Dagboek van Valentijn (Poten enzo)

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
JJ
Collector
Collector
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 18:10
Land: Nederland
Locatie: Leunen

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door JJ » do 17 apr 2008 18:01

Ik ga na de meivakantie ook naar PTC+ Dronten ik hoop met de 712 spelen. Maar daar hebben ze veel materiaal. Lukte het een beetje met TMS als John Deere gewend bent? TMS is vergelijkbaar met John Deere autopower/vario.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door CornelisJ90 » do 17 apr 2008 18:26

Mooie Fendt :P Maar TMS enzo is allemaal niet zo moeilijk, beetje uitproberen :)
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door ACS » do 17 apr 2008 18:39

Heb weinig toe te voegen aan de anderen, maar doe het toch lekker. Leuke foto's 8) .
Gebruikersavatar
Valentijn
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 110
Lid geworden op: di 27 sep 2005 18:20
Locatie: Kapelle Zld
Contacteer:

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door Valentijn » zo 20 apr 2008 21:25

Nog maar een kleine update van een donderdag, druk dagje met veel uren :D.

Afbeelding
In alle vroegte komt de eerste vrachtauto om aardapellen het is dan 4 uur :D.
Afbeelding
Lekker zo in de vroegte scheppen, dit waren Agria`s die naar Farm Frites gingen.
Afbeelding
En dan wordt het al licht buiten 8).
Afbeelding
Machtig mooie vrachauto`s!
Afbeelding
Laatste van de 6 die we die ochtend moesten laden, was zkr een mooie vrachtauto nog maar 2 dagen mee gereden.
Afbeelding
Nog een keertje.
Afbeelding
Daarna rond een uur of half 11 was k eindelijk op het land met de cultivator, 2 perceeltjes los trekken zodat het beter opdroogt en kan er binnenkort mest op gereden worden en daarna geploegd.
Afbeelding
Mooie meid van me 8).
Afbeelding
Nog een overzicht van een klein stukje van dat perceel, net achter een woonwijk.
Afbeelding
Nog een keer van achter, laatste foto alweer savonds hadden we ook nog aardappelen geladen tot half 2 maar k had geen zin meer om foto`s te maken :(.

Mvg Valentijn
Gebruikersavatar
MF 6270
Collector
Collector
Berichten: 738
Lid geworden op: do 25 mei 2006 18:12
Land: nederland
Locatie: zaamslag

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door MF 6270 » zo 20 apr 2008 21:37

Mooie foto's hoor :) Nog geen last van schoten of rotte in de aardappelen? Nou ik ben niet zo voor Iveco hoor :P Geef mij maar een Daf :)

gr. wim
Gebruikersavatar
JJ
Collector
Collector
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 18:10
Land: Nederland
Locatie: Leunen

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door JJ » ma 21 apr 2008 14:38

Bij mij op het werk komt farm trans ook geregeld laden. Er zijn nu bijna 60 vrachtwagens weg met 1 ras ik meen astrix. En nu nog maar 90 tegaan dacht ik zo.
Gebruikersavatar
Martijn
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1225
Lid geworden op: di 29 aug 2006 10:33
Land: Nederland
Locatie: Hardenberg

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door Martijn » ma 21 apr 2008 15:55

Mag ik vragen waarvoor die buis dient in die aardapel loods? voor het luchten?
The Prins

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door The Prins » ma 21 apr 2008 21:52

Zeer mooie foto's! :)
Mooie John Deere ook trouwens! :wink:

Groet, Ruben.
Gebruikersavatar
Valentijn
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 110
Lid geworden op: di 27 sep 2005 18:20
Locatie: Kapelle Zld
Contacteer:

Re: Dagboek van Valentijn (Voorjaar deel 1)

Bericht door Valentijn » ma 28 apr 2008 21:42

Vandaag uitgeregend dus heb k eventjes tijd om fotos te plaatsen van de afgelopen dagen :D, we zijn nu volop aardapellen aan het poten maar ook nog heel wat ander werk, je zal het allemaal wel zien :wink:.
Afbeelding
Maar eerst moest ik nog een beetje aardapellen scheppen, opslagplek bij iemand hier in de buurt gehuurd dus moest alles er heen gerden worden. Hierzo de 3140 met aanhanger die we verlengt hebben en daarop de transportband.
Afbeelding
Een leuk speeltje, konden niet altijd met een kieper onder de grondband dus dan maar de vereiker van die loonwerker pakken :P.
Afbeelding
Eindelijk ook eens gaan poten, de meeste hier in de buurt waren al een eind op weg maar wij nog niet grond was nog te nat van onderen.
Afbeelding
De John Deere 6530 met Avr Multivator en Hassia Planter, trekker is GPS gestuurd (RTK).
Afbeelding
Ik ook bezig met poten, dat rek kan der eigenlijk ook wel af :P.
Afbeelding
6400 voor de Bijlsma met pootgoed.
Afbeelding
Einde van de middag met de 6400 nog wa bloemkool plat gereden met de rotereg, schoot wel lekker op met 13 km :P.
Afbeelding
Volgende dag, ander perceel langs de weg aant vullen.
Afbeelding
Poters in de bak.
Afbeelding
Een paar dagen later op weer een ander peceeltje, klein perceel van een 2 Ha fototje vanaf het dak.
Afbeelding
6400 op de weg, dan ist best handig die brede banden.
Afbeelding
Vanochtend met de 6400 om pennenbord en de Miedema best een onhandige combinatie zo op die smalle dijk.
Afbeelding
Foto van vandaag, bonte grond op het perceel en met de ploegsneden mee planten en dan wordt er nogal aan die frees getrokken dus eventjes een voorbewerking met de 6400 en pennenbord lkkr met 12 km/h over het land jagen.
Afbeelding
Werkte nogal goed, overdwars over de ploegsneden werkte die nog beter maar dat kon hier niet.
Afbeelding
Pootcombinatie, vandaag waren we poters voor poters aan het zetten.
Afbeelding
Kopakkertje poten.
Afbeelding
Ik moest veel verschillende partijtjes laden, dus tussendoor de 6400 ook maar eens voor de kipper en dan kon de 3140 even vullen.
Afbeelding
3140 met Cebeco op de dam.
Afbeelding
Einde van de middag nog de zaaiuien gespoten.
Afbeelding
Vandaag nog om een 6920 S geweest, deze trekker huren we tijdelijk om te ploegen en mischien nog wat ander werk:D, gave trekker met luchtremmen en een 50 bak 8).

Dit waren de fotos weer, moest tussendoor ook nog een beetje werken dus er is niet meer. Zal kjiken of ik binnenkort wat filmpjes van het poten, cultivatoren en eggen kan plaatsen en binnenkort ook fotos van de nieuwe 6430 :D.

Mvg Valentijn
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”