de foto verkleind. Zo heb ik dat altijd gedaan op deze manier en dat gaat best goed. Dan kan ik ze hier op plaatsen.

Mvg Rinus
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Plaatsen foto's

Bericht door Hans » di 04 jun 2019 18:38

Hajo schreef:
ma 03 jun 2019 20:43
Ik plaats mijn foto's altijd via Mijn Album, lekker ouderwets ;) maar ik zal eens proberen of dat ook via een Samsung mobiel gaat. En Hans, "vroeger" was er toch ook een foto album op het forum zelf? Dat is op een gegeven moment uitgezet maar weet jij misschien nog waarom?
Klopt die draaide los van t forum zo ik weet. Na een update werkte dit niet meer tot ergernis van velen. Maar dat is wel echt vroegah :wink:
Vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: Plaatsen foto's

Bericht door RobertFendt » wo 05 jun 2019 14:47

Ik plaats eigenlijk altijd alles via Mijnalbum. Vind het qua gebruiksgemak net zo makkelijk als via het forum uploaden. Enkel de foto's uploaden, de URL per foto kopiëren en plakken en dat is het. Ik zet mijn foto's toch altijd via dropbox op mijn laptop voordat ik ze ergens plaats om de kwaliteit te controleren, gaat een stuk beter als op de telefoon.

Bij wijze van test geprobeerd een foto bij te voegen via de forum upload vanaf m'n telefoon. Ik maak mijn foto's altijd op groot formaat en hoge resolutie, maar kreeg de melding dat het bestand te groot is. Foto is 3840x2160 pixels, 3,22 MB. Ik denk dat er een limiet is ingesteld op de grootte van het bestand, om te zorgen dat het forum niet vol loopt met foto's. Misschien dat deze verhoogd kan worden? Zo extreem veel foto's worden er niet meer geplaatst wel?
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
Gebruikersavatar
Niels97
Farmer
Farmer
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 26 nov 2014 22:47
Land: Nederland

Re: Plaatsen foto's

Bericht door Niels97 » wo 05 jun 2019 20:22

Het is ook mogelijk de bestandgrootte van gemaakte foto's vooraf te verkleinen. Door de camera resolutie aan te passen (dit geldt voor android, weet niet hoe het bij Iphone zit):
open camera -> instellingen -> schaal en resolutie van foto's -> selecteer fotocamera achterzijde -> gewenste resolutie aanklikken

Des te lager de resolutie (aantal pixels) des te kleiner het bestand wordt.
Je hoeft dan niet achteraf weer de foto's te verkleinen.
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: Plaatsen foto's

Bericht door RobertFendt » wo 05 jun 2019 23:09

Klopt, maar daarmee gaat ook de kwaliteit van de foto's behoorlijk achteruit. Als ik foto's wil plaatsen wil ik dat gewoon in goede kwaliteit doen, daarom gebruik ik Mijnalbum.
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
JDM6400
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 89
Lid geworden op: do 07 feb 2019 18:09
Land: Nederland

Re: Plaatsen foto's

Bericht door JDM6400 » vr 07 jun 2019 8:46

Ik wil binnenkort wat gaan verbouwen/bouwen maar zal dan zeker een topic openen. Fotos doe ik (op andere fora) ook zoals Niels schreef.
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Plaatsen foto's

Bericht door Hajo » di 11 jun 2019 19:55

Hans schreef:
di 04 jun 2019 18:38
Maar dat is wel echt vroegah :wink:
Ik loop ook al een tijdje hier mee Hans :D
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”