De dagelijkse bezigheden van Mart

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
stoss
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1176
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 17:11
Land: Nederland
Locatie: Enter, Overijssel

Re: De dagelijkse bezigheden van Mart

Bericht door stoss » ma 17 mar 2008 21:26

Zo zo! Dat doet ie goed!
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: De dagelijkse bezigheden van Mart

Bericht door René » ma 17 mar 2008 21:32

Mooie foto`s zeg! wat een groot bedrijf!
Gebruikersavatar
Unimerk
Collector
Collector
Berichten: 912
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:53
Land: Nederland

Re: De dagelijkse bezigheden van Mart

Bericht door Unimerk » di 18 mar 2008 16:52

He Mart, waar moest je die Wiking 936 ophalen dan?
Gebruikersavatar
Gerbert
Collector
Collector
Berichten: 948
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:04
Locatie: Putten

Re: De dagelijkse bezigheden van Mart

Bericht door Gerbert » do 20 mar 2008 22:30

Even voor de duidelijkheid: ik ken geen mechanisatiebedrijven die er de hand voor omdraaien om er een fronthef of voorlader op te bouwen.
Staat wel mooi spul daar, zat er toevalig vandaag even op de site te kijken, er staat stiekem wel veel op dat me past :wink: .
Gebruikersavatar
mart rutten
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1033
Lid geworden op: di 28 feb 2006 21:39
Land: Nederland
Locatie: Rutten, Noordoostpolder, Flevoland

Re: De dagelijkse bezigheden van Mart

Bericht door mart rutten » wo 07 mei 2008 22:36

Even laat, even wat tijd. Filevorming bij ons voor de douche dus even wat foto's uploaden kan geen kwaad. Afgelopen tijd weinig foto's (en updates) geplaatst, kwam mede doordat ik veel aan het werk ben geweest, dus nu even redelijk wat foto's van een wat langere periode.
Ongeveer 3 weken terug, ik was opweg naar huis, op een afstand zag ik de Renault Ares 735RZ staan bij het dammetje voor onze tweede kavel, ik vroeg me af wat die daar zou doen want hij stond met mestcontainer. Normaal gesproken zou dat niet voorkomen op onze kavel omdat wij zelf natuurlijk genoeg mest hebben dus zou zo'n container niet nodig zijn. Wat bleek, degene die uien op onze kavel heeft, wilde nog wat extra mest op het land en had zelf die mest laten aanvoeren. Natuurlijk werd Teun Stoel gebeld, en die stond de volgende dag de mest te injecteren (helaas daar geen foto's van, maar die combi staat hier al vaker), hier de Renault met container:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdje later zag ik Kamp (redelijk grote boer hier in de polder), aan het poten geslagen, één van de broers/eigenaren ken ik wel dus even foto's gemaakt en een paar rondjes meegeweest, super mooi om even in die trekker mee te kijken, hoe dat allemaal gaat:
hier eerst even een paar foto's van de trekker die de kisten naar de poter toebracht (Fendt 716 gen I)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even de pootmachine vullen;
Afbeelding
Afbeelding
Het mooie aan deze hefmast (die achterop zit) dat die opzij kantelt dus schaniert over de rand van de kist heen en niet om het middelpunt.

De 716 (gen (II))die poot, rijdt met GPS en omdat er al een multivator voorin de fronthef hangt en een gedragen structural PM40 achterin de hef hangt, hebben ze ervoor gekozen om de vaten op het voorladerframe te zetten.
Afbeelding
Afbeelding
[url=http://imageshack.us]Afbeelding

Afbeelding

Als derde, toen ik 2 weken terug even bij me baas in de tuin stond reed er bij de overburen net een JD 6430 neuswiel, met zaaimachine het erf af, snel de mobiel erbij, en ik was nog net op tijd;
Afbeelding

Ook nog een mooie trekker van Kamp: (ik fietste langs, en ik moest nog even het zoontje van de baas spreken, wie ik trainen geef, dus gelijk even een paar foto's schieten :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het voor vandaag, ga even slapen, morgen moet ik schudden en waarschijnlijk beginnen met wiersen. Dan zal ik morgenavond nog wat foto's ervan uploaden en dan zal ik ook nog wat andere foto's van andere trekkers (en de heftruck van m'n baas) die ik afgelopen week gemaakt heb uploaden.
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”