Liefde/haat voor trekkermerken

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Liefde/haat voor trekkermerken

Bericht door Spiekker; S.J.B. » ma 17 okt 2005 9:29

Wat is jullie favoriete trekker en waar komt deze liefde vandaan?
En wat is jullie minst favoriete trekker, en waar komt dat vandaan?

Oja, DIT IS GEEN AANZET TOT EEN COLOURWAR! ofwel zeg gewoon waarom en ga een ander niet afzeiken!

Mijn favoriete merk is IH, dit omdat we ze zelf hebben.
Ik ben de Fendt Vario's zat, Fendt maakt bijna geen "goedkope series" (denk aan de IH 33serie, de MF 400 serie, Case IH/NH JX/TND), daarom is dit mijn minst favoriete trekker.
mvg Sjoerd
Gebruikersavatar
Remi_8210
Moderator
Moderator
Berichten: 1855
Lid geworden op: di 12 jul 2005 13:59
Land: nederland
Locatie: Emmen

Bericht door Remi_8210 » ma 17 okt 2005 15:36

favoriet: Ford (en NH), spreekt eigenlijk voorzich, 5 stuks thuis.
''haat'': Fendt! lelijke trekker, ziet er niet uit!
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » ma 17 okt 2005 16:05

Het is infeite te onnozel dat ik hier ga opnoemen welke mijn favoriete trekker is, want dat weet iedereen zo....... :lol: , maarja, zal het dan toch maar zeggen.., Big Bud natuurlijk
Waarom? Omdat ik altijd al gefacineerd ben geweest door grote en zware trekkers met veel PK's. Nu met de Big Bud 747 sla ik de nagel op de kop omdat dit de grootste en zwaarste trekker ter wereld is met het hoogst aantal PK ooit, namelijk meer dan 1000!!!

Mijn minst favoriete trekkers zijn Lamborghini en Hurlimann. Eerst en vooral de naam alleen al en ten tweede omdat hun kleur afschuwelijk is!!

mvg,

Big Bud
Gebruikersavatar
Stigter
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1684
Lid geworden op: di 12 jul 2005 15:37
Land: Nederland
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Stigter » ma 17 okt 2005 16:13

Oke,
leuk topic, maar zodra dit ook maar een beetje uit de hand gaat lopen dan word hij resoluut gesloten :twisted:

Ik vind persoonlijk altijd Steyr wel wat hebben, waarom? kleurcombinatie denk ik.

Verder ben ik niet echt gecharmeerd van de Ford's. Ik vind het model niet mooi.
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Bericht door Spiekker; S.J.B. » ma 17 okt 2005 16:30

Is goed Arie ;)
mvg Sjoerd
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » ma 17 okt 2005 17:24

Nou, euh, ford vink niks hebben.

En tja, mooiste trekker, dat is toch wel de ..........
..........
Spannend........... nouja, zoek zelf maar uit :lol:
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Bericht door Spiekker; S.J.B. » ma 17 okt 2005 17:28

Fendt. Waarom Erwin, zouden we allemaal denk ik wel willen weten
mvg Sjoerd
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » ma 17 okt 2005 17:52

Geen idee, netzoals dat ik witte chocola het lekkerste vind, en puur absoluut niet.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » ma 17 okt 2005 18:24

Mijn favoriete merk is John Deere, waarom; ik ben ermee opgegroeid.
Mijn minst favoriete merk is Claas sinds een tijdje, waarom; ik vind het jammer dat Renault is overgenomen... En door de Vries mech. uit Beilen, die zomaar even de loonweker met John Deere 2 claasen aansmeerd(verkopen dus :wink: )
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » ma 17 okt 2005 19:08

Wat ik wel eens schokkend vind is dat er wel eens op markten kinderen zijn die een modelletje uitzoeken die zíj leuk vinden, en dan snauwen ouders (is werkelijk vaker gebeurd!!!) dat het model een verkeerde kleur of merk heeft....

Dan draait mijn maag echt om, ik denk zo dat iedere tractor zijn betere en slechtere kanten heeft.
Ik zie ze dan ook meer als automerken, daar heb je ook je favorieten, en aan elk model of merk is wel wat op of aan te merken.
Maar om een kind, in al zijn onschuld zoiets al aan te praten vind ik écht te ver gaan.

Dit is wel een topic waar ik eerder met angst aan gedacht heb, ook om latere "stammenstrijd" te voorkomen.
sikuverzamelaar
Collector
Collector
Berichten: 821
Lid geworden op: do 15 sep 2005 20:32
Locatie: sumar

Bericht door sikuverzamelaar » ma 17 okt 2005 19:26

mijn favorite merk is international en op tweede plek belarus
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » ma 17 okt 2005 19:29

Ik meen te weten dat inhoudelijk de spelregels van dit forum ondermeer zijn om elkaar niet voor het hoofd te stoten, welke inhoudt dat men geen ruzie mag uitlokken, scheldwoorden gebruiken enz....!! Kortom, dat we begrip opbrengen voor elkanders mening zonder er verder op in te gaan!
Tot nu toe zijn er nog geen verwijten of dergelijke naar elkaar gegooid op dit onderwerp!!
Ik ben er zeker van dat elk van ons die wil reageren op dit topic zich zal houden aan die regel!! Dit is dus ook geen discussie punt! Dus ben er vrij gerust op!!

mvg,

Big Bud
Gebruikersavatar
Remi_8210
Moderator
Moderator
Berichten: 1855
Lid geworden op: di 12 jul 2005 13:59
Land: nederland
Locatie: Emmen

Bericht door Remi_8210 » ma 17 okt 2005 19:35

oh god dat ja, was toen ook zo'n man en die vroeg aan mij: ''wat voor trekkers hebben jullie?''

ik: ''ford''

ging die vent zeggen dat dat verkeerd was enzo. kijk, nu lees ik hier ook dat mensen Ford niks vinden, maar dat mag ook, maar hoe kun je nou zeggen dat dat een verkeerd merk is? das gewoon belachelijk! Ik vind Ford een prachtige vorm hebben enzo en werk er graag op. Mijn vader zegt het wel es voor de lol als ik een rood of groen trekkertje heb gekocht, dan maakt hij er wel een beetje grapjes over enzo, maar hij vind de modelletjes altijd wel mooi van welk merk dan ook. En ieder merk heeft wel zo z'n voor en nadelen. Nadeel van Ford is dat ze slecht starten in de winter.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Bericht door Spiekker; S.J.B. » ma 17 okt 2005 19:41

remits115 schreef:oh god dat ja, was toen ook zo'n man en die vroeg aan mij: ''wat voor trekkers hebben jullie?''

ik: ''ford''

ging die vent zeggen dat dat verkeerd was enzo. kijk, nu lees ik hier ook dat mensen Ford niks vinden, maar dat mag ook, maar hoe kun je nou zeggen dat dat een verkeerd merk is? das gewoon belachelijk! Ik vind Ford een prachtige vorm hebben enzo en werk er graag op. Mijn vader zegt het wel es voor de lol als ik een rood of groen trekkertje heb gekocht, dan maakt hij er wel een beetje grapjes over enzo, maar hij vind de modelletjes altijd wel mooi van welk merk dan ook. En ieder merk heeft wel zo z'n voor en nadelen. Nadeel van Ford is dat ze slecht starten in de winter.

Ik vind Fords OK, zijn best leuke dingetjes om op te scheurn :P. Staat gedeeld 2e, ik denk omdat mijn buur er een had
mvg Sjoerd
Gebruikersavatar
sjouke
Collector
Collector
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 28 sep 2005 16:31
Land: nederland
Locatie: 3sum (frl.)
Contacteer:

Bericht door sjouke » ma 17 okt 2005 19:51

mijn favo. trekkermerk is belarus, als 2e de '56 xl serie van case international,

maar verder vind ik alle merken wel leuk om in te rijden.
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

Bericht door Gradje » ma 17 okt 2005 20:41

Mij maakt het niet zoveel uit,vroeger vond ik FENDT helemaal geweldig omdat mijn vader er mee werkte en mijn oom er een had,toen ik bij mijn huidige werkgever ging werken werd het CASE,maar ook INTER vindt ik mooi.
Maar op dit moment ben ik helemaal weg van VOLVO de 810 814 en de 350 echt mieterse machines :wink:
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

Bericht door Gradje » ma 17 okt 2005 20:43

Is trouwens wel leuk dat dit kan zonder gescheld en gevloek zoals op FP :wink:
Gebruikersavatar
Stigter
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1684
Lid geworden op: di 12 jul 2005 15:37
Land: Nederland
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Bericht door Stigter » ma 17 okt 2005 20:46

het topic word ook goed in de gaten gehouden hoor 8)
maar wel leuk dat sommige mensen een geheel andere voorkeur hebben dan de rest.. ik noem een belarus of een volvo..
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » ma 17 okt 2005 21:03

Gradje schreef:Is trouwens wel leuk dat dit kan zonder gescheld en gevloek zoals op FP :wink:
Precies, daar had ik al een beetje gekeken.
Daaruit kwam mijn lichtelijke angst.

Maar ik moet echt mijn complimenten geven aan iedereen hier op dit forum.

Mag ook wel even gezegd worden!

->topic
Gebruikersavatar
Terreintijger
Collector
Collector
Berichten: 298
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Locatie: Neede
Contacteer:

Bericht door Terreintijger » ma 17 okt 2005 22:04

Goed hoor, ik wil ook niet achterblijven. Op voorhand had ik zo m`n twijfels over dit topic, net zoals de beheerders blijkbaar, maar het blijft hier net zo gemoedelijk als in een echte achterhoekse boerenkeuken. M`n complimenten :D

Tja, m`n favoriete trekker is natuurlijk de Fordson Major. De allereerste trekker waar ik geheel zelfstandig op mocht rijden. Een trekker die absoluut niet wist wat het woordje comfort betekende, die vaak geen zin had om te starten, die in het bezit was van een gammele versnellingsbak waardoor schakelen een kunststukje op zich was. Een trekker waarvan de remmen niet meer werkten, alleen een meteen blokkerend linker achterwiel. Kortom, een schitterende machine waar ik nog steeds met plezier aan terug denk :D

Maar daarnaast zijn er natuurlijk wel meer merken die me aanspreken, al zijn het over het algemeen de oudere types. Stukje nostalgie, blijkbaar. Hoewel, als er zo`n machtige John Deere of CASE langs me heen dendert kijk ik ook wel even om. Dus echt een trekker (merk) waar ik niet van hou, tja, ik zou het zo niet weten ......
Gebruikersavatar
Remi_8210
Moderator
Moderator
Berichten: 1855
Lid geworden op: di 12 jul 2005 13:59
Land: nederland
Locatie: Emmen

Bericht door Remi_8210 » di 18 okt 2005 7:24

Sjoerd,

Scheuren op een trekker? hahaha dat moet ik echt niet doen! 8) :twisted:
Gebruikersavatar
hit
Collector
Collector
Berichten: 284
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 16:07
Locatie: schildwolde

Bericht door hit » di 18 okt 2005 16:04

Dan kan ik ook niet achter blijven.
Ik heb niet specifiek een voorkeur voor één merk, want mijn mening is dat er geen slechte trekkers meer worden gemaakt.
Ik heb wel een bepaald type trekker waar ik dagelijks mee werk en waar ik ook wel wijs mee ben, dit is de deutz-fahr agrostar DX 6.31.
Ik hoop hier ooit nog een model van te vinden die er écht op lijkt.

MVG
HIT :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » di 18 okt 2005 17:09

Zoals jullie misschien al wel duidelijk is mijn favoriete merk de Fordson. Alles op het gebied van Fordson trekt mij erg aan, met name de Fordson Major. Dit omdat we er thuis 2 van hebben. Fordson Major Diesel 1953 en Fordson Super Major 1964.
Eigenlijk is er eigenlijk geen trekkermerk waar mij niets van aan staat. Alles wat brult en/of met landbouw te maken heeft boeit mij :lol: Maarja..Blauw blijft toch wel een mooie kleur 8)
Gebruikersavatar
siku 1991
Collector
Collector
Berichten: 321
Lid geworden op: di 12 jul 2005 9:14
Locatie: tungelroy

Bericht door siku 1991 » di 18 okt 2005 17:18

tja ik denk dat je niemand iets "kwalijk" kunt nemen want dit is puur een eigen menig.

ik persoonlijk vindt Fendt kwa uitstraling model en uiterlijk boven alle anderen uitsteken maar dit is dus mijn eigen menig en iedereen mag mooi vinden wat ie wil van mij

maar ik persoonlijk zie niks in belarus en dat soort trekkers en (sorry bigbud) maar in knik trekkers zie ik echt helemaal niks
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Bericht door Hans » di 18 okt 2005 18:08

Persoonlijk heb ik een 3 tal favorieten. De eerste is een Kramer k11..... Dit zegt de meesten waarschijnlijk niets, maar tis een trekker van de jaren 50 van 11 pk. Waarom? bij mn ouders staat hij nog 't is een leuk en lekker ding om mee te rijden en stuurt lekker scherp.
2e is een David Brown 770, ook van mn ouderlijk huis is inmiddels verkocht. Waarom favoriet? een handige trekker die je in ieder hoekje duwt en daardoor ook veel gebruikt.
3e is een Case ih 695 xl, net als voorgaande heeft mn vader deze ook gehad. Wat mij met name aanspreekt in deze trekker is dat deze erg kort is, daardoor wendbaar en heeft de versnellingen aan de linkerkant zitten

wat vindt ik niets? een case ih 2294 bv met vierwiel aandrijving, ik vindt het net een blokkendoos zo vierkant. nogeen wat ik niet mooi vind is een Kirovet, van mij hoef je dit geen trekker te noemen, maar eerder een lompe gestripte shovel :wink:

ik vindt het echt super dat een ieder mekaar respecteerd hierin, en dat angst van de beheerders (niet ongegrond) geen werkelijkheid wordt.
Vent

Bericht door Vent » di 18 okt 2005 20:02

De mooiste trekker vind ik nog steeds de Fendt. Ik moet wel zeggen dat het een kleine voorsprong is en dat er ook andere typen op de zijn/komen die ik erg mooi vind. Claas vind ik ook wel iets hebben en ook John Deere heeft mooie types. Echte slechte merken heb je volgens mij niet meer. Je betaalt nog steeds voor de naam die er op de trekker staat.
Groen

Bericht door Groen » di 18 okt 2005 20:36

Mijn naam doet anders vermoeden, maar echt favorieten trekkers heb ik niet..
Maar ik vind de MF-jes altijd wel iets hebben.. zal de kleur wel zijn
Gebruikersavatar
johan inter
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 19:37
Locatie: nijkerk

Bericht door johan inter » wo 26 okt 2005 20:26

mijn favoriete trekkers zijn international en case inter
en mijn meest favoriete model is de inter 1455xl omdat
ik daar altijd met veel plezier op heb gereden.
minst favorieten heb ik niet, en ik heb al op heel veel verschillende
merken mogen rijden. Het is allemaal wat, als je maar plezier
heb in je werk. :P

wel leuk dat er toch nog zo verschillen boven komen drijven
CIH fan
robbie

Bericht door robbie » do 27 okt 2005 16:57

Mijn favoriete trekker is Fendt zijn geluid is mooi en hij ziet er gewoon mooi uit.
En mijn stomste trekker is een belarus.
Farmer Serie

Bericht door Farmer Serie » za 29 okt 2005 14:54

mijn favouriete merk is agrotron, deutz-fahr dus :D ik vind het mooi trekkers maar natuurlijk ook de anderen hoor !!! voor mij mogen ze der allemaal zijn :wink:
Gebruikersavatar
john deere
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 15:18
Locatie: baarle-nassau (noord-brabant)

Bericht door john deere » za 29 okt 2005 18:30

mijn favoriete trekker merk is john deere ,
zoals mijn naam dus al doet zeggen.
persoonlijk vindt ik de 6020 series het mooiste.
en een merk wat ik niet echt mooi vindt moet nog gebouwd worden.
john deere
J-D johs

Bericht door J-D johs » za 29 okt 2005 20:06

ook mijn voorkeur gaat uit naar john deere . ben er mee opgegroeid en dat prachtige geluid he :lol:

er is niet bepaald een merk dat ik niet mooi vindt , heb op meedere merken trekkers gereden en gewerkt en vondt het allemaal prima op de vario bak na . maar goed een ander kan dat weer geweldig vinden

wat ik wel soms mis in de nieuwere trekkers is het ouderwets handschakelen :)
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Bericht door Spiekker; S.J.B. » za 29 okt 2005 20:07

tja, tegenwoordig heb je vingerschakelen he 8)
mvg Sjoerd
Gebruikersavatar
NewHolland
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2310
Lid geworden op: di 12 jul 2005 8:50
Land: Nederland
Locatie: Nederweert

Bericht door NewHolland » za 29 okt 2005 20:23

Edit:
New Holland :wink: Kort maar krachtig, hebben ze bij mij op werk ook :roll: Heerlijk om mee te werken. Maar weet niet hoe andere merken rijden dus... maar over NH ben ik erg te spreken. En komt ook mede door de New Holland's die bij Sonnemans bollen, dat zijn echt prachtige machines!!! \:D/ =P~
Laatst gewijzigd door NewHolland op di 09 jan 2007 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door CornelisJ90 » ma 31 okt 2005 14:47

Eicher :D & Lanz-Bulldog :D zijn voor mij een beetje de favorieten. Eicher om hun wendbaarheid en kracht, Lanz-Bulldog om hun geluid. En Fendt vindt ik ook wel mooi.

Ik heb niet echt aan een bepaald merk een hekel, behalve aan europese, 2 wiel aangedreven traktoren met een bouwjaar van na 1980 ofzoiets.

mvg, Cornelis
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”