Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
herberty
Collector
Collector
Berichten: 845
Lid geworden op: wo 04 jul 2007 18:01
Land: nederland
Locatie: gouda
Contacteer:

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door herberty » do 03 jul 2008 15:31

Netjes hoor. Een mooie trekker, met een leuk geluid. Ik ben benieuwd naar foto's van die verchroomde pijpen. Zullen we nog even moeten wachten he!
Gebruikersavatar
stefan-claas
Collector
Collector
Berichten: 678
Lid geworden op: do 20 dec 2007 20:13
Land: nederland
Locatie: De Vecht (ge)

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door stefan-claas » do 03 jul 2008 17:35

super mooie fotos en ook mooie fendts
gr stefan
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Fendt_Power » vr 04 jul 2008 16:57

Hier nog even een foto van mij! Toen was ik ongeveer 12 jaar en was ik aan het snijden met een Fendt 816 en Dalbo schijvenhegge van 5 meter breed. Ik heb de foto met paint eruit moeten snijden anders was hij te groot :wink:. Groetjes Stef.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Spiekker; S.J.B. » vr 04 jul 2008 18:18

SchijvenEG heet zo'n ding.
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Fendt_Power » vr 04 jul 2008 19:59

Ja, maar ik heb het op zijn Belgisch geschreven, vandaar. Maar ik zal mij aan de Nederlandse taal aanpassen. Dankje! Groetjes Stef.
Kevin_inter

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Kevin_inter » wo 09 jul 2008 17:41

In belgie zeggen we ook gewoon een schijveneg . Schijvenegge zo noeman we de bewerking
Gebruikersavatar
plesserke
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 14:16
Land: België
Locatie: Hamont-Achel (België)

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door plesserke » vr 11 jul 2008 19:18

mooie foto's van de fendt 415, die hebben ze op mijn werk ook, fijn om mee te rijden.
en die valtra komt me bekend tegen #-o. algemene bosbouw vandervelden uit Achel :?: , ligt nog geen 2 km van mijn thuis.
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Fendt_Power » vr 11 jul 2008 21:32

plesserke schreef:mooie foto's van de fendt 415, die hebben ze op mijn werk ook, fijn om mee te rijden.
en die valtra komt me bekend tegen #-o. algemene bosbouw vandervelden uit Achel :?: , ligt nog geen 2 km van mijn thuis.
Ja, klopt :wink:. Ik dacht alleen dat die uit Hamont kwam, maarja het is ook Hamont-Achel, dus dat maakt niet zoveel uit. Groetjes Stef.
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis. Een bedrijfsongeval...

Bericht door Fendt_Power » do 17 jul 2008 16:10

Hallo allemaal. Even een updatje.... Zoals jullie zien op de foto's wilden we voor de "bull bar" van de Fendt 515c erafhalen, omdat we hem in willen ruilen op een nieuwe Fendt (we zijn er alleen nog niet uit welke), maar het mislukte een beetje door de "oer" kracht van mijn vader. We wilden de bouten (maat 24) met een verlengingsset van een dopsluitel losdraaien, maar dit verliep niet zonder een ongeluk. De sleutel was van chrom vanadium, zoals de meeste sleutels. Mijn vader spaarde zijn kracht op, zei "aargh" en de sleutel brak, mijn vader een hernia, de sleutel sprong kapot en het ruit van de 515 was kaduuk. Trouwens ik heb een foto van het stuk dat kapot was gesprongen. Groetjes Stef.
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door ghost rider » do 17 jul 2008 16:40

das een spijtig voorval :?
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis. Een bedrijfsongeval...

Bericht door Fendt_Power » za 19 jul 2008 17:51

Ja inderdaad, zoals je ziet is lompe kracht niet altijd de juiste kracht [-X.
miniatuurgek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2693
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
Land: Nederland
Locatie: maasbree
Contacteer:

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door miniatuurgek » za 19 jul 2008 18:05

Het is ook erg belangrijk dat als je een trekker in ruilt zo veel mogelijk oud ijzer er afschroefd. #-o :?
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis. Onze nieuwe trekker!

Bericht door Fendt_Power » zo 03 aug 2008 15:19

Hallo, allemaal. Ik ben ietsjes eerder van vakantie terugkomen, omdat we het thuis erg druk hebben i.v.m. de oogst, maar ik ben vooral eerder terug gekomen voor dit: Onze gloednieuwe Fendt 930 vario! Ik had al aangegeven dat we een nieuwe wilde kopen en dat is dus gebeurt. We hebben onze 515c na trouwe dienst ingeruild. We kregen een telefoontje van onze Fendt dealer en die zei: ik heb een gloednieuwe Fendt 930 gekregen om hier, aan vooral loonwerkers, een demo te kunnen geven. We hebben hem eerst een dag op proef gehad en hij beviel geweldig! Daardoor zijn de banden ook een beetje vuil. We hebben hem gelijk gekocht --> vooral om die andere grill en die verchroomde uitlaat. Hij moest eerst even naar de keuring voor ook nog een kentekenplaat met een lijst eromheen: Wer Fendt färht, fürht. Op de foto staat hij ook samen met onze nieuwe 415. Dat is nogal een verschil! Groetjes, Stef.
Laatst gewijzigd door Fendt_Power op zo 03 aug 2008 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nico
Collector
Collector
Berichten: 729
Lid geworden op: di 25 okt 2005 15:23
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Nico » zo 03 aug 2008 15:24

Je kunt ze toch ook verkleinen via imagehack.us ?

Mvg,
Nico
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door ACS » zo 03 aug 2008 15:38

Sommige topics worden niet voor niets gemaakt: http://www.sikumodels.com/forums/viewto ... =24&t=8152" target="_blank
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Fendt_Power » zo 03 aug 2008 16:50

Bedankt Nico en ACS. Ik ga het even proberen. Groetjes Stef.
Fendt_Power

Foto's nieuwe Fendt 930

Bericht door Fendt_Power » do 14 aug 2008 12:53

Hallo allemaal. Hier zijn onze 2 gloedjenieuwe Fendt's. We zijn er erg trots op en ik hoop dat jullie ze mooi vinden. Ik heb ze er vandaag even op kunnen zetten, want ik had na een paar drukke dagen eindelijk weer een beetje tijd. Trouwens we hebben ook voor op de 415 GEEN eigen kentekenplaten gekozen, want mijn vader vond die €625,- maar oplichterij. Groetjes Stef.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit Hajo : het is begrijpelijk dat je blij bent met zulke mooie trekkkers, alleen mag je max. 3 foto's plaatsen. Ik heb er daarom enkele verwijderd.
Laatst gewijzigd door Fendt_Power op do 14 aug 2008 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Béné » do 14 aug 2008 14:26

Wie is jullie Fendt dealer?

Enne, als ik een tip mag geven: verwijder de foto met de nummerplaat. Niet iedereen op internet heeft evengoede bedoelingen....Je zal maar een snelheidsboete uit NL krijgen met jouw nummerplaat tegen 180 km/u. Dikke miserie, kan het u zeggen. :wink: Zelfs als je kan bewijzen dat het de nummerplaat van je nieuwe 930 is.
Gebruikersavatar
NewHolland
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2310
Lid geworden op: di 12 jul 2005 8:50
Land: Nederland
Locatie: Nederweert

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door NewHolland » do 14 aug 2008 15:39

Wat een pracht exemplaar Stef! Komt deze nu ipv 924 voor de carrier te staan of wat voor een werk mag hij gaan doen?
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door escuro » do 14 aug 2008 15:53

Moet toch heel plezant zijn en voldoening geven als de zaken goed draaien en nieuw gerief wordt aangeschaft. Zeker in een familiebedrijf als dit.
Is dit nu een speciaal pakket of zijn de opties apart te bestellen zoals de uitlaat en de grill?
Gebruikersavatar
bresserke
Collector
Collector
Berichten: 968
Lid geworden op: za 23 dec 2006 20:34
Land: Holland
Locatie: Oirschot

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door bresserke » do 14 aug 2008 16:33

2 Super trekkers alleen jammer dat de 930 geen profi versie is.
Heb je zelf al op de 930 gereden?
Gebruikersavatar
ghost rider
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 19:50
Locatie: België (sint niklaas)

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door ghost rider » do 14 aug 2008 16:57

één woord : prachtig
=D> =D>
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door ACS » do 14 aug 2008 17:26

Béné schreef:Enne, als ik een tip mag geven: verwijder de foto met de nummerplaat. Niet iedereen op internet heeft evengoede bedoelingen....Je zal maar een snelheidsboete uit NL krijgen met jouw nummerplaat tegen 180 km/u. Dikke miserie, kan het u zeggen. :wink: Zelfs als je kan bewijzen dat het de nummerplaat van je nieuwe 930 is.
Maakt het uit, je kan toch ook zo de nummerplaat van je buren overnemen!
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Fendt_Power » do 14 aug 2008 17:28

Bedankt voor jullie reacties :wink:! @ Béné: onze dealer is Piet Timmermans in Molenbeersel. @ NewHolland: nee, de 924 blijft voor de carrier (die staat er vast aan, die heeft ook geen achterhef meer). De 930 zal wel voor onze andere carrier komen te staan (dat is precies dezelfde carrier), maar wordt ook gebruikt voor zaaiwerken, spitwerken, ploegwerken enz. Maar we zetten hem natuurlijk niet in voor de kleinere werken, want die zijn voor de 415 of 816 ofzo. @ Escuro: nee, het is geen speciaal pakket. Je kunt hem op aanvraag zo laten maken (het is natuurlijk niet zo'n grote ingreep) maar het kost iets meer. Maarja, op zo'n tractor maakt dat beetje ook niet meer zoveel uit. @ Bresserke: als je die foto van de cabine goed bekijkt zie je gelijk dat het een profi is! Ja ik heb er ook al op gereden. Het is eigenlijk precies hetzelfde als de andere alleen heeft alles een ander jasje :wink:. Groetjes Stef.
Fendt_Power

Update: Fendt 924 met Veenhuis 3-assige haakarmcarrier

Bericht door Fendt_Power » do 14 aug 2008 18:00

Hier een paar foto's van onze 924. Wij rijden trouwens zo'n 15 tot 17 km/u met injecteren bij een toerental van 2000 tot 2400 tpm, afhankelijk van het soort land. Ik weet niet of dit hard is, want ik heb nog nooit met andere meegereden toen ze aan het gieren waren, maar volgens mij is het vrij hard. Groetjes Stef.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Spiekker; S.J.B. » vr 15 aug 2008 17:17

Ha, dat kan zuiniger ;-) Schat dat dat met een stationair toerental al mogelijk is...
Gebruikersavatar
Wart
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1199
Lid geworden op: do 19 okt 2006 17:28
Land: Nederland
Locatie: Hoevelaken

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Wart » zo 17 aug 2008 11:20

Mooie aanwisnten zeg, maar die 924 is ook niet verkeerd! :wink:
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Fendt_Power » za 23 aug 2008 14:43

Ik was een paar dagen geleden naar de Fendtdealer toegegaan om een Fendt-grijze spuitbus te gaan halen om de baar te spuiten. Toen stond loonbedrijf Gorissen daar die met een New Holland TX 32 voor een hobbyboer uit Kessenich aan het dorsen was. De broer van de loonwerker was aan het dorsen en toen ik aankwam was hij aan het wachten op de grote baas: 'They Gorissen' die moest komen met een blauwe Valtra en Maupu 18t kipper, zodat zijn broer kon lossen. Evenlater toen ik terugkwam van de Fendtdealer kwam They eraan met de Valtra en Maupu 18t kipper. Groetjes Stef.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door René » za 23 aug 2008 15:25

Heey mooi! Ik dacht dat je vader die nieuwe Vario`s slecht vond? Maar oké, super trekkers zeg! Als ik auto kon rijden, was ik al lang eens langsgekomen(is niet zolang rijden)
Fendt_Power

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Fendt_Power » ma 25 aug 2008 17:21

Bedankt voor je leuke reactie. Ja mijn vader vond ze in eerste instantie "slecht", omdat hij gewoonweg gek was van die blokkige snoet van Fendt, maar aangezien de trekkracht en het verbruik ten opzichte van die andere is hij toch helemaal gek geworden van de vario. We hebben inderdaad nu 4 vario's en ik weet zeker dat er nog zullen volgen! Groetjes, Stef.
Fendt_Power

Update: Loonbedrijf Jan Hes b.v. Bakkum

Bericht door Fendt_Power » wo 27 aug 2008 16:36

Hallo allemaal. Ik ben laatst een paar daagjes naar Heiloo geweest. Ik ben toen bij een paar plaatselijke loonwerkers gaan kijken, namelijk bij Borst uit Bakkum, helaas had ik toen mijn fotocamera niet bij #-o. Ik ben ook nog bij Jan Hes b.v. Bakkum geweest, gelukkig had ik toen wel mijn fotocamera bij :D. Zij waren toen mest aan het rijden met het volgende: een Fendt 818 met Hawe breedstrooier en Atlas kraan. Op de kraan was aanwezig de vader en op de tractor reed zijn zoon. Groetjes Stef.

P.s. ik heb geen idee welke foto's ik moest kiezen, dus wissen jullie maar welke niet mooi zijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjando-kamphuis
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 21 mar 2008 9:58
Land: nederland
Locatie: den ham

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door arjando-kamphuis » do 28 aug 2008 15:59

Mooie foto,s.

groetjes arjando
Gebruikersavatar
Martijn_MF
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1694
Lid geworden op: za 31 mar 2007 20:32
Land: Nederland
Locatie: Swolgen
Contacteer:

Re: Foto's van het bedrijf bij ons thuis.

Bericht door Martijn_MF » do 28 aug 2008 17:06

erg mooie foto's
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Update: Loonbedrijf Jan Hes b.v. Bakkum

Bericht door Michael G. » zo 31 aug 2008 9:12

Fendt_Power schreef:Hallo allemaal. Ik ben laatst een paar daagjes naar Heiloo geweest. Ik ben toen bij een paar plaatselijke loonwerkers gaan kijken, namelijk bij Borst uit Bakkum, helaas had ik toen mijn fotocamera niet bij #-o. Ik ben ook nog bij Jan Hes b.v. Bakkum geweest, gelukkig had ik toen wel mijn fotocamera bij :D. Zij waren toen mest aan het rijden met het volgende: een Fendt 818 met Hawe breedstrooier en Atlas kraan. Op de kraan was aanwezig de vader en op de tractor reed zijn zoon. Groetjes Stef.

P.s. ik heb geen idee welke foto's ik moest kiezen, dus wissen jullie maar welke niet mooi zijn!
nou het zijn allemaal mooie foto´s hoor.

Gr.Michael
Fendt_Power

Nieuwe Schlüter!

Bericht door Fendt_Power » do 11 sep 2008 16:37

Hallo allemaal. Ik heb vandaag weer eens op http://www.trekkerenwerktuig.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank gekeken en toen kwam ik deze nieuwe Schlüter tegen. Ik post dit niet omdat wij deze willen kopen, maar gewoon voor de Schlüterliefhebbers onder ons! Ik wist eigenlijk geen ander subforum waar ik dit kon plaatsen. Groetjes Stef.

Duitse Schlüter met 650 pk

In Duitsland is een speciale Schlüter onthuld met een vermogen van 650 pk (478 kW). De trekker is gebouwd op basis van een Schlüter Profi Trac 3500. Van dit oorspronkelijke model zijn er destijds slechts enkele gemaakt. Omdat dit zeldzame model grotendeels gesloopt is tijdens de aanpassingswerkzaamheden, zijn de reacties onder andere Schlüter-liefhebbers wisselend.

Bakbeest

Lanz- en Schlüterverzamelaar Ludwig Streitberger onthulde afgelopen weekend zijn zelfgebouwde machine. Bij de bouw van de 'Profi Gigant' zijn kosten noch moeite gespaard. Om ruimte te creëren voor de nieuwe MAN-marinemotor en de eveneens nieuwe ZF-versnellingsbak is het chassis van de oorspronkelijke trekker verlengd. Hiermee komt de totale lengte van het vierwielgestuurde bakbeest op ruim 7 meter.

Nieuwe assen

Naast de nieuwe motor en versnellingsbak werden ook nieuwe assen (ZF) gemonteerd. Om het enorme vermogen op de grond te kunnen brengen is de trekker rondom uitgerust met dubbellucht. Om de verhoudingen aan te geven: de bandenmaat is 710/60 R42.

Bron: http://www.trekkerenwerktuig.nl" target="_blank" target="_blank
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”