In 15 jaar kan er een boel veranderen. Zelf werd ik een jaar later lid van het forum en al snel werd ik door het beheer gevraagd om moderator te worden. Zo kon ik een kijkje nemen achter de schermen en zag dat er veel meer bij kwam kijken dan alleen maar wat berichtjes en foto's posten, en gezellig kletsen over je liefhebberij. Vergaderingen van het team (over bijvoorbeeld rode en gele kaarten, sponsors, het nieuwe uiterlijk van het forum), een nieuwe kartrekker (Rieko (Schuur)), de oprichting van de stichting samen met Rieko en Hans (Altena), en natuurlijk al degenen die de afgelopen 15 jaar hun steentje hebben bijgedragen, voor en achter de schermen. Daarom hebben wij nu ook een indrukwekkend lijstje met ereleden, zonder wiens inzet het forum niet tot hier was gekomen. Een diepe buiging en nogmaals bedankt voor jullie inzet, hoe groot, klein en wanneer dan ook. Uiteraard is deze periode ook niet altijd zonder slag of stoot verlopen, er hebben een paar fikse ruzies plaatsgevonden waardoor er ook forumleden zijn vertrokken, maar het beheer heeft altijd geprobeerd om het zoveel mogelijk leden het naar de zin te maken. Met een forumstand op de LCN beurs en andere beurzen, het aantrekken van sponsors, speciale gelimiteerde forummodellen, mooie poloshirts, en een builders challenge is ook altijd geprobeerd om ook de naamsbekendheid van het forum te vergroten. Zeker op de beurs in Zwolle was het altijd een gezellig weerzien met vele forumleden, dat is ook de reden geweest dat er enkele forumdagen hebben plaatsgevonden in Emst (bij forumlid Aalt. Onder het genot van een broodje hamburger gezellig bijkletsen, Rieko kreeg er zijn eerste trekker rijles

Wat brengt de toekomst ons? Gelukkig is er een stabiele basis onder de huidige leden om het voortbestaan van het LMF te garanderen. Uiteraard zou het leuk zijn als er meer berichten worden geplaatst over nieuwe modellen, maar zeker de verbouwkunsten van sommige forumleden doen bij vele anderen het water in de mond stromen. Dat ziet iedereen natuurlijk graag, wij hebben immers al 15 jaar een forum voor liefhebbers van landbouwminiaturen. Enkele onderdelen van het forum zullen binnenkort gesloten worden, omdat er simpelweg geen berichten meer geplaatst worden, en ze weinig bijdragen aan onze doelstelling. Er wordt ook nog steeds serieus gekeken naar allerlei technische problemen, hiervoor heeft het bestuur een semi-professionele partij in de arm genomen met veel kennis van de software achter het forum, zodat binnenkort toch eindelijk het plaatsen van foto's bijvoorbeeld een stuk makkelijker moet gaan. Het huidige beheer heeft hier echt niet de kennis voor, vandaar dat we dit moeten uitbesteden. Gelukkig staan we er financieel gezien goed voor en kunnen we deze kosten zonder problemen dragen. Ondanks dat het beheer of het bestuur niet al te veel heeft laten horen de afgelopen tijd zitten we niet stil, het gaat alleen niet altijd zo snel als iedereen willen zou. Verder staan we natuurlijk altijd open voor nieuwe ideeën, suggesties en mensen die, uiteraard geheel vrijwillig maar niet vrijblijvend, wat tijd willen investeren in het wel en wee alhier. We hebben ook een denktank, waar forumleden zich voor aan kunnen melden en daar kan in alle rust, achter de schermen, worden gepraat over tips, trucs en andere wilde plannen.
Nu is het vakantietijd, zelf schrijf ik dit bericht ook vanaf mijn vakantieadres, en heeft de wereld te lijden onder een bijzonder virus, vandaar dat we nu even geen echt feest kunnen organiseren. Dat vind ik enorm jammer, een forumdag met vele leden, de lucht van broodjes hamburger, en natuurlijk een boel mooie miniaturen die getoond worden, dat houden jullie nog even tegoed. Een idee voor een locatie is altijd welkom, niet dat we niet hebben gedacht aan ons vertrouwde adresje op de Veluwe, maar als je een goed idee hebt, staat mijn PB box altijd open.
Voor nu, namens het gehele team achter de schermen van het Landbouw Miniaturen Forum, op naar ons volgend jubileum, ik neem zo nog een lekker glaasje, een digitale toast op jullie allemaal en "houdt dit gevoel vast"!!