Mijn werk.

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mijn werk.

Bericht door CornelisJ90 » zo 31 mar 2013 22:32

S.Ybema schreef:Tegen woordig kun je voordelig een trekker leasen tegen gunstige rentes. Dus dat wordt veel gedaan met dure trekkers.
Jaja... Het gros van de mensheid denkt dat leasen de manier is. Geloof mij maar, of je het linksom, rechtsom, bovenlangs of onderlangs doet, betalen moet je toch. En dan is leasen toch echt duurder als zelf afrekenen hoor!
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Mijn werk.

Bericht door Reinder-mf » zo 31 mar 2013 22:40

Inderdaad, het is alleen maar spreiden van de kosten, maar er komt meer bij, zoals in sommige gevallen rente of extra heffing.
Gebruikersavatar
Pieter_mf
Collector
Collector
Berichten: 391
Lid geworden op: do 02 aug 2012 18:38
Land: Belgie

Re: Mijn werk.

Bericht door Pieter_mf » ma 01 apr 2013 0:13

ochja, denk dat leasen hier in belgie wel wat minder gebeurt.
Wat een kennis van me zei : wij kopen gewoon fendt, die kost misschien wel meer, maar na 5 jaar krijg je er dan ook meer voor terug. Qua qualiteit kan niemand boven fendt uit, en dat beetje extra luxe neen we er graag bij. ALs we rekenen naar NH, dan kost die ongeveer evenveel per uur.
Stond dan nog iemand anders bij, de zoon van een groot mechanisatiebedrijf, die new holland verkoopt. Toen was het tijd voor getalletjes en werd de discussie een echte discussie. Die bleef bij zijn standpunt dat new holland misschien minder was van kwaliteit, maar ook de goedkoopste trekker als je dit per uur gaat uitrekenen. Komt ook nog eens bij dat het extra geld je investeerd in een fendt, niet nodig is in een nh, en voor dit bedrag al eens iets mag kapotgaan.

Persoonlijk vind ik het ook een nadeel dat alle fendt's standaard met vario uitgerust zijn. Dit vind ik iets wat helemaal niet nodig was, en gewoon als optie moest blijven. Vario is naar mijn kennen nog niet genoeg ontwikkeld, en de slijtage op de vario versnellingsbak gaat veel te snel ( soms wel al na 5000 uur). Een ander nadeel is ook dat e versnellingsbak altijd blijft meedraaien, en dit dus standaard bij trekkers van 200 pk, al 30 pk hier naartoe gaat.


Wat daar in trekker staat, dat NH 10% minder verbruikt, dat is helemaal geen waar ;) dat is gewoon die adblue die de trekker verbrandt in plaats van diesel, elk merk komt tegenwoordig met dat argument. UIteindelijk als je alles samentelt, de adblue en diesel, gaat een trekker toch wel meer verbruiken, dan een trekker zonder adblue.
Op dit vlak moet ik zeggen dat JD wel achterkomt qua technologie. Die hebben het over een andere boeg gegooid en gezocht naar alternatieven voor adblue om toch de milieunormen te halen. JD maakt gebruik van filters en katalysatoren, maar de vraag is hoe lang dit allemaal nog blijft duren, je kan immers niet blijven filters bijplaatsen :p

btw: adblue is ook het wondermiddel niet... adblue is immers ureum. het komt wel eens voor dat dit aankoekt in leidingen en deze verstopt geraken, en leidingen moeten ook volledig uit inox gemaakt zijn...

Persoonlijk vind ik dit wel geen merkenoorlog. DIt is gewoon mijn visie
dejohndeereman
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 07 nov 2010 19:21
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door dejohndeereman » ma 01 apr 2013 9:55

Ik weet niet waar je alle info vandaan haalt, maar;

Adblue wordt niet verbrand in de motor, en draagt dus ook niet bij aan het verbruik zoals jij stelt. Het wordt ingespoten in het uitlaat circuit (tot 5% dieselverbruik) waar het in de SCR NOx afbreekt tot stikstof en water.

John Deere, maakt tot nu toe gebruik van EGR sytseem, wat meer is dan "een paar filters". Deere heeft altijd al medegedeeld dat zij ook gebruik gaan maken van SCR in combinatie met EGR voor de volgende stap in de emissie eisen. Ook Caterpillar heeft deze route genomen trouwens.

Voor mensen die altijd EGR syst. de grond instampen, heb ik nog slecht nieuws; Voor tier 4 final/Stage IV en verder ben je EGR + SCR nodig (in de meeste gevallen), dus wen er maar aan
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » ma 01 apr 2013 10:13

Bij mij op het werk zijn op dit moment 2 T7's met addblue, de T7.260 verbruikt gemiddeld 3.4% addblue, de T7.235 weet ik nog niet, deze heb ik nog maar 1x gevuld maar hou het zeker in de gaten, en kom er later nog wel eens op terug. De 10% waar jij over praat is een ander verhaal, in de regel heeft de addblue tank 10% van de inhoud van de diesel tank.

Addblue is zeker het wondermiddel niet maar wordt in de transport wereld al jaar en dag gebruikt. En doet daar goed zn werk, dus waarom in de landbouw niet? Dat het niet het fijnste spul is mag duidelijk zijn, het spul kristalliseerd op den duur ( zie je ook bij de tank, zal er eens een foto van maken)
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Mijn werk.

Bericht door E-JvdVoort » ma 01 apr 2013 10:36

Uiteindelijk zijn het sorry voor de uitdrukking, allemaal "lapmiddeltjes" om de emissie omlaag te brengen Adblue is niet zaligmakend, en EGR kleppen vervuilen bij het leven, zeker als er veel op lage toeren gewerkt word en de meeste kleppen dan maar half open gaan.

Ik vraag me af hoelang we nog door gaan voordat iemand erachter komt dat een motor niet eindeloos te vernachelen is om de uitstoot zo laag mogelijk te krijgen. je kunt simpelweg niet alle uitstoot weginnoveren.
Gebruikersavatar
edwin
Collector
Collector
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 13:46
Land: nl
Locatie: Goes

Re: Mijn werk.

Bericht door edwin » ma 01 apr 2013 10:50

In de truck industrie waren de 1e trucks een drama,storingen bij het leven,tegenwoordig hoor je er nog nauwelijks iets van.
Ik weet nog dat ik met een daf reed waar dat net toen opzat,vermogen verlies,problemen waar je uw tegen zegt.
De systemen zijn vele malen beter geworden en ga er maar van uit dat de motor bouwers echt wel weten waar ze mee bezig zijn.
Als je Ad bleu tankt direct daar na alles rond de tank goed afspoelen met water,het is ook goed spul tegen onkruid op je straat en goedkoper dan rundupp :lol:
Mvg Edwin de Jonge
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Mijn werk.

Bericht door Reinder-mf » ma 01 apr 2013 11:14

Ik had vorige week een chauffeur die gips bracht, die zei tegen mij; heb je ook een emmertje water, mn adblue tank is leeg..
Gebruikersavatar
edwin
Collector
Collector
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 13:46
Land: nl
Locatie: Goes

Re: Mijn werk.

Bericht door edwin » ma 01 apr 2013 12:13

Het hooft ingrediënt is gewoon vloeibare eureem met een percentage water en nog wat chemische rotzooi ,word gewoon bij Yara gemaakt.
Mvg Edwin de Jonge
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mijn werk.

Bericht door CornelisJ90 » ma 01 apr 2013 12:17

Bij DAF blokken weet ik inderdaad dat het mogelijk is. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen voorstander ben van EGR en roetfilters. De uitstootbeperking die er mee gehaald word staat naar mijn idee nog steeds niet in verhouding met de hoeveelheid extra brandstof die ingespoten word om dit mogelijk te maken.

En net wat E-J zegt, de motoren vervuilen voor het leven van binnen, omdat ze in een bepaalde cyclus worden getest (bijv. 80% gas op 1500rpm) daar worden de complete blokken op aangepast maar zodra de machine meer of minder toeren gaat maken is heel de balans weg. Met meer toeren geeft dat niet, door de hogere echt (uitlaatgastemperatuur) blaast vaak heel het blok schoon maar met minder toeren (is minder brandstof, iets wat wel aantikt met 1,30 euro de liter, verkoold het blok van binnen met aangekoekte roet resten.
Pinzie
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 dec 2012 17:29
Land: Belgie

Re: Mijn werk.

Bericht door Pinzie » ma 01 apr 2013 12:29

Laat ons even duidelijk zijn....

Bij de autofabrikanten worden tegenwoordig alle autos gemaakt met een zo laag mogelijke co uitstoot.
Maar wie kontroleert of hun aangeboden gegevens kloppen???
Een kennis van me doet al vele jaren aan chiptuning en heeft een ge-ijkte testbank.
Er zijn maar weinig auto's die hun ongeveer juiste vermogen daar weten af te geven.

Eerlijk gezegd, die gegeven gegevens kwa uitstoot, verbruik en ook vermogen denk ik dat we wel met een korreltje zout mogen nemen :wink:
Gebruikersavatar
edwin
Collector
Collector
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 13:46
Land: nl
Locatie: Goes

Re: Mijn werk.

Bericht door edwin » ma 01 apr 2013 12:33

Regelt de elektronica hier dan niet op,lijkt mij dat bij landbouw voertuigen hier wel over nagedacht is?
Hoe veel Ad Bleu word er ingespoten bij lage toerentallen?ik ga er toch echt wel van uit dat ze hier over nagedacht hebben.
Was het niet zo dat de de software hier op reageert na een aantal draai uren?
Ik denk dat er pas problemen ontstaan bij trekkers van een aantal jaren oud,bv zo'n MF8690 van de eerste serie met Ad Bleu ,tevens zal het ook wel zo zijn hoe goed je het onderhoud laat doen.
Voor de rest kun je wel weer zeggen dat die Hoving weer eens een dosis geluk heeft om direct met een nieuw paard aan het werk te mogen gaan :mrgreen:
Mvg Edwin de Jonge
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » di 02 apr 2013 20:20

Nou. na een paar vrachtjes te hebben gedaan met de T7.235 mocht ik weer afkicken.. Vandaag de T7.260 met 14m3er omgebouwd van zoden naar bouwland. en hier mag ik het mee gaan doen de komende weken. Gaat een tijdelijke kracht met de T7.235 verder. Ik val nog even dieper met m'n neus in de boter zegmaar :lol: :lol:

Afbeelding
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Mijn werk.

Bericht door Reinder-mf » di 02 apr 2013 21:00

Zozo, dat kan wel minder!!
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: Mijn werk.

Bericht door escuro » wo 03 apr 2013 12:40

Wat ik mij afvraag is hoeveel pk vraagt zo'n tank met bemester eigenlijk?
John Deere 8345r
Collector
Collector
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 18:20
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door John Deere 8345r » wo 03 apr 2013 13:10

@Escuro, waar ik kom, rijden ze met een : John Deere 6620 (140 pk), met een 12,5 kuub's veenhuis tank+ turbovuller en container zuigarm. :wink:
Zelf weet ik niet, hoeveel veenhuis adviseert. :wink:
Maar 1 ding weet wel, dat geoffery genoeg pk's voor de tank heeft zitten. :mrgreen:
met vriendelijke groet Jermo
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Mijn werk.

Bericht door Spiekker; S.J.B. » wo 03 apr 2013 14:23

Bemester Jermo... Knoop je er een kwakbak van 3 meter achter of een ouderwetse Veenhuis zoals op de VVT's maakt ook nog verschil...

Hangt af van de breedte en het type bemester, Escuro. En het type bemester doet ook veel. Ik schat voor deze bemester 20-25 pk de meter op zandgrond. Daarbij komt nog de weerstand van de banden, aandrijving van de hydrauliek etc...
mvg Sjoerd
John Deere 8345r
Collector
Collector
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 18:20
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door John Deere 8345r » wo 03 apr 2013 16:27

Wat is dan een oude veenhuis Sjoerd, de tank is van bouwjaar 2000 of 2002, de bemesters meende ik ook. :wink:
met vriendelijke groet Jermo
John Deere 8345r
Collector
Collector
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 18:20
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door John Deere 8345r » wo 03 apr 2013 16:49

Hier nog 2 foto's van de combi:
605070-6620-john-deere.jpg
605069-6620-john-deere.jpg
met vriendelijke groet Jermo
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » wo 03 apr 2013 21:09

Tja het vermogen verhaal.. ik ken mensen die er met 130pk voor staan. ook mensen die er met 360 pk voor staan. en wanneer doe je het goed ? Het is gewoon een feit dat zo'n tank zwaar trekt. je trekt 14 ton stront ( even voor het gemak ) en de tank plus bemester door bouwland.. Vandaag de hele dag aan het rijden geweest en vind de PK's van de 7.260 erg prettig voor de tank. en zelfs met zo'n trekker kom je soms nog te kort.

De PK's zijn nodig voor rijsnelheid in het veld.. en de rijsnelheid is afhankelijk van de dosering. wanneer de kogel kraan volledig open staat ( deze wordt elektronisch geregeld door de doorstroommeter ) zit je aan je max. Bij een dosering van boven de 25m3 de hectare wordt je beperkt door de dosering. Maar daar onder wordt je beperkt doordat de trekker de tank met injecteur in de grond niet op snelheid brengt. Bij een dosering van 12/15 m3 ( en ja dat komt voor ) dan zit je al snel gebonden aan een kilometer of 17/18/uur.. en dan merk je gewoon dat de trekker het onderste uit de kan moet halen om de juiste dosering te krijgen.
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Mijn werk.

Bericht door Reinder-mf » wo 03 apr 2013 21:20

Je hebt ook het wegtransport neem ik aan, met een volle tank op snelheid komen vergt ook aardig wat pk's.
Gebruikersavatar
RobFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 13 nov 2011 20:48
Land: Nederland
Locatie: Oosterstreek FR.

Re: Mijn werk.

Bericht door RobFendt » wo 03 apr 2013 21:24

Als je eenmaal rolt en gang hebt, valt het wel mee, het op gang komen vraagt iets meer, maar volgens mij ook niet gek veel, op de weg tenminste. :wink:

Maar mooie combi's Geoffrey! Net spul daar zie ik wel! =D>
Mvg,
Rob Klaverboer.
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Mijn werk.

Bericht door Reinder-mf » wo 03 apr 2013 21:31

Dat is ook weer waar.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Mijn werk.

Bericht door eicher 3108 » wo 03 apr 2013 22:21

Ik kan je inderdaad zeggen dat deze pk's wel nodig zijn bij deze tank, mensen die menen dat het met veel minder kan, hebben geen verstand van de economische kant van het verhaal.
Mijn ex zwager had altijd een NH 8970 voor een 10m3 Kaweco staan, hij was deze pk's wel nodig zei hij altijd, wilde hij de capaciteit halen, en het uur tarief of m3 tarief binnen de perken houden.

Een ander verhaal is het, als de boer het zelf doet, die heeft de tijd aan hem zelf, en hoeft niet per uur of per m3 af te rekenen.

Ik zag vandaag trouwens, dat een boer hier aan de straat een splinternieuwe Joskin heeft gekocht, met bemester. Tank is 11m3, breedte van de bemester weet ik zo niet, maar niet super breed.
Er voor staat een Same Silver van 95pk, het gaat met een slakkengang door het veld, als dat in loonwerk moest, dan verdiende of de loonwerker niets(bij een m3 tarief), of de boer kreeg een torenhoge rekening bij een uurs tarief van de loonwerker. Ook over de straat gaat het trouwens niet hard, als hij hier voor het huis langs rijdt, kun je gewoon aan de trekker horen, dat hij wel trekken moet.(als hij vol zit)

Waarom ze het nu zelf doen snap ik eigenlijk niet, want ze hebben er ook nog iemand op zitten, en die werkt volgens mij ook niet voor niets, voorheen kwam Scheper er altijd, en dat beviel volgens mij goed. :wink:
andreford
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 07 jan 2013 15:14
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door andreford » wo 03 apr 2013 22:52

ja ja mooi gesproken Ronnie !!!
gr Panne
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » do 04 apr 2013 3:30

Volgens mij deed scheper er enkel gras/maïs Ronnie. De mest gebeurd door Meilhof met de sleepslang.
Gebruikersavatar
Pieter_mf
Collector
Collector
Berichten: 391
Lid geworden op: do 02 aug 2012 18:38
Land: Belgie

Re: Mijn werk.

Bericht door Pieter_mf » do 04 apr 2013 11:12

Hier deed een loonwerker vroeger et 160 pk een 16m3 tank, joskin xtrem als ik me niet vergis.
Nu hangt daar al een trekker voor van 235 pk. Vroeger ging dat prima met die trekker. Ik snap dus ook wel niet waarom opeens zo'n grote trekker ervoor moet. voor deze trekker was het er een van 200 pk en dat werkte ook goed. Het antwoord van de loonwerker was, m'n trekker kwam soms wat pk's te kort. Ik ben het , in zijn geval dan wel niet eens met zijn strategie, want die wilde geen grotere tank, juist om het gewicht op het veld laag te houden, en dan komt er zo'n trekker voor...
wortel
Collector
Collector
Berichten: 423
Lid geworden op: wo 25 jan 2012 17:23
Land: Nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door wortel » do 04 apr 2013 11:20

Maar een trekker van 235 pk hoeft niet altijd meer te wegen, dan een 200 pk Pieter. En iets meer vermogen kan soms best wel een keer handig zijn. Met een natte plek oid. Verder kan iets meer vermogen heel voordelig zijn in het brandstofverbruik, mits je je rechtervoet beheerst.
Met vriendelijke groet,
Gert-Willem Kroes
Gebruikersavatar
Pieter_mf
Collector
Collector
Berichten: 391
Lid geworden op: do 02 aug 2012 18:38
Land: Belgie

Re: Mijn werk.

Bericht door Pieter_mf » do 04 apr 2013 12:11

sorry, dubbelpost, had het zelf niet eens door...
nu ja, door een natte plek komen hangt niet echt meer af van het vermogen, eenmaal er vermogen over is, blijft dat vermogen over, en die 35 pk blijven dus onbenut als ik het zo mag zeggen.
Misschien dat het allemaal een beetje minder gaat verbruiken voor het optrekken, maar over het algemeen heb je wel een hoger verbruik, anders kun je die 35 pk meer niet halen.
Laatst gewijzigd door Pieter_mf op do 04 apr 2013 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Mijn werk.

Bericht door rubenNH » do 04 apr 2013 14:09

Hoeveel duims doorstroommeter heb je hier op Geoffery?

Wij rijden zelf sinds een jaar met een Joskin Xtrem 18,5 kuub met een fendt 820 er voor met 235 PK. Maar het wil allemaal maar net. Heeft niks over vooral op bouwland, dan lust hij ook nog wel een aardig slokje gasolie. Met mesttransport rijden wij met onze transporttanken van 24 en 26 kuub gewoon 50 KM/H alleen het duurt dan wel even voor je op gang bent.
Hier rijden er bedrijven met zon 14m3 veenhuis tank met 360 pk er voor, maar ook met 200 pk.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Mijn werk.

Bericht door GP Hoving » do 04 apr 2013 20:20

Je kunt er lang over praten, je kunt er kort over praten. iedereen heeft er een andere mening / denkwijze over. Het is gewoon een feit dat het verschil tussen een 180 en 260 pk trekker zo'n 100 tot 200m3 per dag kan Mocht je de zelfde aantal m3's doen / dag met een 180pk trekker & een 260 pk met zelfde tank / injecteur dan kan ik je garanderen dat de 260pk trekker zuiniger is in brandstof. Een 180pk moet de hele dag volgas op het max van z'n kunnen draaien. Waar bij de 260 pk het met meer gemak doet, dus de motor minder hard hoeven te werken.

Volgens mij is het een 5 duims Ruben. maar weet het niet helemaal zeker.

Nog maar even een plaatje om het af te leren van vanmorgen.

Afbeelding
andreford
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 07 jan 2013 15:14
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door andreford » do 04 apr 2013 23:43

ja ja mieters mooi plaatje !!!! jaja je hebt hem nog mooi schoon haha ik niet meer die van mij is nu zwart haha jaja black power :lol: :lol:
gr Panne
Gebruikersavatar
Hein E.
Moderator
Moderator
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 01 nov 2009 14:05
Land: Nederland
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn werk.

Bericht door Hein E. » vr 05 apr 2013 10:07

Beste combi, machtig!
Met vriendelijke groet,

Hein
jeroenenjo

Re: Mijn werk.

Bericht door jeroenenjo » vr 05 apr 2013 20:55

Mooi speelgoed Geoffrey daar kun je je een paar weken mee vermaken dacht ik zo.
Zit je nog in het midden of in de kop van Drenthe?

Gr Jeroen
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: Mijn werk.

Bericht door RobertFendt » vr 05 apr 2013 21:01

Mooi spul, ook een nieuwe tank?
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”