Dagboek Ruben.

Plaats hier je foto's van loonwerkers, vertel welke werkzaamheden verricht worden en met welke machines.
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Markje
Collector
Collector
Berichten: 446
Lid geworden op: za 08 jun 2013 23:02
Land: Nederland
Locatie: Heerlen

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Markje » ma 09 dec 2013 16:50

mijn visie op stalvoeren...

hoe lang doe je met een perceel? De eerste dagen is je gras korter dus meer eiwit (koeien gaan er dun van schijten). Het gras word langer daardoor in verhouding minder snel eiwit...meer structuur. Hoe hoe je de kwaliteit hetzelfde. De ene dag is het droger dan de andere...laat staan als het regent. En hoe doe je dat met de grond van de molshopen? Ik ben geen voorstander van stalvoederen. Ik begrijp dat het gebeurd. Kraak het ook niet af. Mij past het gewoon niet in mijn bedrijfsvoering. Lasagnakuilen vind ik zelf ook niks. De laatste twaalf jaar heb ik al mijn gras in ronde balen geperst. De eerste snede in bv witte folie. De tweede in groen. De derde in zebra (wit/groen) en de vierde snede weer in wit. Zo weet ik precies welke baal van welke snede is. Baaltjes vooraf laten bemonsteren. Goede bak koffie aan de tafel erbij...voor de liefhebber een koekje en even bekijken hoe je een rantsoen in elkaar kunt draaien. Nogmaals ik zeg niet dat deze methode voor iedereen past. Voor mij past hij wil. Ik vind het werken en ik ben daardoor zeker de laatste jaren in staat geweest om een hele mooie bovengemiddelde melkproduktie met bijbehordende gehaltes te realiseren.
Markje
Collector
Collector
Berichten: 446
Lid geworden op: za 08 jun 2013 23:02
Land: Nederland
Locatie: Heerlen

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Markje » ma 09 dec 2013 16:54

eicher 3108 schreef:Dat klopt, gooi een koe maar eens een portie vers gras voor, en direkt ernaast een portie kuilgras, wedden dat ze eerst het verse gras opvreet.
Toen wij nog in Hoogeveen woonden hadden we een 40 stuks melkkoeien, en we hadden maar 6 ha land bij huis, de rest lag allemaal verder weg, dat was voor het tankmelk tijdperk geen probleem, want toen hadden we een mobiele melk installatie in het land staan, en ging de melk in bussen. Nadat de melkbussen verdwenen, moesten we verplicht investeren in een vaste melkstal met melkput, dus de koeien kwamen bij huis, omdat er niet genoeg land bij huis was, zijn we toen ook gaan zomerstalvoederen, de cyclomaaier, en de opraapwagen waren er toch al vanwege het loonwerk wat er gedaan werd. Het eiwit verhaal klopt wel volgens mij, bij vers gras stijgt het gehalte, en daar wordt op uitbetaald, je hebt een basisreferentie eiwit, zit je daarboven, dan is de uitbetaling hoger. Ik heb het hele rantsoenberekenen vroeger wel op school gehad, en heb op diverse melkveebedrijven stage gelopen, maar ben er al weer jaren uit, dus weet er lang alles niet meer van. Er is veel veranderd de laatste 10/15 jaar, vroeger was het inkuilen puur voor de winterperiode, zo gauw er gras was begin mei/eind april liepen de koeien buiten, en had je alleen de maiskuil voor het jaar rond. Tegenwoordig krijgen ze ook het jaarrond graskuil bijgevoerd, de aantallen koeien worden ook zo groot, dat het voor velen goedkoper is om niet te weiden, ook de regelzucht uit Den Haag speelt mee, bij het niet weiden kun je veel makkelijker aan de mestwet voldoen, en dan willen ze graag koeien in de wei houden, maar ze maken wetten die precies het omgekeerde tot effect hebben, ambtenaren........... :lol: :wink:
Ben het niet helemaal met je eens Ronnie. Mijn koeien komen overdag ook buiten. Vind ik heel belangrijk. Niks beter voor de klauwen van de koe. Verder kan ze ook eens lekker languit liggen...hier en daar een hap vers gras nemen. Natuurlijk lusten de koeien graag een hap vers gras. Maar als je ruwvoer goed is dan word dat ook goed gegeten. Mijn koeien krijgen de huiskavel niet kaal gevreten. Iedere keer maaien dan kan ik een gedeelte van de huiskavel mee maaien of de bossen eruit maaien. Ik ga geen ruzie zoeken maar ik wil gewoon mijn mening over rantsoen en beweiden meedelen.
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » ma 09 dec 2013 17:06

Mark, mijn oom begint na 3 week geleden te hebben gemaaid dan staat er genoeg gras op om het weer te maaien naar zijn mening, dun schijten doen ze in het begin wel, maar na 2 a 3 week word het beter. Na de koffie haalt hij een wagen vol gras, en savonds na het eten gooit hij er wat mais voor met wat gemalen bonen en tarwe. Dit deed hij afgelopen jaar voor het 2de jaar, waarom? De prijzen van krachtvoer zijn hoog.

Koeien naar buiten vind ik zelf inderdaad mooier om te zien en het is beter voor de koe, maar ons licht het gewoon niet. Op de boerderij zelf gaat een gedeelte naar buiten en bij de jongveeopfokker alles. Balen in inderdaad mooier en het conserveert naar mijn idee beter maar het word onbetaalbaar om voer voor een koppel van bijna 300 koeien en een gedeelte jongvee in balen te doen.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door E-JvdVoort » ma 09 dec 2013 17:19

Koeien buiten is vanzelf het meest natuurlijk. Nu heb ik de meeste ervaring met robotbedrijven, en ik kan wel zeggen dat het percentage dat daar vers gras voert minimaal is, van de +200 klanten die wij hadden weet ik er 1 die dat consequent deed. Er waren wel meerdere boeren die aan beweiding deden, maar da's ook max 10-15 procent.

Reden? verandering van eetgedrag/loopgedrag en gehaltes is de melk, een constant rantsoen met dezelfde voerwaarde is heel belangrijk, als dat veranderd zie je dat direct terug in de melk, en aangezien die botjes tegenwoordig vet en eiwitmeting op de robot hebben kun je dat dus ook direct terugzien.

Heb zelfs weleens een klant gehad die een kuil ophad, en bij gebrek aan 2e snee maar wat meer 1e erdoor deed, koeien allemaal strak aant hek, want die vonden dat geweldig natuurlijk, maar de 24 uur na die voerbeurt was het bezoek aan de robot dramatisch, alles lag lekker na te genieten in de boxen en verrekte het om op te staan en naar de robot te lopen, gevolg....kwaliteit melk achteruit.

In geval van hoogproductieve robotbedrijven met de robots aardig vol, vergeet dat vers spul voeren maar want je haalt er echt geen voordeel uit, heb ook bedrijven gezien waar de zuurtegraad harder stijgt dat het vetgehalte met deze geintjes. En dat is iets wat vaak vergeten word, dat bij een hoger vetgehalte ook een hogere zuurtegraad akelig dicht op de loer ligt.
Markje
Collector
Collector
Berichten: 446
Lid geworden op: za 08 jun 2013 23:02
Land: Nederland
Locatie: Heerlen

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Markje » ma 09 dec 2013 17:27

Hier worden de koeien ook met een robot gemolken al sinds 1999. Al die tijd hebben we beweiding/weidegang toegepast. In de periode dat de koeien buiten zijn daalt het bezoek gedrag van dik 3,5 melking naar 3,1 melking per koe per dag.

Beetje vreemde manier van tellen heb jij volgens mij Ruben. Want als ik met twee balen gras 100 melkkoeien kan voeren dan heb ik voor 300 koeien 6 balen nodig. Tuurlijk 6 balen zijn duurder...maar daarom heb je ook meer koeien dus ook meer melkopbrengsten. De prijs van een baal is per koe volgens mij hetzelfde. Alleen heb je juist met 300 koeien makkelijker praten want je kunt veel meer gebruik maken van kwantumkortingen en toeslagen...maar ik ga geen ruzie maken...dat wil ik niet eens....wil alleen mijn mening met jullie delen.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door eicher 3108 » ma 09 dec 2013 17:29

Mark, ik zeg ook niet dat er iets verkeerd is, ik heb alleen mijn verhaal zoals het vroeger bij ons ging verteld, en wat ik er nog van weet, ik ben dan ook geen melkveehouder, maar eendekweker hahahaha. Bij onze eenden is eiwit heel belangrijk, want daar komt de vleesaanzet van.
Direkt naast mij zit een biologische melkveehouder, die maakt ook alles in rondebalen, vindt ie makkelijker zegt hij, maar dat biologisch boeren is echt nog weer een hele andere denkwijze, en je moet veel laten, en soms wat kunst en vliegwerk verrichten. Ik ben het met je eens dat weidegang gewoon het beste is voor de koe, maar ik zie steeds meer boeren hier in Drenthe die de koeien binnen houden door genoemde redenen, en ik denk maar zo: iedere boer doet het op zijn eigen manier, gelukkig hebben we die vrijheid nog wel, maar het wordt steeds lastiger om overal aan te voldoen, dat merk ik zelf ook hierzo, het stropje wordt steeds verder aangeknepen todat er niets meer te knijpen valt........ :wink:

EJ: Dat bedoel ik, er is zoveel veranderd de laatste jaren, dat ik er lang alles niet meer van weet, ik hoor natuurlijk wel eens wat van de buren hier, maar als je er zelf niet in zit houd je het ook niet meer allemaal bij. Tot vorig jaar was ik ook nog lid van het blad Boerderij, en daar las ik ook altijd wel de artikelen over de melkveehouderij puur uit intresse, en om een beetje bij te blijven, maar heb het opgezegd omdat er nooit wat van onze tak in staat, en ik het een schandalig duur weekblad vindt, de meest info kan ik ook dagelijks op diverse sites lezen. Maar omdat we vroeger zelf ook koeien hebben gehad blijft dat toch altijd wel een klein beetje trekken hahaha. :wink:
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Reinder-mf » ma 09 dec 2013 17:45

Jammer dat je 't niet meer hebt Ronnie, we stonden er vorige week in met een reportage :mrgreen:
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door E-JvdVoort » ma 09 dec 2013 17:46

Markje schreef:Hier worden de koeien ook met een robot gemolken al sinds 1999. Al die tijd hebben we beweiding/weidegang toegepast. In de periode dat de koeien buiten zijn daalt het bezoek gedrag van dik 3,5 melking naar 3,1 melking per koe per dag.

Beetje vreemde manier van tellen heb jij volgens mij Ruben. Want als ik met twee balen gras 100 melkkoeien kan voeren dan heb ik voor 300 koeien 6 balen nodig. Tuurlijk 6 balen zijn duurder...maar daarom heb je ook meer koeien dus ook meer melkopbrengsten. De prijs van een baal is per koe volgens mij hetzelfde. Alleen heb je juist met 300 koeien makkelijker praten want je kunt veel meer gebruik maken van kwantumkortingen en toeslagen...maar ik ga geen ruzie maken...dat wil ik niet eens....wil alleen mijn mening met jullie delen.

Dan heb jij knap actieve koeien :lol: , mag ik vragen hoeveel je er op de robot hebt staan, wij hadden klanten met de robot goed vol die dan maximaal aan 2,8 per dag kwamen...

Op zich vind ik de combinatie weidegang en robot een hele mooie, maar het moet wel kunnen, blijkbaar red jij je er goed mee. Wij hadden ook 1 met 40 koeien op een robot, alst mooi weer was zette hij het ding gewoon uit en liet de koeien de middag buiten lopen....heerlijk, die makkelijke houding.

En we kunnen hier best over praten zonder bang te zijn voor ruzie denk ik? iedereen heeft zijn eigen manier van boeren...als dat voor diegene goed werkt, lekker zo laten.

@Ronnie: Ik snap wat je bedoeld, ben zelf ook op een gemengd bedrijf met melkvee opgegroeid, en heb in de robots gewerkt, zit nu bij een machinebouwer in de fabriek, maar het buiten leven blijft toch teveel trekken wat dat betreft. Weer de robots in is voor mij helaas niet meer met privé te combineren, maar ik ben toch wel weer aan het kijken of ik weer iets in de agrarische sector kan gaan doen. M'n schoonvader zei al dat ik maar weer bij een loonwerker moest gaan lopen, maar ik denk dat dat thuis ook niet lekker valt qua werkperiodes :mrgreen:
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door GP Hoving » di 10 dec 2013 4:36

Tjongejonge wat een stroom aan reacties, sorry voor het offtopic gaan in je dagboek Ruben :lol:

Het verhaal is duidelijk voor het stal voeren bij jullie, dit is niet de normaal gang van zaken alleen een tijdje oplossing om het land mooi kaal te krijgen, en dan is het natuurlijk heel logisch.

Ik ken een aantal veeboeren die de koeien binnen houden om 1 hele simpele reden, en dat is 100% controle over het rantsoen, dus stabielere melk. Hoe je er ook over denkt, het is maar net hoe je rekent en hoe je er zelf in staat. Ik snap dus dat er geen duidelijke antwoord is op mijn vraag haha.
Gebruikersavatar
massey
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 13:24
Land: NL

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door massey » di 10 dec 2013 12:24

@ Reinder, in welke boerderij stonden jullie dan? Ik kon het niet helemaal vinden.... #-o
Met vriendelijke groet,
Bart
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Reinder-mf » di 10 dec 2013 16:45

De Boerderij van 3 december. Wel in het akkerbouw gedeelte. Waarschijnlijk heeft niet iedereen dit er bij.
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » di 10 dec 2013 21:57

Ik zal van het weekend eens even kijken Reinder of ik jullie kan vinden!

Afgelopen zondag maar even een fototje gemaakt van de machine waar wij mee voeren.
Afbeelding
Dit gebeurd met een Smax zelfrijdende mengwagen, er licht een perkens motor in van 200PK en er kan maximaal 6,5 ton voer in. Tenminste meer heb ik er nooit in gehad. :P
Groetn,

Ruben Wind
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Reinder-mf » di 10 dec 2013 22:21

Mooie machine!
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » vr 03 jan 2014 21:13

Gisteren even een kipper weggebracht voor kort mechanisatie, met een New Holland T7040 Auto Command. Het rijd op zich niet verkeerd maar het is wel erg wennen vind ik, vooral het rijden met het voetpedaal vond ik te erg wennen en heb ik hem gouw afgegooid en mooi verder gereden op rijhendel.
Afbeelding
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door TimToBeat » vr 03 jan 2014 21:23

Mooi ding!

Maare, mag niet hè, rijden op gashendel...
Dat is alleen voor werkzaamheden met de aftakas, :wink:
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » vr 03 jan 2014 21:30

Hoezo mag dat niet. Ik rijd op het werk ook eigenlijk altijd op handgas en cruse control gewoon zo hard mogelijk.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door TimToBeat » vr 03 jan 2014 21:35

Als je met handgas ergens tegenaan rijd, dan blijft t gas open staan.
Is met een pedaal niet zo.
En cruise control in de auto schakelt uit als je aan de rem/gas komt
Zo staat t in mijn leerboek :wink:
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
Frans
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1129
Lid geworden op: di 17 feb 2009 19:44
Land: Nederland

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Frans » vr 03 jan 2014 21:55

Volgens mij heeft Ruben heeft het hier niet over het handgas, maar over een rijhendel. :wink:
Mvg, Frans
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door TimToBeat » vr 03 jan 2014 21:59

rubenNH schreef:Hoezo mag dat niet. Ik rijd op het werk ook eigenlijk altijd op handgas en cruse control gewoon zo hard mogelijk.
:wink: :mrgreen:

EDIT: maar in de originele post wel sorry :oops:
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » vr 03 jan 2014 22:05

Ik gebruik eigenlijk altijd de rijhendel in combinatie met handgas, gewoon optijd het gas dicht doen ben de remmen niet vaak nodig.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door TimToBeat » vr 03 jan 2014 22:08

Mag ik vragen wat het verschil dan is tussen handgas en een rijhendel?
Ik ken alleen handgas (arme fiatboer hè :D )
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » vr 03 jan 2014 22:12

Rijhendel is het bedienen van de versnellingsbak als ware. Wil je harder druk je hem vooruit wil je zachter haal je hem achteruit. Hier heb je dan op de fendt trekkers op het werk ook het voetpedaal om gas te geven. Volgens mij hoeft dit bij de nieuwste trekkers niet meer maar die regelen zelf het toerental, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door TimToBeat » vr 03 jan 2014 22:18

Ik heb laatst op een "nieuwe" nh gereden, bedoel je daar mee het automatisch schakelen en dat je dan t toerental regelt met handgas?
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door GP Hoving » vr 03 jan 2014 23:06

Nee, dit is een vario transmissie, dat wil zeggen volledig traploos, dus geen versnellingen of automaat functie. Het rijden met het rij pedaal moet je even aan wennen. Maar eenmaal gewend werkt dit veel mooier als met de rijhendel, heeft ook veel te maken met hoe je alles ingesteld hebt staan :wink:
Reinder-mf
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 31 okt 2011 19:15
Land: ..

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Reinder-mf » vr 03 jan 2014 23:14

Vooral als je gewend bent aan "gewone" trekkers waarbij je nog gewoon gas moet geven is een rijhendel erg wennen. Geefr een combine gevoel als je daar niet altijd op zit.
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » ma 06 jan 2014 21:44

Tja het rijden met voetpedaal zal wel gewoon een kwestie van wennen zijn, op de 820 hebben wij ook TMS maar gebruiken het eigenlijk nooit.

Inmiddels ook al een beetje aan het knutselen met mijn eigen trekker. Radio is er ingebouwd, nieuwe stoel, nieuwe uitlaat, nieuwe spiegels en nog een kentekenplaathouder met verlichting er op gemaakt.
Afbeelding
Zwaailampsteunen zijn ook in de maak.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
jarnox972
Collector
Collector
Berichten: 841
Lid geworden op: do 22 dec 2011 16:16
Land: nederland
Locatie: Donderen Drenthe

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door jarnox972 » ma 06 jan 2014 21:54

hoeveel pk heeft die fiat? 80?
mvg,
Jarno Dijkstra.
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door TimToBeat » ma 06 jan 2014 22:29

Mooi ding!
hoe hard rijd deze? aangezien je er een kentekenhouder opmaakt
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door eicher 3108 » ma 06 jan 2014 23:25

Deze 5 cilinder heeft ongeveer 88pk, de vervanger was de 90-90 eveneens met 5 cilinders. Hij zal ongeveer 32km per uur lopen, tenminste dat liep hij altijd. Mooi om dit te zien, heb met zowel de 880 DT-5 en de 90-90dt veel uren gemaakt in het verleden, waren monster trekkers. :wink:
Gebruikersavatar
jarnox972
Collector
Collector
Berichten: 841
Lid geworden op: do 22 dec 2011 16:16
Land: nederland
Locatie: Donderen Drenthe

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door jarnox972 » di 07 jan 2014 18:33

oke 90-90 komt mij wel bekent voor machtig mooi ding zijn dat
mvg,
Jarno Dijkstra.
Gebruikersavatar
rubenNH
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:07
Land: NL
Locatie: Holte GN

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door rubenNH » di 07 jan 2014 19:14

De kentekenplaathouder heb ik er vooral op gemaakt voor een eigen kenteken met mijn naam er op, maar als alle trekkers een kenteken moeten hebben zet ik die er op.

Hij loopt volgens de autoteller 35KM/h.

Vorige week nog een paar uur slootvuil gereden, op het bouwland hoefde ik er niet naast te rijden dus kon ik mooi een paar fototjes maken.
Afbeelding
Dit gebeurde door C. Prins uit vlagtwedde met hun Caesar 2507.
Groetn,

Ruben Wind
Gebruikersavatar
TimToBeat
Collector
Collector
Berichten: 865
Lid geworden op: za 01 dec 2012 11:58
Land: Nederland
Locatie: Noordenveld

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door TimToBeat » di 07 jan 2014 19:37

mooie kraan!

(even off-topic: onder de 40 km/h hoef je toch geen kenteken?)
Groetjes,

Tim (TimToBeat)
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door Spiekker; S.J.B. » di 07 jan 2014 19:42

Zeer mooi kraantje, inderdaad.

Rijpedaal rijdt fijn hoor, Ruben ;) Tenminste: wel bij Fendt ;) Bij NH zal het inderdaad ook niet vervelend zijn.
mvg Sjoerd
niels kooiker
Collector
Collector
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 26 dec 2012 20:32
Land: Nederland

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door niels kooiker » di 07 jan 2014 22:28

Vind die Caesars maar niks. Die ronde cabine en grote mega banden enzo. Komt misschien ook wel omdat ik gewone Atlassen gewend ben..
Met vriendelijke groet,

Niels
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Dagboek Ruben.

Bericht door GP Hoving » wo 08 jan 2014 8:54

De Caesar kranen zijn in mijn ogen, qua kwaliteit de beste die je kunt kopen, en dan speicaal de nieuwer serie die Ruben laat zien, Ze liepen een aantal jaren achter met ontwikkeling. maar met dit type zijn ze weer terug in de markt. ze zijn enorm doordacht met unieke hydrauliek systeem en prestaties. Ook zijn dit de enige kranen waar deze banden onder passen, en daarmee uitermate geschikt voor dit werk, Ook zijn ze enige op de markt met een mechanische aandrijving, alle andere concurrenten hebben hydraulische aandrijving van de wielen. Hierdoor zijn ze uitermate geschikt voor trekwerk, denk bijvoorbeeld aan een aardappel schoner.

Als ik een kraan zou kopen voor agrarisch werk, sloten maaien, bieten / aardappels laden enz dan zou dit m'n nummer 1 keuze zijn, zonder enige twijfel =D>
Plaats reactie

Terug naar “Loonwerkers”