Mijn werk.

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » wo 27 mar 2013 20:04

De tank heb ik al, de trekker nog niet.

Vanmiddag de eerste 8ha bouwland gedaan.. Morgen middag weer verder!

Afbeelding
Gebruikersavatar
edwin
Collector
Collector
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 13:46
Land: nl
Locatie: Goes

Re: Mijn werk.

Bericht door edwin » wo 27 mar 2013 20:26

Dat is mooi spul achter elkaar Geoff.
Mvg Edwin de Jonge
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Mijn werk.

Bericht door rubenNH » wo 27 mar 2013 20:43

Mooi spul. Dikke combie zo!
Wij zijn de hele week al druk bezig. Vrijdag doen we de bouwlandbemester er aan.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » wo 27 mar 2013 20:57

zoden zijn wij ook de hele week al mondjesmaat bezig. 2 weken terug al wat bouwland, maar deze week is dit de eerste dag. Morgen middag bij de zelfde klant nog een 10 hectare doen bij de zelfde klant.
andreford
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 07 jan 2013 15:14
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door andreford » do 28 mar 2013 0:09

super super mooie combie jaja this wel blauw haha :lol: :lol: :lol:
gr Panne
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Mijn werk.

Bericht door hermenj » do 28 mar 2013 20:38

Panne was vandaag ook alweer lekker aan het toeren had mijn collega het over :mrgreen: Mooi dat het je bevalt geoff.
Met Vriendelijke groet,
Hermen jansen
andreford
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 07 jan 2013 15:14
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door andreford » vr 29 mar 2013 0:09

ja ja gas op de lollie
gr Panne
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » vr 29 mar 2013 8:15

Ja dat wil mooi met zon vario he panne. Ik heb gister m'n nieuwe vriend opgehaald bij Kort in zwiggelte. alleen dat is een full powershift 19 bak.. Maar schakelt verassend soepel. Je hoord hem schakelen, je voelt het niet. Beetje Ad-blue er bij, jaja we doen er blauw bij :lol:
Gebruikersavatar
edwin
Collector
Collector
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 13:46
Land: nl
Locatie: Goes

Re: Mijn werk.

Bericht door edwin » vr 29 mar 2013 21:08

Word die T7 je vaste werkpaard Geoff?
Mvg Edwin de Jonge
andreford
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 07 jan 2013 15:14
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door andreford » vr 29 mar 2013 22:14

ja ja dat zeg ik mooi blauw past bij jou haha dus....... gas op de lollie :lol: :lol:
gr Panne
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » vr 29 mar 2013 23:00

Heb gister een nieuwe T7.235 opgehaald bij korte, dat wordt de komende weken mijn kantoor.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » za 30 mar 2013 16:44

Na wat gevogel is hier de foto dan eindelijk, zit op dit moment in London. ( London? Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON!) maar dit is hem dan. Een T7.235 dus. Vast front gewicht (gaat met de tank en wagens rijden) full powershift bak. De juiste banden zitten er nog niet onder, op dit moment zit er trelleborg 540 & 650 onder, over een week zijn de Vredesteins binnen, er komen 600 & 710 onder (net als de T7060 hierboven)

Met deze 13m3 tank er achter kan ik me de komende weken vermaken.



Afbeelding
Gebruikersavatar
john deere 6930
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 dec 2012 16:45
Land: Nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door john deere 6930 » za 30 mar 2013 18:26

Ik ben niet zo'n New Holland fan, maar ik vind dit wel een mooie combinatie
groeten uut zeeuws-vlaanderen
Pedro
andreford
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 07 jan 2013 15:14
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door andreford » za 30 mar 2013 19:22

super super combi moeten we maar een keer naast elkaar zetten haha jaja en dan ....... gas op de lollie
gr Panne
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Mijn werk.

Bericht door eicher 3108 » za 30 mar 2013 20:02

Ja een hele mooie trekker Geoff, ik wist al dat je deze combinatie kreeg.
Ja meneer werkt er nog maar net, en hij krijgt gelijk een splinternieuwe trekker onder de kont hahaha. :mrgreen: :wink:
De meeste nieuwe jongens beginnen op het spul wat al 10.000 uur gedraaid heeft hahahaha.
S.Ybema
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1130
Lid geworden op: do 03 apr 2008 12:16
Land: Fryslan
Locatie: molkwerum it moaste plak van fryslan

Re: Mijn werk.

Bericht door S.Ybema » za 30 mar 2013 22:05

En nu nog even slijmen voor een nieuwe tank? :lol:
Sjoerd Ybema
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Mijn werk.

Bericht door Reinder-mf » za 30 mar 2013 22:24

Krijgt ie 'm niet? Dan maakt ie 'm zelf wel :lol:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » za 30 mar 2013 23:01

Nieuwe tank lijkt me niet nodig, deze verkeerd in erg goede staat, kan zeker nog een paar jaar mee :wink:

Nog eentje om het af te leren, NH heeft nu standaard LED zwaailampen ipv de conventionele, valt goed op!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kirovet
Collector
Collector
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 17 mar 2010 22:47
Land: Nederland
Locatie: IJhorst
Contacteer:

Re: Mijn werk.

Bericht door Kirovet » za 30 mar 2013 23:36

Ja Ja, Geoff wordt wel een beetje verwend bij Scheper, gelijk een nieuwe trekker, en dan een personeels uitje naar Londen, toemaar, dan wordt er nog wel wat verdiend aan de stront.....hahahaha.....
Vroeger deden we dat wel anders, met een 10.000 liter tank, kets plaatje erachter, en rijden maar, of niet dan Ronnie.
Maar mooi blauw is er volgens mij niet, die dingen lekken al op de folder..... :lol:

Nee dan doe mij maar zo´n groene rakker met zowat 30.000 uur op de teller, zoals het verhaal van deze Fendt 612 in Trekker en Werktuig stond.
Moet je nog maar zien, of dat zo´n mooie blauwe dat haalt. #-o

BTW Geoff, vindt het toch wel een mooi setje, geluk ermee.
Groeten Gerdjan alias Kirovet
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Mijn werk.

Bericht door Reinder-mf » za 30 mar 2013 23:39

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een nieuwe groene de 31.000 uur ook niet haalt hoor, maar het zijn wel kwaliteitstrekkers.

Mooie combi zo Geoffrey!
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Mijn werk.

Bericht door eicher 3108 » za 30 mar 2013 23:56

Zo te zien, was dit op de Slenerweg in Schoonoord, achter het pompstation, of heb ik het verkeerd?
Heb daar al heel wat vrachtjes eendenmest langs gereden in het verleden. :wink:

Doe mij er toch ook maar zo'n blauwe ervoor, die groenen zijn per draaiuur toch een stuk duurder. :wink:
Vroeger draaiden trekkers eigenlijk zonder problemen zo 15000 tot 20000 uur (uitzonderingen daargelaten), tegenwoordig moet het eerder vervangen worden, zal ook wel strategie van de fabrikanten zijn, anders is er te weinig omzet. :lol:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » zo 31 mar 2013 7:55

Klopt inderdaad Ronnie. Tja ik kan er slecht over oordelen, ik ben geen ondernemer, maar heb zelf ook wel eens wat dingen uitgerekend en uit laten rekenen. maar als je aanschaf 40.000 duurder is en geen cent per uur meer krijgt in het zelfde werk is dat wel 4 euro / draaideur uit je eigen portemonnee (uitgaande van een levensduur van 10.000 uur, zelfs bij 15000 uur is het nog 2.6 euro/uur) en dat weegt echt niet op tegen de iets hogere rest waarde. Als ik lees in de " Boerderij" dat new Holland net zo zuinig is, en heel dicht er bij scoord dan zou voor mij persoonlijk de keuze snel gemaakt zijn.

Ieder z'n merk en ieder z'n wensen, laat mij lekker op een blauwe rijden, rijden jullie lekker op een groene of een rode, en dan laten we het er bij. Heb eigenlijk weinig zin in een merken oorlog, en dat heeft ook geen zin want we komen toch niet op een punt waar we elkaar gelijk gaan geven. Dus zullen we het hier bij laten? :wink:
Gebruikersavatar
Pieter_mf
Collector
Collector
Berichten: 391
Lid geworden op: do 02 aug 2012 18:38
Land: Belgie

Re: Mijn werk.

Bericht door Pieter_mf » zo 31 mar 2013 12:00

Daar wil ik wel nog even dieper op ingaan, niet voor oorlog ofzo, want ben zelf geen NH man, maar als je nu eenmaal de kostprijs gaat uitrekenen per uur van een NH en de zelfde kostprijs per uur van een fendt + dat je daar eens, de restwaarde van je trekker gaat bijtellen van je trekker na 5 jaar, zul je toch tot de constatatie komen dat deze min of meer gelijk zullen scoren. NH zal hier dan wel iets goedkoper uitvallen. Als je hierin ook nog eens kijkt naar de kostprijs van de trekker kost een Fendt stukken meer.
Stel dat er nu eens wat kapotgaat aan die fendt ( hier in de buurt een 828, na 500 uur de motor gesneuveld) en dat dit nu niet binnen de garantie valt,dan zal de overweging voor een NH toch wel wat groter zijn :), al is die kwaliteit niet zo denderend in vergelijking met een fendt.

Besluit, koop een ferguson, dan heb je een trekker uit de middenklasse, kan nooit kwaad :p
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Mijn werk.

Bericht door eicher 3108 » zo 31 mar 2013 12:50

Ik weet niet wie hier het blad Trekker leest......... Maar er staat in de nieuwe van april een trekkertest van een New Holland T7.270.
Er staat ook vermeld dat de concurrentie zich zorgen kan gaan maken, want deze is bijzonder goed uit de test gekomen, en een 12% minder verbruik van diesel als de gemiddelde concurrent, en inderdaad bijna 40.000 goedkoper als een Fendt.
Qua kwaliteit denk ik dat ze weinig onder doen voor een ander merk, echt slechte trekkers kom je tegenwoordig bijna niet meer tegen. :wink:
S.Ybema
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1130
Lid geworden op: do 03 apr 2008 12:16
Land: Fryslan
Locatie: molkwerum it moaste plak van fryslan

Re: Mijn werk.

Bericht door S.Ybema » zo 31 mar 2013 13:00

Wat een gezeur over welk merk nou beter is. Het is de keus van diegene die de trekker koopt. Er wordt niet alleen naar het merk gekeken maar ook de service van de dealer. Wij rijde thuis zelf al meer dan 30 jaar Fendt. Omdat de dealer hier redelijk dicht bij is en de service goed is anders hadden we al lang NH gereden. En NH levert nog geen vario in de kleinere trekkers en Fendt heeft alleen maar vario en met voorlader werk is dat een uitkomst vooral met TMS. Het is gewoon een shovel je rijd gewoon op het gaspedaal.
Sjoerd Ybema
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Mijn werk.

Bericht door eicher 3108 » zo 31 mar 2013 13:06

Waarom is dit nou weer gezeur? Maar goed, we houden ermee op zoals Geoff al zegt, want daar komt alleen maar gezeur van. :wink:
John Deere 8345r
Collector
Collector
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 18:20
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door John Deere 8345r » zo 31 mar 2013 13:23

eicher 3108 schreef:Ik weet niet wie hier het blad Trekker leest......... Maar er staat in de nieuwe van april een trekkertest van een New Holland T7.270.
Er staat ook vermeld dat de concurrentie zich zorgen kan gaan maken, want deze is bijzonder goed uit de test gekomen, en een 12% minder verbruik van diesel als de gemiddelde concurrent, en inderdaad bijna 40.000 goedkoper als een Fendt.
Qua kwaliteit denk ik dat ze weinig onder doen voor een ander merk, echt slechte trekkers kom je tegenwoordig bijna niet meer tegen. :wink:
Mijn buurman heeft ook het blad trekker.
Dus ik heb al zoon gevoel wat hij tegen mij gaat zeggen, als hij terug is uit Spanje over de test. :lol:
hij heeft 3 case cvx'en en 1 new holland tvt , en is helemaal gek van new holland.
Ik ben fan van john deere, dus je weet wel wat voorn discussie we soms, voeren.....
Voor een tijdje terug, was er een test, over trekkers boven de 350 pk.
Daar hadden we het over, de plus punten en min punten, van de merken valtra, mf, John Deere, New Holland, Case, Fendt.
Kan het blad niet meer terug vinden, op het internet, maar daar staat alles in. :wink:

(Ps, Geoff van welk bouwjaar is die veenhuis tank??)
met vriendelijke groet Jermo
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Mijn werk.

Bericht door eicher 3108 » zo 31 mar 2013 13:50

Quate van Kirovet: "Nee dan doe mij maar zo´n groene rakker met zowat 30.000 uur op de teller, zoals het verhaal van deze Fendt 612 in Trekker en Werktuig stond.
Moet je nog maar zien, of dat zo´n mooie blauwe dat haalt"

Gerdjan: Ik weet zeker weten wel een andere blauwe rakker die dat kan halen, en dat ook gehaald heeft. :mrgreen: :wink:

En verder een beetje auwehoeren, over merken mag toch wel, zolang het maar leuk blijft, doen we in het dagelijks leven toch ook? :wink:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » zo 31 mar 2013 14:15

De tank is van 2003, de bouwland injecteur van 2006 als ik mij niet vergis. De banden lijken wat kaal, deze zijn gecoverd met een ander soort profiel wat lichter zou moeten trekken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: Mijn werk.

Bericht door escuro » zo 31 mar 2013 14:53

Werk je nu in loondienst of op zelfstandige basis?
Laatst nog met een Nederlandse klant aan het praten geweest en zit al een tijdje thuis. Tegenwoordig niet veel werk voor freelance.
Kiezen de goedkoopste uit en mag je alle vervelende klussen doen.

Fendt of NH. Je kan pas oordelen als je met beide gewerkt hebt.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » zo 31 mar 2013 15:17

Dat is helemaal juist Escuro! Verharen van " dat heb ik gehoord" kunnen we allemaal wel vertellen, ik heb persoonlijk goede ervaringen met New Holland en de plaatselijke dealer, maar ik ben absoluut niet merk gebonden, stap ook net zo lief op een Fendt, deere of MF! Als de kachel en de radio het maar doen vermaal ik mij heel best :lol:

Ik werk in loondienst. En dat is een bewuste keuze op dit moment. Om zelfstandig te worden (ZZPer) durf ik op dit moment niet aan, is gewoon te weinig werk hier in het noorden, en er zijn te veel die voor kut prijzen aan het werk gaan, die wonen nog thuis bij pa en ma, en kunnen gewoon onder de prijs door. Ik moet mijn hypotheek betalen, verzekeringen, belastingen enz, dus ik moet dan gewoon een bepaalde prijs hebben, daar komen bij af ik zekerheid wil, en moet hebben, want de rekeningen blijven echt wel komen en zijn niet mals met een eigen huis :wink:
andreford
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 07 jan 2013 15:14
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door andreford » zo 31 mar 2013 18:51

super super mooie foto's jaja haha jaja blauw :mrgreen: succes met de mest he !! en we spreken elkaar
gr Panne
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mijn werk.

Bericht door CornelisJ90 » zo 31 mar 2013 22:12

escuro schreef: Fendt of NH. Je kan pas oordelen als je met beide gewerkt hebt.
Mooi gesproken... Het merk moet je 'liggen' zeg ik altijd maar, en je moet er lekker mee kunnen werken. En degene achter het stuur kan wel een bepaalde voorkeur hebben, maar elke euro die er extra naar de machine moet zie je sowieso niet meer terug in de portomonnee van de bestuurder.

Maar aan de andere kant, de vakbladen geven al jaren aan dat Fendt te duur is, net als veel ondernemers. Waarom worden ze dan nog steeds zo goed verkocht vraag ik me dan af ?
S.Ybema
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1130
Lid geworden op: do 03 apr 2008 12:16
Land: Fryslan
Locatie: molkwerum it moaste plak van fryslan

Re: Mijn werk.

Bericht door S.Ybema » zo 31 mar 2013 22:19

Tegen woordig kun je voordelig een trekker leasen tegen gunstige rentes. Dus dat wordt veel gedaan met dure trekkers.
Sjoerd Ybema
Gebruikersavatar
Kirovet
Collector
Collector
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 17 mar 2010 22:47
Land: Nederland
Locatie: IJhorst
Contacteer:

Re: Mijn werk.

Bericht door Kirovet » zo 31 mar 2013 22:22

Zal in het vervolg oppassen wat ik hier neer zet.
Meer zeg ik er niet over.
Groeten Gerdjan alias Kirovet
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”