Mijn werk.

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door hermenj » ma 22 dec 2008 20:26

ja daar dacht ik ook net an toen ik het geplaatst had. maakt niet ut erwin wist het ook niet :P
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door GP Hoving » di 23 dec 2008 16:26

Geeft niet Herman ;) de Diamond Z Tub heeft dus 1050pk cat motor. het is een monster van een machine zo'n Tub. maar hij valt in het niet bij de DZH 7000 waar fuhler ook 2 van heeft 8)
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door hermenj » di 23 dec 2008 18:43

boink!!!!!! sorry kviel even van men stoel. allekeises wat een bende pk's mag ook wel maarja. vandaag zat er nog een voorhamer in. dikke klap in een keer :P
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door GP Hoving » di 23 dec 2008 19:00

een stuk metaal kan inderaad een flinke knal geven. maar kan ook heel veel schade aan richting. blijven sneldraaiers he.

de Diamond shredders hebben inderaad genoeg PK's de tub heeft 1050 en de 2 7000's hebben 1300pk motor. Diamond Z maakt zelf tub shredders tot 2100pk. deze heeft 2 Catepillar C27 motor. hier een PDFje ;) http://www.diamondz.com/fileadmin/PDF/1463B_imp.pdf" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door hermenj » di 23 dec 2008 20:16

was idd een beste klap. 100 meter verderop in de winkel hadden ze de klap nog gehoord. en die man heeft ook een paar slopers (ben even de naam kwijt van die dingen die rond draaien)
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door GP Hoving » di 23 dec 2008 20:39

hermanjohndeere schreef:was idd een beste klap. 100 meter verderop in de winkel hadden ze de klap nog gehoord. en die man heeft ook een paar slopers (ben even de naam kwijt van die dingen die rond draaien)
Hamers of Beitels. toen ik vrijda bij de schuur kwam stond de Tub in de werkplaats. was schade aan de rotor en zeefplaten. misschien had dat iets met die voorhamer te maken :P
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door hermenj » di 23 dec 2008 20:47

lijkt me sterk is namelijk net vandaag gebeurt :P
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door GP Hoving » di 23 dec 2008 20:50

hermanjohndeere schreef:lijkt me sterk is namelijk net vandaag gebeurt :P
haha oke. nouja dan is hij nou weer klaar :P weet niet wat er mee was dan. de kap stond open en ze waren bezit met de rotor volgens mij. zijn ze nog steeds bezig bij jullie dan ? wat shredderen ze daar dan ? groenafval zeker
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door hermenj » di 23 dec 2008 21:58

ze waren er vandaag een gister. idd een beste berg groen afval geschat op een 1216 kuub.
hij was er maandag rond een uur of negen tot 4 uur en vandaag wasie er om 8:30 tot een uurtje of 1 smiddags. hij zij dat als alles goed draaide hij ong 1000 kuub op een dag deed :P maar hij had vandaag ook al een uur stil gestaan vanwege de voorhamer :P
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door GP Hoving » wo 24 dec 2008 9:30

1000m3 per dag is groen is inderdaad een goed haalbare capaciteit voor een Tub. zo'n 7000 kan in B hout ( sloophout ) een capaciteit van zo'n 400m3/puur halen ;)
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door hermenj » wo 24 dec 2008 19:12

ut was niet alleen groen maar ook wel bielzen en andere stukken hout, zoals: boomstammen, kapotte pallets en zo
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door Fendt 936 » wo 24 dec 2008 19:28

Leuke machines om mee te werken hoor :wink: . Ik heb ook eens gewerkt met een tubgrinder, het merk weet ik zo niet meer, deze wordt gebruikt om stro te hakselen en aangedreven door een elektromotor. Wel mooi werk, alleen je moet er geen grote vuilnis zal met stropaktouw in de tobbe gooien. Dan heb je 2uur werk om hem weer schoon te maken en je motor staat in 1 keer stil :D :( .

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door GP Hoving » wo 24 dec 2008 21:57

deze machines vreten alles behavle metaal. daar kunnen ze wat slecht tegen, voor de rest maakt het weinig uit. hout. groen. plastic. een steen af en toe maakt ook weinig uit maar een dikke voorhamer of een stuk H balk wordt al gouw minder ;)
Laatst gewijzigd door Hans op za 27 dec 2008 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: DE ZOVEELSTE KEER: Quoten op direct voorgaande is VERBODEN
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Met welke machines werk ik ( update 10-12 )

Bericht door Fendt 936 » wo 24 dec 2008 22:26

Jah maar deze machine's waar jij mee "werkt" zijn ook een beetje groter dan waarmee ik gewerkt heb. En inderdaad staal kunnen ze slecht tegen, heb ook wel eens delen van de invoerband terug gevonden in de tobbe. En daar worden de hamers echt niet beter van. Daarbij komt nog dat er brandgevaar ontstaat omdat metaal op metaal slaat, met niet al te weinig vermogen.

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 12 - 01 )

Bericht door GP Hoving » do 12 feb 2009 18:49

Afbeelding

Weer een reeks foto's van mijn kant. met een beetje tekst en uitleg er bij ;)

houtsnippers op drukken op ons overslag terrein met een Volvo L90E. wordt dagelijks 1000m3 houtchips aangevoerd. de hootchips worden aangevoerd door een Fendt 820tms met beco silage kipper. Fendt 714 met beco silage kipper. Fendt 916 met haakarm carrier en Scania R420 met haakarm ( geen foto van )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Taludjes trekken met Cat 317B rupskraan:
Afbeelding
Afbeelding

Compost zeven met Volvo L70F en Doppstadt SM620 profi trommel zeef op compostering Vagroen in Grijpskerk. compost werd op 20mm afgezeeft capaciteit: afhankelijk van de vochtigheid van de compost tussen de 50 en 200m3 per uur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Compost zeven met Volvo L70F ( andere als hierboven ) met Backers MTB-3 sterrenzeef. deze zeef is heel geschikt voor droge compost met een capaciteit van 2 tot 300m3 per uur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fietspad aanleggen in een natuurlijkbied bij Vlagtwedde (Gr). moet met de shovel ( Cat 928Gz ) het beton ophalen bij de toegangsweg en over zandpaden naar de bouwvakkers brengen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zand laden met Cat 928Gz op het zandepo
Afbeelding
Afbeelding

dat waren ze voor nu. volgende keer meer [-o<
Gebruikersavatar
hermenj
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
Land: nederland
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door hermenj » vr 13 feb 2009 18:16

die cat op de laatste foto lijkt een behoorlijk klein shoveltje, maar in het echt is het toch wel een beste machine :p
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door CornelisJ90 » vr 13 feb 2009 18:57

Wat vind je nou persoonlijk beter werken, Geoff? Die Cat of die Volvo wiellader?
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door GP Hoving » vr 13 feb 2009 19:56

absoluut Volvo ! het is eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als Fendt - New Holland, je kunt een goedkopere shovel kopen. maar die is kwalitatief minder afgewerkt, neemt meer brandstof en heeft een lagere restwaarde maar is daar in tegen wel goedkoper. waarom een volvo:

- zuinig in gebruik ( 10L/uur tijden zeefwerk, cat zit veel hoger )
- beter zicht rondom de machine
- beter zicht op je bak en bakmes ( puinbak ) door de giekopstelling
- beter doseerbare bediening.
- gemakkelijke toegang to onderhoudspunten ( oliepijlen / vuldoppen, koelvloeistof. vetnippes enz )
- kleinere draaicircel,
- soepelere versnellingbak
- beter doseerbaar stuur ( 5 slagen van knik tot knik. cat is 3 slagen van knik tot knik )
- beter doseerbare rem en gaspedaal
- stevigere spatborden en kappen
- veel betere BSS ( Boom - Bucket Suspention ) wat resulteerd in minder gehobbel en geschok.
- betere instap van de cabine ( trappetje, handgrepen, deur )

hoe mooit dit alles ook klinkt. een volvo heeft ook een paar minpuntjes,
- de prijs. heel simpel
- je kunt vanuit de cabine niet ziet of de snelwissel open of dicht is. dit moet je elke keer controleren door de bak even heen en weer te klapperen
- meer smeerpunten op de machine( cat 23 nippels, volvo 28 nippels )

even voor de geintreseerde over ons wat ik bedoel met kwalitatief minder afgewerkt zowel binnen als buiten:

Cat 928Gz ( bouwjaar 11 - 2006 )
van buiten:
Afbeelding
van binnen
Afbeelding

Volvo L70F ( bouwjaar 01, 2007 )
van buiten
Afbeelding
van binnen:
Afbeelding

daar komt bij dat Caterpillar de 928H serie shovel heeft uitgebracht en daar sinds 1e week januari 2 van op het bedrijf zijn lopen beide ook bij een mobile zeef. deze shovel zijn van buiten ( op nieuwe stickers en komplampen na ) 0,0 veranderd van de G serie. zelf de cabine is van binnen nog exact het zelfde op de kilometer teller na. die is nu digitaal ipv anoloog. voor de rest allemaal het zelfde. gewoon jammer. heel jammer. had toch iets van caterpillar verwacht. ze bouwen perfecte kranen. maar kwa shovels kunnen ze niet mee komen.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door CornelisJ90 » za 14 feb 2009 20:40

Aha, zit dat zo. Ja ik heb van de week een paar dagen op een L120C gezeten, en moet eerlijk zeggen dat ik zelden z'n fijne shovel heb gehad als die (ondanks 24.956 uur! ). Maar waarom hebben jullie geen centrale vetsmering op die dingen dan? Btw bij Volvo zit er meest op de snelwissel, aan het onderste frame, zegmaar waar de cilinder van de SW inzit, een soort pal aan allebei de kanten. Daarmee kan je zien of ze open en dicht zitten. Kijk maar een keer, denk dat het op die F ook wel zit :roll:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door GP Hoving » za 14 feb 2009 21:07

jij praat nu over een eurosteel snelwissel. die zit op de catepillar ook. op de volvo's zit een volvo snelwissel. dat is een ander systeem. als je de bak er aan hebt kun je niet zien of de pin er nou in of uit is. hier 2 foto's heb met een rode circel even duidelijk gemaakt wat ik bedoel. hoopt dat je het snapt.

AfbeeldingAfbeelding


geen centrale smering ? dat heeft verschillende redenen:

a. je hebt met automatische smering geen controle over hoeveel vet in welke nippen komt en of er daadwerkelijk vet in de nippel komt. niet elke nippel heeft even veel vet nodig. ook heeft niet elke nippe evenveel vet nodig. en het centrale smeer systeem verdeed over alle nippels even veel vet. je krijgt in de ene te veel vet en in de andere te weinig.
b. alle slangetjes zijn erg fradgile op de giek. als je bijv. grof sloopthout moet afzeven ( fractie 0 tot 200 mm ) kan een stuk hout die ergens klem tussen zit veel schade aanrichten op die kleine leidingen.
c. bij automatische smering moet je tijd nog een vetspuit bij je hebben voor het smeren van de achteras en cardanas onder die onder de shovel door loopt.
d. daar komt bij je mooi even de tijd hebt om te smeren aan het eind van de dag. de motor kan even een paar minuten stationair draaien en afkoelen. je loopt om de machine heen, je kunt zien als slangen beginnen te slijten of koppelingen lekken. als je automatische smering hebt loop je veel minder om de machine heen.

ik heb 3 jaar geleden nog wel op een L70C gereden. als jij de C serie al een fijne shovel vind wil ik jou kop wel eens zien als op een F serie shovel mag werken :lol:
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door CornelisJ90 » di 17 feb 2009 18:56

Er zit een wereld van verschil tussen een L70C of een L120C, in positieve zin voor de laatste dan ;). En btw ik heb meerdere keren met een L70E & F gewerkt. Maar met centrale smering zit er wel een stuk minder speling op na 10.000 uur :roll: En als je nog net geen 24 uur op een dag op de kuil mag in de mais, ben je maar wat blij met je centrale smering. En over dat hout, ligt dat niet aan de machinist? Niet om jou hoor Geoff, maar in het algemeen :) En nee ik praat met 100% zekerheid over een Volvo snelwissel :wink:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door GP Hoving » di 17 feb 2009 19:33

of er verschil zit tussen een 120c en 70c is logisch. tussen een 70e en 110e zit ook een wereld van verschil ;)

dat door centrale smering na 10.000uur minde speling op de pennen zit is de grootste onzin. dat ligt puur en alleen aan de machinist en hoe hij met z'n machine om gaat. je moet jezelf aanleren elke dag te smeren. zoals ik al zei. het gaat niet alleen om het smeren. maar tijdens het smeren doe je ook een visuele controle van je machine. hierdoor merk je bijv op dat de boring van de bakpen los zit. dat een slangetje wat lekt of dat een las begind de scheuren in het frame. bij centrale smering heb je veel minder "contact" met je machine. dat is de reden waarom ik veel liever zelf smeer als dat ik het een systeem voor me laat doen.

ik heb bij m'n vorige werkgever ook op de kuil gestaan met verschillende shovels, maar je hebt hier echt wel even tijd om te smeren hoor. je gaat mij niet vertellen dat je daar geen tijd voor hebt.

ik weet 100% zeker dat jij NIET over een volvo snelwissel praat omdat je met een volvo snelwissel simpelweg de bak pennen niet kunt zien. ik zal morgen nog even foto's voor je maken. want dit is gewoon onmogelijk bij een Volvo snelwissel om de vergrendelingspennen te zien. de pennen en zelf de cylinders van de pennen zitten binnenin de snelwissel. de pennen zitten op de zeflde brede als de armen van het laadframe.. hierdoor kun je onmogelijk zien vanuit de stoel of de vergrendelingspennen nou in of uit zijn.

er is geen machinist die niet wat over de bak gooit op het frame. als dit met zand of mais oid gebeurd is dat niet zo'n ramp. maar als dit met grof hout gebeurd kun je gouw dingen kapot maken. zoals de slangetjes van de auto. smering.

zie dit aub niet als een persoonlijke aanval op jou Cornelis. ik ben het alleen niet eens met de dingen die je zegt ;)
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door CornelisJ90 » di 17 feb 2009 20:17

Ja het ligt aan de machinist. Praktijkvoorbeeldje, een kleintje maar. Een loonwerker bij ons in de buurt heeft 5 Beco Maxxim 360 kiepers, waarvan 4 centraal gesmeerd en 1 niet. Nu, na circa een jaar, zit er op de niet centraal gesmeerde kieper al mm's speling op de pennen. En dat houd je ook niet tegen, hoe vaak je ook smeerd. Want als je in het zand zit, moet je gewoon continue smeren, want het gaat overal tussen zitten. Nou scheeld het dat jullie niet veel grote putten hebben, cq veel schuifwerk op zandbanen want dan zie je het wel aan de shovel. Jullie machines worden wel vies, maar het is niet zo dat je eerst een stoomcleaner moet pakken om de vetnippels te kunnen vinden... Iets wat in de verhuur vaker voorkomt. Het ligt voor 100% bij de machinist, maar je word het snel zat hoor, om er lekker tussen te gaan staan en dan met een smerige jas in je cabine te gaan zitten :wink: En is een Volvo SW, ik weet het zeker :wink: Maar ik ben er al uit, dit bedoel ik dus. Rood is voor als de SW dicht is,en groen is open!

Afbeelding

En ja misschien is het dan bij jullie iets minder hectisch, maar bij ons is het eigentlijk altijd heel erg druk op de kuil :wink:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door GP Hoving » di 17 feb 2009 21:50

sorry cornelis. weer ben ik het niet met je eens :oops:

het verhaal wat je verteld over die beco is leuk.. en ik geloof ook wel dat het waar is. dat je het verschil kunt merken. maar nogmaal ik leg de oorzaak bij de chauffeur in kwestie en niet bij het hebben van centrale smering of niet. wat wij zelf op het werk zien is dat sommige kranen wel zijn uitgerust met centrale smering en deze kranen juist meer spelen hebben als de kranen die met de hand gesmeert worden. nou wil ik niet alles over 1 kam scheren. maar kraan/shovel machinist zijn in de regel vaak secuurder me smeren als een trekker chauffeur/machinist. als ik met een machine op pad ben geweest zorg ik altijd dat ik de machine heb gesmeert. dit doe ik 9 van de 10x aan het eind van de dag als ik weer bij de schuur ben of op de stalling, afhankelijk van het project natuurlijk. aan het eind van de dag. even om de machine heen lopen.

ik weet wel zeker dat een shovel die bij een zeef of shredder loopt zoals bij ons veel meer op z'n kloten krijgt als een shovel in het grondwerk. het is niet voor niks dat een shovel er bij ons met 7/8000 uur uit gaan. dan zijn ze gewoon af, klaar, versleten. wij hebben ook shovels in het "grondwerk" maar die houden het langer vol als de gene die bij een zeef of shredder zitten. vergeet niet dat je met zandbaan schuiven je bak 80% van de tijd aan de grond hebt en 95% van de tijd de bak niet hoger hebt dan de vooras. bij "load-carry" werk zoals bij een shredder / zeef heb je de bak 20% aan de grond, 60 % van op transport stand, dus met volle bak van de grond en 20 % de giek op volle hoogte met volle bak. dus je kunt je voorstellen wat zwaarden voor een shovel is. een shovel is gemaakt voor duw werk. op deze manier oefen je een constante druk uit op de pennen. met de bak steeds omhoog en naar beneden doen en rijden over terrein met de giekvering aan verander de druk op de pennen continu. hierdoor slijten ze harder als je niet smeer.

de foto die je laat zien is idd een volvo sw. en de manier waarop hij beweegt die je aangeeft is mij ook totaal duidelijk. ik heb alleen nog nooit op een volvo sw een groen of rood pijltje op de snelwissel zelf zien zetten zodat je kunt zien in welke stand hij staat.

bij m'n vorig baas had ik het ook altijd druk zat hoor in de mais. moest een claag jag 900 bij houden met een 60e of 70f afhankelijk welke shovel er stond. maar ik had altijd wel even tijd om te smeren hoor. ze kunnen de koffie wel inschenken ja. is toch nog te heet om te drinken. even snel smeren en je koffie is precies op drink temerathuur :P mijn evaring althans ;)
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door Fendt 936 » di 17 feb 2009 23:26

Waar die groene en rode driehoekjes staan zit normaal links en rechts een lipje die kun je zien bewegen vanuit de cabine. Maar ik dacht dat al die nieuwe Volvo's dat ook getoond kregen op de boordcomputer. Ik heb wel eens gereden met een 70E en daar kon/moest je bij elke wissel weer een waarschuwing uit het scherm halen.
En wat smering betreft, het ligt vaak aan de chauffeur; je kunt best centrale smering toepassen echter moet je de chauffeur wel instrueren hoe er mee om te gaan. En als je werkt met vetnippels evengoed.

Het verhaal van het slijten van de pennen door het verschil in bak positie is geklets. De pennen die erin zitten zijn ervoor gemaakt, simpel zat. Daarbij wordt altijd rekening gehouden met de belasting en mogelijke slijtage. Wat wel klopt is van veel bewegen slijt iets.

En om nu te zeggen dat een shovel gebouwd is voor duw werk gaat mij even te ver, daar had je een bulldozer voor hoor. Een shovel wordt ook wel een wiellader genoemd.

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door GP Hoving » wo 18 feb 2009 17:11

je kunt van zowel de D, E en F serie op het display zien of de vergrendelingspennen in en uit zien. als je het knopje over haald krijg je een herinnering om te controleren of de vergrendelingspennen er daadwerkelijk in zitten. hierna druk je bij de D en E serie op "Select" en bij de F serie op "esc" dus voor veiligheid van jezelf en andere controleer je altijd of de bak vergrendeld is. en dat kun je niet vanuit je stoel zo zien. hierdoor laat je de bak even maximaal uitkiepen en als hij er dan in blijft hangen zitten de vergrendelingspennen er in. je zult niet de eerste zijn die door het niet controleren van de snelwissel over de kop slaat met de shovel doordat hij over z'n eigen bak heen rijd !

het verhaal van het slijten van pennen of niet ik zeker geen onzin. sterker nog het wordt door verschillene bouwmachine dealers bevestigt dat duwwerk voor een shovel minder slijtage op levert als "load&carrie" werk. vanaf elke fabrikant worden de machinis tot het uiterste getest om hun kwaliteit te waarborger. dat is niet meer dan logisch. maar het soort werk waar je in zit met een bepaalde machine heeft wel degelijk invloed op de slijtage van de machine .

je hebt er helemaal gelijk in dat een shovel niet gemaakt is voor alleen duw werk. ik doelde met deze uitspraak er meer op dat hij minder slijt met dit werk. ik had er even anders neer moeten zetten.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Met welke machines werk ik ( update 12-01 veeeeel foto's )

Bericht door CornelisJ90 » wo 18 feb 2009 20:46

Ja dat over je eigen bak heen rijden klopt wel ja, er was er bij de firma Oskam ook zo een. Maar je hebt wel gelijk over dat slijten, maar net wat Bernard zegt, daar zijn ze voor gebouwd.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 18 - 02 )

Bericht door GP Hoving » wo 18 feb 2009 21:19

en dan gaan we nu weer ontopic met wat foto's ;)

Afbeelding

dit keer wat foto's van B hout verkleinen in de haven van Vlaardingen ( Rotterdam ) de shredder is een Doppstadt buffel met een 550pk Dymler Chrisler motor. de machine is een zogehete "langzaamdraaier" de rotor draait op 32rpm. de capaciteit ligt zo rond de 250m3 per uur met een fractie grote van 0 tot 200mm. de shredder wordt geladen door een Caterpillar M315C en het verkleinde hout wordt op de bult schoven door een Caterpillar 928Gz.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de rotor en tegenkam waar de tanden en het hout door draaien ( links )
Afbeelding
shredder even verzetten.
Afbeelding
Caterpillar 928Gz
Afbeelding
Caterpillar M315C
Afbeelding
het resultaat na 4 lange dagen volop draaien: een lege houtplaat
Afbeelding
en een GROTE bult met hout snippers.
Afbeelding
foto vanaf de pier genomen. de Cat 966g die er voor staat is zo'n 4 hoog ;)
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Met welke machines werk ik ( update 18 - 02 )

Bericht door Fendt 936 » wo 18 feb 2009 22:31

Wat doen ze eigenlijk met dat verkleinde hout? Voor de verbranding in een energiecentrale??
Die rotor lijkt wel erg veel op die wij thuis in de sap pers hebben zitten, alleen is deze dan een beetje veel groter.

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 18 - 02 )

Bericht door GP Hoving » do 19 feb 2009 18:04

Afbeelding

dit hout wordt verbrand in een biomassa centrale en dat heet dan "groene stroom" normaal staat er nog een zeef achter de shredder om de stoffractie uit het geshredder prodcut te zeven. deze zeef is een powerscreen warrior 1800 3 fractie zeef. ( zie de foto ) hij haald de "over fractie" ( 200mm + ) en de stoffractie ( 0 tot 5mm ) uit het product. hierdoor krijg je hoogwaardig brand hout. aagezien deze vracht voor een duitse verbrander is. en hun geen probleem maken van stof en over fractie maar meer kijken naar een goedkoop product staat de zeef er niet achter.
de rotor heeft inderdaad wel iets weg van een sap pers idd. alleen draait deze wel iets meer capaciteit als een sappers :lol:
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Met welke machines werk ik ( update 18 - 02 )

Bericht door Spiekker; S.J.B. » do 19 feb 2009 19:16

Tja, in Nederland zeuren ze overal over. Duitsers zijn vet makkelijk, weet ik van de mestbonnen :-P Nog wat leuks gedaan vandaag, Geoffrey?
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 18 - 02 )

Bericht door GP Hoving » do 19 feb 2009 19:19

Afbeelding

Ik doe elke dag wat leuks sjoerd. plezier in je wekr heet zoiets :P

Vandaag weer een dagje op de Caterpillar 317B door gebracht, ik moest compostbulten omzetten. dit is een ex-soma college kraan.

Afbeelding
's Morgens even tanken in de sneeuw.
Afbeelding
De binnenkant van de cabine.
Afbeelding
op de sokjes er in. zoals het hoord :wink:
Afbeelding
317B, bouwjaar 2001
Afbeelding
en de laatste. vanaf de bak genomen. wel een leuke foto vond ik.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik ( update 20 - 02 )

Bericht door GP Hoving » vr 20 feb 2009 18:57

Afbeelding

vandaag weer aan het compost bulten omzetten geweest. een paar foto's uit wat "aparte" hoeken genomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Met welke machines werk ik (21-2 lijst & fotos van machines)

Bericht door GP Hoving » za 21 feb 2009 16:56

Afbeelding

wat foto's van een aantal machines van Fuhler waar ik foto's van heb 8)

Kranen

Afbeelding
Caterpillar 330C

Afbeelding
Caterpillar 325C Long Reach

Afbeelding
Caterpillar 323D

Afbeelding
Caterpillar 320C

Afbeelding
Caterpillar 318B

Afbeelding
Caterpillar 317b

Afbeelding
Caterpillar 312C op speciale 1.30 moerras rupsen

Afbeelding
Caterpillar 312B

Afbeelding
Caterpillar M318C

Afbeelding
Caterpillar M318D

Afbeelding
Caterpillar M315C

Afbeelding
nog een Caterpillar M315C

Afbeelding
en nog eentje

Afbeelding
Komatsu PC210 lc 6

Afbeelding
Komatsu PC210 lc 7

Afbeelding
nog een Komatsu PC210 lc 7

Afbeelding
en de mobiele midi. een Komatsu PC75

Shovels

Afbeelding
Volvo L150E

Afbeelding
Volvo L120E

Afbeelding
Volvo L110E

Afbeelding
Volvo L110E

Afbeelding
en nog eentje

Afbeelding
Volvo L90E

Afbeelding
Volvo L70F

Afbeelding
en nog een Volvo L70F

Afbeelding
Caterpillar 928Gz, 2e serie, europeese uitvoering

Afbeelding
Caterpillar 928Gz, 2e serie, amerikaanse uitvoering

Afbeelding
Caterpillar 928Gz, 2e serie, europeese uitvoering

Afbeelding
Caterpillar 928G, 1e serie. europeese uitvoering

Bulldozers

Afbeelding
Caterpillar D6N

Afbeelding
Komatsu D61 px

De Hout Shredders / Hout Verkleinders:

Afbeelding
we beginnen met een scanie 134 torpedo met "giotine shredder" opbouw. hier is het shredder werk allemaal mee begonnen

Afbeelding
Scania 480 en Daf CF480 beide met een Diamond DZH 7000 shredder met een 1300PK Caterpillar V12, de enige 2 in europa.

Afbeelding
beide Diamond Z DZH 7000 zijn ondertussen in de bedrijfskleuren van Fuhler gespoten, dit is nr. 1, de oudste uit 2006

Afbeelding
en Diamond Z DZH 7000 nr 2 uit 2007. het verschil? bijna niks. nr 1 heeft een metaalbandje die je over de achterband kunt klappen. dat heeft nr 2 niet.

Afbeelding
naast de 2 Diamond Z horizontale verkleinders is er ook een Diamond Z DZ 1460 B tub shredder aanwezig. deze met een 1000pk Caterpillar V12

Afbeelding
kwa shredders is het niet alleen maar Diamond Z wat de klok slaat. er zijn ook een aantal Doppstadt & Jenz shredders. eerst de Doppstadt shredders. hier 1 van de 2 Doppstadt DZ 750 Kombi. in deze shredders liggen Daimler Chrysler V8 800pk motoren.

Afbeelding
Een Doppstadt DW3060SA is ook aanwezig, deze met een 500pk V8 Daimerl Chrysler motor

Afbeelding
Doppstadt AK430, met een 430pk 6cyl. Daimler Chrysler motor

Afbeelding
Doppstadt AK600, met een 600pk V8 Daimler Chrysler motor

Afbeelding
Een Jezn AZ660 shredder met een 600pk Daimler Chrysler motor

Afbeelding
en de laatste. ook een Jenz maar van het tupe HEM581. dit een aftaks aangedreven hout chipper. hier staat de Claas Xerion voor te brullen.

Zeven:
Afbeelding
Neuenhauser Supercreener, 2 fractie sterren zeef.

Afbeelding
Backer MTB-3, 3 fractie sterrenzeef op rupsstel

Afbeelding
Powerscreen Chieftain 2100 Bi-tech, 3 fractie schudzeef, de enige in europa

Afbeelding
Powerscreen Warrior 1800, 3 fractie schudzeef. 3 stuks

Afbeelding
Powerscreen Warrior 1400, 3 fractie schudzeef. 5 stuks

Afbeelding
Doppstadt SM620 profi, 2 fractie trommelzeef. 2 stuks

Dumpers

Afbeelding
2 stuks Volvo A30E en 1x A25D

Afbeelding
2 stuks Bell A30 rupsdumpers

Trekkers

Afbeelding
Claas Xerion 3800 vc trac

Afbeelding
Fendt 930tms

Afbeelding
Fendt 916

Afbeelding
Fendt 820tms, 3 stuks

Afbeelding
Fendt 714

Afbeelding
New Holland TM155

Vrachtwagens

Afbeelding
Scania 360 4x2

Afbeelding
Scanai 380 6x2

Afbeelding
Scania 420 6x4, deze auto hoord bij de Diamond DZH 7000 nr 2

Afbeelding
Scania R420 8x2

Afbeelding
Daf CF420, deze aut hoord bij de Diamond DZH 7000 nr 1

Afbeelding
Daf XF95, 410 ( rechts)
Gebruikersavatar
Anne-Jeen
Collector
Collector
Berichten: 410
Lid geworden op: do 13 sep 2007 18:57
Land: Nederland
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

Re: Met welke machines werk ik (update machine lijst & foto v )

Bericht door Anne-Jeen » za 21 feb 2009 18:15

Zo dat is niet bepaald klein materiaal :shock:
Afbeelding
Maar kan die Cat dat trekken?
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”