(Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Gebruikersavatar
wiebew
Collector
Collector
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 10 dec 2012 20:59
Land: nederland

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door wiebew » do 14 nov 2013 15:48

Dat is zo, ik vind het eigenlijk teveel voor zo'n model.
Het is idd wat iemand er voor wil geven, maar ik heb geen 730,- over voor zo'n Lexion.
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Rieko » do 14 nov 2013 16:34

Sommige mensen hebben modellen gekocht voor de doorverkoop. Dat zou ik ook doen. Vergeten wordt wel vaak dat de modellen inderdaad een stuk duurder zijn, maar de de verkopers ook meestal honderden kilometers gereden hebben en een flink bedrag aan entree e.d. kwijt zijn.

En als er dan twee mensen tegen elkaar op gaan bieden, is de doorverkoper de lachende derde.
Groet, Rieko
Nelis
Collector
Collector
Berichten: 849
Lid geworden op: ma 01 mei 2006 22:03
Locatie: Borne

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Nelis » do 14 nov 2013 17:47

De €730,- voor deze Claas Lexion is natuurlijk weer het uiterste.

Maar reken nou eens de tijd, brandstof, eten, entree, parkeren.
Als je dan bijv. 10 modellen wil kopen en je dan €200,- meer kwijt bent als op de beurs dan is dat toch redelijk te doen.

Natuurlijk wil iedereen graag dezelfde prijs als op de beurs alleen lukt dat alleen als jezelf de moeite neemt, voor sommige lukt dat niet vanwege leeftijd(vervoer), tijdsdruk of je hebt ze altijd de luilakken...

Entree: €77,- (als je de topstukken zeker wil hebben)

Parkeren: €9,-

Eten: €25,-

Tijd: Niet in geld uit te drukken, maar reken maar €5,- per uur x 15 : €75,-

Brandstof: €50,-

Slijtage van de schoenzolen, rug en knieschijven van het sjouwen...

En zie een leuk bedrag....
Gebruikersavatar
M-jwSteyr
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 75
Lid geworden op: di 16 aug 2011 15:36
Land: Nederland

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door M-jwSteyr » do 14 nov 2013 18:10

Op marktplaats staat sinds vanmiddag ook een Zilveren Claas Lexion 780. Er is vooralsnog niet op geboden.
En op de duitse ebay staat ook een zilveren lexion waar alweer over de €700 euro op geboden is.
Het is ieder jaar weer mooi om te zien voor hoeveel geld die modellen weer weg gaan.
Nelis
Collector
Collector
Berichten: 849
Lid geworden op: ma 01 mei 2006 22:03
Locatie: Borne

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Nelis » do 14 nov 2013 19:01

Deze bedragen zijn ook uniek voor de Agritechnica modellen. Het waren eerder de gouden John Deere modellen en deze brachten geeneens zoveel op in het begin. Normaal zijn het altijd een paar tientjes per model.
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Reinder-mf » do 14 nov 2013 19:18

Hahahaha geweldig, die berekeningen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
deereboy
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 20 nov 2009 20:23
Land: belgie

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door deereboy » do 14 nov 2013 19:33

De gouden john deere modellen kan je nog vinden op de amerikaanse ebay voor prijzen
van rond de 600 euro en meer.
Zelfs dit model staat te koop:
1/32 RARE Gold Edition International 4366 Toy Farmer Tractor 2006 (ERTL)voor een mooi bedrag van 1450 euro!!!! :shock:
Het is maar wat je wil betalen voor bepaalde modellen :P
mvg,
deereboy
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door eicher 3108 » do 14 nov 2013 20:45

Vooral die slijtage aan knieschijven, en de rug, daar reken ik dubbel voor, want die zorgverzekeringen van de laatste tijd reizen ook de pan uit, dat moet ook een beetje terugkomen uit de modellen. :mrgreen: :wink:

Niels, jij had zeker de kaarten voorbesteld via internet? Dat waren wij vergeten, en konden dus 85,- aftikken aan de kassa. :wink:
Nelis
Collector
Collector
Berichten: 849
Lid geworden op: ma 01 mei 2006 22:03
Locatie: Borne

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Nelis » do 14 nov 2013 20:57

Ik had Aussteller kaarten €0,- nog beter.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door eicher 3108 » do 14 nov 2013 21:10

Waar kan ik die over 2 jaar halen, of lever jij ze me even aan? Graag voor een man of 7, want met zoveel gaan we elke 2 jaar wel heen. :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1715
Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
Land: Nederland
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Peter Jansen » do 14 nov 2013 21:52

Dat zou indd niet verkeerd zijn.

Alleen nog wel even overleggen of het dezelfde 7 personen zijn hè :mrgreen:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door GP Hoving » do 14 nov 2013 22:45

Nou inderdaad Peter, of die Friezen weer mee mogen moeten we het nog maar eens goed over hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar
roelo
Collector
Collector
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 14 jan 2009 10:49
Land: nederland

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door roelo » vr 15 nov 2013 2:04

Ik zelf vind dat het verzamelen van bepaalde modellen Claas, challenger, Case IH enz erg word verziekt door een Beurs in Duitsland. Waar later na de beurs de prijzen wel een paar keer over de kop gaan (of meer)echt niet te geloven dat voor een Siku Claas lexion zilver voor 730,-weer verkocht word.
En waarom komen er in vredes naam zoveel modellen in 1 keer uit.en dan nog eens de beurs in Zwolle er achter aan.
Voor de echte verzamelaar is het gewoon niet bij te houden :?

gggggr Roelof.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door GP Hoving » vr 15 nov 2013 8:15

Roelof, volgens mij is er maar 1 oplossing, en dat is dat je over 2 jaar gewoon zelf naar de agritechnica gaat.. maar hou dan ook even rekening met de kosten die Niels je hierboven al heeft voorgespiegeld. Wij gaan heen om naar het 1:1 spul te kijken, want gek genoeg vinden we dat alle 7 mooi, wij gaan niet heen met de intentie zoveel mogelijk miniaturen te kopen en een andere verzamelaar een poot uit te draaien met dure modellen. Zo'n dag kost gewoon klauwen met geld, en om dat er weer een beetje uit te halen nemen we modellen mee voor de handel. Want zo'n dag kost gewoon 150 euro PP. Ik verkoop modellen vaak voor 15 euro meer dan dat ik ze daar heb gekocht. dat betekend dat ik minimaal 10 modellen mee moet nemen om uit de kosten te zijn, en dan heb ik zelf nog geen rode cent verdiend voor het slepen met *&%#@^&) dozen over bijna 40 hectare groot terrein.

Het is geen zilvere Siku Lexion maar een zilveren Wiking lexion, dit model kost al verkoop bij Claas 350 euro. Er zijn maar 100 van en heel duitsland staat op z'n kop want ze willen allemaal zo'n combine hebben. VRAAG & AANBOD, het is heel simpel, is met de Maxxum en onranje en witte Fendt net zo. Ze zijn uitverkocht, mensen willen hem graag en de prijs stijgt. Achteraf heb ik de Maxxums ook te goedkoop verkocht, maar achteraf weten we het allemaal wel :wink:

Ik geloof niet dat er mensen zijn die de boel moedwillig verzieken en extreem hoge prijzen voor modellen vragen ( een uitzondering daargelaten ! ) ik geloof wel dat er wat verzamelaars zijn die het jammer vinden dat ze zelf niet zijn heen geweest (wat de reden ook mag zijn) en nu gaan klagen over te hoge vraagprijzen door de mensen die wel zijn geweest.
Nelis
Collector
Collector
Berichten: 849
Lid geworden op: ma 01 mei 2006 22:03
Locatie: Borne

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Nelis » vr 15 nov 2013 9:11

De zilveren Claas Lexion van Wiking wordt gewoon door een handelaar/verzamelaar op Ebay gezet met een startprijs van €1,- en wat er daarna gebeurt is natuurlijk marktwerking.
Het grote punt nu is dat +/- 80% van de Agritechnica modellen door verzamelaars op Ebay wordt gezet, het zijn niet alleen de handelaren.

Ik zag op de Agritechnica een jongen zitten die vanaf het Messe terrein zijn Ebay aanbieding aan het uploaden was, dit was echt een verzamelaar die de 1e wilde zijn op Ebay.
Als je geen tijd hebt om erheen te gaan kan je ook iemand vragen of hij wat meeneemt voor je, maar uit ervaring van vroeger weet ik dat mensen dan ook de Messeprijs willen betalen en geeneens een paar euro extra voor de moeite en de kosten.
Volgens mij kunnen we beter weer over de miniaturen praten in plaats van het dure spul, elke 2 jaar is het hetzelfde gezeur over de prijs.
De 3 extreme modellen zijn de Claas Lexion 780 TT (zilver), Challenger MT775E Stealth en de Claas Lexion 770 TT Blackline en dit komt puur door het kleine aanbod van 100, 250 en 316 modellen.
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Luuk » vr 15 nov 2013 9:30

Helemaal waar. Ik ben dit keer eens niet geweest, maar weet wel precies waar het over gaat. Als verzamelaar nam ik ook altijd extra modellen mee in de hoop er een paar extra centjes voor terug te krijgen. Het houdt je eigen hobby betaalbaar en de overige kosten binnen de perken. Wij gingen meestaal een paar dagen en de overnachtings- en verblijfskosten heb je dan ook nog. Het wordt soms ook vergeten dat er nog modellen zijn die je helemaal niet kwijtraakt en waar je dus met je geld in blijft zitten. Ik noem maar als voorbeeld de eerdere blackline modellen. Daar heb ik er nog wel enkele van..... Zelfs onder kostprijs is het moeilijk..... Soms kun je beter een staatslot kopen :wink: .
Nee, iedere keer klagen over de prijzen helpt niet. Dat helpt bij het tankstation of de supermarkt ook niet. Dat is vraag en aanbod krijg je ook dan te horen.
In Zwolle maar eens goed rondkijken of er nog modellen zijn die mij kunnen bekoren. Van de Agritechnica zullen er heel weinig in mijn verzameling komen, dat weet ik al zeker. Alleen de Challengers en de John Deere set maken een goede kans. Over de Claas ga ik maar dromen, maar die droom zal wellicht binnenkort uiteenspatten :lol: . Kan ik die modellen ook nog uit mijn verzamleing halen en nog allemaal inpakken voor Zwolle. Ik krijg ze toch niet meer compleet...... :?
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
EITE
Collector
Collector
Berichten: 848
Lid geworden op: di 03 nov 2009 9:19
Land: FRYSLAN
Locatie: oare kant A7 skettens

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door EITE » vr 15 nov 2013 10:00

Het is elke twee jaar het zelfde ( gezeur / discussie ) verhaal. Het is wat de gek er voor over heeft en dat heet gewoon vraag en aanbod .
Die de pegels heeft waagt een gok en koopt wat in en dan is het afwachten wat men er voor over heeft.De prijzen die men er voor over heeft bied men zelf en word je niet op gedrongen. Ik wens iedereen succes met de handel en wie niet waagt wie niet wint .

Groet EITE
Gebruikersavatar
roelo
Collector
Collector
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 14 jan 2009 10:49
Land: nederland

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door roelo » vr 15 nov 2013 10:46

Ik denk dat ik toch over 2 jaar maar heen ga lijkt me veel beter.

Gr Roelof.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door GP Hoving » vr 15 nov 2013 11:21

Zo is dat Eite! Daar wil ik nog wel even bij zeggen dat ik hier ook nog modellen heb staan van 2 jaar terug wat je gewoon aan de straatstenen niet kwijt kan. Heb de laatste paar parel witte Valtra's met 15 euro verlies verkocht aan een onderdelen handelaar puur voor de banden. Het is inderdaad een grote gok wat gaat lopen en wat niet gaat lopen, soms gok je goed, soms gok je slecht :lol:
Gebruikersavatar
klungel
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 26 nov 2008 16:13
Land: nederland
Locatie: leidschendam

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door klungel » vr 15 nov 2013 13:03

Ben zelf ook 2 dagen op de beurs geweest de maandag en dinsdag, had standhouders kaarten en parkeerkaart dus de eerste 100 euro was al verdiend. Vervolgens rondje lopen met een aantal mensen van stage en dan is het ook niet alles om bij iedere stand miniaturen te gaan bemachtigen dus uiteindelijk naar huis gegaan met de Claas lexion 780 tt van wiking en de Claas Tucano 450 van UH.

Maargoed misschien wijken we nu een klein beetje af van het topic :roll: haha
Met vriendelijke groet,
Kevin Doelman
Gebruikersavatar
MF-hobby_Marten
Erelid
Erelid
Berichten: 3535
Lid geworden op: do 31 mei 2007 13:35
Land: Holland

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door MF-hobby_Marten » vr 15 nov 2013 19:51

Die Stealth is echt een apart model zeg :wink: :wink: .
Mvg. Marten.
Gebruikersavatar
Hein E.
Moderator
Moderator
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 01 nov 2009 14:05
Land: Nederland
Locatie: Leeuwarden

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Hein E. » vr 15 nov 2013 20:44

Van die Stealth zou ik ook wel meer uit-het-doosje-foto's willen zien! :lol:
Met vriendelijke groet,

Hein
Nelis
Collector
Collector
Berichten: 849
Lid geworden op: ma 01 mei 2006 22:03
Locatie: Borne

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Nelis » zo 17 nov 2013 19:05

Gisteren nog weer heen geweest, wat een drukte op de laatste dag.
Toch redelijk veel items uitverkocht, maar ook diverse items die nog voldoende op voorraad stonden.
Zelfs de schitterende Valtra N143 Unlimited was bijna uitverkocht, de dames achter de stand hadden toch nog redelijk wat van deze beauty's verkocht.
De Strautmann wagen was bijna uitverkocht toen wij er s' ochtends waren en de Krone Big Pack was ook zo goed als uitverkocht.
Gebruikersavatar
John deere 7530
Collector
Collector
Berichten: 262
Lid geworden op: di 22 nov 2011 14:49
Land: Nederland
Contacteer:

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door John deere 7530 » zo 17 nov 2013 19:11

rond half 12 heb ik de strautmann gekocht. oor mij was iemand die nam er 12 mee ik had 1 van de laatste 10 zei de vrouw achter de balie
Mvg, Marnix
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door E-JvdVoort » zo 17 nov 2013 19:37

dan zijn die BigPack's hard gegaan, toen wij er vrijdagmiddag waren stonden er nog genoeg op voorraad
Nelis
Collector
Collector
Berichten: 849
Lid geworden op: ma 01 mei 2006 22:03
Locatie: Borne

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Nelis » zo 17 nov 2013 19:55

Zaterdag morgen was er nog een klein bodempje in de stand van Krone, Big X'en en Big M's vlogen weg toen ik er zaterdag stond.
Gebruikersavatar
RickB
Collector
Collector
Berichten: 402
Lid geworden op: di 12 jun 2007 20:55
Land: Nederland
Locatie: Almelo

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door RickB » ma 18 nov 2013 20:35

Ik kon de Valtra N143 Unlimited niet vinden in de shop van Valtra, in Zwolle maar eens kijken.
Met vriendelijke groet, Rick Broekhuis
Gebruikersavatar
Trekkerman Tom
Collector
Collector
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 18 jul 2011 16:34
Land: Nederland
Locatie: Oldekerk

Re: (Gelimiteerde) modellen Agritechnica 2013

Bericht door Trekkerman Tom » vr 22 nov 2013 15:43

Die TX was donderdags al uitverkocht :(
Groeten, Tom Leistra

Te koop gevr: Folders
Plaats reactie

Terug naar “Landbouwminiaturen algemeen (nieuw)”