dagboek Escuro

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Re: dagboek Escuro

Bericht door Siku73 » di 25 sep 2007 16:00

Graag opmerkingen over updates even hier plaatsen!
http://www.sikumodels.com/forums/viewto ... =24&t=5802" target="_blank" target="_blank

De reden hiervoor is dat Escuro geheel terecht destijds nog de hele oude foto-album gebruikte.
Die is gekoppeld aan de inlog van het oude forum, maar omdat deze op slot staat, staan ook deze gekoppelde foto's niet meer zichtbaar.
Ik zal er aan werken om te kijken wat er aan te doen is.
Gebruikersavatar
kapitein nick
Collector
Collector
Berichten: 607
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 12:48
Land: belgie
Locatie: Wetteren tenede

Re: dagboek Escuro

Bericht door kapitein nick » di 25 sep 2007 16:15

Die deroo 4 asser is inderdaad iets te groot voor hier, maar achteraf vond in het nog goed meevallen van draaicirkel en dat soort dingen.
Gebruikersavatar
maarten
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 21:00
Land: Belgie
Locatie: Belgie

Re:

Bericht door maarten » di 25 sep 2007 16:38

Béné schreef:Haha, de 936 van ons staat er ook op... 8)

En die andere 936 (met de Ressort kipper) is de trekker van Steve Van Bruwaene. Das die trekker waar ik paar dagen mee op stap ben geweest. 8)

Enne, die foto van uw madam op de 936 mag je gerust posten in het topic: "babe's op de trekker" (of hoe noemt da topic nu weer?). :lol: :wink:
Die Van Bruwaene heeft die ook geen 716 of 714 gehad die over een paar maanden per-total is gereden?

@ Escuro, ik zie de foto's ook niet. Ligt dit aan het forum ofzo?
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: dagboek Escuro

Bericht door Béné » di 25 sep 2007 19:21

escuro schreef:Ge zegt da nu. Had graag eens wat stroken willen trekken met die 7 schaar.

De chauffeur van dienst wist me te vertellen dat deze 936 al wat voor zijn kiezen heeft gekregen in de bosbouw.
Dan kan jij me ook vertellen waarom er een cilinder tss het chassis en die bodemplaat zit...

Zal nu eerst toestemming moeten vragen. Normaal loopt die direct weg als ik foto's probeer te maken.
Niet gezien dat er een grote vlag van Packo voorop die 936 met 7voor stond? :wink:

Die andere 936 heeft idd al heel wat tegen zijn tanden gekregen in de bosbouw. Denk dat die cilinder er zit om die plaat te kunnen demonteren bij onderhoud of zo.
Gebruikersavatar
Tom H
Super collector plus
Super collector plus
Berichten: 4312
Lid geworden op: vr 14 jul 2006 9:39
Land: nederland
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: dagboek Escuro

Bericht door Tom H » di 25 sep 2007 20:39

Ziko ik zie ook niks en ik gebruik ook geen firefocks. Als ik de link in een nieuwe adressenbalk in voer doet hij het ook niet.

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's!
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re:

Bericht door Béné » di 25 sep 2007 21:04

escuro schreef:Vorige week donderdag na mijn werk nog een beetje gaan rijden. Ditmaal NH persen verzetten in de haven van zeebrugge. Persen moeten klaar gezet worden om verscheept te worden. Een rit heen en terug duurt een half uur. Ditmaal de eer om met een glans nieuwe (4 draaiuren) TM155 te rijden. Voldoet goed op het veld maar op de weg moet deze toch onderdoen voor een TM190. Met zijn 43 km/h aan +- 2300t/min. zeker niet bij de betere. Afwerking top en een irritante richtingsaanwijzer :evil:
Verder stonden er massas Axial-Flows, AFX en cx'en, alle soorten challengers, John Deere, NH, en Case. Enkele STX 530 en heel veel wagens. Mooi om eens te zien :wink: :arrow:
]
Trekker van Timmerman-Willem zo te zien. :wink:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re:

Bericht door Béné » di 25 sep 2007 21:07

CornelisJ90 schreef:
escuro schreef: Joskin kipper met 818 geloof ik

712, las ik net in een ander topic.

936 met Record 3asser. Ook een half uur rond gereden met dit beest. Vermogen over met die kar. Veel te veel knoppen want vond niets om de zetelverwarming af te leggen. Spatborden komen wel gevaarlijk dicht tegen kipper bij het draaien.

Die zetelverwarming is vaker een heikel punt. Toen ik ermee gereden heb kon die ook al niet uit.

Dezeure silagewagen. Dit zijn toch wagens waar de Belgen heer en meester in zijn. Degelijkheid.

Was is er mis met Nederlandse machines ? Zo komt de helft van het chassis uit Nederland, is namelijk hetzelfde als van Beco.


En mooie foto's natuurlijk!
Huuhhh!!! Dezeure zou dus volgens u chassis gebruiken van Beco. Denk het niet. Meer zelfs: ben zeker van niet. Alles wordt in eigen beheer in Izenberge gemaakt. ik weet niet wie u dat heeft wijsgemaakt, maar hij/zij kent der zeker geen fluit van of het komt van een concurrent van Dezeure.... :wink:
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: dagboek Escuro

Bericht door escuro » wo 26 sep 2007 8:12

Idd de Timmersman. Verschiet al niet meer dat je die ook kent. In mijn verlof ga ik daar rijden. Correcte mensen en nieuw materiaal.
Ivm wat Cornelis schreef is er bij ons een gezegde: leven en laten leven. Het laaste wat ik hier wil op gang brengen is een colorwar.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: dagboek Escuro

Bericht door Béné » wo 26 sep 2007 18:26

Ah. Dan ken je ook de dochter van Willem. Die heeft een groot veebedrijf (vetmesten van W-B). Heeft ook nog meegedaan aan verkiezing Mooiste boerin en was tweede achter Hildeke De Sutter (de opperbabe der boerinnen). 8) Alhoewel, Purdy Versyck is net nog iets knapper. Ben je daar nog nooit moeten gaan met Timmerman in de zomer? Dacht dat die hun stalmest door Timmerman laten wegvoeren. Wonen op die boerderij langs Blankenbergse Steenweg in Zuienkerke, net naast autopark Lapin in. :wink:
Timmerman is goede klant van ons, vandaar dat ik hem ken. :wink:
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: dagboek Escuro

Bericht door Spiekker; S.J.B. » wo 26 sep 2007 18:28

Gelijk aan pubers he... tttt Wat denken jullie dames?
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: dagboek Escuro

Bericht door Hans » wo 26 sep 2007 18:32

Ja, ik kan Sjoerd zijn opmerking wel voorstellen.
Willen jullie zulke gesprekken via Pb of mail of andere communicatie middelen voortzetten?

Dan gaan we hier weer terug naar het topic. :wink:
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Re:

Bericht door CornelisJ90 » wo 26 sep 2007 18:57

Béné schreef:
CornelisJ90 schreef:
escuro schreef:Was is er mis met Nederlandse machines ? Zo komt de helft van het chassis uit Nederland, is namelijk hetzelfde als van Beco.
Huuhhh!!! Dezeure zou dus volgens u chassis gebruiken van Beco. Denk het niet. Meer zelfs: ben zeker van niet. Alles wordt in eigen beheer in Izenberge gemaakt. ik weet niet wie u dat heeft wijsgemaakt, maar hij/zij kent der zeker geen fluit van of het komt van een concurrent van Dezeure.... :wink:
Lezen is ook een vak. Er staat namelijk "is namelijk hetzelfde als van Beco." . Dat wil niet zeggen dat het van Beco is! Het is namelijk een systeem van Tridec, uit het Brabantse Son. Kijk maar eens bij <<producten>> en heel specifiek <<off-road.>>. Kijk en vergelijk eens met het systeem wat onder de Dezeure hangt. Is dit niet van Tridec, dan is het gewoon ordinair gekopïeerd :)
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: dagboek Escuro

Bericht door escuro » wo 26 sep 2007 21:23

Spiekker; S.J.B. schreef:Gelijk aan pubers he... tttt Wat denken jullie dames?
hé hé. Maar is toch mijn topic dus wat meer vrijheid toch? :roll:

@ Béné: als het over vrouwen gaat kan Spiekker het niet meer aan :grijns: Of zou hij het toch over Dezeure hebben...
Nog niet daar gaan rijden. Wel al eens machines gaan ophalen. Mooi erf wel!

@ Cornelis: Ik weet het niet. Zou ook kunnen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Re:

Bericht door Béné » wo 26 sep 2007 23:52

CornelisJ90 schreef:
Béné schreef:
CornelisJ90 schreef:
escuro schreef:Was is er mis met Nederlandse machines ? Zo komt de helft van het chassis uit Nederland, is namelijk hetzelfde als van Beco.
Huuhhh!!! Dezeure zou dus volgens u chassis gebruiken van Beco. Denk het niet. Meer zelfs: ben zeker van niet. Alles wordt in eigen beheer in Izenberge gemaakt. ik weet niet wie u dat heeft wijsgemaakt, maar hij/zij kent der zeker geen fluit van of het komt van een concurrent van Dezeure.... :wink:
Lezen is ook een vak. Er staat namelijk "is namelijk hetzelfde als van Beco." . Dat wil niet zeggen dat het van Beco is! Het is namelijk een systeem van Tridec, uit het Brabantse Son. Kijk maar eens bij <<producten>> en heel specifiek <<off-road.>>. Kijk en vergelijk eens met het systeem wat onder de Dezeure hangt. Is dit niet van Tridec, dan is het gewoon ordinair gekopïeerd :)
Nogmaals, wat je vertelt klopt niet met de realiteit. Dezeure monteert bijna altijd BPW of Coalert assenstellen. Niets van tridec voor zover ik weet. :wink:

Enne, wie zegt dat Tridec het niet heeft gecopieerd? :lol:
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: dagboek Escuro

Bericht door escuro » vr 26 okt 2007 7:56

Terug even omhoog kicken. Gisteren waren ze bezig bieten aan het rooien. Na mijn werk vlug de camera gaan ophalen.
De loonwerker in kwestie is landbouwwerken Destoop uit Waregem. Ben ik als klein ukkie nog vele keren met meegeweest. Vandaar mijn passie voor Fendt waarschijnlijk omdat deze mannen rond de 20 Fendten lopen hebben 8) Van een 307LS tot 824. De broers samen weliswaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze Xerion was de eerste machine in België. Deze wordt gebruikt voor hoofdzakelijk mestinjectie met Kawecocombi en bieten rooien. Voordien was deze uitgerust met een volledig bietenrooisysteem. ( rooiunit met bunker )
Omdat deze bunker altijd te klein uit kwam bij het doorsteken van een perceel had deze loonwerker de bunker vergroot. Toen de invoerder ( Hilaere Van Der Haeghe ) hier op uit kwam werd de garantie stopgezet tot groot ongenoegen. Deze machine kost dan ook rond de 300000 euro.
Ruzie was zo groot dat ze even JD aankochten. Geloof en 7810 en 6920. Onlangs hebben ze een 818 aangeschaft dus zal alles bijgelegd zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste dit prachtig beest. Blijft toch altijd mooi om deze in het wild te zien. Op dit bedrijf lopen nog verschillende 612 en 614's.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: dagboek Escuro

Bericht door Béné » vr 26 okt 2007 16:03

Worden de bieten niet op de kop gestort?

Mooie foto's van die Claas. Komt van Mylle zeker? :wink:
Gebruikersavatar
Zeeuwseprutser
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 26 sep 2005 20:51
Land: Nederland
Locatie: Zuidzande

Re: dagboek Escuro

Bericht door Zeeuwseprutser » vr 26 okt 2007 16:36

Leuke foto's , maar waarom rooien ze niet gewoon in 1 gang, ik zie hier echt geen voordeel in?
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: dagboek Escuro

Bericht door escuro » vr 26 okt 2007 17:23

Tja. Goede vraag eigenlijk. Ik moet u het antwoord helaas schuldig blijven aangezien ik niet vertrouwd ben met bieten rooien. 2 fasig rooien is wel een trend hier. Rijden minder zelfrijders hier.

@ Béné. Zullen voederbieten geweest zijn ofzo. Eigenlijk niet op gelet. Anders zie ik geen verklaring. Is wel een fabriek heel dichtbij maar dat is voor aardappelen (LUTOSA)

Deze Xerion komt bij firma Beel vandaan. Eén van de zoons werkt daar.
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: dagboek Escuro

Bericht door ghost rider » vr 26 okt 2007 19:38

mooie foto's escuro :)
Gebruikersavatar
kapitein nick
Collector
Collector
Berichten: 607
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 12:48
Land: belgie
Locatie: Wetteren tenede

Re: dagboek Escuro

Bericht door kapitein nick » vr 26 okt 2007 19:48

Mooie fotos, zo een xerion zie je ook niet elke dag. :wink:
Gebruikersavatar
W.H.D
Super collector
Super collector
Berichten: 3500
Lid geworden op: di 01 mei 2007 16:45
Land: nederland
Locatie: bellingwolde

Re: dagboek Escuro

Bericht door W.H.D » vr 26 okt 2007 20:13

2 fasen systeem zit een groot voordeel aan dat de bieten kunnen drogen voor dat de bunker langs komt :P
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: dagboek Escuro

Bericht door Spiekker; S.J.B. » vr 26 okt 2007 21:15

Toen ik de Xer zag dacht ik dat hij te hard had gereden, maar ik veronderstel dus dat dit een overblijfsel is van de bunker? En voederbieten zijn toch oranje? :oops:
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: dagboek Escuro

Bericht door escuro » vr 26 okt 2007 21:53

Nu je het zegt idd oranje. Dan zullen deze bieten waarschijnlijk op een ander perceel moeten komen. Zo kan de vrachtwagen wat tijd besparen zeker.
Veronderstel ook dat dit het chassis van de bunker is. Mooi is niet altijd alles. Moet vooral praktisch zijn om één of andere reden. Volgende keer vraag ik dit eens.

@ agrotron150: hier toch niet het geval want zat maar een minuut tss beide machines.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Re: dagboek Escuro

Bericht door ACS » za 27 okt 2007 8:21

Meest nutteloze machine voor Nederland en België, zo'n Xerion.
Gebruikersavatar
MF 6270
Collector
Collector
Berichten: 738
Lid geworden op: do 25 mei 2006 18:12
Land: nederland
Locatie: zaamslag

Re: dagboek Escuro

Bericht door MF 6270 » za 27 okt 2007 10:57

ACS schreef:Meest nutteloze machine voor Nederland en België, zo'n Xerion.
Moet je een maat van mij maar is horen over de 7430 van john-deere :wink:

Gr. wim
miniatuurgek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2693
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
Land: Nederland
Locatie: maasbree
Contacteer:

Re: dagboek Escuro

Bericht door miniatuurgek » za 27 okt 2007 11:39

voedere bieten kunnen geel rood en wit zijn, en twee fase was van vroeger uit een goedkopere oplossing als zelf rijders dan kon je de trekker tenminste nog gebruiken voor andere werkzaamheden buiten het bieten seizoen, meeste tijd van het jaar staat een dure zelfrijdere stil....
Ook was er nog wel eens een probleem om zelf rijders op de rij te houden als de percelen in de""heuvels" lagen, hij zakt dan af.

Nu zitten er allehande systemen op om de rooier recht te houden.
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Re: dagboek Escuro

Bericht door Jurgen » za 27 okt 2007 17:40

escuro schreef:
@ Béné. Zullen voederbieten geweest zijn ofzo. Eigenlijk niet op gelet. Anders zie ik geen verklaring. Is wel een fabriek heel dichtbij maar dat is voor aardappelen (LUTOSA)
Misschien brachten ze bieten op beton, beter om te laden enzo.

een zelfrijder is trouwens ook veel zwaarder als 2fase systeem, en 't reinigt minder en 't gaat slomer.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Re: dagboek Escuro

Bericht door ACS » za 27 okt 2007 18:06

MF 6270 schreef:
ACS schreef:Meest nutteloze machine voor Nederland en België, zo'n Xerion.
Moet je een maat van mij maar is horen over de 7430 van john-deere :wink:

Gr. wim
Een 3300 heeft hiet voor de maaier gelopen, maar om daar blij van te worden. hij maaide met hetzelfde tempo als de eCut, enkel spoorde hij dubbel zo veel in en kon hij niet fatsoenlijk draaien op de kopakker. In Duitsland zal het best willen, en het is ook zeker een mooie machine.

Maareh, zeg gerust wat die maat van je vind hoor :wink: .
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: dagboek Escuro

Bericht door Spiekker; S.J.B. » za 27 okt 2007 19:10

Zeg s Westerdijkshorn, ken je de Fendt 936, JD 8530 en Case Mag 305 cq Mag 355? Die zijn nog nuttelozer ;-)
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Re: dagboek Escuro

Bericht door Ziko » za 27 okt 2007 19:31

Hier loopt anders een 8530 in de provincie! 8) En dat kunnen jullie niet zeggen! 8) :lol:
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Re: dagboek Escuro

Bericht door Jurgen » za 27 okt 2007 22:48

Hier loopt er ook 1 anders hoor..
Gebruikersavatar
Zeeuwseprutser
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 26 sep 2005 20:51
Land: Nederland
Locatie: Zuidzande

Re: dagboek Escuro

Bericht door Zeeuwseprutser » za 27 okt 2007 23:15

Ik weet 1 boer die zelf 2 fasen rooit, verder is alles zelfrijder hier.

@Ziko: Feijter groep inderdaad, heb hem zien rijden toen ze hem pas hadden. Mooi ding.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: dagboek Escuro

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 28 okt 2007 10:25

Ziko schreef:Hier loopt anders een 8530 in de provincie! 8) En dat kunnen jullie niet zeggen! 8) :lol:
Ben er niet zeker van, maar ik weet wel bijna zeker dat hier in Drenthe ook wel van die grote jongens lopen ;-)

[edit] Het andere ende dus he ;-)[/edit]
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Re: dagboek Escuro

Bericht door Ziko » zo 28 okt 2007 10:42

:twisted: Inderdaad van Feijter, met een leuk kilverbakje erachter :mrgreen:
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: dagboek Escuro

Bericht door Béné » zo 28 okt 2007 12:30

Hier in de polder gaat men terug naar het 2-fasen systeem. Bij sommige boeren mogen geen grote lompe zelfrijders meer op de akker. Reden? Zeer simpel (en ook al aangehaald door anderen hier): gewicht + snelheid + bieten kunnen drogen indien nodig + betere reiniging (de totale weg die een biet aflegt op de zonnen in een 2-fase systeem is bijna 2 keer zo groot als bij de traditionele zelfrijder - in de zware grond niet te onderschatten, want tarra kost geld). Maat van me heeft zelf ook 2-fasen systeem. Alles Gilles. Zweert daarbij. Veel goedkoper als boer dan een (2de handse) zelfrijder kopen + de voordelen zoals hierboven beschreven. Neef van me heeft echter wel weer geïnvesteerd in een zelfrijder om zijn bieten te rooien. Heeft 2 jaar geleden nieuwe Ropa Tigercat gekocht. Rooit wel zo'n 450 ha voor zichzelf. :wink: Probleem bij hem is dat ze vrij vroeg moeten beginnen leveren en dat ze dan ook volop in de aardappelen (zo'n 400 ha) en de wortelen zitten (100 ha) die moeten gerooid worden. Vroeger hadden ze ook 1 unit in 2fasen systeem en 1 zelfrijdende Holmer Terrados, maar nu sparen ze een chauffeur uit die kan rijden met een kipper of een van de zelfrijders in de aardappelen of wortelen. :wink: De Terrados is nu omgebouwd naar wortelrooier.
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”