Foto`s & Filmpjes van JJ
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
@peterm89: Ik heb er al stukje mee gereden op de terug weg van de veiling. Maar ik zal er niet echt vaak opzitten want we hebben een tractorpool helaas.
En er is geen tractor bij gekomen. Nu hebben we 1 tractor bij de sla 1 tractor bij de bloemkool/broccolie en 1 tractor voor wagens te halen op haspel te verzetten.
@miniatuurgek: Gaat puur om de centen. Geloof het of niet deze was goedkoper als de New Holland T6000.
@erwinraaben55 & Gerbert: Deze banden zijn niet standaard. Onder 309, 310, 311 zitten standaard kleinere banden wij hebben er banden van een 312 onder liggen. Het oog wil ook wat.
M.V.G. JJ
En er is geen tractor bij gekomen. Nu hebben we 1 tractor bij de sla 1 tractor bij de bloemkool/broccolie en 1 tractor voor wagens te halen op haspel te verzetten.
@miniatuurgek: Gaat puur om de centen. Geloof het of niet deze was goedkoper als de New Holland T6000.
@erwinraaben55 & Gerbert: Deze banden zijn niet standaard. Onder 309, 310, 311 zitten standaard kleinere banden wij hebben er banden van een 312 onder liggen. Het oog wil ook wat.
M.V.G. JJ
-
- Erelid
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
- Land: Nederland
- Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)
Gister ben ik weesten cultivateren met de Fendt.
Daar heb ik paar foto`s van:
En weer thuis:
Ik wou ook eens even kijken of er echt veel verschil in zit.
Ma met de New Hollands haal ik een snelheid van 10 tot 11 KM/h.
Met de Fendt trok die het tot 15 KM/h. Maar dat is niet de bedoeling dus ma gewoon met 10,5KM/h cruise control aan.
Dit was het weer voor nu.
M.V.G. JJ
Daar heb ik paar foto`s van:
En weer thuis:
Ik wou ook eens even kijken of er echt veel verschil in zit.
Ma met de New Hollands haal ik een snelheid van 10 tot 11 KM/h.
Met de Fendt trok die het tot 15 KM/h. Maar dat is niet de bedoeling dus ma gewoon met 10,5KM/h cruise control aan.
Dit was het weer voor nu.
M.V.G. JJ
Zo weer even een update.
Aangezien het IJsberg Sla seizoen weer is begonnen.
Moest de Sla weer geplant worden.
Zo krijgen we de Sla:
Dan planten we de Sla:
En ik tegen de avond aan nog even wat prei boxen verzetten.
En op de snelle manier gaat het zo:
Dat was het voor nu.
@Hajo: het blijven telefoon foto`s.
@Jurgen: hij valt niet tegen ma er zijn minpuntjes. (zoals de topsnelheid, want is knap vervelend met gasgeven.)
M.V.G. JJ
Aangezien het IJsberg Sla seizoen weer is begonnen.
Moest de Sla weer geplant worden.
Zo krijgen we de Sla:
Dan planten we de Sla:
En ik tegen de avond aan nog even wat prei boxen verzetten.
En op de snelle manier gaat het zo:
Dat was het voor nu.
@Hajo: het blijven telefoon foto`s.
@Jurgen: hij valt niet tegen ma er zijn minpuntjes. (zoals de topsnelheid, want is knap vervelend met gasgeven.)
M.V.G. JJ
@Jurgen: bedoel je de rij of het blad van de sla?
Als je de rij bedoelt. Dan is de oorzaak dat recht rijden op een nat veld niet het makkelijkste is. (en het feit dat mijn baas ook doet bellen onder het rijden)
Als je het blad van de Sla bedoelt. Dan is de oorzaak dat het door de wind het blad na een kant gaat staan ma dit maakt in het groeipatroon niks uit. Hoe verder Sla groeit hoe groter de krop wordt en dat druk die zich uit het zand.
M.V.G. JJ
Als je de rij bedoelt. Dan is de oorzaak dat recht rijden op een nat veld niet het makkelijkste is. (en het feit dat mijn baas ook doet bellen onder het rijden)
Als je het blad van de Sla bedoelt. Dan is de oorzaak dat het door de wind het blad na een kant gaat staan ma dit maakt in het groeipatroon niks uit. Hoe verder Sla groeit hoe groter de krop wordt en dat druk die zich uit het zand.
M.V.G. JJ
- Gerton Caddy
- Collector
- Berichten: 291
- Lid geworden op: di 18 okt 2005 22:50
- Locatie: Noordwijkerhout
@Gerton Caddy: de oplossing die wij gebruiken is gewoon cruise control. Dat werkt ook wel. Ma dat gaspedaal is gewoon kwestie van wennen.
Ma aangezien jij er ook mee hebt gereden. Weet jij misschien hoe het komt dat als je met 40 ongeveer aan komt rijden en je remt dan dat de vario door het remmen heen wil drukken? Tenminste mijn baas en ik merken dat heel goed.
M.V.G. JJ
Ma aangezien jij er ook mee hebt gereden. Weet jij misschien hoe het komt dat als je met 40 ongeveer aan komt rijden en je remt dan dat de vario door het remmen heen wil drukken? Tenminste mijn baas en ik merken dat heel goed.
M.V.G. JJ
Mijn Nokia 6233 is ook 2 mega pixel.Hajo schreef:Tja mijn foto's maak ik ook nog steeds met een Nokia mobiel, 2 megapixels .... als ik nou eens minder modellen kocht, dan zou ik geld overhouden voor een fatsoenlijke camera@Hajo: het blijven telefoon foto`s
Maar bij mij licht het eraan of ik zoom of niet en hoe stil ik de telefoon houd.
M.V.G. JJ
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zit d'r trouwens wel een vloeistofkoppeling op dat hok? En idd, bij een Vario hoeft het voetje niet helemaal naar beneden om o z'n top te komen.Gerton Caddy schreef:Bij die 300 Vario moest ik meer wennen aan de remmen dan aan het gaspedaal ........ Doet erg zeer aan je neus als die plat gedrukt zit tegen het voorraam
Ja top snelheid van 43,5 km/h is toch niet verkeerd? en dat gaspedaal HOEFT niet helemaal tot op de bodem, op 1500/ 1600 toeren kom je er ook.
- Gerton Caddy
- Collector
- Berichten: 291
- Lid geworden op: di 18 okt 2005 22:50
- Locatie: Noordwijkerhout
@JJ: ja uiteraard cruisecontrol of tempomaat ( )maar dat heeft nog niks met het toerental te maken (zolang je maar boven de 1450 omw/min blijft anders schakelt die zelf weer uit). of bedoel je dat je ook een vast toerental ingeeft plus de tempomaat? denk het niet, toch? Ik merkte zelf wel de eerste paar keren dat ik leeg reed en het pedaal tot de bodem intrapte dat ie snel op zijn topsnelheid is met een "gewoon toerental" en dat meteen daarna de trekker niet meer versneld en de motortoeren enorm opliepen, ongeveer 2250. Da's geen rijden dus in het vervolg minder gas gegeven en vlak voor het eind (43,5 km/h) toerental op 1500 houden, rijd enorm relaxed.
Het schokken of opduwen zoals jij dat beschrijft heeft te maken met dat jij/ jullie de rijhandel terug trekken ipv de rempedalen te gebruiken (is geen verwijt of commentaar maar praktijk) Als je de rijhandel terughaalt gaat de variobak terug regelen daarmee gaat het toerental van de motor zoveel omhoog dat de bak zelf stopt met terug regelen tot het toerental weer "normaal" is, jij hebt nogsteeds je rijhandel naar achter want je wilt vertragen/ stoppen dus de bak regeld weer terug -> motortoeren omhoog -> bak stopt even -> enz enz en dat gaat allemaal snel achterelkaar natuurlijk. In de 400, 700, 800 en 900 heb je 4 standen op je rijhandel zitten die de vario bak verstelling regelen (romijnse cijfers I t/m IV) in I versnelt de trekker heel rustig/ langzaam maar vertraagt ie ook rustig/ langzaam geeft ook weinig tot geen "schokken" in IV daarentegen versnelt ie met de grootste sprongen en dus ook het vertragen in grote sprongen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo anders vraag je het nog maar eens.
Is dit jullie eerste Fendt? of al eerder Fendt gereden?
@CornelisJ90: ja op de 300 Vario zit ook een vloeistof koppelings functie die je ook gewoon uit kan zetten via het dashboard net zoals de andere vario's via de Terminal
Het schokken of opduwen zoals jij dat beschrijft heeft te maken met dat jij/ jullie de rijhandel terug trekken ipv de rempedalen te gebruiken (is geen verwijt of commentaar maar praktijk) Als je de rijhandel terughaalt gaat de variobak terug regelen daarmee gaat het toerental van de motor zoveel omhoog dat de bak zelf stopt met terug regelen tot het toerental weer "normaal" is, jij hebt nogsteeds je rijhandel naar achter want je wilt vertragen/ stoppen dus de bak regeld weer terug -> motortoeren omhoog -> bak stopt even -> enz enz en dat gaat allemaal snel achterelkaar natuurlijk. In de 400, 700, 800 en 900 heb je 4 standen op je rijhandel zitten die de vario bak verstelling regelen (romijnse cijfers I t/m IV) in I versnelt de trekker heel rustig/ langzaam maar vertraagt ie ook rustig/ langzaam geeft ook weinig tot geen "schokken" in IV daarentegen versnelt ie met de grootste sprongen en dus ook het vertragen in grote sprongen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo anders vraag je het nog maar eens.
Is dit jullie eerste Fendt? of al eerder Fendt gereden?
@CornelisJ90: ja op de 300 Vario zit ook een vloeistof koppelings functie die je ook gewoon uit kan zetten via het dashboard net zoals de andere vario's via de Terminal
@Gerton Caddy: Het gebeurt alleen als je boven een bepaalt toerental komt. Dan zakt de snelheid weer terug.
Maar wat jij zegt dat ik de pook gebruik. Dat is niet waar ik heb beide handen aan het stuur druk op het rempedaal en ik garandeer je dat de vario bak zelf door het remmen heen wilt drukken maar dat lukt niet. Maar je kunt het goed merken. En ik zat laatst langs mijn baas die had precies hetzelfde met het rempedaal. Bij ons is er een keuze I of II maar dit heeft te maken met als je de pook na voren duwt dat die dan 1 of 2 KM/h harder gaat.
Ik heb zelf met de Demo gereden. Maar ook met een 926, 714, 412 en 309.
Het is wel de eerste Fendt op bedrijf.
M.V.G. JJ
Maar wat jij zegt dat ik de pook gebruik. Dat is niet waar ik heb beide handen aan het stuur druk op het rempedaal en ik garandeer je dat de vario bak zelf door het remmen heen wilt drukken maar dat lukt niet. Maar je kunt het goed merken. En ik zat laatst langs mijn baas die had precies hetzelfde met het rempedaal. Bij ons is er een keuze I of II maar dit heeft te maken met als je de pook na voren duwt dat die dan 1 of 2 KM/h harder gaat.
Ik heb zelf met de Demo gereden. Maar ook met een 926, 714, 412 en 309.
Het is wel de eerste Fendt op bedrijf.
M.V.G. JJ
- Gerton Caddy
- Collector
- Berichten: 291
- Lid geworden op: di 18 okt 2005 22:50
- Locatie: Noordwijkerhout
Oh oké dan heb ik het verkeerd ingeschat over die rijhandel, toevallig had ik dat van de week zelf aan de hand dus vandaar dat ik dat hele verhaal zo in tik. In de 300V serie heb je idd de keuze I en II dat is "dezelfde" als I t/m IV op de rijhandel en niet de 2 standen van de bak zoals veel denken (aparte land en weg versnelling zitten niet op de nieuwe 300V)
Maar hoe dan dat "schokken" te verklaren is ........ dan blijf ik toch bij het verhaal van de bak terug stellen komt in principe op hetzelfde neer. Als ikzelf ook weer op een 300V stap zal ik eens goed "testen" van wat er gebeurt en hoe het misschien te verhelpen/ verminderen is.
Jij heb op de demo dag gereden zeker? met al die Fendts die jij hierboven noemde op strand Nulde afgelopen jaar?
Maar hoe dan dat "schokken" te verklaren is ........ dan blijf ik toch bij het verhaal van de bak terug stellen komt in principe op hetzelfde neer. Als ikzelf ook weer op een 300V stap zal ik eens goed "testen" van wat er gebeurt en hoe het misschien te verhelpen/ verminderen is.
Jij heb op de demo dag gereden zeker? met al die Fendts die jij hierboven noemde op strand Nulde afgelopen jaar?
Nee gewoon bij de Abemec in Sevenum.
En de 926 was met mijn eerste stage daar.
En wat ik op de stage heb geleert is dat je NIET op de pook moet afremmen. WANT als je het rempedaal indrukt schakelt de bak automatisch terug.
(niet aanvallend bedoelt. Maar ik wil er even de nadruk op leggen. Ik vind t fijn dat je t zo mooi uit kunt leggen.)
De 714, 412 en 309. Waren met de opstapdagen van de 300 serie.
De 311 moet met 50 uur op de teller weer naar Abemec ik zal eens vragen of ze er na willen kijken.
Moet te regelen zijn.
M.V.G. JJ
En de 926 was met mijn eerste stage daar.
En wat ik op de stage heb geleert is dat je NIET op de pook moet afremmen. WANT als je het rempedaal indrukt schakelt de bak automatisch terug.
(niet aanvallend bedoelt. Maar ik wil er even de nadruk op leggen. Ik vind t fijn dat je t zo mooi uit kunt leggen.)
De 714, 412 en 309. Waren met de opstapdagen van de 300 serie.
De 311 moet met 50 uur op de teller weer naar Abemec ik zal eens vragen of ze er na willen kijken.
Moet te regelen zijn.
M.V.G. JJ
- Gerton Caddy
- Collector
- Berichten: 291
- Lid geworden op: di 18 okt 2005 22:50
- Locatie: Noordwijkerhout
Komt tijd, komt raad.
De teller staat nu denk ik op 40 uur. Schat ik zo.
Maar of die bij 50 uur erheen gaat betwijfel ik. We zullen wel wachten tot de hefmast er is.
Maar even een vraagje. Hoe komt het dat jij zoveel van Fendt weet. Werk je bij landbouwmechanisatie of loonbedrijf of, of? Ja ik weet het beetje nieuwschierig.
M.V.G. JJ
De teller staat nu denk ik op 40 uur. Schat ik zo.
Maar of die bij 50 uur erheen gaat betwijfel ik. We zullen wel wachten tot de hefmast er is.
Maar even een vraagje. Hoe komt het dat jij zoveel van Fendt weet. Werk je bij landbouwmechanisatie of loonbedrijf of, of? Ja ik weet het beetje nieuwschierig.
M.V.G. JJ
- Gerton Caddy
- Collector
- Berichten: 291
- Lid geworden op: di 18 okt 2005 22:50
- Locatie: Noordwijkerhout
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Is die Vario dan wel goed afgesteld? Ik weet wel dat je bij de 500, 700 en 800 serie gewoon kan remmen, en dat de bak zichzelf terug regeld, door de vloeistofkoppeling die er in gebouwd zit. Waarom zou dat bij de 300 serie niet zo zijn dan? En dat over je aanhangwagen die erachter zit bij het remmen: mits met beleid kom je een heel end, is mijn ervaring. Maar je moet niet bij 40km/h gaan terugregelen op de CVT, daar zijn ze niet voor gebouwd.
- Gerton Caddy
- Collector
- Berichten: 291
- Lid geworden op: di 18 okt 2005 22:50
- Locatie: Noordwijkerhout
-
- Erelid
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
- Land: Nederland
- Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)
- Gerton Caddy
- Collector
- Berichten: 291
- Lid geworden op: di 18 okt 2005 22:50
- Locatie: Noordwijkerhout
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
-
- Erelid
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
- Land: Nederland
- Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)
Tuurlijk niet!Gerton Caddy schreef:en wat zei jij toen?? kijk de handleiding maar eens na, om de 500 is best zat!erwinraaben55 schreef:ons mechanisatie bedrijf had liever om de 250 uur
@JJ: misschien alleen opnieuw justieren/ instellen .........
Kleine onderhoudsbeurt is altijd wel goed voor die dingen
Enne, eerste 3 jaar/3000 euro is toch gratis voor ons